Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Przeskoczył lańcuch rozrządu

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
81 odpowiedzi w tym temacie

#46 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 21:16, 30.08.2016

Tu nie chodzi o ta szczeline, zle mierzysz. Zablokuj napinacz, obruc lekko wal do tylu, podnies ta jakby spinke lancucha do gory, az otwor w spince pokryje sie z otworem w napinaczu i wloz cieniutkie wiertlo lub kawalek drutu, co zablokuje napinacz. Nastepnie mozesz go odkrecic i zobaczyc ile wystaje ten trzpien. Jesli wysuniety na maxa to wiadomo...

 

 

Zmierzyłem dokładnie jak pokazano na tej fotce serwisowej. . .

Ok. Obracam więc wał-np na kole pasowym-do tyłu-czyli w lewo. Podnoszę spinkę, bo będzie luźna (?) i blokuję otwór wiertłem. Wtedy go odkręcam-widoczne 2 śruby. I mierzę wysunięcie trzpienia - na mojej fotce pomiędzy strzałkami-głębiej silnika. Mam mierzyć od prawej strzałki (obudowy)  do końca trzpienia?


  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#47 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:41, 30.08.2016

Ta spinka sluzy do blokowania trzpienia, np w celu demontazu. Odkrecasz te dwie srubki i napinacz masz na wierzchu. Schemat dolaczylem, powyzej wymiaru tego ze schematu zaleca sie juz wymiane lancucha, a w skrajnych przypadkach to trzpien wysuniety jest juz na maxa.


  • 0

#48 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 17:35, 31.08.2016

Dobra, wygrzebałem ten napinacz. Z wiertełkiem w otworze jest 11.58mm.
Czy teraz dobrze mierzę, wiertełko ma siedzieć?
Proszę o szybkie info, bo składać chcę z powrotem :)


Czy łańcuch moze przeskoczyć, gdy napinacz bedzie wyjęty i pokręce wtedy kołem pasowym?
2vhx111.jpg

Użytkownik LordV-TEC edytował ten post 18:04, 31.08.2016

  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#49 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 19:43, 31.08.2016

No i chyba k....a przeskoczył ! :depresja:

Napinacz ścisnąłem maksymalnie jak mogłem i włożyłem wiertełko, żeby go włożyć z powrotem. Nie chciał wejść, to pokręciłem delikatnie kołem pasowym-chyba lekko w prawo a potem w lewo (ale pewien nie jestem), żeby schowała się ta część wsilniku na która działa napinacz. Wtedy słychać było jakby łańcuch się przesunął-czy to możliwe ?!

Przykręciłem dwie śrubki od napinacza, wyciągnąłem wiertełko, żeby napinacz "wyszedł" i kręciłem powoli wałem w prawo. Napinacz pstryknął kilka razy-chyba "wyszedł" w swoje miejsce. Przekręciłem jeszcze wałem kilka razy, potem kręciłem na pompie wspomagania obserwując  przez korek wlewu oleju wałek. Wszystko wydawało się ok.

Odpaliłem silnik i zonk  :depresja:

Zapaliło się VSA, trójkącik i CHECK ENGINE.

Pewnie przeskoczył łańcuch. Na benzynie dziwnie chodzi, śmierdzi niedopalonym paliwem, bardzo dziwny odgłos przy gaszeniu. A na gazie to szarpie i nie trzyma obrotów.

 

Proszę o pomoc :)

Jak się do tego zabrać, bo albo coś z napinaczem, albo przeskoczył łańcuch?


Użytkownik LordV-TEC edytował ten post 19:44, 31.08.2016

  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#50 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:57, 31.08.2016

Spokojnie. Musiales ruszyc walem przy wyjetym napinaczu. Trzeba ustawic ta sama droga, czyli poluzowac napinacz i ustawic wal korbowy i walki na znaki. Nie trzeba demontowac pokrywy rozrzadu. Troszke sie pospieszyles z ta robota, bo po kazdym grzebaniu w napedzie rozrzadu trzeba pokrecic walem przynajmniej dwa obroty i sprawdzic czy oznaczenia sie pokrywaja. Sciagnij pokrywe rozrzadu, ustaw tak zeby znaki na kolach rozrzadu byly naprzeciwko siebie, natomiast drugie naciecie na kole pasowym walu, powinno mijac (byc tuz za znakiem na pokrywie rozrzadu, raczej sie nigdy idealnie nie pokryje bo lancuch juz troche przelatal). Jesli na kolach rozrzadu sie zgadza to na pewno na wale przeskoczylo o zabek. Wyjmujesz napinacz i cofajac wal lekko do tylu manewrujesz tak by lancuch trafil z powrotem na kolo walu, pozniej zakladasz napinasz i sprawdzasz ustawienie przekrecajac wal przynajmniej dwa obroty.


  • 0

#51 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 20:21, 31.08.2016

Ustawić tak jak tutaj, rozumiem.

  tu masz pokazane

 

 

 Musiales ruszyc walem przy wyjetym napinaczu. .

Tak, ruszyłem :(

 

Czyli ściągnąć pokrywę rozrządu -tę u dołu przy misce olejowej?

Górę też-czyli pokrywę klawiatury i wtedy ustawiać?


  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#52 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:36, 31.08.2016

Pokrywe zaworow zeby widziec walki i rewizje napinacza, czyli to co wczesniej odkrecales. W sumie to jakas godzinka roboty. Znaki na kole pasowym walu sa slabo widoczne, wiec jakas latarka i ewentualnie lusterko by sie przydalo.

 

lancuch.jpg
 
Akurat na tym rysunku nie widac tych naciec na kole pasowym, ale widac strzalke na pokrywie lancucha, z ktora ma sie pokryc znak. Uwaga bo sa dwa, pierwszy z prawej strony to do kontroli zaplonu, drugi to GMP tloka.

Użytkownik chrishonda edytował ten post 20:39, 31.08.2016

  • 0

#53 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 06:02, 01.09.2016

Znalazłem znaki na kole pasowym. Koło ustawione około godz.3. Na której mniej więcej "godzinie" szukać znaku na silniku?

r8gfi8.jpg

Jak już znajdę, to z którym numerem znaku (1,2,3,4) ma być zgrane (pisałeś wcześniej drugie nacięcie-to który będzie nr. u mnie)?

 

Jest jakaś specjalna procedura wkładania napinacza, czy po prostu włożyć na miejsce, przykręcić śrubami i wyjąć wiertełko?

 

Aha, a co z moim pomiarem?

 

 

chrishonda dzięki za twoją pomoc i cierpliwość. Modzie: należy mu koniecznie podnieść reputację :)

 


  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#54 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 15:14, 01.09.2016

Czyli ma się pokryć z nr. 1 załączonego wyżej zdjęcia?


  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#55 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 16:20, 01.09.2016

Na kole pasowym JEDYNKA zgrana ze znakiem. Tłok 1 cylindra w położeniu GMP. Strzałki na kołach rozrządu "prawie" idealnie. Różnica ok.2-3mm.
Ale,
Na lewym kole rozrządu dwa czarne ogniwa łańcucha naprzeciw kropki.
A na prawym 1 całe ogniwo obok. Na 99.9% ma być na środku.
Ktoś to potwierdzi?

Jest możliwość przeskoczenia góry przy delikatnym kręceniu wałem, ok.10-15'stopni?

2pq8cwl.jpg


Użytkownik LordV-TEC edytował ten post 05:33, 02.09.2016

  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#56 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 16:37, 01.09.2016

To nie są te znaki.Teraz trudno Ci będzie ucelowac na znaki idealnie ponieważ trzeba by kręcić kilkanaście razy silnikiem.Zobacz jak w takim położeniu masz znaki pomiędzy kołami czyli nacięcia.Na drugi raz przed demontażem ustaw sobie GMP i zrób swoje znaki na łańcuchu i kołach oraz znak na kole pasowym sprawdź gdzie jest dokładnie.Wtedy możesz odkręcać i jak coś Ci ucieknie to ustawisz jak było zaznaczone.To tak na przyszłość.Miałeś wcześniej błąd na desce?Jeżeli nie to nie ma synchronizacji rozrządu

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 16:58, 01.09.2016

  • 0

#57 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 17:16, 01.09.2016

Znaki pomiędzy kołami sa naprzeciw siebie. Pisałem post wyżej.
Nie demontowalem rozrządu, tylko przeskoczył mi jak wyjalem napinacz.
Ma ktoś instrukcję montażu łańcucha rozrządu w K24A3?
Lub potrafi prosto wytłumaczyć jak to ustawić?
Mam prośbę wysłania na maila:
 


Użytkownik Vice edytował ten post 05:54, 05.06.2019

  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#58 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 17:25, 01.09.2016

Wyślę Ci jak będę w domu.No chyba że ktoś to zrobi wcześniej.Na tym zdjęciu nie widać żeby się pokrywały

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 17:52, 01.09.2016

  • 0

#59 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:31, 01.09.2016

Na kole pasowym JEDYNKA zgrana ze znakiem. Tłok 1 cylindra w położeniu GMP. Strzałki na kołach rozrządu "prawie" idealnie. Różnica ok.2-3mm.
Ale,
Na lewym kole rozrządu dwa czarne ogniwa łańcucha naprzeciw kropki.
A na prawym 1 ząb obok. Na 99.9% ma być na środku.
Ktoś to potwierdzi?

Jest możliwość przeskoczenia góry przy delikatnym kręceniu wałem, ok.10-15'stopni?

2pq8cwl.jpg

Zanki chyba nie są jak w 47 sekundzie filmu


  • 0

#60 scorpio33

scorpio33
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:oświęcim
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:11, 01.09.2016

Ustawiając rozrząd u siebie po wymianie łańcucha posiłkowałem sie tym filmikiem więc go tu wrzuciłem.

Różnica między motorem na filmie z civika a K24A3 jest w tych granatowych ogniwach. Na filmie jest jedno na każde koło a u nas są po dwa, i u nas kropka na kole ma znajdować się pomiędzy dwoma ciemnymi ogniwami. Dół , znaki na kole i bloku ustawiasz identycznie jak na filmie.

Nie widze za bardzo przekładania łańcucha bez zdjęcia pokrywy rozrządu, tak samo jak demontażu i montażu napinacza przez tą klapkę rewizyjną choć tu na forum spotkałem się z opiniami że się da...


Użytkownik scorpio33 edytował ten post 20:15, 01.09.2016

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq