Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Separacja kolektora ssącego od cieczy chłodzącej K20A6

VII K20A6

Najlepsza odpowiedź niachu , 19:09, 14.11.2016

Kolego, tutaj masz filmik co i jak należy zrobić aby odseparować dolot od cieczy chłodzącej:

Też mam zamiar się za to zabrać, także powodzenia :oki2:

Przejdź do postu


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
73 odpowiedzi w tym temacie

#31 grzybu

grzybu
  • Forumowicz
  • 145 postów
  • SkÄ…d:wrocÅ‚aw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VII
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:45, 20.11.2016

To jeszcze sobie wrzućcie spacer pomiędzy przepustnicę a kolektor ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#32 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • SkÄ…d:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:58, 20.11.2016

 po co ? bezsens

tylko wtedy jak ktoś chciałby zostawić podgrzewanie przepustnicy


  • 0
                       

#33 AGENT

AGENT
  • Forumowicz
  • 344 postów
  • SkÄ…d:DÄ™bica Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:33, 21.11.2016

Myślę ,że dwie uszczelki starczą plus odłączenie podgrzewania przepustnicy

Robota w sumie tania, łatwa i przyjemna ....odłączenie następnie obiegu przy kolektorze już po samych zabiegach z uszczelkami termicznymi to uważam za zbyt grubą rzeźbę w stosunku do jakichkolwiek zysków.

Ja jeszcze założyłem filterek zamiast odmy. Masz racje jest to dość duza i raczej nieodwracalna ingerencja. Troche bym się bał wiercić w głowicy i gwintować.


  • 0

#34 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • SkÄ…d:MiÅ„sk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:23, 21.11.2016

A po co wiercić w głowicy?
  • 0

#35 niachu

niachu
  • Forumowicz
  • 76 postów
  • SkÄ…d:Mazowieckie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:37, 21.11.2016

Jak jest możliwość kupna dwóch uszczelek jak to zrobił Wlodar to nie ma sensu wiercić. Po takim zabiegu kolektor będzie chłodny a uszczelka pod przepustnice niepotrzebna - w sumie ona i tak nie ma sensu bo po co izolować przepustnice jak kolektor gorący?

Ja jak wcześniej wspominałem będę je wymieniał przy okazji grzebania w rozruszniku - jedna robota a rzeźba żadna.


  • 0

CL9 -> Focus ST MK2 -> CU1 :D


#36 AGENT

AGENT
  • Forumowicz
  • 344 postów
  • SkÄ…d:DÄ™bica Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:05, 21.11.2016

A po co wiercić w głowicy?

no tak gościu zrobił na filniku nie wiem czy ogladaleś. chociaż ja to bym to zrobił troche inaczej...

 

Jak jest możliwość kupna dwóch uszczelek jak to zrobił Wlodar to nie ma sensu wiercić. Po takim zabiegu kolektor będzie chłodny a uszczelka pod przepustnice niepotrzebna - w sumie ona i tak nie ma sensu bo po co izolować przepustnice jak kolektor gorący?

Ja jak wcześniej wspominałem będę je wymieniał przy okazji grzebania w rozruszniku - jedna robota a rzeźba żadna.

zgadza się jeśli ta uszczelka pomiędzy połówki kolektora jest założona. uszczelka termo pod przepustnicą moim zdaniem ma sens jeśli masz już odizolowany kolektor a jezdzisz w dużym mrozie i boisz się żeby przepustnica nie zamarzla i krokowy w niej też. wtedy na zimę podłączasz podgrzewanie przepustnicy a kolektor sie od niej nie grzeje...

 

aha i dla śmiejących się z nas też powiem że demontowałem kolektor żeby wyczyścić i nasmarować rozrusznik bo mi juz wydawał dziwne odgłosy więc uszczelkę zamontowałem przy okazji...


Użytkownik AGENT edytował ten post 21:15, 21.11.2016

  • 0

#37 deibral

deibral
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • SkÄ…d:-
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:29, 12.12.2016

Temat przeze mnie przerabiany w K20Z4. Sama uszczelka termiczna typu Hondata niewiele daje. Dzieje siÄ™ tak ponieważ ciecz chÅ‚odzÄ…ca i tak nagrzewa kolektor ssÄ…cy tak jak dziaÅ‚oby siÄ™ to bez tej uszczelki. Montowanie Hondat heatshield gasket ma tylko w moim odczuci sens po odciÄ™ciu przepÅ‚ywu cieczy chÅ‚odzÄ…cej przez gÅ‚owicÄ™ coÅ› jak w EP3. Wymierna korzyść z takiej operacji to pewnie maks z 5KM w mocniej wydÅ‚ubanym silniku, nie wiÄ™cej, a przeważnie mniej i to w bardzo specyficznych okolicznoÅ›ciach - przy niskich obrotach, w gorÄ…ce dni lub przy powolnym poruszaniu siÄ™ autem. 

 

Ale jeśli ktoś szuka wąskich gardeł to kilka jajek do koszyczka i zbierze się kupka...

 

Nie polecam wiercenia czegokolwiek itd. SÄ… dostÄ™pne rozwiÄ…zania tego problemu, które dziaÅ‚ajÄ… P&P. Można je kupić w sklepach internetowych w USA np. http://tractuff.com/...-bypass-adapter


Użytkownik deibral edytował ten post 13:30, 12.12.2016

  • 0

#38 piootrRz

piootrRz
  • Forumowicz
  • 902 postów
  • SkÄ…d:rzeszow
  • Silnik:k24
  • Wersja:Rakieta ☺
  • KM:262/275nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:41, 13.12.2016

Panowie tak z ciekawość zapytam jak macie już porobione fury ze szukacie juz każdego koni ? Rozumiem ze każdy ma już zrobiony porządny wydech dolot seryjny nie ruszamy słupek i szukamy dalej mocy tak ?
  • 0

#39 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • SkÄ…d:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:35, 13.12.2016

Panowie tak z ciekawość zapytam jak macie już porobione fury ze szukacie juz każdego koni ? Rozumiem ze każdy ma już zrobiony porządny wydech dolot seryjny nie ruszamy słupek i szukamy dalej mocy tak ?

kto "bogatemu"zabroni :) ale na powaznie wezcie lepiej zbierajcie na 4-2-1 porzadne cyba ze juz macie ..


  • 0

#40 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • SkÄ…d:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:24, 13.12.2016

http://www.k20a.org/...=103374&page=3 

a gwoli 4-2-1 okazuje sie ze 4-1 w wykonaniu custom tez daje rade i ma swoje plusy w odmianach silnikow k20/k24 nie cyztalm calego watku, ale koles cos tam grzebie z niezlym wynikiem 


  • 0

#41 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • SkÄ…d:ÅšlÄ…sk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 14:39, 13.12.2016

Ej.. Ale to jest K20 z Civica ;) a to zupełnie inna bajka. Pomijam fakt pozostałych modyfikacji oraz ich celu. My tu mimo wszystko mamy samochody w większości w miarę cywilne.
  • 0

#42 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • SkÄ…d:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:24, 13.12.2016

Spoko ale jak widać zrobiony dobrze kolektor 41 daje cos
  • 0

#43 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • SkÄ…d:ÅšlÄ…sk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 18:09, 13.12.2016

Ale nikt nie mówił że nie daje :) tylko że jego konstrukcja i układ dają zupełnie inne efekty niż większość z nas tutaj oczekuje :)
  • 0

#44 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • SkÄ…d:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:35, 13.12.2016

Dobra majstra było grupowe na reflash to ja się pytam czy jest więcej chętnych na 4-2-1 czas pogadać z littlebo na temat grupowego ...bo jednak jego robota z tych manufakturowych jest po prostu najlepsza...oceniam na podstawie zdjęć ale z relacji innych którzy mają od innych dostawcow tez to można wywnioskowac
Na horyzoncie jest robota ze stajni lukaszn, ale to się jednak trochę fest slimaczy za sprawą innych obowiązków kolegi z forum..

Użytkownik lakatus edytował ten post 18:32, 13.12.2016

  • 0

#45 deibral

deibral
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • SkÄ…d:-
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:59, 13.12.2016

http://www.k20a.org/...=103374&page=3 

a gwoli 4-2-1 okazuje sie ze 4-1 w wykonaniu custom tez daje rade i ma swoje plusy w odmianach silnikow k20/k24 nie cyztalm calego watku, ale koles cos tam grzebie z niezlym wynikiem 

 

Znam tego gościa, który robił ten kolektor 4-1. Nazywa się Andrei i mieszka w Finlandii. Na własne oczy widziałem dyno, na którym na 2,5 calowym wydechu jego kolektor w CL9 w stosunku do firmowej TODA 4-2-1 dał przyrost 15HP i 12Nm, a na wydechu 3 cale różnica wzrosła do 20HP i 30Nm. I to praktycznie w całym zakresie obrotów, co jest lekko szokujące. Ale taki kolektor to lekki majstersztyk pod kątem szerokości, kształtu długości poszczególnych kanałów, agregacji w jeden, tuby itd.

 

Jeśli chodzi o szukanie dodatkowych koni, to u mnie jest to już na poziomie 320HP+ i każdy koń kosztuje niemało. Te finalne to tak przedział 500-1000 zł/1 HP. Niestety. No ale to już raczej zabawa a nie rozsądek ;)


Użytkownik deibral edytował ten post 20:00, 13.12.2016

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, K20A6

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq