Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Dziwne wycie i buczenie

VII opony vii wycie dźwiek buczenie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
40 odpowiedzi w tym temacie

#16 Gwiazdor

Gwiazdor
  • Forumowicz
  • 301 postów
  • Skąd:PRUSZKÓW
  • Silnik:2.0
  • Wersja:elegance
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:54, 17.08.2016

No wiem właśnie. W momencie gdy to się stalo auto bylo bardziejobciazone na ta stronę akurat. Wiec może to bylo powodem cholera wie czy to teraz jeździć i szukac przyczyny czy co zrobic
  • 0

#17 Gwiazdor

Gwiazdor
  • Forumowicz
  • 301 postów
  • Skąd:PRUSZKÓW
  • Silnik:2.0
  • Wersja:elegance
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:44, 19.08.2016

Koledzy a zadam takie pytanie bo przyszlo mi na myśl po rozmowie z kolega. A czy w naszych autach ustawia siw geometrie kol? Wiem ze podobno przedniego zawieszenia to nie ale czy tylnego sie ustawia?? Czy ewentualnie to może byc problemem zabkowania opony??? Sorka jesli to pytanie jest głupie ale po prostu nie wiem
Koledzy a zadam takie pytanie bo przyszlo mi na myśl po rozmowie z kolega. A czy w naszych autach ustawia siw geometrie kol? Wiem ze podobno przedniego zawieszenia to nie ale czy tylnego sie ustawia?? Czy ewentualnie to może byc problemem zabkowania opony??? Sorka jesli to pytanie jest głupie ale po prostu nie wiem
  • 0

#18 rafalsar

rafalsar
  • Forumowicz
  • 132 postów
  • Skąd:Rypin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:34, 19.08.2016

Wydaje mi się że tyłu się nie ustawia więc nie można mówić o geometrii. Ustawia się tylko zbieżność na kołach z przodu. Chyba że ktoś ma nie oryginalne zawieszenie to podobno wtedy jakaś regulacja jest. Jeżeli coś pokręciłem to niech ktoś mnie poprawi ale gdzieś to wyczytałem na forum.


  • 0

#19 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 17:57, 19.08.2016

Zbieżność przod i tył się ustawia

Wysłane z Tapatalk
  • 0

#20 Gwiazdor

Gwiazdor
  • Forumowicz
  • 301 postów
  • Skąd:PRUSZKÓW
  • Silnik:2.0
  • Wersja:elegance
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:05, 19.08.2016

A geometrie??? Czy zbieżność przód i Tyl??/
  • 0

#21 Gwiazdor

Gwiazdor
  • Forumowicz
  • 301 postów
  • Skąd:PRUSZKÓW
  • Silnik:2.0
  • Wersja:elegance
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:41, 19.08.2016

Koledzy pojechałem na stacje diagnostyczna i gosc przejzalbmi auto i stwierdził: Amortyzatory tylne sa w porządku. Jeden ma 70% a drugi 65%. Sprawdzilbmi zawieszenie i powiedzial ze generalnie wszystko jest ok jak by miał się doczepić to w wachaczu nazwał go wzdluznym przedni sworzen nie ma luzu i jest on ok ale ma większy zakres pracy o jakies 30% niż ten sam w drugim kole. I stwierdził mi to po tej samej stronie co wyzabkowalo mi oponę. Cobwy na to?? Może to byc powodem??? Czy to poprostu przypadek i zbieg okoliczności czy faktycznie może byc tak ze to wina tego sworznia

Użytkownik Gwiazdor edytował ten post 19:45, 19.08.2016

  • 0

#22 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 20:53, 19.08.2016

Najbardziej prawdopodone jest zabkowanie opon w samochodach przednionapedowych przy zawieszeniu wielowahaczowym na tylnych kolach wleczonych przy nieobciazonych kolach. Przy zalozeniu ze opony sa tez bardziej lub mniej podatne na zabkowanie dobrze jest jezdzic zawsze z pelnym bakiem ewentualnie z workiem piasku :) no i odpowiednim cisnieniem powietrza w oponach.
Ale pamietaj jak opony maja wyzabkowac to wyzabkuja chcbys niewiadomo co robil 😈
  • 0

#23 Gwiazdor

Gwiazdor
  • Forumowicz
  • 301 postów
  • Skąd:PRUSZKÓW
  • Silnik:2.0
  • Wersja:elegance
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:15, 19.08.2016

Masz racje jarek. Xholera wie co sie stalo ale w tej sytuacji to chyba zbiór 100 rzeczy naraz gdyż:

1 to co mówisz to zawieszenie kombi
2. Niemal zawsze puste auto
3 opony które maja problem z zabkowaniem i jest mega dużo przypadków
4 dużo jazdy po autostradzie
5 w dzień gdy to się stało podróż autostrada ponad 150 przez 500km
6 w tym samym momencie zle obciążone auto. Dozo większy ciężar bylo po stronie wyzabkowanej opony niż po drugiej.
7 no i ten nie Szczęsny sworzen acz kolwiek pan na stacji diagnostycznej powiedzial ze nie zalicza tego do luzu i ze tylko gdyby juz chcial sie do czegos przyczepić to do tego ze ten sworzen wykonuje o 30% więcej ruchu niż ten sam sworzen po drugiej stronie. I mówi ze ma na myśli kierunek ruchu przód tyl
Jarek zamienilem je na osi strinami bo mam asymetryczne wiec mogę ale zastanawiam się jak by dać ta oponę na przód to może szybciej by sie wytarla i stopień wyzbkowania sie zmniejszył i bylo by cuszej. Co ty na to???
  • 0

#24 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:27, 19.08.2016

Na przód ale na drugą stronę

Użytkownik Wlodar edytował ten post 21:30, 19.08.2016

  • 0
                       

#25 Gwiazdor

Gwiazdor
  • Forumowicz
  • 301 postów
  • Skąd:PRUSZKÓW
  • Silnik:2.0
  • Wersja:elegance
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:35, 19.08.2016

Tak rozumiem czyli na krzyż z ta co sie na niej krecila w czasie wyzbkowania. Jesli wyzabkowalo ja na lt to przekladam ja na pp zgadza sie?? Wlodar anty co myślisz o tym wszystkim co pisze??
  • 0

#26 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 23:53, 19.08.2016

Jesli Twoje opony sa asymetryczne i sa prawidlowo zalozone czyli strona outside jest na zewnatrz to nie ma znaczenia gdzie zalozysz kolo zawsze outside bedzie na zewnatrz i to kest wazna, a nie kierunek obrotow. Skoro uszkodzona jest wewnwtrzna strona opony to zawsze ona bedzie wewnetrzna i na moj gust nic jek mie naprawi, a zakladajac na przod halas bedzie bardziej slyszalny. No ale proba nie strzelba ...
  • 0

#27 Gwiazdor

Gwiazdor
  • Forumowicz
  • 301 postów
  • Skąd:PRUSZKÓW
  • Silnik:2.0
  • Wersja:elegance
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:59, 20.08.2016

Hmmm dzis poszedłem podziałać przy aucie no i oponę wyzabkowana mialem z tylu wiec mowie sprawdzę to dokladnie i przelozylem ta oponę na przód i niestety ten dźwięk wycia lekkiego przesniosl sie na lekko na przód ale jest o wiele mniej slyszalny. Natomiast dźwięk buczenia czy takiego jak by jeczenia w zakręcie 40-60 km został nadal z tylu. Hmmm juz sam niewiem co to może byc
No i dodam ze podjechalem jeszcze raz do innego diagnosty mojego kolegi który jest wyjątkowo czepliwy. Powiedzialem mu wczorajsza diagnozę i przejrzał dokladnie came zawieszenie Tyl i stwierdził ze on kompletnie nie widzi żadnego luzu zawieszenie jest niemal jak nowe i nie widział równie by przedni sworzen dużego wachacza i stwierdził ze pracuje niemal identycznie i nie widzi żadnej różnicy o 30% w zakresie ruchu jak widział to diagnosta wczorajszy. Sam juz nie wiem w czym może byc problem tych dziwkow dochodzących z tylu.
  • 0

#28 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 12:17, 20.08.2016

Łożysko OK ?

Łożysko OK ?

Przełóż jeszcze drugą oponę
  • 0
                       

#29 Gwiazdor

Gwiazdor
  • Forumowicz
  • 301 postów
  • Skąd:PRUSZKÓW
  • Silnik:2.0
  • Wersja:elegance
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:27, 20.08.2016

Lozysko ok. Bylem u dwóch mechaników i sprawdzili wszystkie 4 na słuchawkach i wszystko jest ok
  • 0

#30 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 19:33, 20.08.2016

Skoro po zmiamie kolek wycie pozostalo w tyle i to wzmaga sie podczas skretu to sprawdzilbym dokladnie lozyska. Mimo pozytywnej oceny mechanikow. Mysle ze Wlodar ma racje-lozysko do wymiany.
Moj mechanik lozyska sprawdza przez rozpedzenie kola silnikiem elektrycznym. Kolo rozpedzone i obciazone bedzie wylo :)
Zrob jeszcze jedna probe. Przejedz sie autem tak aby wykonac jazde po luku z predkoscia przy ktorej najbardziej cos wyje. Jesli wycie uslyszysz skrecajac w prawo uszkodzone bedzie lozysko lewe, a jesli wycie pojawi sie skrecajac w lewo uszkodzone bedzie lozysko prawe.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, opony, vii, wycie, dźwiek, buczenie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq