Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

wyjacy alternator?

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
49 odpowiedzi w tym temacie

#31 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 20:06, 24.01.2017

W benzynie udało się bez demontażu, ale dużo gimnastyki było..Następnym razem bym zdjął.m
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#32 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 20:10, 24.01.2017

Jakies 2-3 tygodnie temu wyciagalem alternator u siebie i bez zdemontowania wentylatora wedlug mnie nie ma szans. 

 

Super. dzięki za informacje.

 

http://japancars.ru/...&nplblk=B__0502

 

 

Jak rozumiem, wiatraki to tak naprawdę mam dwa i każdy z nich trzyma się na 4 śrubach ? 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#33 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 20:24, 24.01.2017

Zgadza sie tylko nie zapomnij poodpinac kostki od wentylatora, bo mozna latwo urwac ;)


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#34 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 20:37, 24.01.2017

Czyli jeden "prawy" tylko odkręcić i wtedy można alternator wyciągać? 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#35 demonobiker

demonobiker
  • Forumowicz
  • 111 postów
  • Skąd:Sheffield
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:ciagnie jak Sasha Grey ;)
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:saloon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:59, 25.01.2017

Wyjąć wiatrak to dosłownie minuta roboty więc bez obaw
  • 0

#36 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 17:36, 04.03.2017

W benzynie udało się bez demontażu, ale dużo gimnastyki było..Następnym razem bym zdjął.m

ciekawe czy w CL9 też tak wyjdzie


  • 0
                       

#37 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 19:34, 04.03.2017

u mnie jakoś ciężej to wychodziło :D


  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#38 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 15:57, 03.05.2017

No i dnia dzisiejszego poleciał alternator..... Po regeneracji nie wytrzymał dwóch lat  :killer:  :killer:  :killer:  :killer:

Na wolnych obrotach wyję i ładowania brak, przy 3 tyś dochodzi ładowanie do 13v.

Najpierw hałasował, wtedy sprawdzałem ładowanie było idealne, zamówiłem łożyska, podczas urlopu brak czasu na wymianę, a dnia dzisiejszego czerwona kontrolka ładowania na desce. Zamówiłem kolejny alternator polecany na forum hondy de, 190 euro  :hot:


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#39 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 21:07, 11.08.2017

U mnie czasem cos cicho wyło nie wiedziałem co... Dzis zaczelo wyć dwa razy głośniej i nagle padło lądowanie, okazało sie ze padl mostek w alternatorze,po wymianie laduje i jest cisza. Tylko zastanawia mnie jak padnięty mostek powoduje to wycie... Łożysko na zdjętym alternatorze pracowało cicho. 250zl naprawa z wyjęciem alternatora w serwisie. Czas kilka godzin.
  • 0

#40 Vein

Vein
  • Forumowicz
  • 241 postów
  • Skąd:H3M Gdańsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type - S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:02, 05.10.2017

Ma ktos moze numery lozysk w alternatorze ? I jakie tam sa szczotki ?
Benzyna

Wysłane z mojego SM-C115 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#41 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 18:59, 05.10.2017

http://japancars.ru/...e=catalog/honda

 

Wbij swój nr nadwozia i będziesz miał wszystko jak na dłoni. Bo w PB jest inny alternator niż w Dieslu.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#42 Tianski

Tianski
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:SC
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:58, 16.01.2018

Dziś też mi padł alternator, po odpaleniu ikona ładowania. Odpiąlem wtyczkę i cisza.
Taki mały tip przy wyciągania alternatora z 2,4, wysuwamy zbiorniczek od wspomagania i odkręcamy pompę - to tylko 2 śruby - podnosimy pompę i alternator na wierzchu.
Po rozkręceniu alternatora widoczne usmażone diody.
Na filmiku kostka od altka odpięta, podpinam ją podczas nagrywania.

https://youtu.be/ZPWsw_GjU5g

Edit:
Byłem dzisiaj u speców od alternatorów, mieli tyle pracy, że powiedzieli "na poniedziałek". Kupiłem u nich wzmocniony mostek za 95 PLN i wymieniłem sam. Było trochę zabawy, ponieważ zwoje seryjnie były zgrzane z moskiem ale dremelek dał radę.
https://drive.google...ew?usp=drivesdk
https://drive.google...ew?usp=drivesdk
https://drive.google...ew?usp=drivesdk
https://drive.google...ew?usp=drivesdk

Brawo ja :)

Oczywiście podziękowania dla kolegi iwan, dzięki któremu znalazłem odpowiedni trop.
http://www.accordklu...e-3#entry787189

Użytkownik Tianski edytował ten post 18:05, 17.01.2018

  • 0

#43 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:28, 20.10.2019

Jestem po wymianie alternatora w swoim Tourerze, też zaczął najpierw wyć trochę, zrobiłem jakieś 100-150 kilometrów od momentu zapalenia się kontrolki ładowania i auto stanęło na A2 w drodze do Niemiec. Dobrze, że mam assistance to już po problemie.
Kupiłem nowy Denso i auto już sprawne jest.
Pytanie tylko na przyszłość zarówno w celu wzbogacenia mojej oraz innych użytkowników wiedzy, mianowicie, czy poza Denso, możnaby polecić jeszcze jakiś inny zamiennik żeby dłużej pojeździć bez awarii?
Za w miarę akceptowalne pieniądze można kupić w DE z dwuletnia gwarancją na przykład Helle, Lucasa (wydaje mi się, że to firmy nienajgorsze są).
W K24A3 na przykład jeśli dobrze pamiętam, w zeszłym roku wstawilem alternator marki Rotovis- też z dwuletnią gwarancją i cena akceptowalna. Sprzedawca mówił, że jest to produkt składany w DE i na niemieckich podzespołach, więc dlatego go wziąłem.

Pytam, bo z tego co wyżej jest napisane, regeneracja nie zawsze widać jest w stu procentach zadowalająca.
Tu w przypadku wyżej wymienionych firm otrzymuje się produkt taki, jakby wyszedł z fabryki, w opakowaniu i właśnie dwa lata gwarancji jest.

Z Tourera mam właśnie stary wyjęty denso i tak się zastanawiam dlatego właśnie czy oddać go do regeneracji, zapłacić 200-300 złotych za to, czy dołożyć jednak mniej więcej drugie tyle i kupić właśnie taki w DE "zregenerowany" w całości włącznie z nową obudową i wozić dla świętego spokoju w bagażniku na zapas, bo sporo jeżdżę mimo wszystko...
Nie wiem jak w PL ale, w DE sklepy z częściami oferują kilka marek alternatorow z zawsze dwuletnią gwarancją.
No i czy naprawdę tylko nowe Denso jest alternatywą czy jednak ma ktoś doświadczenia z innymi firmani, wyżej wymienionymi albo i jeszcze innymi??
Co do Rotovisa to na razie za dużo powiedzieć nie mogę ale, zrobiłem na nim dopiero jakieś mniej więcej 13 tys km od momentu kupna i jest ok na obecną chwilę.
  • 0

#44 tatoo

tatoo
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Kurow
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport I-CTDI
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:32, 02.02.2020

Witam,czy da sie wymienic rolke na alternatorze bez jego demontarzu?2.2 ictdi 2007,dodam ze szukalem ale jednoznacznej odpowiedzi nie znalazlem.Dzieki za odzew...jezeli nastapi:))


  • 0

#45 Mika11

Mika11
  • Forumowicz
  • 140 postów
  • Skąd:Wiena
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:175KM 400Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:26, 02.02.2020

Z tego co wiem, tam nie ma miejsca na klucz do odkręcania sprzęgła alternatora

https://allegro.pl/o...ztyn-7446459790


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq