Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

Duże spalanie zarówno Pb jak i LPG

V spalanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
77 odpowiedzi w tym temacie

#46 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 19:28, 27.05.2015

Jutro do południa będę się wpinał miernikiem będziemy mieli jakiś konkretniejszy pogląd :) 


  • 0

#47 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 20:33, 27.05.2015

To prawda w stagu sonda nie musi być podpinana do komputera LPG ale podpięcie jej ułatwia strojenie gazu i umożliwia właśnie diagnostykę samej sondy...... Nie trzeba się bawić miernikami itp. 


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#48 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 13:30, 28.05.2015

Niestety czas mnie pogonił ale na pewno mam zasilanie grzałki bo to zdążyłem po wielu próbach w końcu poprawnie zmierzyć :)

Co do sygnału na czujniku żadnego efektu nie udało mi się uzyskać ale nie jestem pewien czy udało mi się wbić dobrze bo przy grzałce też nie pokazywało nic dopiero jak się napociłem to w końcu udało się. 

Mimo wszystko postaram się jeszcze sygnał z czujnika zmierzyć ale nie wiem czy czasem nie mam przerwy w obwodzie - bo wcześniej jak sprawdzałem względem masy z akumulatora to pokazało na mierniku coś a teraz wskazówka ani rusz. 

Dzisiaj już więcej nie sprawdzę ale postaram się to jutro uzupełnić. 

Co do błędu niby zresetowałem kompa ale błąd ten sam. Tyle że nie jestem pewien co do resetu kompa bo odłączyłem bezpiecznik poczekałem minutę wrzuciłem go na nowo i po operacji odpaliłem auto żeby się adaptowało do 2-krotnego odpalenia wiatraka i szczerze to przed resetem auto zachowywało się identycznie jak w przypadku po resecie stąd moje wątpliwości czy udało się faktycznie dokonać reset dlatego jutro przejdę do bardziej drastycznej opcji i odepnę klemę na godzinkę. 

 

 

Edit:

A tu przy okazji zdjęcie pomiaru z grzałki. 

ANuMUiH.jpg?1


Użytkownik slawex9 edytował ten post 20:34, 28.05.2015

  • 0

#49 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 15:40, 29.05.2015

Reset ECU zrobiony teraz poprawnie. Błędów po resecie brak. Teraz czas dopaść się do sygnału z czujnika i sprawdzić ciągłość przewodów a dokładnie to - . 

Choć w przypadku gdyby faktycznie masy nie było, dziwne w takim razie jest to że błędu nie pokazuje w obwodzie czujnika, ale nie takie rzeczy się już widziało więc lepiej sprawdzić :D


Użytkownik slawex9 edytował ten post 15:40, 29.05.2015

  • 0

#50 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 15:41, 29.05.2015

A jaka jest oporność grzałki?
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#51 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 15:46, 29.05.2015

Sprawdzałem tylko wg manuala oporność czujnika ale zaraz mogę podskoczyć i sprawdzić jaką ma grzałka. Jeśli chodzi o czujnik 16,4 Ohm.


  • 0

#52 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 16:27, 29.05.2015

Dobra tez znów coś dziwnego. Wcześniej po resecie ECU błędów brak. Teraz byłem sprawdzić opory na aby dwu parach styków przy czym silnik był ciepły bo pół godziny temu postawiłem auto i tak na jednej parze 14,4 Ohm na drugiej 2,05MOhm. Zrobiłem samodiagnostykę i tu coś dziwnego bo cały czas mi się teraz check świeci jak zworkę zapodam. Jest to możliwe że jak silnik do końca nie przeszedł adaptacji albo jak z przycisku wyłącze LPG bo wszelkie czynności wykonuje na wyłączonym LPG  to będzie się przy samodiagnostyce check cały czas świecił? 


  • 0

#53 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 16:28, 29.05.2015

Nie, coś się pomieszało... Zrób zdjęcie złączki sondy i napisz mi na których mierzysz który opór
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#54 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 17:32, 29.05.2015

Poniżej fotki gdzie się wpinam - kostka od strony sondy. 

Pierwszy filmik z resetowania ECU.

Drugi praca silnika po resecie ECU. Wentylator po raz pierwszy przy ok 16 minucie się włącza słychać bo o tym wspominam na filmiku 2 raz ok 18 minuty. 

Wcześniej po w ok 6 minucie sprawdzałem jak schodzi jak go podbije na obroty. 

pOwO2Hz.jpg

 

 

 

0aWhDwF.jpg

 

 

 

https://www.youtube....eature=youtu.be

 

 

 

2 filmik za jakiś czas bo dużo zajmuje zanim się prześle to sporo minie. 

Wrzucam link do 2 filmiku ale jeszcze się wrzuca wiec jakiś czas nie będzie dostępny:

 

https://www.youtube....eature=youtu.be


Użytkownik slawex9 edytował ten post 18:12, 29.05.2015

  • 0

#55 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 18:29, 29.05.2015

drugi film jest prywatny....

 

To teraz tak.... jak masz manual od 93-96(w nim jest opisana dokładniej diagnostyka błędów) to zrób sobie całą ścieżkę z błędów numer 1, 41 i 43... zobacz czy wszystko będzie się zgadzać.. następny w kolejności manual 96-98 i w nim zrób punkt w którym podasz napięcie bezpośrednio z aku na sonde i masz zmierzyć napięcie na drugiej parze styków.... oporność na kablach sygnałowych jest jakaś dziwna jak dla mnie ale nigdy jej nie mierzyłem u siebie wiec moze i tak powinno być... przejdź całą ścieżkę diagnostyczną z obu manuali i zobacz czy któryś z punktów nie będzie się zgadzał, bo sonda przed i polift z tego co pamiętam nie miała żadnej różnicy

 

Oporność grzałki masz w normie więc nie powinna stanowić problemów


  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#56 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 20:10, 12.06.2015

Podczas mojej zabawy z sondą dowiedziałem się kilku rzeczy a jedną z nich jest np. to że miernikiem cyfrowym nie należy mierzyć oporności czujnika bo można sobie go uszkodzić. Ale nie to jest najważniejsze. 

Wypadł mi wyjazd w trakcie którego jednorazowo zrobiłem 500 km. I moje wielkie zdziwienie jadąc prawie cały czas na klimie pierwsze tankowanie 15 l lpg po trasie. Kolejne SZOK 10,7l/100km po trasie. No to kolejne sprawdzenie przy kolejnym tankowaniu i znów SZOK 10,5l/100km, a sondy jeszcze nie wymieniłem. Jazda w większości była po drogach szybkiego ruchu ale nie tylko bo przebić się od gierkówki do Otwocka wymaga przejazdu przez kilka mniejszych miejscowości gdzie jazda już nie zalicza się do trasy. 

Mam pytanie bo w dzień w którym jechałem było gorąco i teraz się zastanawiam bo termostat mam wymieniony ale jego temperatura otwarcia jest 78 stopni. 

Czy jest możliwość że auto jest niedogrzane dlatego może więcej palić ?

Bo tak by wynikało z tego co na tej trasie zaobserwowałem. 

Faktem jest że wcześniejsze tankowania/sprawdzania/wymiany były robione w okresie gdzie nie było za ciepło. 

Obecnie wstrzymałem się z wymianą sondy (co nie znaczy że nie będzie wymiany bo sonda już czeka) ze względu na to iż sprawdzam jakie będzie teraz spalanie w warunkach jakich zazwyczaj się poruszam. Jeśli się zwiększy znów do wcześniejszego poziomu od razu sonda wylatuje i będę myślał nad innym termostatem ale jeśli Hania doznała cudownego uzdrowienia to będę miał zonka bo nie lubię jak nie wiem co mi się z autem dzieje xD


  • 0

#57 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 20:19, 12.06.2015

10,7L przy takim aucie w trasie to normalnym wynik.


  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#58 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 20:23, 12.06.2015

Wiem ale chodzi o to że wcześniej cały czas było bite 15 - 18 l. A to co wyżej opisałem pierwszy raz się zdarzyło. 


  • 0

#59 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 09:18, 25.06.2015

1 wymiana sondy niestety typowy fail. Po wymianie check cały czas się świeci i samodiagnostyka pokazuje te same 2 błędy co wcześniej. Różnica jest taka że na mojej sondzie check się cały czas nie świecił podczas jazdy. Obecnie oczekiwania na dostarczenie kolejnej sondy mam nadzieję że teraz będzie git :) (po wymianie reset ECU był robiony 2 razy dla pewności).


  • 0

#60 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 09:20, 25.06.2015

A sprawdzałeś może przy samym kompie czy dobre napięcia pokazuje na złączu ECU?

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V, spalanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq