Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

2.2 cdti stuki w silniku po tygodniowym przestoju

VII 2.2 cdti stuki kopcenie

Najlepsza odpowiedź wojtek040491 , 22:56, 07.12.2015

stan po rewizji silnika: opiłki w oleju, obrócona panewka.
temat stukania praktycznie rozwiązany, dziękuję za wszelką pomoc! :)

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
47 odpowiedzi w tym temacie

#1 wojtek040491

wojtek040491
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:krosno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:48, 03.12.2015

Witam wszystkich.

mam następujący problem. auto stało równy tydzień nieodpalane.
dziś, przy próbie odpalenia szło strasznie opornie, rozładowałem baterie rozrusznikiem...
stan baku 3/4 świece żarowe sprawne

naładowałem aku i spróbowałem jeszcze raz. po lekkim dodaniu gazu odpalilo, trzyma obroty, ale coś lekko "podklepuje" na wolnych obrotach, ponadto dość konkretnie dymi na czarno.

jakbyście mieli jakieś propozycje to prosiłbym o pomoc!
pozdrawiam!


  • 0

#2 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 08:40, 04.12.2015

Proponuję zacząć od zrobienia próby przelewowej wtrysków, zazwyczaj one są odpowiedzialne za problemy z odpalaniem dieselków.

 

Wymieniłeś już filtr paliwa na nowy Bosch ?


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#3 wojtek040491

wojtek040491
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:krosno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:10, 04.12.2015

Proponuję zacząć od zrobienia próby przelewowej wtrysków, zazwyczaj one są odpowiedzialne za problemy z odpalaniem dieselków.

 

Wymieniłeś już filtr paliwa na nowy Bosch ?

auto miesiąc temu było na dużym przeglądzie u mechanika, po zakupie. wtryski były robione, bo lały, ale było wszystko porobione i zregenerowane.
za samo wyjęcie i włożenie wtrysków dałem 600 zł prawie.


  • 0

#4 olek1305

olek1305
  • Forumowicz
  • 404 postów
  • Skąd:NWW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:36, 04.12.2015

No to chyba zrabali robote bo to jak kolega wyzej napisal wskazuje na wtryski. Twoj Acco jest przed czy poliftowy, w polifcie sa chyba wtryski Denso?


  • 0

#5 wojtek040491

wojtek040491
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:krosno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:38, 04.12.2015

Tak, mam przedlifta 2005 rok.
To powiedzcie mi co mam teraz zrobic? Pojechać do miechunka i ukręcić mu głowę? Czy jednak nie szukać u niego winy


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#6 olek1305

olek1305
  • Forumowicz
  • 404 postów
  • Skąd:NWW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:04, 04.12.2015

Masz jakas gwarancje na ta regenracje czy tylko dobre slowo ze bedzie dobrze?


  • 0

#7 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 10:18, 04.12.2015

Na wykonaną usługę powinieneś mieć gwarancję .Skoro wtryski były regenerowane to powinien być dołączony protokół z kalibracji .Powinno być także przeprowadzone kodowanie kodem IMA. Dostałeś taki protokół przy odbiorze auta?


  • 0

#8 wojtek040491

wojtek040491
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:krosno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:37, 04.12.2015

Jakieś tam papiery dostałem, ale czy odnośnie kodowania to nie wiem. Zawiozłem auto do sprawdzenia wtrysków. Prawdopodobnie wieczorem będzie sprawdzone, mechanik daje sobie uciąć rękę za usługę.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#9 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 10:52, 04.12.2015

Żeby jej nie stracił :) Powinieneś mieć nazwę firmy( np Bosch Kowalski) numery wtryskiwaczy datę wykonania naprawy.Mało który warsztat jest w stanie pozwolić sobie na sprzęt do regeneracji wtrysków CR i pomp wtryskowych .Z reguły są to prace zlecone a warsztat tylko montuje już naprawione wtryski więc ostrożnie z ,,tą ręką,, :)


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 10:52, 04.12.2015

  • 0

#10 wojtek040491

wojtek040491
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:krosno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:38, 04.12.2015

Zobaczymy. Zastanawiam sie tez czy nie dać auta do kogoś innego, żeby to po prostu sprawdzil


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#11 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 13:11, 04.12.2015

Ale dobry warsztat może zrobić diagnostykę na samochodzie bez demontażu wtrysków i wtedy zakwalifikować je do naprawy lub nie


  • 0

#12 Rafipro

Rafipro
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Radzyń Podlaski
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sedan
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:40, 04.12.2015

Próbę przelewową zrobi każdy średnio rozumny obywatel RP, na forum jest to opisane " jak krowie na rowie".

Bierz się do roboty sam, ja też jeździłem po mechanikach dzięki czemu jestem lżejszy kilka stówek, a i tak skończyło się na samodzielnej naprawie.


  • 0

#13 wojtek040491

wojtek040491
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:krosno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:23, 04.12.2015

Auto sprawdzone, wtryski w porządku. Poszukiwania trwać bedą nadal.
Odbiegając od wtrysków, kolega podrzucił mi możliwość ugiętej korby, u niego podobno dźwięk był podobny.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#14 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 22:06, 04.12.2015

Skrzywiony korbowód - mierzyłeś ciśnienie?Silnik chodzi normalnie?Lejący wtryskiwacz i to mocno.Płyn chłodniczy w cylindrze (uszczelka pod głowicą) Było to wszystko? Więc na jakiej podstawie przypuszczasz że masz krzywa korbę?Jeśli była robiona próba przelewowa to jakie pojemności były w menzurkach na każdym cylindrze na biegu jałowym?


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 22:08, 04.12.2015

  • 0

#15 wojtek040491

wojtek040491
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:krosno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:28, 04.12.2015

Ja sam nic nie robię, bo sie na tym nie znam tak na prawdę. Kolega tylko powiedział co było w jego silniku. Nic nie przypuszczam, tylko pytam, jak ewentualnie cos więcej zdiagnozować, bo na razie troche porezygnowany jestem.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dodatkowo, pisaliście o wtryskach, wiec zająłem sie na początek wtryskami, ale chyba nie do konca mi sie to udało


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, 2.2, cdti, stuki, kopcenie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq