@rafisz, ten tekst to coś w stylu "przed użyciem zapoznaj sie z ulotką dołączoną do opakowania, bo każdy lek...". Porządna firma nie może sobie pozwolić na sprzedaż nielegalnych rzeczy, to też "Tylko do sportu, broń Boże na ulice ;)". Ledy jakie do tej pory były, każdy wie- świeciły słabo, jakościowo lipa.. Np, pierwsze paski "paski" ledowe DRL świeciły nijak, a teraz widać z daleka, niekiedy nawet walą zbyt mocno po oczach, jak np. w OEM Audi A3.. LEDy, które pokazałem niby współpracują z odbłysnikiem, więc nie powinno być żadnych problemów. Kwestia legalności, to kwestia znaczka na kloszu.. Przepisy są jakie są i ich nie przeskoczysz (najlepiej, jakby jakiś chnczyk zrobił klosz z odpowiednim znaczkiem hehe).
Dla mnie te LEDy kuszące
i tu się mylisz, skoro napisali że nielegalne na drogach publicznych to niestety tak jest, piszesz "Porządna firma nie może sobie pozwolić na sprzedaż nielegalnych rzeczy" - a ja zapytam czemu nie może? żarówki 100W klepią wszyscy od Chińczyków po Philipsy czy Osramy i też nie wolno jeździć z nimi po drogach publicznych (w świetle prawa oczywiście), tak samo jest z tymi ledami, zenonami itp. reflektor dostaje homologację ale tylko na konkretne źródło światła, jeżeli został zaprojektowany pod H1 to ma tylko na tą żarówkę homologację, jak wrzucisz tam H7 to już jest nielegalnie
patrze na to ostatnie zdjęcie i mam "mieszane uczucia", czy aby na pewno ten led świeci lepiej, owszem świeci jaśniej i tu nie ma dyskusji, ale jak jest z równomiernością tego światła na drodze, no i przede wszystkim jak daleko świeci, zdjęcie udowadnia że żarówka powinna mieć większy zasięg (ten ukośny ząb światła żarówka ma niezaprzeczalnie lepszy, więc powinna lepiej oświetlać pobocze i znaki drogowe, tyle że ma mniejszy strumień światła...), kolosalna sprawa jeśli chodzi o bezpieczeństwo, nawet jadąc 60 km/h samochodu przecież w miejscu nie da się zatrzymać (czas reakcji kierowcy + czas reakcji hamulców + siła bezwładności + warunki na drodze)... i teraz pytanie co ważniejsze - dobrze widzieć przed samochodem (tu chyba lepszy led) kiedy to już nie ma czasu na reakcję, czy zobaczyć pieszego/ zaparkowany na poboczu pojazd i mieć czas na spokojne wyhamowanie (to teoretycznie zapewnia żarówka bo lepiej powinna oświetlać pobocze sądząc po tej fotce)...
kuba_ce, taka prośba jeżeli chciałoby Ci się pstryknąć fotki na jakiejś nieoświetlonej drodze, może z jakimiś znakami - byłoby łatwiej ocenić, zamontuj żarówki i pstryknij fotkę jak daleko świeci i jeżeli by się dało to jaki jest rozkład na drodze, no i wiadomo tak samo z ledami, jestem ciekaw takiej konfrontacji a nigdzie nie mogę się doszukać jakichś fotek, ja mam fabryczny ksenon więc nie mam jak poeksperymentować
Użytkownik rafisz edytował ten post 15:38, 28.08.2017