Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Nierównomierne grzanie się tylnych tarcz. Diagnoza, koszty wymiany zacisku.

VIII grzanie tarczy tarcze tył grzanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
59 odpowiedzi w tym temacie

#46 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:42, 02.04.2017

Ja używam Smaru Textara i nigdy nie było problemu.Podstawa to klocek ma luźno chodzić ,prowadnice i tłoczek ma w miarę luźno się przesuwać.Jeśli wtedy coś nie odbija czy grzeje to pozostaje sam układ pompa
  • 0
                       

#47 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 23:43, 02.04.2017

Wg zaleceń producentów klocków/tarcz należy smarować powierzchnie styku klocka z jarzmem cienką warstwą smaru. Zawsze tak robiłem ale ostatnio po nasmarowaniu tej powierzchni styku po około 15 tys km klocki "stały" w jarzmie. Nazbierało się tam dużo syfu zapewne przez nałożenie smaru. Oczywiście smaru dałem symboliczną ilość. Mam wątpliwości teraz i ostatnio nie dałem tam w ogóle smaru wyczyściłem tylko powierzchnie żeby klocek luźno się przesuwał.


Panowie układ hamulcowy nie jest bezobsługowy :)

 

Święta prawda :)


klocki słabo zrobione jeśli chodzi wymiar, metalowe prowadnice klocka trzeba było ścierać, aby suwaly sie płynnie i to zrobiłem za pierwszym razem. Błędem było, ze nie sprawdziłem jak sie suwaja te od wewnątrz, bylo trzeba zetrzeć jeszcze więcej, aby suwaly sie jak oryginały.

 

Miałem to samo klocki stały ( szczególnie klocek wewnętrzny aż ciężko było zdjąć zacisk ). Ale to nie była wina klocków, ja nie szlifowałem klocków bo jak montowałem nowe to chodziły luźno. Wystarczyło zdjąć blaszki jarzma wyczyścić je i to samo koniecznie zrobić z jarzmem. Na blaszce było pełno syfu i rdzy, papier ścierny i blaszka wyglądała jak nowa. Klocki zaczęły od razu luźno chodzić w jarzmie.


  • 0

#48 techmac

techmac
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:22, 03.04.2017

U mnie wszystko było rozebrane i wyczyszczone z brudu. Klocki w oryginale przesuwały sie idealnie, niestety ebc green już nie. Sama zielona farba była nałożona nierównomiernie na klockach w miejscach styku i nie miało prawa to chodzić.
  • 0

#49 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 11:17, 03.04.2017

Co do klocków.Mam dostęp do różnych producentów.Przeważnie zakładam Textara.U siebie założyłem  na tyle klocki ICER (klocki hiszpańskie teraz występują pod swoja nazwą .Jako ciekawostkę dodam że te klocki były kupowane u nich w fabryce przez firmę ATE,Textar .Tylko na miejscu wybijane było ich logo :) Po założeniu wszystko elegancko pasuje .W komplecie blaszki antywibracyjne .I cena dla mnie 60 zł :)


  • 0

#50 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:35, 19.02.2018

Mam podobny problem w innym samochodzie ale dotyczących hamulców przednich, tzn jedno koło bardziej grzeje sie od drugiego, sprawdziłem co sie dzieje, okazało się ze te kolo które się grzało bardziej ma zapieczone śruby pływające, naprawiłem to zacisk chodził płynie  ale w dalszym ciągu kolo te bardziej się grzeje i nie wiem gdzie szukać przyczyny.


  • 0

#51 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:04, 19.02.2018

Mam podobny problem w innym samochodzie ale dotyczących hamulców przednich, tzn jedno koło bardziej grzeje sie od drugiego, sprawdziłem co sie dzieje, okazało się ze te kolo które się grzało bardziej ma zapieczone śruby pływające, naprawiłem to zacisk chodził płynie  ale w dalszym ciągu kolo te bardziej się grzeje i nie wiem gdzie szukać przyczyny.

 

Też tak miałem. Musisz zregenerować dwa zaciski jednocześnie bo to się powinno robić parami. Ja regenerowałem tylko jeden zacisk i to był błąd - problem cały czas był.


  • 0

#52 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 19:00, 19.02.2018

Jak wyzej
Trzeba oba rozebrac i wymienic gumki,nasmarowac i poskladac
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#53 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:58, 19.02.2018

Fakt faktem drugi zacisk był ruszany w zeszłym roku ale co zauważyłem to, to ze czuć tak jakby te kolo cały czas hamowało, nie jest to tak jak było wcześniej ale czuć tak jakby te kolo hamowało. Na postoju da rade go pchnąć ale mimo to czuć ze cos jest nie tak.


  • 0

#54 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 16:48, 25.04.2019

Pojawił się u mnie problem z grzaniem tylnej prawej tarczy, a właściwie tarczobębna :D Grzeje się do tego stopnia, ze się skrzywił (bicie tarczobębna: 1mm, bicie piasty: 0,1mm) i zabarwił od przegrzania. Wszystkie zaciski były regenerowane w zeszłym roku u Setha. Wewnętrzny klocek ma jeszcze ok 2mm, zewnętrzny zaś jest zdarty nierównomiernie, od wewnątrz ma niecałe 2mm a od strony rantu tarczy jest na 0mm. Klocki poruszają się dość opornie w jarzmie, są mocno skorodowane, materiał cierny zaczął się wykruszać. Szczęki od ręcznego nie powodują oporu. Płyn hamulcowy wymieniony w zeszłym roku przy wymianie zacisków.

Jest wyczuwalny wyraźnie opór toczenia, również na zimno.

Co muszę zrobić:
- kupić tarczobębny
- kupić klocki
- kupić smar na tłoczek
- kupić smar na prowadnice

Co jeszcze radzicie zrobić?
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#55 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 17:06, 25.04.2019

Wrzucone klocki z bolcem? Ostatnio regenerowalem zaciski z kombi 2.4 i założony był dodatkowo zły klocek z bolcem
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#56 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 22:36, 25.04.2019

Dokladnie , sprawdz czy nie masz klockow z bolcem, bolec blokuje sie na tloczku i tloczek nie ma sily sie cofac. Juz tak mialem. Bolec trzeba zeszlifowac.
Zdejmij zacisk i sprawdz.
Tloczek i sam zacisk nie powinien ucierpiec.

Dwa pytanie jak ci poskladali od poczatku. Czy klocki luzno pracowaly w jarzmach?
Jak klocki nie oracuja luzno to yrzeba je minimalnie zeszlifowac , albo zeszlifowac proszek pod blaszkami - podczas mintazu powinni to sprawdzic :(

Dlatego wlasnie wole jak ja sam to zakladam bo wiem jak i wiem ze to ma dzialac ;)

Zadzwon jutro to powiem ci o co chodzi ;)
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#57 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 22:48, 25.04.2019

Jacek, na spokojnie wszystko posprawdzam, nie stresuj się ;) jak przyjdą zamówione fanty, to zacznę dłubać.

Czyli bolec występuje na klocku wewnętrznym?
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#58 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 22:52, 25.04.2019

Nie powinien, ale może tak byc
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#59 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 23:11, 25.04.2019

ja sie nie stresuje :D

ale zawsze lubie zbierac cenne info, i kiedys zrobie instrukcje montazu klocków i tarcz do zacisków :D Ale to musze poznać wszystkie ciekawostki jaki napotyka na swej drodze właściciel samochodu :)))


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#60 hicam

hicam
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Mlawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord Tourer 2.0 Comfort
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:14, 03.06.2020

Dokladnie , sprawdz czy nie masz klockow z bolcem, bolec blokuje sie na tloczku i tloczek nie ma sily sie cofac. Juz tak mialem. Bolec trzeba zeszlifowac.
Zdejmij zacisk i sprawdz.
Tloczek i sam zacisk nie powinien ucierpiec.

Dwa pytanie jak ci poskladali od poczatku. Czy klocki luzno pracowaly w jarzmach?
Jak klocki nie oracuja luzno to yrzeba je minimalnie zeszlifowac , albo zeszlifowac proszek pod blaszkami - podczas mintazu powinni to sprawdzic :(

Dlatego wlasnie wole jak ja sam to zakladam bo wiem jak i wiem ze to ma dzialac ;)

Zadzwon jutro to powiem ci o co chodzi ;)


Witam po zeszlifowaniu bolca na klocku nic sie nie stanie zaciski beda pracowac normalnie ?
 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, grzanie tarczy, tarcze tył, grzanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq