Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wyleciał sworzeń ze zwrotnicy- co wybrać? Ankieta

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
536 odpowiedzi w tym temacie

Ankieta: Jakie sworznie i tuleje (253 użytkowników oddało głos)

Jakiej marki sworznie polecacie?

Nie możesz zobaczyć wyników tej ankiety dopóki nie oddasz głosu. Proszę zaloguj się i oddaj głos by zobaczyć wyniki.

Jakiej marki tuleje wahaczy polecacie?

Nie możesz zobaczyć wyników tej ankiety dopóki nie oddasz głosu. Proszę zaloguj się i oddaj głos by zobaczyć wyniki.
Głosuj Goście nie mogą oddawać głosów

#466 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 17:17, 04.09.2020

Ja bym pytał haparts. Mają wiedzę to jak chcą to się nią podzielają.
  • 0

#467 kapalus

kapalus
  • Klubowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Wrocław, Göteborg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Tourer Type S, CM2
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:24, 13.09.2020

Dodatkowe 2 pytania w kwesti sworzni. 
 
Pierwsza sprawa: Jak wyżej opisywałem w lutym wypadł mi sworzen Mayle z lewej strony i na szybko miałem założony Sidem. Tydzień temu wreszcie siadłem do tematu i założyłem OEM sworznie i tuleje na obie strony i tu zaczyna się zagłozdka. 
Z prawej (było Meyle, ale sprawne) sworzeń OEM pasował idealnie, wciskany na prasie jak należy (również Meyle było wycisnięte na prasie).
Z lewej (był Sidem od lutego, wcześniej pechowe Meyle) sworzen OEM praktycznie "wpadł" w zwrotnicę. Zagłozdka: czy istnieje prawdopodobieństwo, że trafił się sworzen OEM w minimalnym niedomiarze? Wydaje mi się to nieprawdopodobne, ale nie niemożliwe. Pomiar mikromierzem pokazuje różnicę 0,2mm pomiędzy OEM, a SIDEM (OEM jest chudszy). Na razie założyłem SIDEM z powrotem i właśnie dostałem nowy OEM, ale jeszcze nie miałem okazji go zmierzyć. Oczywisce jest opcja zwrotnicy do wymiany, ale Meyle siedzialo ciasno, Sidem siedzial ciasno, a tu nagle taka niespodzianka z OEM.
 
Druga sprawa: z lewej strony musiałem demontować całą półoś, bo pół roku temu guma na przegubie była rozerwana i założone byo tzw. "byleco", zeby do Polski wrocic, w dodatku opaska zjechała i smar mialem wszedzie, ale nie w przegubie. Wczoraj zobaczyłem plamki oleju "czerwonego" pod autem, czyli zdaje się ze skrzyni i strzelam, ze z uszczelniacza przy wlocie polosi do skrzyni - jego nie wymienialem, ale pewnie powinienem, przejechane mam 206 tys. Moze ta "zsunieta" opaska krecac sie uszkodzila ten simering, ale wczesniej nie kapalo i nie bylo tez nic widac. Jakies opinie? Oleju w skrzyni poki co widocznie na miarce nie ubylo, stad tez moje "zastanawianie" sie.

  • 0

#468 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 19:29, 13.09.2020

Sworzeń sidem wszedł na siłę i teraz masz problem. Sprawdź PW.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#469 kazik2_h9w3

kazik2_h9w3
  • Klubowicz
  • 107 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:28, 13.09.2020

Czerwony płyn nie byl tez w wspomaganiu?


  • 0

#470 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 20:36, 13.09.2020

Nie był ale może być.
  • 0

#471 kapalus

kapalus
  • Klubowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Wrocław, Göteborg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Tourer Type S, CM2
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:43, 13.09.2020

We wspomaganiu tez czerwony, sprawdzilem i nic nie ubylo. 

 

A jesli chodzi o "Sworzeń sidem wszedł na siłę i teraz masz problem." - teraz wchodzil "normalnie", jak OEM ppo prawej, ale jak wszedl w lutym za pierwszym razem? Nie mam pojecia, to niestety dzialo sie w warsztacie Szwecji po awarii. Na mikrometrze roznice widac jak pisalem, ale nie porownalem obu OEM'ow. Szkoda, ze zaczalem montaz od prawej strony. No nic, zobaczymy. 


  • 0

#472 aikon.ok

aikon.ok
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Ciechanów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:17, 17.11.2020

Panowie mam przelatane 465 tys. km i przerabiałem temat dolnych sworzni parokrotnie.

Niestety nie wymieniałem parami tylko wedle potrzeby.

 

Lewy: OEM wytrzymał 150 tys., 555 przelatał ponad 200 tys. km, CTR po 100 tysiącach nadal ok ale przy 450 tys. wymieniłem profilaktycznie razem z prawą stroną na 555

 

Prawy: OEM wytrzymał 210 tys. Dokuji TL0091 kolejne  220 tys. km, Yamato po 25 tys. pęknięta gumka i przy 450 tys. założyłem 555 

 

Natomiast przednie łączniki drążka stabilizatora CTR CLHO-29 przejechały 250 tys km i nadal były ok. Wymieniłem razem z gumami oczywiście na CTRy.

 

Co do wahaczy górnych przednich to aktualnie mam lewy Dokuji z przebiegiem 250 tys i prawy Lemforder z podobnym przebiegiem ale już pękniętą gumą na tulei.

Co zastanawiające oba OEMy zmieniłem na Dokuji i po około 50 tys km padły tuleje,  jestem pewny że były źle zamontowane. 

 

Wracając do tematu co skrzypi ?

 

Nowe łączniki i gumy stabilizatora, wymienione sworznie zwrotnicy oraz drążki i końcówki magla a nadal skrzypi na poprzecznych nierównościach.


  • 0
Radek

#473 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 10:40, 25.11.2020

Zaglądnąłem w notatki i mam na prawym dolnym sworzniu 90 tyś. Na lewym 100 tyś. przebiegu i założone CTR CBHO-6 w VI . Niemożliwe bym się pomylił przy zapisywaniu. Co zamawiać ? Jeżeli wszędzie do VI dedykują CTR CBHO-26.
Góra to raczej bez dyskusyjne CTR CBHO-14, wahacze oryginalne.

Wysłane z mojego SM-T580 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#474 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 10:58, 25.11.2020

CBHO-6 

CBHO-26 to te same sworznie 

jedynie w CBHO-6 jest dołożony seger bo ten sworzen jest dedykowany do 5 gena accorda ale pasuje do 6 gena

 

a górny polecam CBHO-28 bo jest o średnicy 35,5 mm a nie 35 ;) 


  • 1

#475 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 16:06, 25.11.2020

Ten cbho-28 pasuje również do VIII gena?
  • 0

#476 Kamilo130

Kamilo130
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:05, 21.12.2020

Dzisiaj napisałem do haparts w sprawie reklamacji bo tyle czasu żadnej informacji i dostałem odpowiedź błąd montażu czyli reklamacja nie uwzględniona. Sworznie były wymieniane w hondcar w Radzyminie więc nie sądzę że był źle zamontowany lewy jest w porządku tak się sprawa zamyka.
  • 0

#477 26wf101

26wf101
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:RADOM
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:55, 16.01.2021

Kiedyś sworznie 555 polecali wszyscy, obecnie zdania są podzielone. Może przez nieprawidłowy montaż lub kupno podróby niektórzy są niezadowoleni. Z ciekawości kupiłem dwa od różnych sprzedawców (Haparts i niby oficjalny dystrybutor marki na allegro). Różnią się jak na zdjęciu, jeden ma symbol H5, drugi G8.
Ciekawe co one oznaczają? Może oznaczenie daty produkcji?
6f67c3fc9e7333a1.jpg

Ja kupiłem w Autodoc i maja  oznaczenie G oraz H1. mało tego średnica gwintu to M16x1,5 i nie pasują bo jest za szeroki i nie przejdzie przez otwór w wahaczu. Powiedzcie mi jak wy to robicie że wasze pasują ?????


  • 0

#478 26wf101

26wf101
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:RADOM
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:58, 16.01.2021

 
Witam, odkąd jestem na forum i czytam na temat sworzni słyszę głównie dwie marki polecane przez was
 
555 SB - 6312 oraz CTR CBHO - 33
 
Ok w takim razie kupuje trzy 555 bo to pewniak, zamawiam z Niemiec ponieważ mieszkam za granicą i trudno tu znaleźć takowy  i co...... ????
 
Okazuje się że średnica gwintu jest na tule duża że nie przejdzie przez wahacz - hahahahaahah zajebiście !!!! 
 
 
Albo mój mechanik jest pierdoła albo jestem jedynym przypadkiem na milion do którego Hondy trzy piątki nie pasują a może obsadzenie tego sworznia wiąże się z rzemiosłem rozwiercania otworu przelotowego w wahaczu  - no jak to przecież prawie każdy je zakłada i nikt nie napisał o takim przypadku, istny ewenement !
 
Owszem sworzeń sam w sobie wygląda na solidny choćby przez ten gruby gwint M16x 1,5 podobny ma Febi czy Blue Print.
 
Co w takim przypadku ? Teraz wypadało by kupić CTR - 33 no ale ... na różnych stronach podają wymiary gwintu M16x1,5 oraz M14x1,5 oczywiście nr. katalogowe Hondy:
 
 
51220 - SDA - 305 lub 51220 - SDA - A02
 
 
Co tu robić ryzykować kolejny komplet sworzni za kolejne 50 F a może będą pasować ?!! Przecież co 2 gi je zakłada - pewny pewniak jak trzy 555 !
 
Proszę teraz szanownych forumowiczów o podanie wymiarów gwintu oryginalnych sworzni Hondy Accord - jest ktoś w posiadaniu takiej wiedzy ? 
 
 
Dla przykładu:
 
 
 
Lemforder, TRW - M10x1,25
 
SKF, Meyle - M12x1,25
 
 
 
Pozdrawiam. 
( Honda Accord - 2.0B, 2005, manual )

Użytkownik Ślepak edytował ten post 15:44, 16.01.2021
ROZMIAR CZCIONKI!

  • 0

#479 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 15:06, 16.01.2021

555 ma grubszy gwint niż oem, ale spokojnie się mieści. Może nie sprawdził, tylko tak się mu wydawało.
  • 0

#480 26wf101

26wf101
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:RADOM
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:34, 16.01.2021

Rozumiem że wymieniałeś na 555 ? 

Niby sprawdzał.

Wiesz nie chcę tu osądzać nikogo ale sytuacja mocno mnie zirytowała. 


Użytkownik 26wf101 edytował ten post 15:36, 16.01.2021

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq