Na żadną lawetę nie wciągniesz bo narobisz jeszcze więcej szkód. Jedynie podnośnik, "okular" albo naprawa na miejscu. A tyle jest napisane o dolnych sworzniach. Dolne sworznie w Accordzie to jak pasek rozrządu - trzeba wymieniać po iluś tam latach w zależności co miałeś zamontowane. Po tym co się stało to dobrze by było jeszcze półośkę i przewód hamulcowy.
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#526
Napisano 14:43, 04.12.2022
rock n rolla</p>
#527
Napisano 16:35, 04.12.2022
Na żadną lawetę nie wciągniesz bo narobisz jeszcze więcej szkód. Jedynie podnośnik, "okular" albo naprawa na miejscu. A tyle jest napisane o dolnych sworzniach. Dolne sworznie w Accordzie to jak pasek rozrządu - trzeba wymieniać po iluś tam latach w zależności co miałeś zamontowane. Po tym co się stało to dobrze by było jeszcze półośkę i przewód hamulcowy.
3 lata wytrzymał, 70 tyś. km. W środę bylem na stacji kontroli, bo ta takie dziwne szmery, trzaski było słychać przy wolnej jeżdzie. Kazał jeździć i obserwować.
#528
Napisano 16:55, 04.12.2022
Nic tylko pogratulować diagnoście, a Tobie szczęścia że cały jesteś
Tematy połączyłem.
VI QP F23
VI QP J30
VII N22
IX FK2 Tourer R18Z4
Ślepego "Białas" FK2 Tourer
http://www.accordklu...le-biała-perła/
Katalog doboru OEM części :
http://www.accordklu...i-innych-marek/
#529
Napisano 20:04, 04.12.2022
ja tylko dodam, że na szarpakach nie da się zbadać tych sworzni, sam tego doświadczyłem - pisałem już o tym na forum kilka razy, możliwe że nawet w tym temacie, widziałem na własne oczy jak diagnosta męczył moje auto na szarpakach, ba nawet łapał palcami za zwrotnicę w miejscu gdzie wprasowany jest sworzeń, cisza, żadnych wyczuwalnych luzów/ stuków, no i dobrze że zachciało mi się obniżania zawiasu, więc siłą rzeczy musiałem rozpiąć ten sworzeń... luz był w okolicach 1mm (nie mierzyłem bo nie było sensu, wymagał natychmiastowej wymiany)
napiszę jeszcze raz - jedyny sposób badania tych sworzni to koło w górę, nawet na zwykłym podnośniku tym do wymiany koła i łyżka w rękę, podważyć ten sworzeń i obserwować czy nie ma luzów
#530
Napisano 00:10, 05.12.2022
#531
Napisano 17:48, 07.12.2022
3 lata wytrzymał, 70 tyś. km. W środę bylem na stacji kontroli, bo ta takie dziwne szmery, trzaski było słychać przy wolnej jeżdzie. Kazał jeździć i obserwować.
No to... to samo co miał mój koleżka. Też coś tam, jakieś odgłosy i przy wyjeżdżaniu z parkingu trach! i sworzeń poleciał. To teraz pojedź do tego diagnosty i niech obserwuje. Ja tam się tobie nie dziwię, bo nie każdy musi się na tym znać, nie każdy musi być mechanikiem ale człowiek który bierze za to pieniądze powinien mieć jakąś odpowiedzialność. Ciekawe jak byś spowodował wypadek to kto by odpowiadał... pytanie retoryczne oczywiście.
ja tylko dodam, że na szarpakach nie da się zbadać tych sworzni, sam tego doświadczyłem - pisałem już o tym na forum kilka razy, możliwe że nawet w tym temacie, widziałem na własne oczy jak diagnosta męczył moje auto na szarpakach, ba nawet łapał palcami za zwrotnicę w miejscu gdzie wprasowany jest sworzeń, cisza, żadnych wyczuwalnych luzów/ stuków, no i dobrze że zachciało mi się obniżania zawiasu, więc siłą rzeczy musiałem rozpiąć ten sworzeń... luz był w okolicach 1mm (nie mierzyłem bo nie było sensu, wymagał natychmiastowej wymiany)
napiszę jeszcze raz - jedyny sposób badania tych sworzni to koło w górę, nawet na zwykłym podnośniku tym do wymiany koła i łyżka w rękę, podważyć ten sworzeń i obserwować czy nie ma luzów
Moim zdaniem to tylko okresowa wymiana w zależności co się ma zamontowane. Przy zakupie wymiana od razu jako pakiet startowy. Każdy ma inne wyczucie i jednemu może się wydawać, że luz 1mm jest w porzo a drugi nie zauważy żadnego luzu. Sworzeń jak wraca na gumie do pionu to już jest do wymiany; dotyczy również końcówek drążka i stabilizatora. Moje CTRy nie miały żadnego luzu ale się zacierały i trzeszczały, pomimo dodania smalcu przy poprzednim montażu.
rock n rolla</p>
#532
Napisano 22:28, 07.12.2022
Zacieranie najczęściej nie wykazuje luzów i na oko jest OK.
Użytkownik Wlodar edytował ten post 22:29, 07.12.2022
#533
Napisano 22:14, 18.12.2022
Witam
Zazgrzytało i lewe koło odchyliło się dziwnie. Podniosłem na lewarku i sytuacja jest jak na zdjęciu.
Co mi tam urwało? Odkręcać koło czy zostawić (łatwiej będzie wciągnąć na lawetę) ?
Wczorajsza powtórka z rozrywki. Żona jechała, prawe koło skręciło w prawo, samochód zsunął się w zaspę przy drodze. Godzina czekania na lawetę. Facet obejrzał i, według niego, sworzeń jest, ale nie ma nakrętki.
2 tygodnie temu naprawiłem lewą stronę, a prawą zmieniłem profilaktycznie.
Użytkownik Mariusz 1979 edytował ten post 22:16, 18.12.2022
#534
Napisano 23:24, 18.12.2022
#535
Napisano 16:39, 10.10.2023
Szanowni Koledzy,
Noszę się z zamiarem profilaktycznej wymiany sworzni zwrotnicy w moim samochodzie.
Są dwa typu sworzni. Pierwszy o numerze:51220-TA0-A02 made in Japan oraz drugi numerze 51220-TA0-306 made in China.
Paradoksalnie słyszałem, że sworzeń produkcji Chińskiej jest lepszy.
Przebieg auta mam 218 tyś i auto ma 10 lat. Objawów żadnych nie mam, ale chcę sobie dla zasady wymienić.
#536
Napisano 19:20, 10.10.2023
Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7
#537
Napisano 19:36, 10.10.2023
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII
|
VII
Mechanik →
Silniki →
JAKI ROZRZĄD HONDA ACCORD VII 2.2 ICDTINapisany przez alvargo , 21 kwi 2024 VII |
|
|
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Honda Accord VII 2.0 2006 - Kręci nie pali.Napisany przez mieszkos , 18 kwi 2024 VII |
|
|
||
VII
Mechanik →
Zawieszenie →
Tuleje wahacza dolnego tyl kombiNapisany przez hudy , 15 kwi 2024 VII |
|
|
||
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Szarpanie silnika 2.2 i-cdti 7 genNapisany przez kowalski19 , 14 kwi 2024 VII |
|
|
|
|
VII
Mechanik →
Układ elektryczny →
błąd p26 honda accord 2.0Napisany przez wojtek1n , 12 kwi 2024 VII |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych