Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Silnik mi się przegrzewa na postoju

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
30 odpowiedzi w tym temacie

#1 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 19:30, 12.05.2016

Cześć,

 

Objawy:

- jadę; temperatura jest OK, zatrzymuję się idzie stopniowo aż do czerwonej kreski, znów ruszam - wraca tam gdzie jest zawsze

- płynu jest za dużo, zaczął wylewać (możliwe, że zdążył się zagotować zanim zauważyłem a zauważyłem to stojąc w korku na zjeździe z autostrady). Mam nadzieje że mi się silnik totalnie nie przegrzał bo to mogło chwilę trwać aż zauważyłem. W czasie jazdy nie powinien się był przegrzać bo wtedy temperatura jest OK ale mogłem wcześniej nie zauważyć, że coś jest nie tak.

 

Na postoju:

- pomimo, że się silnik przegrzewa to nie włączają się wentylatory (gdy klima jest wyłączona)

- włączenie klimy na Lo (gdy załącza się kompresor oba wentylatory startują, na Lo wentylatory pracują praktycznie non stop tylko z małymi przerwami) - nic nie daje, temperatura idzie do góry

- wyłączenie klimy i ustawienie temperatury na Hi - z nawiewów leci zimne powietrze (!)

 

Jak się głębiej zastanowiłem to by wynikało, że po prostu płyn słabo cyrkuluje. Wskaźnik temperatury pokazuje przegrzanie bo jest gdzieś w bloku (gdzie ?). A wentylatory się nie włączają bo czujnik temperatury je załączający chyba jest w obiegu gdzieś za chłodnicą (gdzie ?) gdzie temperatura jest niższa (bo nie ma cyrkulacji...).

 

Co to może być ? Termostat się zaciął w pozycji prawie zamkniętej tak, że ogranicza swobodny przepływ cieczy ? A może to pompa ? Mechanik mi pokazywał raz pompę z jakiegoś VW gdzieś śmigiełko pompy się urwało z ośki. Nie pamiętam objawów jakie to dawało...

 

Miał ktoś podobne objawy ?

 

Pozdr,

Zbyszek


Użytkownik klosz007 edytował ten post 19:31, 12.05.2016

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#2 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 19:33, 12.05.2016

Oba węże gorące? Jeśli tylko jeden to termostat stoi, chociaż na nim powinno działać ogrzewanie co wskazuje bardziej na awarię pompy... W gorszym wypadku uszczelka strzeliła i co zapowietrza ostro układ

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#3 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 19:48, 12.05.2016

Górny na pewno tak, dolneogo nie sprawdziłem.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#4 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 21:23, 12.05.2016

Hej :)
Pewnie termostat, skoro ogrzewanie też nie działa (tylko mały obieg)...

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z fona
  • 0

#5 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 21:45, 12.05.2016

Więc gdy silnik ostygł przelałem nadmiar płynu ze zbiornika wyrównawczego z powrotem do chłodnicy (do napełnienia chłodnicy było potrzeba tyle ile mieści się w zbiorniczku pomiędzy trochę poniżej kreski MAX a zakrętka - przypuszczam, że może to być z 700cm3 do może nawet litra) i wszystkie objawy zniknęły... Wentylatory się włączają, ogrzewanie wnętrza działa, silnik się nie przegrzewa na postoju. Widać że trochę płynu się wylało bo wcześniej płynu było do poziomu MAX a teraz jest nieco poniżej.

Czyli przyczyną dziwnych objawów był po prostu brak płynu w układzie spowodowany wypchnięciem go do zbiornika wyrównawczego.

 

Tylko co spowodowało to zachowanie ?

Jedyne dwie rzeczy jakie mi przychodzą do głowy to albo szwankujący korek chłodnicy albo uszczelka pod głowicą.

Dość dawno nie sprawdzałem poziomu płynu, mogło go przybywać z miesiąc nawet a mogło się to stać w jeden dzień - nie wiem... Ostatnio zrobiłem parę kursów Łódź-Warszawa.

Zrobiłem parę kilometrów po mieście w ramach prób i płynu w zbiorniku nie przybyło.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#6 yotomeczek86

yotomeczek86
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,4
  • Wersja:CM7
  • KM:160
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:46, 13.05.2016

Ja bym na Twoim miejscu nie bagatelizował tego że teraz zaczęło działać. Zdemontuj termostat i wrzuć go do garnka z gotującą się wodą - wtedy dowiesz się czy jest sprawny, czy też nie. Jak dla mnie ewidentnie się on zacina. Co do upg, to można wykonać test w niejednym warsztacie za przysłowiowy 4 pak. 


  • 0

#7 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 11:40, 13.05.2016

No ja nic nie bagatelizuję :) Martwi mnie to bardzo bo płyn nie został wypchnięty bez powodu. Albo się zagotował (bo np. termostat źle działa) albo korek chłodnicy puszcza pomimo dobrego ciśnienia w układzie albo nadmierne ciśnienie w układzie spowodowane ciśnieniem spalin (-> uszczelka).

Rozmawiałem z mechanikiem, radził w pierwszej kolejności wymienić korek chłodnicy i od tego zacznę. Zrobię jazdę próbną po autostradzie i zobaczymy.

Rozmawiałem też z kolegą, jego ojciec miał podobne objawy (nie wiem jaki samochód) i to była wina UPG.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 11:41, 13.05.2016

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#8 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 14:43, 13.05.2016

Proponuję zacząć od sprawdzenia zawartości CO2 w płynie chłodzącym (UPG ?) a dopiero później wymiana termostatu a nie korka.

 

Korek ma zaworek ciśnieniowy i jeżeli woda gotuje to wyrzuca ją do zbiorniczka wyrównawczego aż spadnie ciśnienie.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#9 premier

premier
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Wa - Wa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:38, 13.05.2016

Według mnie uszczelka.


  • 0

#10 automobilS

automobilS
  • Forumowicz
  • 328 postów
  • Skąd:Poznań, Ck
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:51, 13.05.2016

nie martw się na zapas  bo  upg w tym silniku to bardzo  mało prawdopodobne, najprędzej się okaże drobnostka  typu korek chłodnicy albo termostat.


  • 0

#11 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 19:41, 13.05.2016

Ciężko się nie martwić. Ostatnio często kursuje na trasie Łódź-Wwa i auto mi potrzebne. Nie chciałbym żeby mi całkiem padło, szczególnie daleko od domu.

Powiedziałem o tym koledze i okazało się, że w Audi jego ojca były identyczne objawy (wyrzucanie płynu na autostradzie) i była to uszczelka. Później rozmawiałem z innym kolegą i to samo w Subaru - wyrzucanie płynu na autostradzie i uszczelka.

A na koniec znalazłem wątek tutaj na forum gdzie był opisany podobny przypadek i też okazała się to być uszczelka (w K24A3) a wcześniej był wymieniony korek, termostat i nawet inna chłodnica podstawiona na próbę.

 

Generalnie jeśli płyn został wypchnięty to musiał się albo zagotować albo spaliny to zrobiły.

 

Na razie wymienię korek i zrobię jazdę próbną poza miastem, jeśli znów się powtórzy to podjadę do mechanika bo ma ten zestaw do sprawdzania CO2.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 19:44, 13.05.2016

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#12 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 12:25, 15.05.2016

Korek wymieniłem. Płyn w chłodnicy i w zbiorniku uzupełniony do max.

Jazda z domu do zjazdy na autostradę, ok 20km (normalne prędkości 90-100) -> płyn w zbiorniku podniósł się może o 1cm (całkiem normalne że płynu nieco przybywa w zbiorniczku jak silnik się nagrzeje)

20km po autostradzie, prędkości 140-150 -> na zjeździe w zbiorniku nadal tyle samo płynu (ok. 1cm powyżej maks)

20km w drugą stronę, prędkości 190-200 -> na zjeździe płyn już pod zakrętką, jeszcze się nie wylewał ale było blisko.

Powrót 20km z autostrady do domu (normalne prędkości) -> poziom płynu się już nie podniósł

Wskazania temperatury cały czas w normie.

 

Moje wnioski:

korek nowy więc nie jego wina

termostat, chłodnica - niby dlaczego miały by być winne, silnik się nie przegrzewa więc termostat nie jest zatkany. Gdyby płyn się gotował to bym miał na pewno podniesioną wskazówkę, coś innego go wypycha.

Więc co ? Zapewne spaliny... Widocznie nieszczelność UPG nie jest duża i w warunkach miejskich albo przy równej jeździe po autostradzie ciśnienie spalin nie jest w stanie pokonać zaworu korka i wypchnąć płynu. Dopiero jak się zdrowo przyciśnie jest problem.

 

Wtedy w czwartek gdy wylało mi płyn przy powrocie z Wwy większość trasy grzałem szybko (150-170) i oceniam że wtedy wypchnęło do zbiorniczka i dalej wylało na zewnątrz tyle płynu, że oceniam, że w głównym obiegu musiało już brakować co najmniej 1l płynu, jeśli nie więcej. W efekcie na postoju w korku bąble gazu wypełniały głowicę i chłodnicę więc silnik się natychmiast przegrzewał (wskazówka szła do góry), nie działało ogrzewanie wnętrza a ECT w chłodnicy nie był zalany płynem więc nie załączały się wentylatory. Gdy ruszałem to pompa wody przepychała te bąble i płyn wymieszany ze spalinami zaczynał krążyć w obiegu chłodząc silnik i dlatego po ruszeniu z miejsca wskazówka wracała do normy.

 

Nie wiem nawet czy da radę na 100% potwierdzić to zawartością CO2. Trzeba by to mierzyć w czasie jazdy...

Zgadałem się z kolegą, w Audi jego ojca był identyczny problem, wypychało płyn do zbiornika na autostradzie. W warsztacie nie wykazywało zawartości CO2 a była to wina uszczelki.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 12:28, 15.05.2016

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#13 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 16:25, 15.05.2016

Zanim dojedziesz do mechanika to przyciśniesz na jakiejś prostej i powinien wykryć CO2 w płynie chłodzącym jeżeli UPG ma przedmuch.

 

W Hondach wskaźniki na konsoli nie są szczegółowe a wskazówka stoi w miejscu w szerokim zakresie temperatury stąd można też podejrzewać za późno otwierający się termostat a jak już płyn zostanie wyrzucony to nie ma innej opcji i wskazówka musi pokazać czerwone pole (za to np. w Oplach widziałem jak temperatura na zegarze zmienia się w trakcie jazdy w zakresie 90-100 st. i tam już można coś wywnioskować na podstawie wskaźnika ;).


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#14 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 16:43, 16.05.2016

Już nie ma wątpliwości. Jeszcze zanim wziął tą magiczną strzykawkę z niebieskim płynem to mówi, że węże mocno za twarde. Płyn z niebieskiego się zrobił zielony w 10 sekund.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#15 Darglock

Darglock
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Skąd:RLS
  • Silnik:1,8
  • Wersja:P
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:SHH
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:13, 19.05.2016

Co ty się wężów trzepiasz? Węże powinny być twarde ale nie za mocno, wentylatory się załączaja? Wskazówka temperatury stoi w miejscu? Jak tak to nie ma co sobie biedy szukać silnik powinien być nagrzany mój przeważnie ma 98 90 stopni :-)
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq