Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Czujnik położenia pedału gazu.

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
36 odpowiedzi w tym temacie

#1 Remiq

Remiq
  • Klubowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:02, 14.07.2015

Witam

Mam uszkodzony czujnik położenia pedału gazu 37971-RBB-003. Wyskoczył wczoraj czek engine i serwis potwierdził błąd P2138. Dziś oczywiście nic się nie zapala jak to w związku z wizytą w serwisie. Problem jednak pozostaje. Cena serwisowa to 1000 PLN za czujnik :( .Pytania są następujące: Czy można zwlekać z wymianą? W necie z japonii taki czujnik wypada po 122 USD. Czy ktoś się bawił w taki import. Czy jest to bezpieczne(czy nie przyjdzie kamyk) i opłacalne ew. cła itp.
Będę wdzięczny za pomoc, urlop za pasem i trasa z awarią mi nie w smak.

 


  • 0

#2 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 14:52, 14.07.2015

Mialem to samo. Skasowalem blad, dzialala pare dni, pozniej znowu check i brak reakcji na gaz. Jak nie jezdzisz czesto to kup przez internet, tylko wydaje mi sie ze czas oczekiwania to okolo 30 dni. Jak masz urlop wt ym terminie to nie wyobrazam sobie, aby jechac gdzies dalej z uszkodzony czujnikiem. Ja zaplacilem w aso 1000zl i mam spokoj, uzywki sa po 300zl ale nie wiadomo co kupisz.


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#3 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 17:03, 14.07.2015

to czasem nie będzie to:

 

http://www.accordklu...-37-oraz-vsa83/


  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#4 Remiq

Remiq
  • Klubowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:30, 15.07.2015

to czasem nie będzie to:

 

http://www.accordklu...-37-oraz-vsa83/

Tak sytuacja podobna. Zdecyduje się raczej na swapa z używką z pewnego źródła. :)


  • 0

#5 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 22:35, 15.07.2015

spróbuj najpierw przeczyścić, mi pomogło, to nic nie kosztuje ;)


  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#6 iceman

iceman
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:TBG
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190 +
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:06, 15.07.2015

Tak właśnie śmiało przeczysc ja zrobiłem tak rok temu i narazie mam spokój ;-)
  • 0

#7 Remiq

Remiq
  • Klubowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:04, 30.07.2015

Do przeczyszczenia trzeba chyba go jakoś otworzyć. Na pierwszy rzut oka jest nierozbieralny :).

Użytkownik Remiq edytował ten post 20:06, 30.07.2015

  • 0

#8 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:39, 30.07.2015

Tak..trzeba rozciąć plastik
..ale nic trudnego.Poszukaj tematu


Użytkownik Wlodar edytował ten post 21:20, 30.07.2015

  • 0
                       

#9 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 21:12, 30.07.2015

to czasem nie będzie to:

 

http://www.accordklu...-37-oraz-vsa83/

przecież już napisałem..


  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#10 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:23, 30.07.2015

chyba tak bardzo koledze nie zależy na rozwiązaniu problemu i nie czytał całości ;-)


  • 0
                       

#11 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 22:35, 30.07.2015

coś w tym jest...

 

właśnie sprawdziłem i już po tym "zabiegu" 30tys/km zrobiłem bez jakiegokolwiek problem - tak więc warto ;)


  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#12 Remiq

Remiq
  • Klubowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:10, 31.07.2015

Fakt zabieram się jak do jeża. :) Najprawdopodobniej zrobię podmiankę z używki. Problem stanowi mocowanie linki. Manual podaje procedurę dokręcania nakrętek aby linka była odpowiednio naprężona. Zrobię coś niedokładnie i przepustnica się nie domknie lub nie otworzy do końca. Choć w zasadzie jak teraz na nią patrzę to ma luz tak powiedzmy z 1,5 cm przy naciśnięciu palcem z góry. Może przesadzam ale stres jest :).  Nie mam HDS-a aby potem coś poprawiać :).

Rozcinanie to już inna bajka. Czytałem podlinkowany post, brzmi obiecująco choć Kolega Muzyczka radził aby nic nie wlewać. Na razie przeczyściłem dwie blaszki co się rozchodzą przy naciągnięciu linki.
Zawsze takie rzeczy dzieją się w nieodpowiednim czasie. Cały dzień w robocie  a po ćmoku to nie robota. Zobaczę w weekend. Urlop za pasem trzeba działać.

 

Ps. Wczoraj znowu wyskoczył błąd. Skasowałem Torque i sytuacja się powtóżyła rano wszystko ok.


  • 0

#13 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 09:19, 31.07.2015

nie ma co się pierdzielić, robisz tak jak kolega Lakatus opisał i będzie to działać - po co dawać używkę jak może Cię to samo spotkać..nówka w ASO tysiak kosztuje

 

co do linki, normalnie ją skręcasz, tak aby była naciągnięta i tyle - robota na 1-2 godziny...lepiej to zrobić jak najszybciej, niech ci znowu "cheka" wywali np. przy wyprzedzaniu i będzie kuku  :cwaniak:


  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#14 DarkoZ

DarkoZ
  • Forumowicz
  • 102 postów
  • Skąd:Wałbrzych
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:46, 31.07.2015

Miałem podobną sytuację. W ubiegłym roku kilka razy zapalał mi się błąd czujnika i włączał się tryb awaryjny. Początkowo kasowanie błędu pomagało na tydzień, a następnie już po kilku godzina błąd i tryb awaryjny. Rozebrałem czujnik według opisu kolegi Lakatus (trzeba rozciąć nożykiem) i za pomocą pędzelka i alkoholu izopropanowego (może być spirytus) wyczyściłem blaszki w środku czujnika. Przed wyczyszczeniem blaszek-styków wyglądały jak by miały przerwę, ale to był brud i po wyczyszczeniu wyglądały jak nowe :) Całość skleiłem silikonem, skasowałem błąd i jeżdżę do dnia dzisiejszego :)

 

Spróbuj bo warto, szkoda kasy na nowy czujnik. Roboty naprawdę nie ma dużo, nawet dla takiej osoby jak ja (nigdy takich rzeczy wcześniej nie robiłem).


  • 0

#15 wriggler

wriggler
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Poznań/Szczytniki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport 30 yahre
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:SD
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:24, 01.11.2015

Przedwczoraj podczas wyprzedzania zapalił się check. Auto przeszło w tryb awaryjny. Odczytałem błąd (P2138) - skasowałem go i czekam kiedy się pojawi ponownie. Przejechałem 200km i nie wyskoczył.

 

Ostatnio podczas serwisu mój mechanik miał przeczyścić czujnik - bo auto delikatnie szarpało przy niskich prędkościach.

Zastanawiam się czy błąd nie jest związany z LPG - wyskoczył w okolicy 5/6 tys obtotów (przy 6tys mam odcięcie LPG).

 

Jutro wacam w trasę powrotną (350km) zobaczymy co się stanie


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq