Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Lekko ściąga na prawo, wydruk z geometrii

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
54 odpowiedzi w tym temacie

#31 Bart

Bart
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:30, 25.09.2021

Problem rozwiązany. Okazało się, że 2 niezależne warsztaty w Lublinie (nawiasem mówiąc mające całkiem niezłą markę) nie potrafiły należycie ustawić zbieżności. Bez problemy poradzili sobie z tym w ASO. Cena 160 zł.


  • 0

#32 cason

cason
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:52, 20.12.2021

Rozumiem, że robiłeś zbieżność na Hunterze w Lublinie? Bo też po ustawianiu geometrii w jednym z zakładów, zaczęło mi auto ściągać w prawo mimo, że na papierze wszystko było dobrze. Też bedę musiał wybrać się do ASO.


  • 0

#33 Bart

Bart
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:27, 20.12.2021

Zbieżność próbowali ustawiać w Wiśniewski Auto Centrum na Związkowej (w mojej ocenie idą tam na ilość) a później próbowałem w motoplex (gość się tylko nawymądrzał ale nie potrafił dobrze ustawić). W obu miejscach mieli Huntera ale nie spowodowało to że umieli to dobrze zrobić. Pojechałem do ASO. Za 160 zł ustawili jak należy. Przez szybkę drzwi zauważyłem że też działają na HUNTER.


  • 0

#34 mauser

mauser
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:40, 15.04.2022

Czy to ustawienie geometria jest prawidłowe? Samochód ściąga w prawo, założone nowe opony, diagnosta stwierdził że zawieszenie jest ok.

Zdjęcie wydruku: https://zapodaj.net/...7d8ef9.jpg.html

Użytkownik mauser edytował ten post 08:56, 15.04.2022

  • 0

#35 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 08:50, 15.04.2022

To skorzystaj z zewnętrznego hostingu.
Link do zamkniętego tematu zaraz wyląduje w archiwum.


Odpowiadając : tak jest dobrze ustawiona.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#36 mauser

mauser
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:27, 15.04.2022

Odpowiadając : tak jest dobrze ustawiona.

 

Dobrze rozumoje skoro jest geometria ustawiona tak jak powinna być to nie ma żadnego ryzyka że opony będą się ścierać nierównomiernie lub ząbkować? 


  • 0

#37 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 14:08, 15.04.2022

Kąty i zbieżność masz prawidłową, to nie mają prawa się nierówno zużywać. Jak masz LPG to przed geometrią zbiornik na full jak i paliwa.

Co do ząbkowania dużo zależy także od samych opon i dróg po jakich się poruszasz. W Niemczech autostrady są w większości asfaltowo betonowe, przez co nie dziwią mnie opony roczne i dwuletnie wyjące. Dlatego nikomu nie polecam opon używanych z Niemiec bo to ruletka.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#38 mauser

mauser
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:05, 15.04.2022

Kąty i zbieżność masz prawidłową, to nie mają prawa się nierówno zużywać. Jak masz LPG to przed geometrią zbiornik na full jak i paliwa.

Co do ząbkowania dużo zależy także od samych opon i dróg po jakich się poruszasz. W Niemczech autostrady są w większości asfaltowo betonowe, przez co nie dziwią mnie opony roczne i dwuletnie wyjące. Dlatego nikomu nie polecam opon używanych z Niemiec bo to ruletka.

Zbiornik był 3/4 a LPG pusty nie wiedziałem że tak trzeba. Skoro nic z oponami się nie stanie to mnie uspokoiłeś. Irytuje mnie jedynie bo mam wrażenie że kierownica jest delikatnie przekrzywiona chodz dwa razy ustawiana. 


  • 0

#39 mauser

mauser
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:48, 16.04.2022

Kąty i zbieżność masz prawidłową, to nie mają prawa się nierówno zużywać. Jak masz LPG to przed geometrią zbiornik na full jak i paliwa.
Co do ząbkowania dużo zależy także od samych opon i dróg po jakich się poruszasz. W Niemczech autostrady są w większości asfaltowo betonowe, przez co nie dziwią mnie opony roczne i dwuletnie wyjące. Dlatego nikomu nie polecam opon używanych z Niemiec bo to ruletka.


A powiedz czy pomimo tego lekkiego ściągania koło kierownicy powinno się dać ustawić idealnie prosto? Dwa razy ustawiali i jest bardzo delikatnie krzywe w kierunku, w którym ściąga. Nie wiem czy jest sens jechać jeszcze raz i się wykłucać o to.
  • 0

#40 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 17:00, 16.04.2022

Nawet jak by była kierownica kilka stopni krzywo w lewo czy w prawo, auto powinno jechać prosto po puszczeniu kierowcy.

90% civiców IX ma krzywo zamontowaną fabrycznie kierownice i przy przyspieszeniu / jeździe auto jedzie prosto.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#41 mauser

mauser
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:13, 16.04.2022

Nawet jak by była kierownica kilka stopni krzywo w lewo czy w prawo, auto powinno jechać prosto po puszczeniu kierowcy.
90% civiców IX ma krzywo zamontowaną fabrycznie kierownice i przy przyspieszeniu / jeździe auto jedzie prosto.


Mogę już przeboleć to że ściąga w jedną stronę ale nie krzywą kierownicę. Jestem wyjątkowo na to wyczulony. Zupełnie się na tym nie znam, co Ci goście robią nie tak że ona jest krzywo? Mają to ustawiać do skutku? Czy coś po prostu robią źle?
  • 0

#42 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 17:17, 16.04.2022

Ja z kolei nie przeboleje ściągające samoistnie auta.


Kierownica ma być ustawiono prosto i wtedy końcówkami drążków wszystko ustawić na tip top.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#43 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1285 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 13:46, 17.04.2022

Przełożyć koła przód tył lub lewo prawo jeśli opony inside outside. Jak nie będzie widać poprawy to Do weryfikacji jeszcze przegub zewnętrzny prawy skoro ściąga w prawo i można jeszcze sprawdzić stan amorow przod

Użytkownik mlodyolek edytował ten post 13:48, 17.04.2022

  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#44 Bart

Bart
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:02, 17.04.2022

Mogę już przeboleć to że ściąga w jedną stronę ale nie krzywą kierownicę. Jestem wyjątkowo na to wyczulony. Zupełnie się na tym nie znam, co Ci goście robią nie tak że ona jest krzywo? Mają to ustawiać do skutku? Czy coś po prostu robią źle?

Dokładnie jak mówi Ślepak. Kierownica ma być idealnie na wprost i auto ma trzymać w takim położeniu tor jazdy na wprost. Ja u siebie aktualnie będę wymieniał tuleje przednie poziome plus cambery na tył by złapać odpowiednie kąty i do ASO na ustawienie zbieżności i będą ustawiać dotąd aż będzie jak z fabryki.


  • 0

#45 Bart

Bart
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:12, 21.04.2022

Sił i pomysłów brakuje. Dziś jadąc sam (90 kg wagi obciążającej lewą stronę) do pracy droga ekspresowa standardowo kierownica prosto auto leci w lewo. W połowie drogi na fotel pasażera dosiada się kolega (135 kg) dociąża prawą stronę i auto przy prosto ustawionej mierownicy zaczyna ściągać lekko w prawo (ale dużo mniej ucieka niz uciekało w lewo gdy jechałem sam). Tuleje poziome sprawdzone w ASO. Nie kazali ich ruszać...
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq