Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

rozmiary złącza elastycznego Accord 2.4

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
30 odpowiedzi w tym temacie

#1 Robsooon90

Robsooon90
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:EPA
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:13, 21.03.2016

Witam

Potrzebuje wymienić u siebie złącze elastyczne do accord 2.4, może ktoś jest w temacie i wie jakich rozmiarów złącze zamówić.

Niestety moje uległo uszkodzeniu

 

EDIT:

Wymiary to 60x150mm


Użytkownik Robsooon90 edytował ten post 18:34, 21.03.2016

  • 0

#2 RaQ

RaQ
  • Forumowicz
  • 122 postów
  • Skąd:Wwa-Chełm
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:25, 10.06.2016

Spawałeś do rury? Czy zamowiles calosc?


  • 0

#3 piotras80

piotras80
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Zaandam
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:42, 02.09.2016

Witam,

Podepnę się pod temat.Po wizycie u mechanika - diagnoza walnięte złączę elastyczne - musiałem wymienić całą rurę od bodajże kolektora do katalizatora.Niestety po wymianie cały układ wydechowy się trzęsie ale tylko w płaszczyźnie poziomej i tłucze mi któryś z tłumików o podłogę.Z tego co zauważyłem trzęsie się gdzieś w okolicy tej siatki.Dziś byłem na podnośniku i o to co ujrzałem pod spodem

20160902_160959.jpg
I teraz moje pytanie?Czy te sprężynki powinny tak być czy raczej powinny być równo dokręcone?Dodam,że mam Accord 2.4 z 2004 roku.

 

Załączone pliki


  • 0

#4 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 10:31, 04.09.2016

czyli żeby wymienić złącze, trzeba wymieniać cały element? Pierwszy raz się z czymś takim spotykam... może ktoś to potwierdzić? No i ew. jakiej firmy polecacie plecionki, żeby były dobre jakościowo?


  • 0

#5 Majkelowski

Majkelowski
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:WWL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:11, 21.09.2016

Podpinam się pod pytanie.

 

czyli żeby wymienić złącze, trzeba wymieniać cały element? Pierwszy raz się z czymś takim spotykam... może ktoś to potwierdzić? No i ew. jakiej firmy polecacie plecionki, żeby były dobre jakościowo?


  • 0

#6 grzes508

grzes508
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Rzeszów / Zamość
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:26, 21.09.2016

Podpinam się pod pytanie.

szczerze wątpię w to. Co tam może być takiego co nie pozwalałoby na wycięcie starej i wspawanie nowej złączki elastycznej? 

Sam zakupiłem już nową i mam zamiar ją wspawać w październiku, dam znać co i jak.


  • 0

#7 cyberek

cyberek
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Dęblin/okolice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Combi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:01, 24.09.2016

Podpinam się pod pytanie,gdzie można kupić taki łącznik elastyczny do wydechu? Patrzyłem na używki ale nie ma w ogóle.Polecacie jakąś firmę?


  • 0

#8 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 15:04, 26.09.2016

W każdym zakładzie naprawiającym wydechy... Nie wiem czy jest sens go 'kupować' - chyba, że razem z wymianą. Jak robiłem sprzęgło i trzeba było odkręcić te dziwne śruby co trzymają rurę z łącznikiem elastycznym do kolektora (mechanik mówił, że średnio się nadają do ponownego użycia) to też je w takim zakładzie dostałem nowe od ręki.

Chyba, że mówisz o całej kompletnej rurze z łącznikiem ale jaki sens ją całą wymieniać, no chyba, żeby zardzewiała i nie dało wspawać nowego łącznika ? Bo cena oryginału zapewne powala. Do VII 2.0 na pewno Bosal robi zamienniki. Do 2.4 zamienników brak, przynajmniej w okolicach kwietnia jeszcze nie było.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 15:20, 26.09.2016

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#9 jay11

jay11
  • Forumowicz
  • 270 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:47, 03.11.2016

70 pln u tłumikarza
  • 0

#10 eRMD

eRMD
  • Forumowicz
  • 147 postów
  • Skąd:Włodawa/Łódź
  • Silnik:2,4
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:58, 07.12.2016

hej a co myślicie o takiej plecionce ? zakładał ktoś to u siebie ?? 
 

15369170_10154900082944924_6279367172968

 

z braku czasu gdy auto potrzebne szukam sposoby by plecionkę wymienić sobie samemu wieczorem. 
Jest tam tyle dojścia by wyciąć starą bez wyciągania całego kolektora i reszty rurek ??

 

Pozdrawiam eRMD


  • 0

#11 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 08:49, 08.12.2016

eRMD dobre i szybkie rozwiązanie, tym bardziej że zamienniki nie są tak trwałe... Stosowałem ten sposób w wielu autach, co prawda nie w H. Ale napewno nie ma problemu(mi narazie strzelił tylko oplot, więc nie mam jeszcze wrc...). Wejdz pod auto i dokładnie weź pomiary. Przy łączniku 150 kup 100 z rurkami łącznikowymi na zacisk. Tu n.p. masz firmę która zrobi Ci dokładnie na wymiar. Bierz typ Q(z N)...lub jeśli szukasz na miejscu to kup ori z grupy wgen, ma to samo rozwiązanie oplotu. A jeszcze jedno...( jeśli mają?) to rury łącznikowe najlepiej brać z kwasówki, z tego względu że stalowe szybko korodują i mają krótszy okres wytrzymałości jak łącznik elastyczny...:-)

http://hosemann.pl/3...lastyczny-typ-q
Pzd.

Użytkownik NEO NFS edytował ten post 08:50, 08.12.2016

  • 0

#12 eRMD

eRMD
  • Forumowicz
  • 147 postów
  • Skąd:Włodawa/Łódź
  • Silnik:2,4
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:47, 10.12.2016

dzięki za info NEO NFS. Zajrzałem pod auto i nie jest to takie proste wstawić taki łącznik elastyczny. Od przodu auta zaczyna się jakieś zgrubienie (wzmocnienie?) a od strony kata jest ten jajkowate połączenie na 2 śruby.  Malutko tam miejsca na te zaciski. Odpuszczam temat bo moja plecionka jeszcze żywa (brak przedmuchów i burczenia) a jak będzie wiecej czasu to oddam do kogoś kto ogarnia tłumiki łączniki itd.

 

Pozdrawiam eRMD 

 

edit 

 

wymiary mogę potwierdzić fi60x150mm


Użytkownik eRMD edytował ten post 15:48, 10.12.2016

  • 0

#13 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 19:05, 14.12.2016

Czyli rozwiązana sprawa...zostaje tylko wspawanie ;-)
Pzd.
  • 0

#14 darioo55

darioo55
  • Forumowicz
  • 732 postów
  • Skąd:łódz-górna
  • Silnik:2.0
  • Wersja:livestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:48, 12.03.2017

Ktos sie pochwali jak i co z ta plecionka ?? Bo tez mam do wymiany w 2.4

Użytkownik darioo55 edytował ten post 19:49, 12.03.2017

  • 0

Czarne jest piękne !!!


#15 Perzan

Perzan
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:KR
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:24, 20.06.2017

A ja będę dociekliwy i dopytam, czy na pewno długość 150mm dla 2,4 w VII gen ?
Jak starałem się to zmierzyć, to mi wyszło jakieś 130-135mm od spawu do spawu.
150 to było gdzieś na końcach spawów, a ja jestem dość precyzyjny przy cięciu i nie rżnę "na hurra" rurę po całości, tylko zawsze staram się tam, gdzie kończy się oryginalny materiał, żeby można było się oprzeć o resztki starego spawu.
Edit 2017.08.17:
Wszystko jasne.
Pasuje 60x150, ale spawy są znacznie dalej niż w oryginale. Od strony katalizatora spaw jest prawie do kryzy, a od kolektora prawie dochodzi do gniazda lambdy.
Przy delikatnym wycinaniu starego złącza można założyć 55x120. W środku są kołnierze fi wewn. 50mm, zewn. ok. 53mm. Jak ktoś rżnie "na żywca" przy starych kołnierzach, to faktycznie trzeba 60x150.
Uwaga dla potomnych !!!
Niech nikogo nie zwiedzie pozorne uszkodzenie łącznika objawiające się oberwaną plecionką i korozją przy kołnierzu ! Oryginalny łącznik ma pod plecionką jeszcze 4 warstwy ! Dopóki faktycznie nie czuć i słychać przedmuchu, to radzę go zostawić w spokoju. Konstrukcja bardzo solidna !
Okazało się, że u siebie wymieniłem go zupełnie niepotrzebnie. Miałem tylko obgnitą plecionkę przy kołnierzu i brzydko wyglądającą korozję w tymże miejscu, ale de facto łącznik był szczelny i zdrowy w środku. :( Teraz pewnie czeka mnie wymiana co 30-50tys. :( Do pierwszego rozebrania musiałem wyjąć cały wydech w jednym kawałku, bo z nakrętek przy katalizatorze został tylko rdzawy kołnierz, a dojście do górnych jest tragiczne. Plus do tego patent ze szpilkami w katalizatorze... Masakra i w cholerę roboty.
Kto to robił, ten wie o czym piszę, więc uczcie się na cudzych błędach i dopóki nie dmucha, to nie ruszać łącznika !
Pozdro.

Użytkownik Perzan edytował ten post 11:46, 17.08.2017

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq