Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wymiana sprzęgła - co warto przy okazji.

VII sprzęgło

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
94 odpowiedzi w tym temacie

#16 rafiii

rafiii
  • Forumowicz
  • 270 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:52, 12.12.2015

Nie.

Chyba że szumi skrzynia-łożyska.

tylko w zakresie obrotów 2900-3000 podczas jazdy słychać takie lekkie wycie - bardzo ciche, ale jednak. Na biegu jałowym tego nie ma. Czy to może być też wina łożyska oporowego?


Użytkownik rafiii edytował ten post 19:56, 12.12.2015

  • 0

#17 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 20:17, 12.12.2015

Łożysko oporowe szumi w momencie naciskania sprzęgła - wtedy pracuje.

 

Na każdym biegu szumi?


Użytkownik Sacrum edytował ten post 20:19, 12.12.2015

  • 0

#18 rafiii

rafiii
  • Forumowicz
  • 270 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:20, 12.12.2015

Łożysko oporowe szumi w momencie naciskania sprzęgła - wtedy pracuje.

 

Na każdym biegu szumi?

Tak, ale tylko w tym zakresie o którym wspomniałem 


  • 0

#19 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 14:19, 24.02.2016

Cześć,

 

Ja jestem przed wymianą sprzęgła. Komplet tarcza, docisk, łożysko już mam (OEM spoza ASO).

O tulejce że trzeba ją kupić już wiem (nr 3 http://www.hondaworl...00_category_1/)

Mówicie o coś uszczelniaczu. Chodzi o wał korbowy czy o wałek sprzęgłowy ? (cześć nr 10 z tego rysunku: http://www.hondaworl...100_category_2/ - czy ona jest wymienna bez rozbierania skrzyni) ?. Przebieg jest 130kkm więc skoro skrzynia będzie wyciągana to chciałbym wymienić ale to co ma sens.

Wyłapałem już z wątku smar UM264 ale gdzie to kupić ?

Czy nowe nakrętki półosi też kupić ? Jedną miałem niedawno wymienioną bo nieszczęsny prawy wenętrzny przegub półosi był wymieniany.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 14:28, 24.02.2016

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#20 accordmat

accordmat
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Siedlce
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Ex
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:32, 27.02.2016

cześć też mam wymieniać sprzęgło tylko nie wiem czy w 2.2 też jest ten sam zestaw do wymiany jak w benzynach tzn, uszczelniacze, tulejka olej do skrzyni?


  • 0

#21 Guciu

Guciu
  • Forumowicz
  • 179 postów
  • Skąd:Tarnów/ Wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:17, 28.02.2016

cześć też mam wymieniać sprzęgło tylko nie wiem czy w 2.2 też jest ten sam zestaw do wymiany jak w benzynach tzn, uszczelniacze, tulejka olej do skrzyni?

 

Dokładnie mam to samo pytanie.

Dodatkowo, czy przy wymianie uszczelniacza lub tulejki czy obu z nich trzeba wymieniać olej w skrzyni biegów ? Pytam bo niedawno wymieniałem na ori Hondy i szkoda mi ponad 100 zł znów wyrzucać :)


  • 0

#22 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 17:52, 28.02.2016

Diesel nie ma tulejki.
Oleju nie trzeba wymieniać.

Wysłane z Tapatalk
  • 0

#23 accordmat

accordmat
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Siedlce
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Ex
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:26, 28.02.2016

a uszczelniacze(chodzi o uszczelniacze skrzyni biegów ?) jak się je wymienia to trzeba i olej  skrzyni?


  • 0

#24 Tomasz77

Tomasz77
  • Forumowicz
  • 151 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:15, 03.03.2016

Panowie a ile przejechaliscie na jednym sprzegle ? Ja na razie 60 tys i nic nie wskazuje żeby trzeba coś wymieniać .....
  • 0

#25 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 14:40, 03.03.2016

Oryginał 194 tyś i odpukać dalej bije km

Użytkownik Wlodar edytował ten post 22:03, 03.03.2016

  • 0
                       

#26 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 21:15, 03.03.2016

Ja mam 130 tys ale większość po mieście. Ciężko chodzi (utrzymanie pedału wciśniętego przez dłuższą chwilę męczy), czasem skrzypi (ale to nie pompa !). Łapie w połowie ale pedał wciśnięty do podłogi i dobrze nie rozłącza. Skok ustawiony już na maksa jak się dało. Poza tym zaczyna szarpać przy ruszaniu. I na biegu jałowym lekkie popiskiwanie ustające po b. lekkim naciśnięciu pedału.

Po wyczerpaniu wszystkich opcji padło na to, że to już czas na wymianę sprzęgła.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 21:18, 03.03.2016

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#27 Kijek86

Kijek86
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Bedford UK Polska Łomża
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Nie wiem
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:42, 04.03.2016

U mnie chyba tez czas na wymiane przebieg 230 tys 2.4 type s tourer (kombi) oczywiscie nie wiem czy pada czy nie ale mam wrazenie ze jak chce przycisnac dajmy na to spod swiatel to jakos slabo jedzie i biegi zaczynaja ciezko wchodzic no i jest ten metaliczny dzwiek przy ruszaniu przy wiekszym obciazeniu sprzegla (wiem ze to ta tulejka) wszystko bym robil w uk i tu trzeba praktycznie mechanikowi mowic co ma wymienic zrobic wiec chcialbym zrobic tak jak sie nalezy i wymienic wszystko co trzeba przy okazji sprzegla
  • 0

#28 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 19:25, 07.03.2016

Ja jestem w trakcie bo mechanik będzie jeszcze składać jutro. Okazało się, że moment był odpowiedni bo tarcza starta do minimum. Łożysko wyciskowe już jakby miało piasek w środku. No i ogólnie sprzęgło działało do d...

 

Ktoś tutaj dyskutował o warunkach koniecznych do wymiany - podnośnik najazdowy, wieszak na silnik (taki opierany na błotnikach) i podpórki hydrauliczne do podparcia czy to ramy zawieszenia w trakcie zdejmowania czy silnika, plus chwilami druga osoba do pomocy to minimum. Przydał się także palnik acetylenowy (patrz dalej). Z kanału w warunkach domowych nie ma najmniejszych szans tego zrobić. No i cały dzień pracy.

 

Gdzieś pisaliście, że sprzęgło robi tylko jedna firma - FCC.  Fakt jest faktem, że oryginalne zdjęte sprzęgło (z wybitym logo Honda) miało wybite FCC, nowe OEM z wybitym logo Honda też miało wybite FCC i na zdjęciach sprzęgła AISIN które widziałem w Internecie też jest wybite FCC. A tym czasem każde z nich wygląda (w widocznych szczegółach) nieco inaczej więc ciężko przypuszczać aby wyszły od jednego producenta (którym miał by rzekomo być ten FCC). Co więcej, to moje stare sprzęgło, poza tym, że ma wybite Honda i FCC to ma także wybite charakterystyczne litery "AP" i "Made in England" a jak wiadomo AP Racing to znany brytyjski producent sprzęgieł i układów hamulcowych :). Więc kto wyprodukował moje stare sprzęgło - FCC czy AP ? :) Może AP na zamówienie FCC ? Nowe sprzęgło z logo Hondy i FCC nie miało żadnych innych oznaczeń ani "Made in ...".

 

Kilka uwag:

Uszczelniacza wału nie zdecydowałem się wymieniać, za mały przebieg auta.

Tulejka w wale korbowym była wymieniona. Starą trzeba zniszczyć aby wyjąć ale to nie problem bo jest z czegoś miękkiego, jakby aluminium.

Konieczna była wymiana 2-ch specjalnych śrub ze sprężynami które łączą kolektor wydechowy z "fajką" na której jest łącznik elastyczny i pierwsza sonda lambda. Dostałem je od ręki za 30 zł komplet w zakładzie wyspecjalizowanym w naprawach wydechów. Co prawda przy użyciu palnika acetylenowego udało się je wykręcić ale mechanik radził wymienić je jednak na nowe. Połączenia między "fajką" a katalizatorem nie ruszaliśmy bo skończyło by się zapewne na wymianie obu tych elementów. Ramę zawieszenia da się zdjąć bez rozłączania tych elementów.

Okazało się też, że ta siatka na fajce jest mocno zmęczona (oderwała się z jednej strony) ale stalowa harmonijka w środku jest nadal OK. W tym samym zakładzie od wydechów radzili tego nie ruszać aż nie będzie trzeba. A jak będzie trzeba to się wycina i wspawuje nowy łącznik elastyczny. Całą "fajkę" robi w zamienniku np. Bosal ale tylko do 2.0. Do 2.4 jest inna. Byli w tym b. dobrze zorientowani. I generalnie cały wydech w 2.4 jest inny niż w 2.0 i póki co nie ma żadnych zamienników żadnego z jego elementów w razie jakby co :-( No ale z drugiej strony nikt póki co nie chciał u nich wymieniać tłumików ani katalizatora w 2.4 :-)


Użytkownik klosz007 edytował ten post 19:29, 07.03.2016

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#29 rafiii

rafiii
  • Forumowicz
  • 270 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:01, 07.03.2016

Panowie a ile przejechaliscie na jednym sprzegle ? Ja na razie 60 tys i nic nie wskazuje żeby trzeba coś wymieniać .....


Mam przejechane 220tys, sprzęgło oryginał, sprawdziliśmy z mechanikiem, to nie ma żadnych śladów demontażu skrzyni. Sprzęgło jak na razie ok, biegi wchodzą jednym palcem, nie ciągnie, nie szarpie, jedynie ciężko chodzi pedał sprzęgła - pewnie docisk Juz słaby, oraz słychać ta tulejke przy ruszaniu, ale to nie zawsze.

Użytkownik rafiii edytował ten post 20:02, 07.03.2016

  • 0

#30 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 22:07, 07.03.2016

To i ja napiszę bo jestem świeżo po wymianie.

 

Tulejka została stara, była w dobrym stanie, obadana wzrokowo i macana - przesmarowana została, podobnie wałek sprzęgłowy i wieloklin tarczy.

Uszczelniacz wału korbowego nie wymieniany.

 

Wydech zwalany cały (szybko poszło), śruby ze sprężynką nie grzane, dostały z pneumata i poszły bez wahania.

Magiel odkręcony.

Sanki zwalane w dwóch średniej wielkości chłopa.

Silnik nie podwieszany bo ja zdjąłem plastiki na błotnikach i zobaczyłem ich konstrukcję to zwątpiłem czy błotnik się nie wygnie.

Silnik podstemplowaliśmy w okolicy miski olejowej.

 

Przy okazji zrobiłem:

*) rozrusznik - smarowanie i czyszczenie -

*) sanki na podłodze - nowe gumy stabilizatora i łączniki

 

Docisk i łożysko w kiepskim stanie był, tarcza w dobrym.

Teraz biegi palcami można zmieniać, podobnie jak wciskać sprzęgło  :tancze:


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, sprzęgło

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq