Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Nie działa wentylator - nie ten od klimy

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 darianski

darianski
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:zewsząd
  • Silnik:2.4
  • Wersja:CL9
  • KM:180
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:17, 13.01.2017

Witam wszystkich,
Wentylator, stojąc na wprost do auta od strony maski - po prawej stronie nie włącza się w ogóle. Testowałem przy różnych temp. silnika. 
Z postów forum dowiedziałem się że inni mieli podobny problem - temperatura dochodzi do 3/4 a potem po jakims czasie opada dość szybko do 2/4.

Inni dobrze sobie poradzili z takimi tematami jak zwarcie na krótko, zwarcie na kostce czy wymiana czujnika temperatury. 

Problem mam taki, że w swojej VII'emce nie znalazłem tych kostek i nie wiem gdzie zewrzeć kable żeby wykluczyć uszkodzenie wentylatora. 
Nie wiem też gdzie znajduje się kostka czujnika temperatury - który to czujnik był wymieniany.

Proszę o pomoc w diagnozie.

 

Dzięki

Darek


  • 0

#2 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 08:29, 13.01.2017

Hej :)
Poszukaj wtyczki do wiatraka (a jeśli jej nie ma to szukaj kabli połączeniowych) i podłącz 'na krótko' do akumulatora...

Pozdrawiam
Tomek

2017-01-13%20Wentylatory%20chodnicy_zpsl
  • 0

#3 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 14:39, 13.01.2017

Czujnik temperatury od włączania wentylatorów znajduje się na dole chłodnicy. Jest do niego wpięta 2 pinowa kostka. Dostać się można poprzez włożenie ręki w lukę obok akumulatora. Po jej wyjęciu i zwarciu obu jej pinów u mnie włączają się oba wentylatory. 

Sam czujnik to zwykły termostat włączający się przy danej temperaturze. Czujnik jest z mosiądzu - zobacz na alle... jak to wygląda.


Użytkownik pawlik118 edytował ten post 14:40, 13.01.2017

  • 0

#4 gość198777

gość198777
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:epicentrum KUTNO
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:58, 22.12.2022

Witam.Odświeżam temat

 

Czujnik temperatury od włączania wentylatorów znajduje się na dole chłodnicy. Jest do niego wpięta 2 pinowa kostka. Dostać się można poprzez włożenie ręki w lukę obok akumulatora. Po jej wyjęciu i zwarciu obu jej pinów u mnie włączają się oba wentylatory. 

Sam czujnik to zwykły termostat włączający się przy danej temperaturze. Czujnik jest z mosiądzu - zobacz na alle... jak to wygląda.

Witam.Odświeżam temat,wczoraj dopadł mnie problem z rosnącą temperaturą.Postąpiłem tak samo,odpiąłem kostkę zrobiłem zworkę i wentylatory ruszyły.Podłączyłem kostkę z powrotem do czujnika,pojeździłem chwilę i temperatura znów zaczęła przekraczać 90 stopni i wyżej a wentylatory się nie załączyły.Wychodzi na to że mam uwalony czujnik i będzie do wymiany.Teraz pytanie czy lepiej założyć ori używkę czy są jakieś w miarę sensowne zamienniki które możecie polecić?

 

8afa00f3a3b2c.jpg

 

033d4a14f9726.jpg


  • 0

#5 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 18:35, 22.12.2022

Przy obecnych temperaturach to wentylatory nie są potrzebne, przy temperaturach 30/35 stopniach mi się włączyły i to w korkach. Także zobacz układ chłodzenia, termostat? Zakamieniony/zapowietrzony układ.


Co do czujnika to ruletka z zamienikami, czy to EPS, czy to facet, jc. Osobnym tematem jest dokładność wskazań, także zobacz cenę oryginału, albo napisz do Wolka, to sprawną OEM używkę Ci wyślę.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#6 gość198777

gość198777
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:epicentrum KUTNO
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:05, 15.02.2023

Przy obecnych temperaturach to wentylatory nie są potrzebne, przy temperaturach 30/35 stopniach mi się włączyły i to w korkach. Także zobacz układ chłodzenia, termostat? Zakamieniony/zapowietrzony układ.


Co do czujnika to ruletka z zamienikami, czy to EPS, czy to facet, jc. Osobnym tematem jest dokładność wskazań, także zobacz cenę oryginału, albo napisz do Wolka, to sprawną OEM używkę Ci wyślę.

Okazało się że czujnik był sprawny sprawdziłem go na krótko w garnuszku z gorącą wodą podłączony pod miernik.W momencie gdy woda była już prawie w granicy wrzenia czujnik zwierał,w aucie nie było aż tak wysokiej temperatury by mógł się załączyć.Wracając do problemu ze zbyt wysoką temperaturą zauważyłem że bardzo słabo działa ogrzewanie w aucie,praktycznie wcale.Zalałem płukankę do chłodnic,wymieniłem płyn w układzie chłodzenia na nowy i problem z rosnącą temperaturą i brakiem ogrzewania minął jak ręką odjął :) 


  • 0

#7 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 21:13, 15.02.2023

Czyli tak jak pisałem powyżej.

Temperatura za niska obecnie do włączenia się wentylatorów, a problemem był ukla chłodzenia zakamieniony, żeby to zrobić raz a dobrze to polecam nagrzewnice w dwie strony przepłukać, zalać nawet kwaskiem cytrynowym i zostawić na noc, następnie wąż ogrodowy i płukać do skutku. Na resztę układu chłodzenia wystarczą płukanki np LM.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#8 KamilM

KamilM
  • Forumowicz
  • 511 postów
  • Skąd:Wieś Radom
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 15:43, 13.04.2023

Odświeżę temat, bo też chodzi o wiatrak przy akumulatorze. To jest ten od klimy? Wiatrak zaśniedział, pewnie dlatego że ostatnio okazało się że Aku miał małe pęknięcie i wsio obok jest w osadzie. Nowy pewnie będzie od Wołka, ale podpowiedzcie co można przy okazji sprawdzić żeby nie robić dwa razy
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq