Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Awaria ksenona

VII Ksenon żarnik

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Filip

Filip
  • Forumowicz
  • 310 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:51, 30.09.2016

Witam Panowie,

dzisiaj zauważyłem, ze włączając światła jeden ksenon nie zapalił się poczym pare razy włączyłem i wyłączyłem światła ksenon zaskoczył, wiec moje pytanie co może być przyczyna? Żarnik, który wymieniałem jakieś 3 miesiące temu Osrama, może starter ten co jest przy żarówce a może przetwornica? :-) w wolnej chwili przemiennie żarówki i startery ale może ktoś coś wie na ten temat.

Pozdrawiam serdecznie
  • 0

#2 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 14:57, 30.09.2016

Zamien startery stronami i pojezdzij troche, zobaczysz czy nadal sie nie zapala. Jesli jest bez zmian to przetwornica, jesli teraz nie zapala sie druga strona to zaplonnik.

Użytkownik jacob101 edytował ten post 14:57, 30.09.2016

  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#3 Filip

Filip
  • Forumowicz
  • 310 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:52, 30.09.2016

Dzięki za info poprzekładam i dam znać tak jak pisałem to strona kierowcy raz zapala raz nie ale przełożę i sprawdzę.

Dzięki jeszcze raz :-)
  • 0

#4 lv10

lv10
  • Klubowicz
  • 61 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive aut.
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:34, 17.10.2016

Padł mi zapłonnik / starter xenona - sprawdzone metodą prób i błędów. Raz odpalał, raz nie, aż w końcu padł na amen. Czy znacie może namiary na nowy tani zapłonnik? Jeden z forumowiczów pisał na początku roku o nowym za 250 zł, ale to chyba nieosiągalne.

W tej chwili ceny wyglądają mniej więcej tak:

- 150 zł za używany,

- 280 zł za używany ze 100-dniową gwarancją,

- 480 zł za nowy.

 

Znacie żywotność takich zapłonników? Czy warto dokładać do nowego?

PS ktoś kiedyś próbował reanimować taki zapłonnik? Pytam, bo ten niedziałający ma mocno zaśniedziałe / zardzewiałe metalowe płytki, które wchodzą w żarówkę. A płytki w działającym są czyste srebrne. Może wystarczy takie styki w zapłonniku oczyścić?

 

PPS znalazłem zapłonniki za 200 zł określone jako nowe, wymontowane z lamp do Mazdy 5. Z gwarancją rozruchową. Kto nie ryzykuje nie pije szampana, więc zobaczymy co będzie. :)


Użytkownik lv10 edytował ten post 12:54, 17.10.2016

  • 0

#5 rafix81

rafix81
  • Forumowicz
  • 140 postów
  • Skąd:Jelcz-Laskowice
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:56, 03.11.2016

a ja mam pytanie czy trzeba demontować lampę żeby wyjąć przetwornice lub zapłonnik?


  • 0

#6 MARIANO156

MARIANO156
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Dania
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:16, 07.11.2016

a ja mam pytanie czy trzeba demontować lampę żeby wyjąć przetwornice lub zapłonnik?

tak musisz zdemontowac najpierw zdeżak i wyciągnąc lampe która sie trzyma na 4 śrubach .


Użytkownik MARIANO156 edytował ten post 14:17, 07.11.2016

  • 0

#7 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 14:26, 07.11.2016

 

W tej chwili ceny wyglądają mniej więcej tak:

- 150 zł za używany,

- 280 zł za używany ze 100-dniową gwarancją,

- 480 zł za nowy.

 

Poszukaj nowych po numerze poza aso, bo koledze ostatnio doradziłem i kupił nowe za 250 zł sztuka.


a ja mam pytanie czy trzeba demontować lampę żeby wyjąć przetwornice lub zapłonnik?

 Zapłonik wyciągniesz bez demontażu lampy , przetwornicę to trzeba zdjąć zderzak i wyjąc lampę . Jak raz działa, a raz nie to przetwornica jest dobra.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Ksenon, żarnik

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq