Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Awaria szyby przednich drzwi

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
37 odpowiedzi w tym temacie

#16 piootrRz

piootrRz
  • Forumowicz
  • 902 postów
  • Skąd:rzeszow
  • Silnik:k24
  • Wersja:Rakieta ☺
  • KM:262/275nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:37, 19.04.2016

Potrzebne narzędzia to ☺
Śrubokręt Krzyzakowy -2 śrubki
Śrubokręt mały płaski żeby podważyć delikatnie guziki i zaślepke kolo klamki
Klucze 10 najlepiej za małej grzechotce i jakiś płaski i wygięty.
Jakieś małe szczypce bo musimy doczepić kabelek od oświetlenia drzwi .

Robota naprawdę jest banalna .
Kolego Mansu 500 zł to za wymianę sprzęgła. Wpadnij do Rzeszowa to ci zrobię za 100 ☺
  • 0

#17 Guest_KoRnIS_*

Guest_KoRnIS_*
  • Guests

Napisano 21:24, 08.05.2016

Panowie,

 

mam to samo w szybkie przedniej od kierowcy w wersji eu - najpierw chodziła ledwo co, aż w końcu się zatrzymała w połowie i stoi. Właśnie rozglądam się za mechanizmem do opuszczania szyb na A i jest tam parę tylko w większości do anglików.

 

Dwa pytanka:

 

1. czy z anglika pasuje do eu i nie trzeba się bawić w lutowanie i podmianę kostki?

2. czy w ogóle mechanizmy pasażera i kierowcy się różnią?

 

Dzięki z góry.


  • 0

#18 Mrock

Mrock
  • Klubowicz
  • 75 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:54, 25.07.2016

Witam

 

Chciałbym odświerzyć pytanie kolegi bo u mnie obydwie szyby z przodu zdechły.

Pyknięcie słychać, bezpieczniki ok, szyby najpierw chodziły ciężko a teraz wcale, na szczęście padły zamknięte.

 

Panowie,

 

mam to samo w szybkie przedniej od kierowcy w wersji eu - najpierw chodziła ledwo co, aż w końcu się zatrzymała w połowie i stoi. Właśnie rozglądam się za mechanizmem do opuszczania szyb na A i jest tam parę tylko w większości do anglików.

 

Dwa pytanka:

 

1. czy z anglika pasuje do eu i nie trzeba się bawić w lutowanie i podmianę kostki?

2. czy w ogóle mechanizmy pasażera i kierowcy się różnią?

 

Dzięki z góry.

 

Dodatkowe pytanie:

Próbował ktoś wymienić sam silniczek i czy jak coś to tylny silniczek L  jest taki sam jak przedni L?

Prośba do fachowców o możliwie szybką odpowiedź bo mam wyjazd za tydzień i nie wiem co robić ... :(

 

Pozdrawiam


Użytkownik Mrock edytował ten post 09:21, 25.07.2016

  • 0

See You on the road Guest


#19 Prywo

Prywo
  • Klubowicz
  • 921 postów
  • Skąd:Wawa / WK / WPR
  • Silnik:1.8
  • Wersja:F3
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Cruiser
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 22:01, 25.07.2016

ooo to widzę że u mnie będzie szykowała się podobna robota, a miałem ostatnio pytać o co chodzi.

Mam identycznie z szybą od pasażera, jak czasami próbuję otworzyć szybę pasażera przełącznikiem od strony kierowcy to słychać cyknięcie w drzwiach ale nic się nie dzieje, przełączam kilka razy góra dół i rusza. 

Może to jakieś zwarcie, albo wystarczy nasmarować prowadnicę ? czy trzeba od razu wymieniać silniczek lub prowadnicę ?


  • 0

było CB7 2.2i 90r.->.CG2 3.0 V6 00r.->CH1 Type-R 2.2 99r.-> CL9 Type-S 2.4 03r.-> Legend KB1 3.5 V6 07r.

744e0f85839a8ce1.jpg

 

 


#20 Mrock

Mrock
  • Klubowicz
  • 75 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:45, 26.07.2016

U mnie było podobnie, najpierw szyba reagowała z opóźnieniem , potem co jakiś czas a teraz wcale.

Rozebrałem na razie tylko drzwi kierowcy żeby nasmarować prowadnicę i sprawdzić czy gdzieś uszczelka nie blokuje(bo przez krótki okres szyba kierowcy chodziła bardzo ociężale)  ale nic to nie dało.

 

0d29d6ab100c.png

Według instrukcji można zrobić test silnika ale tego jeszcze nie robiłem.

 

Test silnika szyb sterowanych elektrycznie po stronie kierowcy

 

"- Sprawdzić działanie silnika w obu kierunkach, podłączając napięcie akumulatora i masę zgodnie z tabelą. Kiedy silnik zatrzyma się, należy natychmiast odłączyć jeden przewód.

 

8a824ff95e36.png

 

- Jeśli silnik nie uruchamia się lub nie pracuje płynnie, należy go wymienić

 

 

593ce5ff798d.png

 

 

Test impulsatora

 

- Podłączyć złączkę 6-stykową do silnika szyby

 

- Sprawdzić napięcie między stykami.
 

  • Przy włączonym zapłonie (II) między stykami nr 6 [nr 1] (+) oraz nr 5 [nr 2] (-) powinno być napięcie akumulatora.
  • Podłączyć woltomierz analogowy między stykami nr 2 [5] (+) i nr 5 [2] (-), a następnie opuścić lub podnieść szybę. Wskazówka woltomierza powinna poruszać się na zmianę w przód i w tył (woltomierz cyfrowy powinien wskazać zmienne napięcie między 0-5 V).
  • Podłączyć woltomierz analogowy między stykami nr 3 [4] (+) i nr 5 [2] (-), a następnie opuścić lub podnieść szybę. Wskazówka woltomierza powinna poruszać się na zmianę w przód i w tył.
    W przeciwnym razie należy wymienić silnik szyby kierowcy."

[ ]: Wersja RHD


Użytkownik Mrock edytował ten post 08:19, 26.07.2016

  • 0

See You on the road Guest


#21 bartii

bartii
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Września
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:20, 26.07.2016

u mnie się też szyba zatrzymała i koniec, wczoraj wykręciłem listwę ,silniczek i kable i dziś idzie do regeneracji. kable się postrzępiły i nie sposób było podnieść lub opuścić szyby.  koleś powiedział ze za same kable 30pln . zobaczę mówi ze 1-1,5h potrzeba na nawiniecie nowych kabli.


Użytkownik bartii edytował ten post 12:10, 26.07.2016

  • 0

#22 Mrock

Mrock
  • Klubowicz
  • 75 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:19, 26.07.2016

A silniczek było u Ciebie słychać podczas próby zamykania / otwierania szyby?

Daj znać czy nawinięcie nowych kabli pomogło.


Użytkownik Mrock edytował ten post 13:20, 26.07.2016

  • 0

See You on the road Guest


#23 bartii

bartii
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Września
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:30, 26.07.2016

A silniczek było u Ciebie słychać podczas próby zamykania / otwierania szyby?

Daj znać czy nawinięcie nowych kabli pomogło.

za nawinięcie kabla skasował mnie 130pln zamiast 30pln ( źle się zrozumieliśmy ). zamontowałem ale nadal nic. chyba silniczek walnął. jak oddawałem mu to kable rzeczywiście były poskręcane i rozstrzępione i chyba przez ten opór silniczek walnął :(   bezpieczniki są w porządku.   Silniczka nic nie słyszałem przy otwieraniu/zamykaniu szyb. w czwartek/piątek ma mieć silniczek. zamontuje i dam znać jak co 


Użytkownik bartii edytował ten post 19:00, 26.07.2016

  • 0

#24 Mrock

Mrock
  • Klubowicz
  • 75 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:29, 27.07.2016

U mnie silniczek zadziałał na chwilę udało mi się lekko uchylić szybę i znów zdechł w sumie ciągle mam walnięty silnik i otwarte okno... :depresja:

Ale jak zadziałał na chwilę to chyba nie  jest spalony? :cyklop:

Kupiłeś sam silniczek? gdzie znalazłeś?


Użytkownik Mrock edytował ten post 06:27, 27.07.2016

  • 0

See You on the road Guest


#25 bartii

bartii
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Września
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:41, 27.07.2016

U mnie silniczek zadziałał na chwilę udało mi się lekko uchylić szybę i znów zdechł w sumie ciągle mam walnięty silnik i otwarte okno... :depresja:

Ale jak zadziałał na chwilę to chyba nie  jest spalony? :cyklop:

Kupiłeś sam silniczek? gdzie znalazłeś?

silniczek patrze na allegro jeszcze nie kupiłem bo może ten od regeneracji coś wymyśli. zastanawiam się czy jak zamienię sam wirnik od angola czy będzie działało


  • 0

#26 Mrock

Mrock
  • Klubowicz
  • 75 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:48, 27.07.2016

silniczek patrze na allegro jeszcze nie kupiłem bo może ten od regeneracji coś wymyśli. zastanawiam się czy jak zamienię sam wirnik od angola czy będzie działało

No ja nawet myślałem czy silniczek od tylnej prowadnicy jest taki sam jak od przedniej bo można je kupić sporo taniej i chciałem silniczek przerzucić. Chciałem to zrobić przed wyjazdem na urlop ale  nie zdążę już zamówić i wymienić więc już na spokojnie śledzę temat :) Dziś spróbuje wymontować sam silniczek i zobaczę co można z nim zrobić, muszę jakoś zamknąć szybę.


  • 0

See You on the road Guest


#27 piootrRz

piootrRz
  • Forumowicz
  • 902 postów
  • Skąd:rzeszow
  • Silnik:k24
  • Wersja:Rakieta ☺
  • KM:262/275nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:16, 27.07.2016

Ogólnie da się to rozebrać na czynniki pierwsze tylko trzeba uważać na linkę żeby się nie rozwinęła. Ale lepiej kupić z Anglika używke i po problemie . Ew za 1300 nowy ☺
  • 0

#28 Mrock

Mrock
  • Klubowicz
  • 75 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:40, 27.07.2016

A podmiana samego silniczka może się udać, tylne lewe i przednie lewe są takie same?


  • 0

See You on the road Guest


#29 bartii

bartii
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Września
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:47, 27.07.2016

No ja nawet myślałem czy silniczek od tylnej prowadnicy jest taki sam jak od przedniej bo można je kupić sporo taniej i chciałem silniczek przerzucić. Chciałem to zrobić przed wyjazdem na urlop ale  nie zdążę już zamówić i wymienić więc już na spokojnie śledzę temat :) Dziś spróbuje wymontować sam silniczek i zobaczę co można z nim zrobić, muszę jakoś zamknąć szybę.

szybę postaw na kołek lub na taśmę zaczep. ja zobaczę co wymyśli jutro ten od regeneracji bo jak policzy znowu 100 lub więcej to kupuje jakiś od angola byle działał i przekręcę wirnik od silnika i zobaczę co będzie :) 


  • 0

#30 AGENT

AGENT
  • Forumowicz
  • 344 postów
  • Skąd:Dębica Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:07, 28.07.2016

Radze posprawdzać przełączniki czy się nie zacinają w pozycji do góry...Pozdro


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq