Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Korozja - czy gwarancja perforacyjna to obejmuje?

VIII VIII korozja korozja

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
228 odpowiedzi w tym temacie

#16 quadam

quadam
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exective
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:20, 23.04.2017

Odchyliłem plastikowe nadkole aby wypłukać syf zgromadzony pomiędzy progiem a błotnikiem. Zdziwiłem się  gdy ujrzałem co było zawartością tego co wypłynęło. W tym całym syfie oprócz błota były zbutwiałe liście i igliwie sosnowe.

To raczej nie możliwe aby się liście przedostały przez nadkole od strony koła. Mam podejrzenie że to jest syf który spływa z wodą spod przedniej szyby. Stąd moje pytanie do Was, czy wiecie w jaki sposób jest odprowadzana woda spod przedniej szyby? tj w którym miejscu następuje jej zrzut?


  • 0

#17 luq4

luq4
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Polandia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:49, 23.04.2017

U mnie sprawa wygladala tak:

 

1. Zgloszone do ASO w grudniu 2016. Auto serwisuje na Malowniczej, gdzie nie ma serwisu blacharskiego wiec skierowali mnie na Popularna do Forda Auto Plaza.

2. Zrobili zdjecia, pomierzyli grubosc lakieru, skserowali ksiazke gwarancyjna i wyslali do Hondy Polska, bo to ona jest gwarantem.

3. Czas oczekiwania mial byc 30 dni. Po poltora miesiaca zadzwonilem, okazalo sie, ze Honda odrzucila, ale poproszono mnie, zebym poczekal na powrot kierownika, bo "nie chca mnie tak zostawiac na lodzie".

4. Kierownik sie zjawil, poprosili o ponowny przyjazd celem obejrzenia przez mistrza lakiernika. Pojechalem i znow to samo - zdjecia, ogledziny, ksero ksiazki.

5. Po 1-2 tygodniach odpowiedz, ze to w ogole nie podchodzi pod gwarancje perforacyjna, bo dla Hondy gwarancja perforacyjna jest wtedy jak rdza przezre blache na wylot, a zatem oni moga rozkrecic i sprawdzic, ale jak nie bedzie dziury na wylot to bede musial zaplacic.

6. Wysmarowalem skarge do Hondy Polska, do ASO na Malowniczej i do ASO na Popularnej, ze ponad 3 miesiace czekalem na cos co mogli mi powiedziec pierwszego dnia, a w tym czasie auto bylo zzerane przez rdze, bo zabroniono mi ingerencji do czasu zajecia stanowiska przez Honde.

7. Skarge wyslalem mailowo. Nastepnego dnia zadzwonil do mnie dyrektor ASO z Popularnej z przeprosinami, potwierdzil warunki gwarancji (perforacja = dziura na wylot), ale zaprosil do warsztatu i obiecal, ze jak nie bedzie dziury na wylot to dostane dobry rabat.

8. Tak tez zrobilem. Dziury na wylot nie bylo, ale pod spodem MASAKRA!!! Rdza niemilosierna! Tydzien z tym walczyli, zabezpieczyli i wyczyscili, ale powiedzieli, ze nie mozna wykluczyc, ze to nie wyjdzie za jakis czas. Rabat na usluge dostalem dobry, na czas naprawy auto zastepcze darmowe wiec na tym odcinku spoko.

9. Honda odpisala, ze nie dopatrzyla sie zadnych uchybien w obsludze etc. i ze perforacja = dziura i generalnie maja mnie w d*pie <oczywiscie nie napisali tego wprost>.

 

Moja konkluzja jest nastepujaca - koncze z serwisowaniem samochodu w ASO, bo to nie ma sensu. Proponuje Wam zajrzec jesli cos juz zaczelo wylazic, bo u mnie byla absolutna masakra. 

 

Ps. sorki za brak polskich znakow.

 

Pozdrawiam, luq4


  • 0

#18 quadam

quadam
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exective
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:07, 24.04.2017

Dzięki luq4

Ja nie robiłem przeglądów korozyjnych więc sprawa jest prosta. Mogą mi to zrobić w nieautoryzowanym warsztacie blacharskim.

Tak się zastanawiam, żeby się dostać do środka trzeba zdemontować błotnik, w razie konieczności gdy korozja będzie daleko posunięta można go wymienić. Gorsza sytuacja jest gdy ruda zabierze się za próg.

 

A możesz zdradzić jaki był koszt naprawy?

 

 

Pozdrawiam


  • 0

#19 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:54, 25.04.2017

jak czytam tę historię to się można załamać...
a informacja, że gwarancja perforacyjna to tylko wtedy, jak blachę przeżre na wylot - to jest dla mnie odkrycie roku...

miałem wcześniej od nowości jeszcze trzy samochody (jeden mam nadal - Linea 6 lat) i żaden z nich nie wiedział (nie wie) co to rdza;
w zeszłym roku sprzedałem 9 letnią fabię (jeszczę I-kę z ostatniego rocznika), 180 tys przebiegu, żona nią jeździła do pracy - pięć dni w tygodniu, ok. 40 km w jedną stronę, po trasie krajowej - zimą porządnie posypywanej :) Auto przez większość zimy białe od soli. Samochód kupił mechanik - znajomy teścia; samochód sprawdzony na wylot - zero jakiekolwiek rdzy;

a tutaj czytam o garażowanej VIIIce z 2010, w której rdza wyłazi na zewnątrz...

kurde aż się boję zaglądać głębiej do swojej - mam spory zapas spinek do tego i owego, no i chyba będę musiał zajrzeć pod te plastikowe nadkola...

@quadam napisał, że: W tym całym syfie oprócz błota były zbutwiałe liście i igliwie sosnowe.

to mi tak przez łączenie progu wyjrzała igła sosnowa - właśnie za przednim kołem; coś tam wystawało, udało się złapać paznokciami, ciągnę a to igła sosnowa, taka na 7-8 cm długa :) Nie ma opcji, żeby weszła przez łączenie progu, czy od strony koła; faktycznie musi tam spływać cały syf z podszybia


Użytkownik piotr2012 edytował ten post 12:57, 25.04.2017

  • 0

#20 pencammm

pencammm
  • Forumowicz
  • 222 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:ON
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:11, 25.04.2017

A potem sie dziwia z Hondy, ze ludzie nie kupuja accordow..
  • 0

#21 quadam

quadam
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exective
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:22, 25.04.2017

Mam taką hipotezę dot. gromadzenia się syfu pomiędzy błotnikiem a progiem. liście, igliwie itp. przedostaje się przez podszybie (a nie powinno) opada na nadkola a następnie dostaje się do przestrzeni miedzy błotnikiem a progiem, zatyka otwór odwadniający i rozpoczyna się proces osadzania się wszystkiego co spłynie z wodą.

Czyżby  konstruktorzy z Hondy tego nie przewidzieli ?


  • 0

#22 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 21:49, 25.04.2017

Przerosło ich to..co raz więcej Accordów ma w tym miejscu problem 😑
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#23 motorzysta95

motorzysta95
  • Klubowicz
  • 1922 postów
  • Skąd:Gorlice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 57
Wzorowa

Napisano 22:02, 25.04.2017

A nie można tej malutkiej osłonki progu ściągnąć i wyczyścić ?


  • 0

Japan forever !


#24 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 22:04, 25.04.2017

Ogólnie to trzeba od środka wyczyścić i zabezpieczyć..Będę to w ciągu paru tygodni robił..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#25 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:01, 26.04.2017

Ogólnie to trzeba od środka wyczyścić i zabezpieczyć..Będę to w ciągu paru tygodni robił..

mam z tego pare fotek :) robilem to na jesieni 2016 ....

jak sie zbiore w sobie to dodam do tego tematu

 

ogolnie jak sie nie zrobi tego "za wczasu" to moze byc blotnik do wymiany i dziura w progu za chlapaczem.....

 

zeby to zrobic porzatnie jak juz jest korozja trzeba sciagac blotnik - a zeby go sciagnac trzeba "wylamac" listwe ze slupka A + demontaz zderzaka przedniego i lampy .....

 

/e12


  • 0

#26 quadam

quadam
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exective
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:51, 26.04.2017

A nie można tej malutkiej osłonki progu ściągnąć i wyczyścić ?

Wydaje mi się że osłonka progu jest zgrzana/spawana z błotnikiem ale pewności nie mam. Wypłukałem cały  ten syf przez niewielką szczelinę odchylając nadkole. próbowałem palcami wymacać jak jest to zbudowane od środka lecz nie natrafiłem na śruby czy zaczepy mocujące tą osłonkę.


  • 0

#27 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:53, 26.04.2017

Wydaje mi się że osłonka progu jest zgrzana/spawana z błotnikiem ale pewności nie mam. Wypłukałem cały  ten syf przez niewielką szczelinę odchylając nadkole. próbowałem palcami wymacać jak jest to zbudowane od środka lecz nie natrafiłem na śruby czy zaczepy mocujące tą osłonkę.

 

TAK jest to część niedemontowalna błotnika, jest na nitach. Mozna zdemontowac plastikowe nadkole i popuscic srube na dole blotnika (trzyma do progu) - obok punktu do podnoszenia auta.

Wtedy mozna wszystko pieknie wyczyscic i nawet podmalowac.... jak nie ma duzo rdzy. Jak jest wiekszy temat bez demontazu blotnika sie nie obejdzie :(

 

/e12


  • 0

#28 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:11, 26.04.2017

@egon12

mam nadzieję, że się jednak zbierzesz i jakieś fotki wrzucisz :)


  • 0

#29 motorzysta95

motorzysta95
  • Klubowicz
  • 1922 postów
  • Skąd:Gorlice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 57
Wzorowa

Napisano 14:14, 26.04.2017

Na weekendzie też tam zajrzę :D


  • 0

Japan forever !


#30 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:51, 26.04.2017

prog.jpg
@egon12
czy dobrze rozumiem, po zdjęciu plastików nadkola, odkręceniu tej śrubki w żółtym kółku będzie można zdjąć całkowicie zakończenie progu (zielone kółko) i uzyskamy w ten sposób dostęp do wnętrza progu?  :)


Użytkownik piotr2012 edytował ten post 17:39, 26.04.2017

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, VIII korozja, korozja

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq