Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wymiana sprzęgła - co warto przy okazji.

VII sprzęgło

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
94 odpowiedzi w tym temacie

#76 rafiii

rafiii
  • Forumowicz
  • 270 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:31, 28.07.2017

Tzn ze pod obciążeniem jak załącza się kompresor słychać takie głuche klekotanie, po wciśnięciu sprzęgła ustaje, wiec myślę że łożysko na sprzęgle jest już w nienajlepszym stanie.
  • 0

#77 jahrasta

jahrasta
  • Forumowicz
  • 122 postów
  • Skąd:RZE
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:08, 20.08.2017

mam dokładnie to samo ;/ szumi/klekota na jałowym biegu po wciśnięciu sprzęgła cisza. nawet bez kompresora klimy słychać ;/ sprzęgło wymieniane przy 150 000 tys przez poprzedniego właściciela niby asin aktualnie 183 000. i nie wiem czy jezdzic z tym czy szukać winowajcy
  • 0

#78 rafiii

rafiii
  • Forumowicz
  • 270 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:41, 07.09.2017

mam dokładnie to samo ;/ szumi/klekota na jałowym biegu po wciśnięciu sprzęgła cisza. nawet bez kompresora klimy słychać ;/ sprzęgło wymieniane przy 150 000 tys przez poprzedniego właściciela niby asin aktualnie 183 000. i nie wiem czy jezdzic z tym czy szukać winowajcy


Poprzedni właściciel zmieniał też łożysko oporowe sprzęgła , czy tylko sama tarcze i docisk ?
  • 0

#79 jachu1111

jachu1111
  • Forumowicz
  • 95 postów
  • Skąd:Szubin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VII
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 05:26, 08.09.2017

Jeśli łożysko oporowe było by do wymiany to by szumiało i klekotało na wciśniętym pedale sprzęgła , jeśli odgłosy dochodzą kiedy sprzęgło jest nie wciśnięte to może być któreś łożysko w skrzyni biegów lub co innego .
  • 0

Jachu


#80 otf82

otf82
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive+AERO
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:37, 08.09.2017

mam dokładnie to samo ;/ szumi/klekota na jałowym biegu po wciśnięciu sprzęgła cisza. nawet bez kompresora klimy słychać ;/ sprzęgło wymieniane przy 150 000 tys przez poprzedniego właściciela niby asin aktualnie 183 000. i nie wiem czy jezdzic z tym czy szukać winowajcy

 

Może to być łożysko napinacza paska wielorowkowego.


  • 0

#81 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 12:52, 08.09.2017

mam dokładnie to samo ;/ szumi/klekota na jałowym biegu po wciśnięciu sprzęgła cisza. nawet bez kompresora klimy słychać ;/ sprzęgło wymieniane przy 150 000 tys przez poprzedniego właściciela niby asin aktualnie 183 000. i nie wiem czy jezdzic z tym czy szukać winowajcy


Może to być łożysko napinacza paska wielorowkowego.


mam dokładnie to samo ;/ szumi/klekota na jałowym biegu po wciśnięciu sprzęgła cisza. nawet bez kompresora klimy słychać ;/ sprzęgło wymieniane przy 150 000 tys przez poprzedniego właściciela niby asin aktualnie 183 000. i nie wiem czy jezdzic z tym czy szukać winowajcy

Może to być łożysko napinacza paska wielorowkowego.

Dokładnie tak należało by zacząć od wymiany łożyska rolki napinacza, koszt niewielki i chila roboty. Potem mogą być łożyska alternatora.
Pzd

Użytkownik NEO NFS edytował ten post 12:54, 08.09.2017

  • 0

#82 Belotto

Belotto
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:29, 14.09.2017

Kupilem, komplet sprzegła z DMF i ori olej do skrzyni. 

Przeczytalem juz ze w n22 tulejki nie ma, a co z uszczelniaczami, ktory warto kupić i przy okazji wymienic?

Numery czesci mile widziane ;)


  • 0

#83 grzybu

grzybu
  • Forumowicz
  • 145 postów
  • Skąd:wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VII
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:37, 15.09.2017

Uszczelniacze jak najbardziej. A numery to sobie sprawdź na japancars.ru


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#84 Belotto

Belotto
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:43, 20.09.2017

Nic na tym japancars.ru nie mogłem znaleźć. Szukając w necie po nazwie trafiłem na uszcelniacz walu od strony skrzyni nr 91214RBDE01, czy ten?

Czy jeszcze jakiś mi bedzie potrzebny ?


  • 0

#85 Belotto

Belotto
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:51, 21.09.2017

Mechanik mi mówi że w tym modelu może być potrzebne specjalne narzędzie Hondy, (którego nikt nie ma) aby przed montażem zrobić "preload", czy to znaczy że nie zrobię tego poza serwisem?
  • 0

#86 cpu

cpu
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:11, 05.09.2018

Do oczywistych rzeczy dorzuciłem wymianę gum przedniego stabilizatora. U mnie były jeszcze bez większego luzu ale jako że oryginały z 2005 roku to były widoczne ślady zmurszenia.


  • 0

#87 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 16:46, 27.11.2018

Tzn ze pod obciążeniem jak załącza się kompresor słychać takie głuche klekotanie, po wciśnięciu sprzęgła ustaje, wiec myślę że łożysko na sprzęgle jest już w nienajlepszym stanie.

 

 

mam dokładnie to samo ;/ szumi/klekota na jałowym biegu po wciśnięciu sprzęgła cisza. nawet bez kompresora klimy słychać ;/ sprzęgło wymieniane przy 150 000 tys przez poprzedniego właściciela niby asin aktualnie 183 000. i nie wiem czy jezdzic z tym czy szukać winowajcy

 

Witam, czy znaleźliście przyczynę tego szumu, który cichnie po wciśnięciu sprzęgła? 


  • 0

#88 j1987k

j1987k
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Gdańsk/Berlin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:39, 12.12.2018

Od dluzszego czasu mysle o wymianie sprzegla. Nalatane ma 140tys, ale moim zdaniem docisk jest na wykonczeniu. Ciezko jest plynnie ruszyc, albo sie zadusza albo przeciaga na obrotach, przy parkowaniu na polsprzegle wyczuwalne sa szarpniecia jakby powierzchnia kola zamachowego nie byla rowna - skacze caly zespol napedowy. Samo sprzeglo moment obrotowy przenosi bez problemu. Dobrze mysle, ze to docisk?

Wysłane z mojego WAS-LX1A przy użyciu Tapatalka
  • 0

#89 yunior81

yunior81
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Piotrków Tryb.
  • Silnik:1,4
  • Wersja:S
  • KM:100
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:04, 12.12.2018

 Dobrze mysle, ze to docisk?

Wysłane z mojego WAS-LX1A przy użyciu Tapatalka

 

 

Tak, komplet sprzęgła do wymiany.


  • 1

#90 Pafen

Pafen
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:16, 14.12.2018

Czy jeśli trzeba zrobić zabielenie koła zamachowe to faktycznie trzeba to zrobić obustronnie? Czy występują jakieś problemy z pękaniem kołków podczas ich wymontowania/wmontowania?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, sprzęgło

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq