Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Schemat rozrządu 2.2 i-CDTi

VII

Najlepsza odpowiedź Beniuś , 18:36, 18.05.2015

Honda Accord 2005 2.2 i-CDTi 140 KM, mam pewien problem z ustawieniem rozrządu w hondzie, zmieniałem łańcuch i musiał mi sie delikatnie przestawić auto teraz cieżko pali i straciło moc. Mógł by ktoś uratować jakimś schematem gdzie znajdę punkty na wale i walkach rozrządu lub miejsca na blokady. Chce zwalić teraz tylko pokrywę rozrządu i górna pokrywę od zaworów i ustawić dobrze wał i wałki

1c0bbfb2385bb176535c569ff40b4f8b_1.jpg

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
96 odpowiedzi w tym temacie

#1 matimumi

matimumi
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Trzcianka
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:27, 18.05.2015

Honda Accord 2005 2.2 i-CDTi 140 KM, mam pewien problem z ustawieniem rozrządu w hondzie, zmieniałem łańcuch i musiał mi sie delikatnie przestawić auto teraz cieżko pali i straciło moc. Mógł by ktoś uratować jakimś schematem gdzie znajdę punkty na wale i walkach rozrządu lub miejsca na blokady. Chce zwalić teraz tylko pokrywę rozrządu i górna pokrywę od zaworów i ustawić dobrze wał i wałki
  • 0

#2 Beniuś

Beniuś
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:36, 18.05.2015   Najlepsza odpowiedź

Honda Accord 2005 2.2 i-CDTi 140 KM, mam pewien problem z ustawieniem rozrządu w hondzie, zmieniałem łańcuch i musiał mi sie delikatnie przestawić auto teraz cieżko pali i straciło moc. Mógł by ktoś uratować jakimś schematem gdzie znajdę punkty na wale i walkach rozrządu lub miejsca na blokady. Chce zwalić teraz tylko pokrywę rozrządu i górna pokrywę od zaworów i ustawić dobrze wał i wałki

1c0bbfb2385bb176535c569ff40b4f8b_1.jpg


Użytkownik Beniuś edytował ten post 18:38, 18.05.2015

  • 0

#3 matimumi

matimumi
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Trzcianka
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:24, 19.05.2015

Dzięki kolego


  • 0

#4 matimumi

matimumi
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Trzcianka
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 02:38, 21.05.2015

Tak sie zastanawiam czy znaki na kole pompy olejowej są istotne czy tylko pomocnicze?
  • 0

#5 Beniuś

Beniuś
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 03:16, 21.05.2015

Tak sie zastanawiam czy znaki na kole pompy olejowej są istotne czy tylko pomocnicze?

Ustawianie faz rozrządu

    UWAGA: Śruby koła pasowego wału korbowego NIE luzować lub NIE dokręcać przy użyciu klucza udarowego.

    Wał korbowy w położeniu GMP pierwszego cylindra rys.19751.1.
    Jeżeli występuje: Znak ustawienia 'UP' na kole łańcuchowym wałka rozrządu musi znajdować się w położeniu godziny 12 rys.19751.2. Jeżeli nie, obrócić dalej wał korbowy o 360°.
    Znaki ustawienia wałka rozrządu muszą się pokrywać rys.19751.3.
    Ustawić kolorowe ogniwo łańcucha na znaku ustawienia koła łańcuchowego wału korbowego rys.19751.4.
    Ustawić kolorowe ogniwa łańcucha na znakach ustawienia koła łańcuchowego wałka rozrządu rys.19751.5.
    Ustawić znaki ustawienia koła łańcuchowego pompy olejowej na kolorowych ogniwach łańcucha rys.19751.6 i rys.19751.7.
    Przed rozpoczęciem naprawy zablokować napinacz łańcucha rozrządu rys.19751.8:
            Obrócić mechanizm zapadkowy w prawo w celu odblokowania napinacza rys.19751.9.
            Nacisnąć popychacz w kierunku strzałki na obudowie napinacza rys.19751.10.
            Wprowadzić pręt 2,5 mm w celu zablokowania popychacza napinacza rys.19751.11.
            Po naprawach poluzować mechanizm blokujący rys.19751.11.

    Przy ponownym użyciu śruby koła pasowego wału korbowego:
            (A): Moment dokręcenia: 29 Nm + 90°.

    Przy wymianie śruby koła pasowego wału korbowego:
            (B): Moment dokręcenia: 34 Nm + 90°.

    Dokręcić śrubę koła łańcuchowego wałka rozrządu momentem 118 Nm rys.19751.12.
    Dokręcić śrubę koła zębatego wałka rozrządu po stronie wydechu rys.19751.13:
            (A-N22A1/2): Moment dokręcenia: 78 Nm.
            (B-N22B1): Moment dokręcenia: 118 Nm.


  • 0

#6 matimumi

matimumi
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Trzcianka
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 04:20, 21.05.2015

To kolego juz wiem zastanawia mnie tylko jakie maja znaczenie znaki na kole od pompy olejowej. O ile chodzi o rozrząd to wiadomo żeby sie góra i dół nie spotkały to po co one na pompie olejowej czy będzie to miało wpływ jeżeli rozrząd będzie ustawiony dobrze a pompa olejowa juz nie?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#7 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 08:17, 21.05.2015

Tak sie zastanawiam czy znaki na kole pompy olejowej są istotne czy tylko pomocnicze?

 

Po to są znaki żeby wszystko się zgadzało, przy pompie olejowej jest wałek balansowy ;)


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#8 matimumi

matimumi
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Trzcianka
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:18, 21.05.2015

Co sie może stać jeżeli pompa nie będzie ustawiona na znak?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#9 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 08:22, 21.05.2015

np. będzie trzęsło silnikiem ?


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#10 matimumi

matimumi
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Trzcianka
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:13, 21.05.2015

tego nie ma, silnik na wolnych obrotach jak i w pełnym zakresie obrotów gdy już odpali pracuje równo i stabilnie, nie ma żadnych drgań czy wibracji, stuków czy innych dziwnych dźwięków. Jedynie co to zimny ma bardzo ciężki start, ciepły odpala lżej ale też trzeba chwile pokrecić i zrobił się strasznie słaby, porównywalny do szwagra Passata b6 1.9 TDI 105 koni. Na weekend biorę się za poprawki dam znać czy wróciło wszystko do normy.


  • 0

#11 matimumi

matimumi
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Trzcianka
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:40, 01.06.2015

Po urlopie dzisiaj zabrałem się znowu za rozrząd i okazało się, że rozrząd jest ustawiony PERFEKT! Powodem takiego zachowania samochodu było zupełnie co innego. Mimo zastosowania nowych podkładek uszczelniających pod wtryski i wyczyszczeniu gniazd, wtryski po montażu nie usiadły jak trzeba a podkładki w ogóle się nie zdusiły wyglądały jak nowe. Dzisiaj podczas ponownego montażu profilaktycznie i tak dałem nowe podkładki a po założeniu wtrysków dokręceniu ich, każdego z osobna potraktowałem jeszcze delikatnie młotkiem przez stępiony przecinak. Każdy wtrysk po takim zabiegu wyraźnie usiadł jeszcze w dół a śruba za pierwszym razem poszła jeszcze dobre 3/4 obrotu zabieg powtórzyłem 3 krotnie dla każdego wtrysku, za 2 i 3 razem śrubka wkręciła się jeszcze po około 1-2mm  obrotu. Dodam, że auto wcześniej po odpaleniu dymiło przez chwile na niebiesko a wtryski w gniazdach stały w ropie. Po jazdach próbnych auto odzyskało moc, przestało kopcić i zapala za każdym razem na "dotyk". Pozdrawiam


  • 0

#12 kamil.tomasz

kamil.tomasz
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Skąd:Żyrardów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:19, 05.02.2016

Kolego  nie wiem czy dobrze rozumiem, 

 

 
             Przed rozpoczęciem naprawy zablokować napinacz łańcucha rozrządu rys.19751.8:
            Obrócić mechanizm zapadkowy w prawo w celu odblokowania napinacza rys.19751.9.
            Nacisnąć popychacz w kierunku strzałki na obudowie napinacza rys.19751.10.
            Wprowadzić pręt 2,5 mm w celu zablokowania popychacza napinacza rys.19751.11.
            Po naprawach poluzować mechanizm blokujący rys.19751.11.
            Nacisnąć popychacz w kierunku strzałki na obudowie napinacza rys.19751.10.
            Wprowadzić pręt 2,5 mm w celu zablokowania popychacza napinacza rys.19751.11.
            Po naprawach poluzować mechanizm blokujący rys.19751.11.

 

 W pierwszej kolejności ustawiamy łańcuchy na znakach, a dopiero później montujemy napinacz zablokowany,czy dopiero  gdy go zamontujemy wówczas go pierwszy raz blokujemy bo tego nie rozumiem ? z twojej instrukcji wynika że dwa razy go blokujemy i odblokowujemy ?  czy to są dwa różne etapy blokowanie ? bez urazy ale dla mnie to takie masło maślane :) co nie zmienia faktu że muszę to ogarnąć  a najlepiej jakbyś filmik zamieścił był bym wdzięczny, u mnie łańcuch niestety nie wytrzymał i puścił .... sprawę mam trochę bardziej pogmatwaną ... kupie łańcuch slizgi i napinacz , dobrze by wtedy było sprawdzić kompresję uniknąłbym zdejmowania głowicy i sprawdzania zaworów czy przypadkiem się nie pokrzywiły ... 

 

 

pozdro


  • 0

#13 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 22:50, 05.02.2016

Ustaw na znaki wszystko tak aby pasowało zamontuj zablokowany napinacz i po przykręceniu odblokuj.Poskręcaj -obróć wałem czy nic nie blokuje .Jeśli nic nie blokuje to jeszcze nie świadczy o tym że zawory nie dostały. Sprawdz później ciśnienie na cylindrach. Jeszcze mała uwaga - rozumiem że masz świadomość aby  wymienić także łańcuch  i napinacz pompy oleju.Tak jak napisał słusznie ,, Pejot ,, muszą się zgadzać znaki na łańcuchu pompy.W pompie od spodu powinien być widoczny otwór do blokowania wałków wyrównoważających


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 23:04, 05.02.2016

  • 0

#14 kamil.tomasz

kamil.tomasz
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Skąd:Żyrardów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:47, 07.02.2016

Ustaw na znaki wszystko tak aby pasowało zamontuj zablokowany napinacz i po przykręceniu odblokuj.Poskręcaj -obróć wałem czy nic nie blokuje .Jeśli nic nie blokuje to jeszcze nie świadczy o tym że zawory nie dostały. Sprawdz później ciśnienie na cylindrach. Jeszcze mała uwaga - rozumiem że masz świadomość aby  wymienić także łańcuch  i napinacz pompy oleju.Tak jak napisał słusznie ,, Pejot ,, muszą się zgadzać znaki na łańcuchu pompy.W pompie od spodu powinien być widoczny otwór do blokowania wałków wyrównoważających

Kolego jutro zamówię 2 łańcuchy i dwa napinacze w oryginale , ślizgi i łyżwa

zostaną stare,  praktycznie są nie naruszone,  koła również, auto nie miało dużego przelotu może dlatego te elementy są w takim stanie.

 Opis tych czynności w manualu ma jedynie na celu sprawdzenia napinacza ? dobrze zrozumiałem, a w czasie montażu najważniejsze jest zablokowanie i odblokowanie by napiął łańcuch.

   Tylko do sprawdzenia kompresji trzeba obudowy zamontować i chociaż ze 2 litry oleju wlać.

Orientujesz się może ile kompresji mają te motory ? 

   Nie ma problemów z założeniem tych łańcuchów ? wchodzą bez napinaczy swobodnie na kółka czy trzeba jakimś sposobem ? 

 

 Będę wdzięczny , skróci mi to znacznie czas montażu ,

pozdrawiam


  • 0

#15 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 01:09, 08.02.2016

Spokojnie sobie założysz łańcuch nic nie trzeba naciągać ani używać specjalnych narzędzi. Po założeniu łańcuch ma luz i dlatego dopiero odblokowanie napinacza niweluje go. Po montażu łańcuchów złóż wszystko i zalej olej tyle ile potrzeba żeby podczas kręcenia przy pomiarze smok nie łapał powietrza. Do pomiaru ciśnienia będzie ci potrzebna specjalna końcówka w miejsce świecy żarowej (mam nadzieję że ci się nie urwą, jeżeli już ci się uda je wykręcić to przed montażem posmaruj je specjalną pastą ceramiczną do montowania wtryskiwaczy i świec żarowych. Można ją kupić w sieci sklepów IC a robi ją np firma  FEBI . Wartości ciśnienia sprężania dla tego silnika podam Ci jutro. Jeszcze mała uwaga - na schemacie masz podane wartości dokręcania poszczególnych elementów i zrób to przy użyciu klucza dynamometrycznego.Nie dokręcaj niczego ,,pneumatem,, Do odkręcania i przykręcania śruby centralnej wału korbowego przydatny jest kluch sześciokątny wpuszczany w koło pasowe który blokuje wał .Jak go nie masz możesz  próbować zablokować silnik od strony koła zamachowego na wieńcu zębatym.Ja osobiście jeszcze bym wymienił uszczelniacz wału w pokrywie rozrządu 43x58x7


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 01:40, 08.02.2016

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq