Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wyleciał sworzeń ze zwrotnicy- co wybrać? Ankieta

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
536 odpowiedzi w tym temacie

Ankieta: Jakie sworznie i tuleje (253 użytkowników oddało głos)

Jakiej marki sworznie polecacie?

Nie możesz zobaczyć wyników tej ankiety dopóki nie oddasz głosu. Proszę zaloguj się i oddaj głos by zobaczyć wyniki.

Jakiej marki tuleje wahaczy polecacie?

Nie możesz zobaczyć wyników tej ankiety dopóki nie oddasz głosu. Proszę zaloguj się i oddaj głos by zobaczyć wyniki.
Głosuj Goście nie mogą oddawać głosów

#526 vitosho

vitosho
  • Klubowicz
  • 120 postów
  • Skąd:bdg
  • Silnik:K24
  • Wersja:type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:43, 04.12.2022

Na żadną lawetę nie wciągniesz bo narobisz jeszcze więcej szkód. Jedynie podnośnik, "okular" albo naprawa na miejscu. A tyle jest napisane o dolnych sworzniach. Dolne sworznie w Accordzie to jak pasek rozrządu - trzeba wymieniać po iluś tam latach w zależności co miałeś zamontowane. Po tym co się stało to dobrze by było jeszcze półośkę i przewód hamulcowy.


  • 0
<p>Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach...<br><br>
rock n rolla</p>

#527 Mariusz 1979

Mariusz 1979
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Żelechów / Garwolin
  • Silnik:2,0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:35, 04.12.2022

Na żadną lawetę nie wciągniesz bo narobisz jeszcze więcej szkód. Jedynie podnośnik, "okular" albo naprawa na miejscu. A tyle jest napisane o dolnych sworzniach. Dolne sworznie w Accordzie to jak pasek rozrządu - trzeba wymieniać po iluś tam latach w zależności co miałeś zamontowane. Po tym co się stało to dobrze by było jeszcze półośkę i przewód hamulcowy.

 

3 lata wytrzymał, 70 tyś. km. W środę bylem na stacji kontroli, bo ta takie dziwne szmery, trzaski było słychać przy wolnej jeżdzie.  Kazał jeździć i obserwować.


  • 0

#528 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 16:55, 04.12.2022

Jakiej firmy założyli sworzeń? Dołożyli smaru pod gumkę?
Nic tylko pogratulować diagnoście, a Tobie szczęścia że cały jesteś :)

Tematy połączyłem.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#529 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 20:04, 04.12.2022

ja tylko dodam, że na szarpakach nie da się zbadać tych sworzni, sam tego doświadczyłem - pisałem już o tym na forum kilka razy, możliwe że nawet w tym temacie, widziałem na własne oczy jak diagnosta męczył moje auto na szarpakach, ba nawet łapał palcami za zwrotnicę w miejscu gdzie wprasowany jest sworzeń, cisza, żadnych wyczuwalnych luzów/ stuków, no i dobrze że zachciało mi się obniżania zawiasu, więc siłą rzeczy musiałem rozpiąć ten sworzeń... luz był w okolicach 1mm (nie mierzyłem bo nie było sensu, wymagał natychmiastowej wymiany)

 

napiszę jeszcze raz - jedyny sposób badania tych sworzni to koło w górę, nawet na zwykłym podnośniku tym do wymiany koła i łyżka w rękę, podważyć ten sworzeń i obserwować czy nie ma luzów


  • 0

#530 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 00:10, 05.12.2022

Auto trzeba (najlepiej) podnieść za wahacz

  • 0

#531 vitosho

vitosho
  • Klubowicz
  • 120 postów
  • Skąd:bdg
  • Silnik:K24
  • Wersja:type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:48, 07.12.2022

3 lata wytrzymał, 70 tyś. km. W środę bylem na stacji kontroli, bo ta takie dziwne szmery, trzaski było słychać przy wolnej jeżdzie.  Kazał jeździć i obserwować.

No to... to samo co miał mój koleżka. Też coś tam, jakieś odgłosy i przy wyjeżdżaniu z parkingu trach! i sworzeń poleciał. To teraz pojedź do tego diagnosty i niech obserwuje. Ja tam się tobie nie dziwię, bo nie każdy musi się na tym znać, nie każdy musi być mechanikiem ale człowiek który bierze za to pieniądze powinien mieć jakąś odpowiedzialność. Ciekawe jak byś spowodował wypadek to kto by odpowiadał... pytanie retoryczne oczywiście.

 

ja tylko dodam, że na szarpakach nie da się zbadać tych sworzni, sam tego doświadczyłem - pisałem już o tym na forum kilka razy, możliwe że nawet w tym temacie, widziałem na własne oczy jak diagnosta męczył moje auto na szarpakach, ba nawet łapał palcami za zwrotnicę w miejscu gdzie wprasowany jest sworzeń, cisza, żadnych wyczuwalnych luzów/ stuków, no i dobrze że zachciało mi się obniżania zawiasu, więc siłą rzeczy musiałem rozpiąć ten sworzeń... luz był w okolicach 1mm (nie mierzyłem bo nie było sensu, wymagał natychmiastowej wymiany)

 

napiszę jeszcze raz - jedyny sposób badania tych sworzni to koło w górę, nawet na zwykłym podnośniku tym do wymiany koła i łyżka w rękę, podważyć ten sworzeń i obserwować czy nie ma luzów

Moim zdaniem to tylko okresowa wymiana w zależności co się ma zamontowane. Przy zakupie wymiana od razu jako pakiet startowy. Każdy ma inne wyczucie i jednemu może się wydawać, że luz 1mm jest w porzo a drugi nie zauważy żadnego luzu. Sworzeń jak wraca na gumie do pionu to już jest do wymiany; dotyczy również końcówek drążka i stabilizatora. Moje CTRy nie miały żadnego luzu ale się zacierały i trzeszczały, pomimo dodania smalcu przy poprzednim montażu.


  • 0
<p>Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach...<br><br>
rock n rolla</p>

#532 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:28, 07.12.2022

. bo są dwa rodzaje rozłączenia zwrotnicy od wahacza. Wypadnięcie, wyciągnięcie "jabłka" z gniazda lub zatarcie i ukręcenie tej końcówki z gwintem.
Zacieranie najczęściej nie wykazuje luzów i na oko jest OK.

Użytkownik Wlodar edytował ten post 22:29, 07.12.2022

  • 0
                       

#533 Mariusz 1979

Mariusz 1979
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Żelechów / Garwolin
  • Silnik:2,0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:14, 18.12.2022

Witam

Zazgrzytało i lewe koło odchyliło się dziwnie. Podniosłem na lewarku i sytuacja jest jak na zdjęciu.

Co mi tam urwało? Odkręcać koło czy zostawić (łatwiej będzie wciągnąć na lawetę) ?

 

https://drive.google...?usp=share_link

 

Wczorajsza powtórka z rozrywki. Żona jechała, prawe koło skręciło w prawo, samochód zsunął się w zaspę przy drodze. Godzina czekania na lawetę. Facet obejrzał i, według niego,  sworzeń jest, ale nie ma nakrętki.

2 tygodnie temu naprawiłem lewą stronę, a prawą zmieniłem profilaktycznie.


Użytkownik Mariusz 1979 edytował ten post 22:16, 18.12.2022

  • 0

#534 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 23:24, 18.12.2022

To ciekawe czy nie dokręcona czy przeciągnięty gwint.?
  • 0
                       

#535 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 16:39, 10.10.2023

Szanowni Koledzy,

 

Noszę się  z zamiarem profilaktycznej wymiany sworzni zwrotnicy w moim samochodzie.

 

Są dwa typu sworzni. Pierwszy o numerze:51220-TA0-A02 made in Japan oraz drugi numerze 51220-TA0-306 made in China.

 

Paradoksalnie słyszałem, że sworzeń produkcji Chińskiej jest lepszy. 

 

Przebieg auta mam 218 tyś i auto ma 10 lat. Objawów żadnych nie mam, ale chcę sobie dla zasady wymienić. 


  • 0

#536 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 19:20, 10.10.2023

51220-TA0-306 to jest ulepszona wersja sworzni, weź ten numer.
  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#537 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 19:36, 10.10.2023

Dziękuję. Biorę ulepszone.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq