Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

VTC zepsuty?

VIII Przyspieszenie 8 AT.

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
35 odpowiedzi w tym temacie

#1 joker66

joker66
  • Forumowicz
  • 106 postów
  • Skąd:Trębaczew
  • Silnik:1,5
  • Wersja:EXECUTIVE
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:41, 08.04.2016

Załączam filmik z przyspieszenia.
Zobaczcie i wsłuchajcie się w dzwięk na M3 ok 5000 rpm tak jak by coś na sekunde go zatrzymało.
Przy pełnym bucie występuje to w tym zakresie a normalnie jadąc ok 3500-4000
Tak ma być?


Użytkownik joker66 edytował ten post 21:43, 08.04.2016

  • 0

#2 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 422 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:58, 08.04.2016

U mnie czegos takiego nie bylo.

Masz olej taki jak ma byc ? Moze cos z V-TEC albo VTC nie tak.

 

Masz typowe objawy VTC po dluzszym postoju w postaci krotkiego klekotania ?


  • 0

#3 joker66

joker66
  • Forumowicz
  • 106 postów
  • Skąd:Trębaczew
  • Silnik:1,5
  • Wersja:EXECUTIVE
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:57, 08.04.2016

Olej AMSoil 0w20 nagram dźwięk jak chodzi ale nic chyba nie słychać. I tylko na m3 na d jest ok.
 
ale sporadycznie mam taki dzwięk, myślałem ze to jakiś rezonans metal o metal


Użytkownik joker66 edytował ten post 21:50, 08.04.2016

  • 0

#4 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 422 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:02, 09.04.2016

jak masz tylko przy starcie po kilku godzinach postoju to nie tak złe jeszcze. Ja tak miałem przez ostatnie 2 lata użytkowania i 40 tys.
Mozna się przyzwyczaić ale trzeba pilnować.

Jak odgłos pojawia się po rozruchu to znaczy ze już ciśnienia nie trzyma w komorach i przynajmniej ja bym wymieniał odrazu bo jak strzeli to masz gore silnika do robienia - efekt jak po zerwaniu paska rozrządu.

Dodatkowo jak masz jakieś dziwne utraty mocy to możliwe ze ci się niekontrolowanie wyprzedzenie zapłonu przestawia i silnik głupieje dopóki vtc znów nie złapie pozycji jaka ma byc.

Ogólnie jest to wada fabryczna tych silników. W US to samo dzieje się w crv gdzie k24z tez montowali.
Kupując nowa cześć problem i tak może wrócić ale jak jest przy samym rozruchu to pół biedy.

Na pocieszenie to nie tylko Honda miała ten problem. W lexusie Gs z początku produkcji tez pojawiał się ten problem a kołek vtc jest jeszcze więcej :p

Ps. Co do wymiany polecam aso albo kogoś kto to robił gdyż trzeba wiedzieć jak vtc do walka przykręcić aby blokady nie naruszyć i odrazu z tym samym problemem nie skończyć. Nowa cześciej tez nie należy kręcić bo musi byc odblokowany do przykręcenia a do odblokowania ciśnienia oleju potrzebujesz.

Ps2. Rzadki olej jak 0w20 dodatkowo może potęgować objawy bo łatwiej się będzie przelewać miedzy komorami przez jakieś pęknięcia które mogły powstać.

Użytkownik hangie edytował ten post 14:09, 09.04.2016

  • 0

#5 joker66

joker66
  • Forumowicz
  • 106 postów
  • Skąd:Trębaczew
  • Silnik:1,5
  • Wersja:EXECUTIVE
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:46, 09.04.2016

Jaki koszt naprawy. Można z tym jeździć?
  • 0

#6 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 422 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:58, 09.04.2016

Koszt naprawy nie wiem dokladnie bo nie robilem. Samo VTC to koszt chyba 700zl + robocizna. Jak ktos ogarniety I robi bez zdejmowania lancucha (tak jak Honda zaleca) to pewnie z 2h roboty.

Z zdjeciem calego lancucha pewnie z 4h.

 

Tak jak pisalem upenij sie ze mechanic wie jak to przykreicic.

 

Ja jezdzilem przez 2 lata/40tys ale mialem tylko czasami nad ranem ten trekot. Nigdy w czasie jazdy ani zadnych utrat mocy. Jak Ci trekocze w czasie jazdy ja bym wymienial bo to znaczy ze zaczyna sie juz cos zlego dziac z cala konstrukcja a nie tylko blokada.


  • 0

#7 joker66

joker66
  • Forumowicz
  • 106 postów
  • Skąd:Trębaczew
  • Silnik:1,5
  • Wersja:EXECUTIVE
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:56, 09.04.2016

Nad ranem ,czasami, Na 20 odpaleń moze raz.

w czasie jezdy nigdy.


  • 0

#8 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 422 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:23, 11.04.2016

Jak pisalem Ci bezposrednio. Brak mocy to raczej nie VTC jak CI tylko przy starcie sie tlucze.

Szukaj w skrzyni biegow raczej jak na D jest OK.


  • 0

#9 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:55, 11.04.2016

Rozumiem że ten dźwięk się pojawia na zimnym silniku przy pierwszym odpaleniu.

Jeśli zaraz po odpaleniu zimnego silnika zgaszę i ponownie zakręcę to już tego nie ma ?


  • 0

#10 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 422 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:31, 11.04.2016

Dzwiek pojawia sie gdy z VTC splynal caly olej - okolo 5-6h postoju zaleznie od oleju I temperatury.

 

Jak odpalisz silnik I wtloczysz olej to musialbys czekac kolejne 5-6h aby mialo okazje poklekotac.

Klekot nie wystepuje zawsze u mnie bylo raz na 2-3 razy srednio. Czesciej w lato jak olej byl rzadszy przez temeperature zewnetrzna.

 

Rozumiem iz to jednak nie rozrusznik ? :)


  • 0

#11 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:29, 11.04.2016

Tak u mnie rozrusznik. VTC się w ogóle nie odzywa.
  • 0

#12 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 19:36, 16.06.2016

A ktoś próbował o tym rozmawiać o tym z ASO lub z Hondą ? Bo jak doczytałem to powszechny problem w silnikach K24Z i jest na to nawet biuletyn serwisowy Hondy TSB09-010. Może by to sami naprawili lub chociaż pokryli koszt części...

To na pewno nie jest tak groźne jak piszecie. Jeśli wariator przestaje być szczelny to w końcu VTC nie będzie w stanie utrzymywać zadanego kąta także w czasie normalnej pracy i będzie Check Engine. Kolega miał tak w Oplu Zafirze, tam to jest często padająca część.
Zakres regulacji VTC pomiędzy skrajnymi położeniami jest taki, że w żadnym skrajnym położeniu nie ma prawa dojść do kontaktu zaworów z tłokiem. A zgrzyt jest spowodowany źle działającą blokadą wariatora wskutek pojawaiającej się nieszczelności.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#13 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 422 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:51, 16.06.2016

Gorzej jak się cały rozleci wtedy możesz mieć kolizje. Jeden taki przypadek ktoś opisywał na jakimś forum w us. Musiałbyś poszukać.

Ja z tym w każdym razie jeździłem 2 lata aż auto sprzedałem i nic się nie działo.
Przyczyna nie jest nieszczelność tylko wadliwa blokada.

A to ze Honda zna temat I opublikowala instrukcje naprawy nie znaczy ze jest na to przedłużona gwarancja :) bezpieczeństwu to nie zagraża wiec obowiązku wymiany nie maja jak z napelniaczami poduszek.

Użytkownik hangie edytował ten post 20:01, 16.06.2016

  • 0

#14 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 14:27, 17.06.2016

No to by się musiało w środku całkiem rozsypać. A to nie takie proste ;)

Pytałem dziś w ASO - nie ma na to żadnej akcji serwisowej i generalnie nie spotkali się z tym problemem, nikt nigdy nie kupował tej części u nich ani tego nie wymieniali nikomu ale Honda Park istnieje relatywnie niedługo (2 lata).

Mówili, że mogę uderzyć do Hondy na własną rękę i zobaczyć co odpiszą.

Auto ma 4,5 roku, było serwisowane regularnie w ASO, nie wiem czemu nic z tym nie było zrobione wcześniej... Albo pierwszy właściciel to olewał/nie zwracał uwagi, albo w ASO mu powiedzieli, że tak ma być co nie jest takie nieprawdopodobne skoro nie zauważyli wyciekających amortyzatorów (pisałem w innym wątku).

 

Koszt części w ASO 812 brutto, robocizna u nich 544zł. Numer części jest zmieniony czyli część uległa modyfikacji lub inny producent a to już coś mówi.

 

Ja tam napiszę do Honda Polska...


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#15 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 10:51, 23.06.2016

Napisałem, przydzielili mi numer sprawy i czekam na odzew. Może chociaż jakiś rabat dadzą... Co ciekawe po tym jak już napisałem problem ustał...

 

For the records: numer części zmienił się z 14310-R40-A01 na 14310-R40-A02. Więc jakaś zmiana była - element poprawiony, inny producent itp.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, Przyspieszenie 8 AT.

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq