Ze swojego doświadczenia podzielę się swoim spostrzeżeniom w dwóch autach.
1. Civic VII po swapie z 1.4 na 2.0.
Dorabiałem dwa przewody hamulcowe, miedziane prowadzące od pompy hamulcowej do pompy ABS. Piszę, ale nie wiem czy miało to związek ze sprawą. Pedał hamulca "gumowy", trzymając wciśnięty ciągle wpadał powoli w podłogę, nawet jeśli podpompowało się kilka razy. Skuteczność hamowania była, chociaż łatwo było go zmęczyć, szybciej się przegrzewał. Podmieniałem pompę hamulcową, bo naczytałem się o możliwości puszczania płynu między sekcjami. To samo. Przelałem dobre 2 litry płynu hamulcowego różnymi metodami, w tym odpowietrzałem również na pompie ABS pod maską - luzowałem przewody hamulcowe. Udało się. Pedał hamulca wpadał, ale nie w podłogę. Dochodził do pewnego momentu i stawał, był gumowaty, ale nie było opcji dopchnąć do podłogi. Gdzieś zawieruszył się pęcherzyk powietrza który psuł hamowanie.
2. Accord VII 2.4 kolegi z forum.
U niego pełna seria. Pedał również guma wpadał w podłogę, ale dało się normalnie jeździć. Podchodzili kilka razy do odpowietrzania układu, zawsze poprawiało się na jakiś czas, później było podobnie. Pod koniec drążenia tematu układ został odpowietrzony na przewodach pompy ABS. Uspokoiło się. Auto sprzedało się jakieś 2 tygodnie temu, więc nie mam informacji co jest teraz.