Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

reflektory przednie parownie - O tym jak Honda załatwia parujące reflektory!

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
669 odpowiedzi w tym temacie

#511 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 15:27, 24.09.2017

kupilem pochłaniacz wilgoci w Casto w postaci granulatu, po pol roku dziwna maz splynela do przetwornicy i zrobila zwarcie 😠.

Mam ten sam problem.

I teraz pytanie - czy taka przetwornica jest jeszcze do odratowania, czy kaplica i muszę szukać nowej?

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#512 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 06:37, 25.09.2017

Mam ten sam problem.
I teraz pytanie - czy taka przetwornica jest jeszcze do odratowania, czy kaplica i muszę szukać nowej?
Pozdrawiam
- Artur

Gdyby nawaliła sama z siebie to jeszcze do odratowania może by była. Jak ja zalało i zwarli to raczej szmelc…
Tak jest jak się stosuje pół środki. Ale możesz spróbować dać do naprawy, wątpię czy jest to w ogóle opłacalne i ile czasu bryka po takiej naprawie?!
Pzd.
  • 0

#513 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 08:29, 25.09.2017

Tak jest jak się stosuje pół środki.

Dlaczego półśrodek?

Rozkleiłem, wyczyściłem, uszczelniłem i umieściłem pochłaniacz - lampa nie parowała i nie przeciekała, problem został rozwiązany.

A to, że zalało ponownie, to moje niedopatrzenie, bo wsadziłem pochłaniacz, który zmienia się w żel, niby żel -
bo bardziej w olej.

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#514 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 09:44, 25.09.2017

Dlaczego półśrodek?


No właśnie dlatego że;
1. Zastosowałeś pochłaniacz nie nadający się do reflektora czy niego sprzętu gdzie nie można umieścić zbiornika na pochłaniacz. Nie czytając zastosowania i sposobu użycia, przez co narobiłeś sobie bigosu…
2. Trzeba było kupić pewny pochłaniacz chodź by od kolegi z forum( zdaje się z nick Skorpion)- koszt x15 razy mniejszy od przetwornicy i startera.
3. Skoro rozklejałeś to mogłeś zastosować modyfikacje opisaną przeze mnie i sprawdzoną przez kolegów z forum. Po której nie wydał byś ani złotówki na jaki pochłaniacz wilgoci.
Pzd.
  • 0

#515 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 17:43, 25.09.2017

1. Zastosowałeś pochłaniacz nie nadający się do reflektora czy niego sprzętu gdzie nie można umieścić zbiornika na pochłaniacz. Nie czytając zastosowania i sposobu użycia, przez co narobiłeś sobie bigosu…

I gdzie tu półśrodek?

Nie sprawdziłem, nie doczytałem, że pochłaniacz zmieni się w 'olej' - mój błąd, dlatego napisałem, że jest to moje niedopatrzenie i żal mogę mieć wyłącznie do siebie.

Gdybym umieścił go w lampie mając wiedzę, że zmieni się w 'olej' i że może zalać przetwornicę, to byłaby to głupota, ale nie półśrodek.


Pozdrawiam
- Artur

PS montując pochłaniacz zdecydowałem się na rozwiązanie jakie stosuje ASO.
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#516 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 08:50, 26.09.2017

I gdzie tu półśrodek?

PS montując pochłaniacz zdecydowałem się na rozwiązanie jakie stosuje ASO.

Artur rozwiązanie owszem ale nie jakość i przeznaczenie produktu. ASO raczej nie kupuje w Casto… Zamiennik używa się sprawdzony lub ew. sprawdzony już przez kogoś, bo można się naciąć i kasę wywalić w błoto.
Używając znaczenia -półśrodek. Miałem na myśli zamianę jakiej kolwiek części na tandetna(tanią)i niezgodna z zastosowaniem.
N.p. Końcowa drążka kier. Można OEM zamiennik dobrej jakości jak n.p. 555 ale i kupisz chińczyka Chinahanji Power - trzyma, trzyma z że zaraz się up… mało istotne.
Jajecznicę na oleju lnianym też usmażysz. Danie jest, ale że do D…mało istotne w 1 chwili zanim spróbujesz.
Ale Artur coś się tak uczepił detalu? Generalnie błąd trafia się każdemu z nas, istotne by wyciągnąć z tego wnioski i ostrzec innych by przypadkiem tego nie popełnili.
Mleko się rozlało… teraz jak uporasz się z przetwornicą i starterem to proponuje zastosować mój mód przeciw parowaniu.
A i poszukaj starter z przetwornicy polift. Jest mniej awaryjny z tym ze trzeba przerobić gumkę i średnice osadzenia na przetwornicy. I w tym tez uważam jest lepszy bo guma uszczelniająca zakrywa dodatkowo wtyczkę.
Jak chcesz zobaczyć jak to wygląda to daj na pw mail
Pzd.
  • 0

#517 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 08:23, 28.09.2017

Myślisz, że zapłonnik również jest do wymiany?

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#518 Bartas15

Bartas15
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:29, 28.09.2017

Najwyższy czas by dokładnie opisać jak usunąć problem z parowaniem reflektorów i nie pakować do środka żadnych pochłaniaczy wilgoci.
Pierwszą wmiankę na ten temat zapodałem w temacie http://www.accordklu...kacja-lamp-vii/ w #11.
Aby upewnić sìę że miałem rację co do prostej naprawy fabrycznego błędu produkcyjnego na podstawie prac z wieloma reflektorami. Śledząc temat zaczepiłem w końcu pare osób na PW i opowiedziałem co mają zrobić/wykonać w lampie by było po problemie.
W gronie tych osób znalazł się między innymi AntonioPL który poszedł o krok dalej robiąc bi-xenon ( brawo) i z tego co pamiętam mówìlem jeszcze kolegom Jacob101, Kacper_zet, znajomemu z poza for i jeszcze komuś tam...
Turetolial tu generalnie nie potrzebny dla lubiących dłubać. A jeśli już potrzeba to jest zawarte u kolegi w temacie. Zapodaje miniaturke fot.
http://www.accordklu...em-projektorze/

1. Zaopatrzyć się w dodatkowe korki odpowietrzające. Link u kolegi w #500, ja akurat posiadałem z 2 lampy. Klej butylowy( nie pirwszy lepszy bo tani) orza wiertło fi 4,2+wiertarka oraz Dremel z końcówką 0.5( jak ktoś nie posiada można pracę wykonać pilnikiem igłowym)

2. To jeśli lampa nie była nigdy jeszcze rozklejana. Należy ją rozkleić celem ponownego dokładnego uszczelnienia/sklejenia klejem butylowym. Oraz pomoże to nam w niezaśmiecwniu lampy przy dalszwj pracy... Jeśli komuś dodatkowo kiepsko już świeci to korzystamy z okazji by oddać odbłyśniki do regeneracji w zakładzie metalizacji. Natomiast "szkło" wypolerować jeśli zmatowiało lub jest porysowane.

3. Krok to należy zdjąć plastikowy korek odpowietrznika z gumką, usunąć membranę z goratexu. W zależności od lampy znajduje się w górnej części przy pokrywie św.mijania lub na dole przy "zejściu" lampy do grilla. I mamy rurkowe wejście do lampy. Zobaczymy że według fabryki odprowadzenie pary ma zapewnić otwór może 0,4mm. Śmiech na sali...szczególnie przy H1...
Wykonujemy rozwiercenie obu otworów wiertłem 4,2 na przelot. Natomiast po zawnętrznej stronie rurki znajdują się mini skrzydełka by po wciśnięcu korka gumowego powstał prześwit dla powietrza. Jest on jednak zbyt mały. Szczególnie że gumkę dociska jeszcze korek plastikowy. Należy więc wykonać dodatkowo niewielkie x4 podebrania na tej rurce zewnętrznej tak by przypadkiem nie przerwać ścianki. Zrobimy to Dremelem( mini szlifierka) lub pilnikiem igłowym. Na tak wykonane poprawki w obu otworach wciskamy korek gumowy i plastikowy.

4. Sklejamy dokładnie lampę dokładając nowy klej butylowy.
Należy pamiętać by po sklejeniu lampy przed jej montowaniem do auta należy ją dobrze przewentylować ciepłym powietrzem by pozbyć się wilgoci i oparów z kleju butylowego.

I cieszymy się widokiem czystych nie zaparowanych lamp przez wszystkie sezony pór roku :-)

Od roku osuszacze leżą sobie w domu i czekają na zastosowanie n.p. w kabinie w okresie zimowym by szyby tak nie parowały :-). U kolegi AntonioPL też brak problemu. I u znajomego który nie jest na for.

Pozdrawiam i polecam ten zabieg! :)

P.s. Pytanie do kolegów czy zrobić z tego odzielny temat czy też nadaje się do działu zrób to sam?

 

 

Moim zdaniem byłoby ekstra gdybyś przy okazji takiej roboty mógł zrobić fotorelacje.. Czuć profeske nawet w samym opisie czynności ;)

 

Pzdr


  • 0

#519 wojciechowski.a

wojciechowski.a
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:37, 20.11.2017

Przeczytałem prawie cały temat i stare linki już powygasały.

Mogę prosić o link do pasujących woreczków na allegro? 

I jak ktoś ma zdjęcie gdzie robić dziury w dekiełkach to będę wdzięczny.


  • 0

#520 wojciechowski.a

wojciechowski.a
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:39, 20.11.2017

No i jak ktoś ma zdjęcie gdzie się znajduje fabryczny worek - też bym prosił o jakąś wskazówkę bądź zdjęcie. Auto kupione w DE, ok. 1 mies. temu więc jeszcze nie jestem aż tak ogarnięty w temacie


  • 0

#521 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 17:37, 14.12.2017

wojciechowski.a woreczki osuszające są przyklejane na bocznej ściance wewnętrznej za deklem świateł drogowych.

Ze 3miesiace temu wykonana następna regeneracja reflektorów+ mod. przeciw parowaniu u kolegi kenyon6. Efekt taki;

Załączone pliki


  • 2

#522 bartus.b

bartus.b
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:podkarpacie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:confort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 16:10, 17.12.2017

NEO ile jaką przyjemność kosztuje? Oraz na czym ten mod polega? Co takiego jest zrobione ?
  • 0

#523 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 17:51, 17.12.2017

NEO ile jaką przyjemność kosztuje? Oraz na czym ten mod polega? Co takiego jest zrobione ?


Kolego a nie łaska poczytać temat uważnie od początku skoro Cię interesuje!, i chodź deko reg. forum. byś też liznoł!
Trzeba podawać na patelni, trochę chęci bo z z twojego zapytania wynika że nawet tej strony nie przeczytałeś całej-masakra…
A z reg. byś wiedział że do info. ogłoszeń jest dział giełdy. Wiec jeśli jesteś konkretami zainteresowany od tego jest Pw.
Pzd.
  • 0

#524 typer2014

typer2014
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • Skąd:-----
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:50, 17.12.2017

witam chciałbymu siebie zabrac sie za lampy gdzie dostane takie odpowietrzniki w aso czy motoryzacyjnym?? drugie pytanie czy tego filtru goratexu nie da sie samego wymienic czy to gra niewarta zachodu i jaki jest koszt zakupu 


  • 0

#525 bartus.b

bartus.b
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:podkarpacie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:confort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 21:05, 17.12.2017

Kolego ciężko Ci napisać?! Taki wazny jestes.....dla Twojej wiedzy czutalem od deski do deski i rozwiązania trwałego nie ma.....Jak bym wiedział że taki z Ciebie wazniak to nie wchodzilbyn z Tobą w polemikę....
  • -1





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq