Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Chrobot i stuki po nocy - filmik

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Adekkeda2

Adekkeda2
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Pl
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CL
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:JHMCL75203
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:24, 03.01.2017

witam, kilka dni temu odpalam swoją Hondę i słyszę w kabine dziwny chrobot, otworzyłem maskę i hałasy dochodzą od strony paska klinowego (a przynajmniej tak mi się wydaje) rośnie wraz z dodaniem gazu. Hania odpala normalnie, nie straciła na mocy, oleju troche ponad minimum a kiedy się rozgrzeje słychać stuki trochę ciszej aczkolwiek wciąż..

luz na napinaczu, rolki czy raczej coś w silniku?

dołączam filmiki proszę o odpowiedzi co może być nie tak?

 

http://www.dailymoti...103-141931_auto

 

https://www.dailymot...103-142452_auto

 


  • 0

#2 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:55, 03.01.2017

Na początek zdejmij pasek wielorowkowy i zapal bez niego aby sprawdzić czy wówczas dźwięk zanika.


Użytkownik pawel84j edytował ten post 19:56, 03.01.2017

  • 0

#3 Adekkeda2

Adekkeda2
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Pl
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CL
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:JHMCL75203
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:21, 03.01.2017

niestety nie mam jak tego zrobić, po pierwsze nie mam narzędzi, po drugie na zewnątrz jest solidny mróz, po trzecie na mechanika muszę czekać ponad 2 tygodnie i nie wiem czy autem można jeździć czy nie.

Pasek był zrzucany ok. 1700 km temu ponieważ mechanik słyszał,że 'coś' dziwnie rzęzi tylko pomiędzy 2200-2400 0brotów jednak nic nie udało nam się znaleźć z osprzętu (po zdjęciu paska tego nie było) zasugerował ze rolka paska ma troche luzy... no i czy to może się teraz odzywać? tak wiem 1700km to dużo, wszystko jest możliwe...


  • 0

#4 21adam

21adam
  • Forumowicz
  • 180 postów
  • Skąd:Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:30, 03.01.2017

Najprawdopodobniej to któreś z łożysk osprzętu stawiam na alternator bądź rolkę napinającą. Zdejmij pasek jak radzi pawel84j , jak odgłosy ucichną masz pewność że to osprzęt, a nie silnik. Zakręć wtedy każdym z kół i wsłuchaj się które szumi.


  • 0
Accord 2.0 ES 1996r-było
Accord 2.0 Comfort kombi 2004/2005

#5 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:38, 03.01.2017

Do ściągnięcia paska wystarczy klucz oczkowy (nie pamiętam teraz rozmiaru ale chyba 12) i ewentualnie jakaś przedłużka do tego klucza aby było łatwiej  zwolnić napinacz.


  • 0

#6 Kryss

Kryss
  • Forumowicz
  • 411 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:23, 09.01.2017

Ja wymieniałem wczoraj w ten mróz pasek cały a ty mówisz , że nie da rady klucz 14 oczko + rurka i ciągnij do siebie w stronę przodu auta. Zsuń pasek z koła wspomagania i odpal auto i tyle w temacie.


  • 0

#7 Adekkeda2

Adekkeda2
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Pl
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CL
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:JHMCL75203
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:12, 13.02.2017

Rozwiązane. Okazała sie pompa wody.
  • 0

#8 premier

premier
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Wa - Wa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:42, 23.02.2017

W takim razie i mnie czeka wymiana. Objaw identyczny. Pompa pewnie nieruszana u mnie od nowości, ponad 300 tys.km.


  • 0

#9 premier

premier
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Wa - Wa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:40, 05.03.2017

Wymieniłem pompę. Na wolnych obrotach silnika prawie nie słychać. Jest cudnie. Pompa 130 zł. Roboty sporo ale warto jeśli będziecie mieli podobny problem.


Użytkownik premier edytował ten post 22:47, 05.03.2017

  • 0

#10 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 10:53, 06.03.2017

...i na jaką pompę wymieniliście ?(Adekkeda2,premier)
Sam czy mechanik ?

Użytkownik Wlodar edytował ten post 11:41, 06.03.2017

  • 0
                       

#11 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 11:31, 06.03.2017

Znając kolegę to sam wymienił 👍
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#12 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 11:45, 06.03.2017

Właśnie...interesuje mnie jak poszło i jakieś niuanse...przeszkody.

Użytkownik Wlodar edytował ten post 11:45, 06.03.2017

  • 0
                       

#13 premier

premier
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Wa - Wa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:18, 06.03.2017

Wymieniałem sam, pompa GMB. Po obejrzeniu filmu na youtube stwierdziłem ze poradzę.

Podnosimy auto i zdejmujemy prawe koło (przednie xD ). Zdejmujemy klipsy i odchylamy osłonę silnika. Tak żeby było widać koło pasowe wału korbowego. Początkowo zacząłem ją całą zdejmować ale okazało się to bez sensu. Straciłem  z pół godziny. Zostawiamy osłonę, przyda nam się później.

Spuszczamy płyn z układu (wolno idzie). Później zrzucamy pasek, odkręcamy pompę wspomagania i mocowanie przewodów. Wystarczy ją tylko odsunąć, nie trzeba odkręcać przewodów od pompy. Zbiorniczek wspomagania tez wyjmujemy z mocowania (bez przerwy przeszkadza). Dalej odkręcamy rolkę od napinacza. Dzięki temu dostaniemy się do 3 śruby z tyłu napinacza. Tu pierwsza komplikacja, ja użyłem nasadki na przegubie. Udało się. Po wyjęciu napinacza widać pompę.  3 górne śruby to pestka. 3 dolne odkręcałem od strony koła. (po to odchylona osłona). Śruby m6  nie trzymają mocno ale potrzebne są do tego możliwie najmniejsze narzędzia ponieważ miejsca jest mało. Najniższa śruba jest poniżej podłużnicy, względnie łatwo się tam dostać. 2 ostatnie to była męka leżąc na plecach z małą grzechotka i krótką przedłużka  na przegubie. Dodatkowo śruby odkręcamy przez otwory w kole pasowym pompy. Przydał się też klucz oczkowy 10 z terkotką. Trochę przekleństw poleciało ale nie zwątpiłem ani na chwile że się uda ;)

Pompę wyjmujemy bez problemu. Trzeba oczyścić blok z kamienia na styku pompy.  Zakładamy, i mamy ten sam problem z 2 śrubami na dole. Przy dokręcaniu udało mi się zmieścić grzechotkę między podłużnicę a silnik wiec poszło lepiej niż przy odkręcaniu. Gimnastyka, przekleństwa i pójdzie. Ostatnia rzecz, nalanie płynu. Po otwarciu bloku silnik zapowietrzył się tak że nie działało ogrzewanie. Trochę kombinacji z otwieraniem korka, trochę jazdy, w końcu wiatraki się załączyły czyli jest ok, ogrzewanie działa. Po odpaleniu silnik brzmi jak prosto z fabryki + ten lekki gwizd. Ogólnie zajęło mi to sporo czasu ale bez spinki. Stara pompa miała luz na wirniku a kręcąc ręką słychać było szmer i chrobotanie ale 20 razy ciszej niż podczas pracy na silniku. Robota zrobiona, Honda się cieszy.


Użytkownik premier edytował ten post 15:26, 06.03.2017

  • 0

#14 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 11:04, 09.03.2017

Ooo super
Może się przydać już niedługo
  • 0
                       

#15 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 18:10, 09.03.2017

Zrób tutorial z fotkami przydać się może innym ;-)

Wysłane z Tapatalk
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq