Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

"Siedzi" tył w Tourerze - jak podnieść? Sprężyny nie pomogły

VII tył tourer siedzi sprężyny

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
187 odpowiedzi w tym temacie

#166 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • SkÄ…d:PoznaÅ„
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 15:07, 09.08.2021

Ja mam sprężyny -40mm i jakby udało się podnieść taką gumą z 10mm to byłoby już lepiej z kątami myślę. Po 5 latach mam już od wewnątrz trochę zjedzone opony (bez dramatu) a że chce kupić nowy komplet opon to może coś by z tym zrobił.

Jakieś minusy tych gum są? Z passata te podpasowały? :)

Tak jak napisał Ślepak to jest prowizorka.
Część sprężyny nie pracuje, w innym miejscu pracuje ponad normę. Sprężyna może pęknąć. Generalnie mają za zadanie bardziej usztywnić niż podnieść.
Jedyna sensowną opcja żeby podnieść tył, pomijając wymianę sprężyn na inne, jest propozycją Slasza a żeby zniwelować negatyw cambery.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#167 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 07:00, 10.08.2021



Tak jak napisał Ślepak to jest prowizorka.
Część sprężyny nie pracuje, w innym miejscu pracuje ponad normę. Sprężyna może pęknąć. Generalnie mają za zadanie bardziej usztywnić niż podnieść.
Jedyna sensowną opcja żeby podnieść tył, pomijając wymianę sprężyn na inne, jest propozycją Slasza a żeby zniwelować negatyw cambery.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka


Dokładnie. Mam i polecam jego dystanse.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#168 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • SkÄ…d:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 10:15, 10.08.2021

Tak jak napisał Ślepak to jest prowizorka.
Część sprężyny nie pracuje, w innym miejscu pracuje ponad normę. Sprężyna może pęknąć. Generalnie mają za zadanie bardziej usztywnić niż podnieść.
Jedyna sensowną opcja żeby podnieść tył, pomijając wymianę sprężyn na inne, jest propozycją Slasza a żeby zniwelować negatyw cambery.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

Tak mi "zjadÅ‚o" opony (205/55/16) po 5latach i coÅ› tam haÅ‚asujÄ…, czasem mniej czasem wiÄ™cej zależnie od temp i jazdy, potrafiÄ… brzÄ™czeć dziwnie, przekÅ‚adka tyÅ‚/przód trochÄ™ pomaga, pewnie jakieÅ› zÄ…bkowanie też jest. I teraz pytanie czy zamiast inwestować koÅ‚o 1000zÅ‚ w cambery nie lepiej zmieniać opony co 3-4lata  :) :D

 

opona.jpg opona2.jpg


  • 0

#169 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • SkÄ…d:PoznaÅ„
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 11:18, 10.08.2021

A jak stoi tył względem przodu?

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#170 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • SkÄ…d:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 11:22, 10.08.2021

A jak stoi tył względem przodu?

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

Przód prawie prosto -0,27 i -0,33stopnia, lekko pochylone więc OK. Tył okolice -2 / -2.3, jedynie myśl o lepszej przyczepności tyłu z camberami chyba ma sens montażu. Chociaż obecnie auto prowadzi się normlanie - OK, ale w 2022 nowe opony wpadną stąd moje dywagacje ;)

aaaaaaaaaaaa.jpg


Użytkownik lukasrz edytował ten post 11:28, 10.08.2021

  • 0

#171 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • SkÄ…d:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 11:33, 10.08.2021

W osi pionowej (zbieżność) geometria tyłu jest na 100% OK? Ja mam podobny jak nie większy kąt pochylenia, ale nic mi się z Dębicami nie dzieje...
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#172 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • SkÄ…d:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 11:40, 10.08.2021



W osi pionowej (zbieżność) geometria tyłu jest na 100% OK? Ja mam podobny jak nie większy kąt pochylenia, ale nic mi się z Dębicami nie dzieje...

Moje mają 5lat już i przebieg z 50-60 000km dynamicznej jazdy ;) Tak zbieżność z tyłu była ustawiona na zielono, pewnie coś tam mogło się przestawić od 2017 ale raczej nie w sposób drastyczny bo niby czemu, luzów brak.

 

Wczoraj rotacje zrobiłem tył/przód i tak to wygląda, nie jest to może tragicznie, pod dłonią czuć, na moje oko to z 0,5-1mm w skrajnym miejscu zdarte na krawędzi opony względem środka opony.

pppp.jpg


Użytkownik lukasrz edytował ten post 11:48, 10.08.2021

  • 0

#173 Åšlepak

Åšlepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • SkÄ…d:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 13:08, 10.08.2021

Ja bym montował cambery, czy to jeden górny czy od razu dwa dolne żeby problem ze zbieżnością i zapieczonymi śrubami mieć z głowy raz na zawsze. Przy 16 OEM to i tak problemu nie ma wielkiego, wąska felga i wysokie et. 8j i ET 40/45 to wtedy opony szybko znikną w oczach, tak jak wkleiłem linki powyżej.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#174 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • SkÄ…d:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 13:20, 10.08.2021

Ja bym montował cambery, czy to jeden górny czy od razu dwa dolne żeby problem ze zbieżnością i zapieczonymi śrubami mieć z głowy raz na zawsze. Przy 16 OEM to i tak problemu nie ma wielkiego, wąska felga i wysokie et. 8j i ET 40/45 to wtedy opony szybko znikną w oczach, tak jak wkleiłem linki powyżej.

PrzeglÄ…daÅ‚em  trochÄ™ te tematy. Pewnie skoÅ„czy siÄ™ na camberach, przed zimÄ… bÄ™de dopiero ruszaÅ‚ ten temat. DziÄ™kuje za porady.


  • 0

#175 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • SkÄ…d:PoznaÅ„
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 10:58, 11.08.2021

Przód prawie prosto -0,27 i -0,33stopnia, lekko pochylone więc OK. Tył okolice -2 / -2.3, jedynie myśl o lepszej przyczepności tyłu z camberami chyba ma sens montażu. Chociaż obecnie auto prowadzi się normlanie - OK, ale w 2022 nowe opony wpadną stąd moje dywagacje ;)
aaaaaaaaaaaa.jpg

Chodziło mi czy wizualnie auto stoi równo, przód niżej czy tył niżej?

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#176 Perzan

Perzan
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • SkÄ…d:KR
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:15, 06.08.2022

Będzie się działo... :mrgreen:

 

sprezynki.jpg

 

 

Zobaczymy ile do góry pójdzie :D


  • 0

#177 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 19:57, 06.08.2022

Jakbyś chciał wiedzieć to mając dobre ściągacze nie musisz nic rozbierać do wymiany sprężyn.
Jak zakładałem dystanse od Slasha to ścisnąłem je ściągaczem i włożyłem po prostu podkładkę.

Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka
  • 0

#178 Perzan

Perzan
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • SkÄ…d:KR
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:14, 14.08.2022

Poległem. Żaden z moich ściągaczy nie zmieścił się. Śruby za długie i nawet po przycięciu nie dałem rady ścisnąć sprężyny.

Nie poradziłem sobie również z odkręceniem śrub przy wahaczu. Trzeba będzie skorzystać z usług serwisu z większym pneumatykiem :(

O wynikach napiszÄ™.

Pozdro.


  • 0

#179 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 22:37, 14.08.2022

Poległem. Żaden z moich ściągaczy nie zmieścił się. Śruby za długie i nawet po przycięciu nie dałem rady ścisnąć sprężyny.
Nie poradziłem sobie również z odkręceniem śrub przy wahaczu. Trzeba będzie skorzystać z usług serwisu z większym pneumatykiem :(
O wynikach napiszÄ™.
Pozdro.

Trochę ryzykowne ale jest opcja z pasami do bagażu z ciężarówek. Takich większych. Owijasz wokoło sprężyny i na dole dajesz klamrę.

Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka
  • 0

#180 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • SkÄ…d:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 07:09, 15.08.2022

Poległem. Żaden z moich ściągaczy nie zmieścił się. Śruby za długie i nawet po przycięciu nie dałem rady ścisnąć sprężyny.

Nie poradziłem sobie również z odkręceniem śrub przy wahaczu. Trzeba będzie skorzystać z usług serwisu z większym pneumatykiem :(

O wynikach napiszÄ™.

Pozdro.

kup tego typu sciski i dasz rade wymieniac sprezyny bez odkrecenia najmniejszej srubki zawieszenia https://allegro.pl/o...a4-d64bdaf9596f


  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, tył, tourer, siedzi, sprężyny

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq