Ja jestem w trakcie bo mechanik będzie jeszcze składać jutro. Okazało się, że moment był odpowiedni bo tarcza starta do minimum. Łożysko wyciskowe już jakby miało piasek w środku. No i ogólnie sprzęgło działało do d...
Ktoś tutaj dyskutował o warunkach koniecznych do wymiany - podnośnik najazdowy, wieszak na silnik (taki opierany na błotnikach) i podpórki hydrauliczne do podparcia czy to ramy zawieszenia w trakcie zdejmowania czy silnika, plus chwilami druga osoba do pomocy to minimum. Przydał się także palnik acetylenowy (patrz dalej). Z kanału w warunkach domowych nie ma najmniejszych szans tego zrobić. No i cały dzień pracy.
Gdzieś pisaliście, że sprzęgło robi tylko jedna firma - FCC. Fakt jest faktem, że oryginalne zdjęte sprzęgło (z wybitym logo Honda) miało wybite FCC, nowe OEM z wybitym logo Honda też miało wybite FCC i na zdjęciach sprzęgła AISIN które widziałem w Internecie też jest wybite FCC. A tym czasem każde z nich wygląda (w widocznych szczegółach) nieco inaczej więc ciężko przypuszczać aby wyszły od jednego producenta (którym miał by rzekomo być ten FCC). Co więcej, to moje stare sprzęgło, poza tym, że ma wybite Honda i FCC to ma także wybite charakterystyczne litery "AP" i "Made in England" a jak wiadomo AP Racing to znany brytyjski producent sprzęgieł i układów hamulcowych . Więc kto wyprodukował moje stare sprzęgło - FCC czy AP ? Może AP na zamówienie FCC ? Nowe sprzęgło z logo Hondy i FCC nie miało żadnych innych oznaczeń ani "Made in ...".
Kilka uwag:
Uszczelniacza wału nie zdecydowałem się wymieniać, za mały przebieg auta.
Tulejka w wale korbowym była wymieniona. Starą trzeba zniszczyć aby wyjąć ale to nie problem bo jest z czegoś miękkiego, jakby aluminium.
Konieczna była wymiana 2-ch specjalnych śrub ze sprężynami które łączą kolektor wydechowy z "fajką" na której jest łącznik elastyczny i pierwsza sonda lambda. Dostałem je od ręki za 30 zł komplet w zakładzie wyspecjalizowanym w naprawach wydechów. Co prawda przy użyciu palnika acetylenowego udało się je wykręcić ale mechanik radził wymienić je jednak na nowe. Połączenia między "fajką" a katalizatorem nie ruszaliśmy bo skończyło by się zapewne na wymianie obu tych elementów. Ramę zawieszenia da się zdjąć bez rozłączania tych elementów.
Okazało się też, że ta siatka na fajce jest mocno zmęczona (oderwała się z jednej strony) ale stalowa harmonijka w środku jest nadal OK. W tym samym zakładzie od wydechów radzili tego nie ruszać aż nie będzie trzeba. A jak będzie trzeba to się wycina i wspawuje nowy łącznik elastyczny. Całą "fajkę" robi w zamienniku np. Bosal ale tylko do 2.0. Do 2.4 jest inna. Byli w tym b. dobrze zorientowani. I generalnie cały wydech w 2.4 jest inny niż w 2.0 i póki co nie ma żadnych zamienników żadnego z jego elementów w razie jakby co No ale z drugiej strony nikt póki co nie chciał u nich wymieniać tłumików ani katalizatora w 2.4
Użytkownik klosz007 edytował ten post 19:29, 07.03.2016