Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Skrzypiący pedał sprzęgła - jak to usunąć???

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
826 odpowiedzi w tym temacie

#796 otto

otto
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Świętochłowice
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:26, 07.11.2018

Potwie4dzam, że odpowiednie smarowanie pomaga. Narazie od 7 m-cy cisza.
  • 0

#797 Pafen

Pafen
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:28, 05.01.2019

macie jakieś doświadczenia z pompami sprzęgła AISIN? dobra jakość, nie skrzypią po zamontowaniu? 

TRW jednak kiepsko się spisuje..


Użytkownik Pafen edytował ten post 15:29, 05.01.2019

  • 0

#798 krzynio123

krzynio123
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:33, 23.01.2019

Podbijam powyższe, też chciałbym poznać opinie na temat pompki Aisin QH-018 - czy ktoś montował?

 

Muszę wymienić i nie wiem jaki zamiennik wybrać :)


  • 0

#799 tomaszeknce

tomaszeknce
  • Forumowicz
  • 304 postów
  • Skąd:Niepołomice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tour
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:54, 07.05.2019

To ja też odświeżę temat czy ktoś montował jakieś zamienniki pompy jak się sprawują, oryginał krzyknęli koło 800 zł zestaw naprawczy 220 zł, zamienniki pewnie w granicach 300 zł

 

Mechanik odradza zestaw naprawczy bo mówi że jeśli są jakieś wyżłobienia w obudowie to po zamontowaniu zestawu może zacząć od razu cieknąc.

 

Na starej pompie delikatnie zaczyna puszczać przy pedale i oczywiście strasznie skrzypi.


  • 0

#800 AlbertRiders

AlbertRiders
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Osiek k.Oświęcimia
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:40, 14.09.2019

Jeśli chodzi o skrzypiący pedał ja zastosowałem smar : S100 SMAR DO ŁAŃCUCHA WEISSES KETTEN który używałem do motocykla. Pomaga na ok rok i znowu trzeba zabieg powtórzyć. Sama operacja wygląda następująco:
Wciskamy pedał i w gniazdo za pomocą rureczki przy dyszy spreya aplikujemy smar. Kilka razy naciskamy pedał żeby smar dotarł wszedzię i jeszcze raz psikam i tak kilka razy. Zostawiamy na noc i na ok rok mamy spokój
  • 0
The Power of Dreams
Accord CL 7
CBR 1000RR Sc57 Fireblade

#801 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 16:52, 14.09.2019

U mnie ten smar wystarczał na kilka tygodni. Rozmoczone mydło jest zdecydowanie lepsze.
  • 0

#802 luki-m16v

luki-m16v
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Murowana Goślina
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:160
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:cl
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:21, 28.02.2020

Witam jeśli chodzi o skrzypiący pedał to jest trwały sposób na usunięcie tego to ustrojstwa

W moim przypadku śmigam Anglikiem ( jak dodam zdjęcie to wtedy zauważycie różnice w budowie )i denerwowało mnie to strasznie smarowanie dało na kilka dni efekt a potem on znikał .
By zrobić to na stałe należy :
-wyciągnąć pedał
-spiłować zabicie sworznia by ten wyciągnąć
- zrobić otwór w sworznia od strony łepka na smarownik potem mniejszym wiertłem zrobić kanał wzdłuż sworznia do połowy potem w poprzek zrobić ujście tego kanału .
- potem należy to ładnie zaklepać ewentualnie poprawić spawarka jeśli będzie nie trwałe to wasze zaklepane
Mi działa



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#803 muloj

muloj
  • Klubowicz
  • 293 postów
  • Skąd:Bieszczady
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU 2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:57, 28.02.2020

Patent z mydłem jest chyba łatwiejszy, a w prostocie siła.


  • 0

Tomek
zawsze czarna perła  Hania CG9>CL7>CU2  2.4 i-VTEC


#804 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 21:10, 28.02.2020

luki
Super patent :) dzięki za tak szczegółowy opis. Ciekawe, czy ktoś jeszcze podejmie się takiego moda...

Tapniynte ze szajsunga
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#805 luki-m16v

luki-m16v
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Murowana Goślina
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:160
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:cl
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:13, 28.02.2020

Tak to wyglądało i gdyby jednak zaczęło skrzeczeć zawsze można do smarować , tam są dwie tulejki plastikowe i one jak są suche wtedy piszczy .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#806 cthsqd

cthsqd
  • Forumowicz
  • 1111 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 06:30, 03.03.2020

Taka mała dygresja odnośnie skrzypiącego sprzęgła, po latach spokoju od ostatniego smarowania znowu się odezwało, więc zacząłem od szukania winy w pompie sprzęgła, z marnym skutkiem z początku. Poszperałem chwilę dłużej, i okazało się że to nie pompa, tylko sprężyna pedału sprzęgła nieco wyżej. Smarowanie i po sprawie. Warto zwrócić uwagę jak będziecie szukać.
  • 0

eac2eccb9fc62cfe.jpg


#807 Barkaba

Barkaba
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:30, 24.03.2020

Witam, przepraszam, jesli powtarzam pytanie, ale czy moglby mi ktos po prostu zaznaczyc na zdjeciu gdzie to trzeba psiknac, zeby mi to ustrojstwo przestalo skrzypiec? Od czasu wymiany pompy i wysprzeglika po paru minutach jazdy sie zaczyna. Mam w domu smar w sprayu do lancuchow, i bym tym sprobowal, ale nie wiem gdzie, opisy mi raczej nic nie mowia, bo jak juz wczesniej pisalem, jestem w tych tematach totalnym laikiem

 

Update:

Mysalem, ze sie podziele. Zalaczylem zdjecie jakby tego co jest pod pedalem. Ale w koncu wpuscilem ten smar w dziure, gdzie wchodzi pedal w podloge (sciane), po wcisnieciu pedalu oczywiscie. Skrzypienie zniknelo jak reka odjal. Jak narazie 3 tyg minelo i jak narazie cisza. A dokladnie co wpiscilem to:

 

https://www.ebay.co....tm/141433794820

 

Dzieki za info, na ktorejs tutaj stronie przeczytalem, zeby tam wpuscic. Zobaczymy na jak dlugo. Dam znac jesli powroci.

Załączone pliki


Użytkownik Barkaba edytował ten post 18:15, 25.04.2020

  • 0

#808 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 12:25, 28.04.2021

o co chodzi z problemem skrzypienia:
 
klosz007, dnia 07 Paź 2011 - 09:50, napisał:
Spróbuję zrobić w domu. Pompę mam w częściach w pudełku.
 
[ Dodano: 2011-10-08, 13:45 ]
Wrzuciłem na fotosik, oto linki:
 
 
a7d72574855e43f8m.jpg
5454390b0ece8786m.jpg
990dddcc06048bfdm.jpg
 
 
Dwa stożkowe elementy tłoczka to oczywiście uszczelki, chyba nie są gumowe tylko raczej mi to wygląda na silikon. Nie wiem jak zostały założone na tłoczek - albo są bardzo rozciągliwe (stawiam na to) albo tłoczek jest sklejony z kilku części.
Ta końcówka ze "sztyftem" jest skierowana w stronę wnętrza pompy. Na ten sztyft wchodzi sprężyna powrotna a zgrubienie na nim nie pozwala się jej zsunąć z tłoczka. Sprężyna ma na całej długości średnicę zewnętrzną nieco mniejszą niż cały tłoczek (nie ociera o ścianki korpusu), tylko na samym końcu ostatnie dwa zwoje się zwężają i obejmują sobą ten "sztyft" na odcinku pomiędzy tym zgrubieniem a pierwszą uszczelką.
Na drugim końcu tłoczka jest to kuliste zagłębienie z którym współpracuje metalowy popychacz. Widać szorstką, zmatowiałą powierzchnię zagłębienia.
Na popychaczu widać wyraźnie granicę pomiędzy oryginalną żółtawą powłoką na całości elementu a współpracującą z tłoczkiem powierzchnią, startą do białego metalu (popychacz na potrzeby zdjęcia włożyłem w obejmę która jest używana do połączenia go z pedałem - widać ją w tle).
 

 

Czym smarować:

xxjacekxx, dnia 14 Maj 2013 - 19:39, napisał:

Witam wszystkich , miałem problem ze skrzypiącym pedałem sprzęgła czym ja nie smarowałem i nic nie pomagało mam Hondę Accord Tourer 2.2 z 2007 r. W końcu znalazłem coś co pomogło od ponad roku mam spokój polecił mi to pewien sprzedawca ( smar niemieckiej firmy Ate nie znam niemieckiego więc napiszę z opakowania :
Ate
plastilube
Hochbelastbarer
Dauerschmierstoff
fur die
Scheibenbremse
75ml.
Może i komuś pomoże .
Pawelsky, dnia 18 Wrze 2013 - 22:32, napisał:
Kiedyś napisałem, że za jakiś czas odezwę się jak tam skrzypienie po zaaplikowaniu smaru MOTUL Chain Lube Road.
 
Więc tak: ostatni raz smarowałem tłoczek w sierpniu 2011 r.  :-)
Od tamtej pory jest cisza i ani razu nic nie zachrobotało, a pedał sprzęgła chodzi cały czas lekko i płynnie.
Smar kupiłem na początku 2011 r. Niestety skrzypienie wracało po jakimś czasie, ale jak tylko problem powracał od razu psiknłem jeszcze raz. I tak aż do skutku. W końcu problem raz na zawsze się skończył. Ufff
 
Pisałem również w tym temacie, że trzeba ostrożnie dobierać smarowidła tłoczka, że nie wolno stosować środków, które wchodzą w reakcję z gumowymi elementami, itd. ponieważ może to szybciutko zniszczyć uszczelkę w pompie i wtedy płyn zacznie wyciekać.
U mnie płyn nie wycieka, sprawdzam regularnie i utrzymuje się stały poziom w zbiorniczku.
 
Tyle w temacie. Smaru zostało mi bardzo dużo - wykorzystuję go teraz do skrzypiących ograniczników drzwi - te nie chcą się poddać  :mrgreen:
Sławek Joksz, dnia 30 Sty 2014 - 19:38, napisał:
Witam Panowie
Jak w temacie miałem swego czasu w swoim Accordeonie skrzypiący pedał, nie muszę wam mówić do czego mnie to doprowadzało
Szef pewnego serwisu Hondy sprzedał mi patent który przeszedł moje oczekiwania, wcześniej smarowałem wszelkimi dostępnymi środkami, pomogło, ale tylko na chwilę, jak się okazało wystarczył kawałek mydła lekko zmiękczony i delikatnie wciśnięty w prowadnice pompy od strony pedału sprzęgła.
Dwa lata już jeżdżę i cisza  :) :)

 

 
Odnośnie zabezpieczenia przed wypływaniem smaru po napakowaniu go do środka można założyć osłonę:
 
 
Wlodar, dnia 13 Sie 2011 - 12:43, napisał:
Dołożyłem osłonę  :-) kupioną jako reperaturkę wysprzęglika do wcześniejszych accordów (18zł).Użyłem dodatkowo dość rzadkiego białego smaru maszynowego i zamknąłem to wszystko co uniemożliwia wypychanie smaru na zewnątrz przez tłok przy puszczaniu sprzęgła.
Przy wciskaniu pedału smar znowu jest wpychany do środka (nie dałem go dużo) . Zobaczymy jak zda to egzamin .
foto:
Tadzio, dnia 01 Lut 2012 - 16:05, napisał:
Troszeczkę odświeżę ten temat. Bo u mnie zaczął znowu skrzypieć wczoraj.
Ja swój problem rozwiązałem 4 lata temu i do dzisiaj był spokój i mam nadzieje będzie na kolejne 4 też. Ale do rzeczy.
Problemem jest wysychanie oleju, smary czy innego specyfiku zastosowanego na popychaczu. I to on wydaje ten dźwięk.
mnie udało się załatwić sprawę w następujący sposób. Dopasowałem gumkę taką jaka jest np na gałkach czyli taki lejek. Jedna średnica duża którą zakładamy na tuleje wystającą z podłogi i druga mniejsza w której będzie pracował popychacz. Całość trzeba napakować smarem typu "towot" zielony najlepiej. Gumkę przy podłodze zipem do gniazda i po problemie. Przynajmniej u mnie na 4 lata. Wczoraj po ściągnięciu gumki smaru prawie nie było więc napakowałem nowego i znowu cisza. Problemem chyba jest to że element jest dość intensywnie nagrzewany przez nawiew na nogi i może to go wysusza. Nie wiem do końca może tak pitole, ale zapewnienie ciągłego smarowania załatwia problem na dłuższy czas (u mnie 4 lata). Ja nawet nie demontowałem pedału tylko naciąłem gumkę wzdłuż i tak ja osadziłem. Przed napakowaniem smaru krawędź skleiłem klejem cyjanoakrylowym elastycznym i dopiero smar do środka i zip.  :ok
Wlodar, dnia 03 Lut 2012 - 22:26, napisał:
Da się to założyć bez demontażu pedału sprzęgła
tylko trzeba się trochę nagimnastykować
zdejmujemy (zabezpieczenie ) tą spinkę przy pedale ,wyciągamy bolec ,a następnie wykręcamy te widełki wraz z nakrętką (na zdjęciu z lewej strony osłony gumowe) .Nasuwamy na bolec osłonę gumową ze smarem i skręcamy to wszystko do kupy .
 

 


 

 


  • 0

#809 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 12:46, 28.04.2021

Jeśli chodzi o wymiany pomp sprzęgła to poniżej małe podsumowanie. Poproszę autorów postów o odświeżenie informacji ile wytrzymują pompy.

 

 


 

ampimax, dnia 22 List 2011 - 20:03, napisał:
Ja zapłaciłem 250zł za ashike z wymianą więc dużo mniej. A działa całkiem dobrze. Poza tym to ori nissina jest wadliwe.

senior, dnia 06 Paź 2011 - 02:10, napisał:
Poszperałem trochę po forach ACCORDA i przykładowo Francuzi doszli w temacie "trzeszczącego" sprzęgła do następujących wniosków:

 

1. OEM pompa sprzęgła VII generacji (Honda 46920-S7A-A01) nadmiernie zużywa się na styku metalowego popychacza i plastykowego tłoka - co powoduje to f...n :evil: trzeszczenie.
2. W I-szym etapie należy zastosować smarowanie. Najlepszym wg Żabojadów jest smar do o-ringów MOLYKOTE 55 O-ring. Dobry jest też smar do łańcuchów. Należy go wprowadzić konkretnie na ten styk (metal/plastyk). Zazwyczaj to pomaga na pewien czas :-/ . Absolutnie nie należy stosować WD-40, który pogarsza stan :-x
3. Skutkuje też zmiana "osiowości" pompy poprzez jej poluzowanie - minimalne przesunięcie - i ponowne przykręcenie.
4. Jeżeli powyższe "sztosy" nie skutkują - należy wymienić OEM pompę na zamiennik. Francuzi stosują:
- Sachs 6284 600 142 (dostępny u nas :-D ), lub
- TRW PNB 494.
Wymiana - to ostateczność, i nie na OEM :shock:

klosz007, dnia 21 Sty 2012 - 00:16, napisał:
Pompa Ashika jest do d.... Po 3 miesiącach używania zamiast skrzypieć jak oryginalna pompa po paru latach, zaczęła pukać w połowie drogi pedału, tak jak by coś przeskakiwało w środku pod obciążeniem. Pomaga, tak jak przy oryginalnej, psiknięcie smaru do środka, niestety, także identycznie jak w oryginalnej, tylko na tydzień-dwa. Jeżeli się zaciśnie zęby i tak jeździ to pukanie pojawia się też przy puszczaniu pedału.

  

Efekt pojawił się nagle w dłuższej trasie czym naprawdę bardzo mi 'umilił' jazdę autem :-(
Ponadto efekt znacznie się zmniejsza (pukanie jest słabsze i tylko co któreś naciśnięcie pedału) gdy temperatura spada w okolice zera.

 

Sklep w którym kupowałem tą pompę już ich nie ma. Za to mają teraz TRW. Kupiłem ją, po wymianie tamtą Ashikę mam odesłać do reklamacji (zgłosiłem jako niezgodność z umową - w tej sytuacji lepsze - wada stwierdzona przed upływem 6 miesięcy od zakupu traktowana jest jako istniejąca w momencie nabycia) i jeżeli uznają to zwrócą pieniądze za nią.

klosz007, dnia 04 Lut 2012 - 09:52, napisał:
Ja wczoraj wymieniłem tą felerną pompę ASHIKA na TRW.
Trzymając w ręku widać od razu że w tej ASHIKA coś się w środku zmieliło - poruszając na boki popychaczem i wciskając go do środka wyraźnie czuć że coś chrobocze na styku popychacz-tłok. W odpowiedniej pozycji można wywołać też to pukanie czy przeskakiwanie na które się skarżyłem. Tak więc nie jest prawdą, że każda inna niż oryginalny OEM NISSIN będzie lepsza. NISSIN o dupnej konstrukcji wytrzymał 5 lat a ASHIKA 3 miesiące. Niestety pompa wraca do sprzedawcy więc jej nie będę rozbierać i oglądać co się stało (choć inżynierska ciekawość kusi) - czy to jednorazowa usterka czy raczej wada modelu.

 

Co do TRW to można bez rozbierania z trudem podejrzeć z czego jest zrobiony tłok - jest z czegoś szklistego i mlecznobiałego co rodzi cichą nadzieję, że może z teflonu (a nie z czegoś a la ebonit jak w oryginale; w ASHIKA trochę inna konstrukcja nie pozwala podejrzeć). Przy tych samych nastawach pompa TRW w ogóle fajniej działa niż oryginalny NISSIN i ASHIKA. W obu tamtych sprzęgło brało/rozłączało prawie przy samej podłodze. W TRW punkt przesunął się w górę, znacznie bliżej środka skoku pedału (zaznaczam - przy tym samym ustawieniu skoku pedału i popychacza).

klosz007, dnia 22 Sty 2012 - 15:19, napisał:
Na dzień dobry mogę powiedzieć że od Ashiki (w porównaniu z TRW) wiało taniością:

 

- brak jakiegokolwiek oznaczenia producenta, na pudełku tylko że zrobione poza EU (na TRW jest odlane na na korpusie, miejsce produkcji w ogóle nieznane)
- brak nowej uszczelki od strony przewodu sztywnego (zaskoczony tym musiałem dać używaną z oryginalnej pompy) - w TRW jest nowa uszczelka
- zamknięcie wnętrza pompy jakimś patentem ze sprężynującym profilowanym drutem - w TRW zamknięciem pierścieniem Segera (tak jak w oryginalnej)
- gwintowane trzpienie mocujące pompę są z dwoma gwintami tj. jeden od strony nakrętki od strony pedału, drugi gwint wkręcony w korpus pompy - w TRW jest zrobione jak w oryginale tj. od strony pompy trzpień jest trwale zaprasowany/zanitowany a nie wkręcony

 

Jak się będzie sprawować - zobaczymy, na razie muszę się umówić na wymianę.

klosz007, dnia 16 Marz 2012 - 15:06, napisał:
Na razie TRW sprawuje się dobrze, działa już dłużej niż (dobrze) działała ASHIKA...

 

Możliwe, że nie w tym wątku ale pisałem już, że nawet w ręku sprawia o niebo lepsze wrażenie niż ASHIKA.
ASHIKA była zrobiona jak typowy zamiennik niskiej jakości - funkcjonalnie niby to samo i pasuje w to samo miejsce ale... wygląda inaczej, widać różne uproszczenia i oszczędności. Tym dziwniejsze, że TRW była nieco tańsza.

 

TRW w zasadzie poza oznaczeniami producenta nie odróżnia się od oryginału. Oczywiście mówię o tym co widać z zewnątrz.

 

Na razie odpukać działa OK i oby było tak jak najdłużej.

 

Pojawiła się niestety szorstkość na pedale i skrzypienie (niesłyszalne we wnętrzu) ale tym razem niestety bierze się z drugiego końca tj. wysprzęglika lub samego sprzęgła, piszę o tym w innym wątku.

Zatoichi, dnia 15 Cze 2012 - 16:55, napisał:
Ja szukam całej pompy TRW PNB494, którą polecało kilka osób twierdząc, że ten zamiennik nie sprawia problemów. Koszt to ok. 200-250zł więc nie warto bawić się w półśrodki. Niestety nie mogę go nigdzie dostać. Gdyby ktoś namierzył to dajcie znać.

adrian, dnia 17 Cze 2012 - 10:10, napisał:

ja czekam na nią,zamówiłem w IPARTS :mrgreen:

bender26, dnia 08 Sty 2013 - 10:12, napisał:

niestety u mnie pompa trw (100% nowa z zaufanego zrodla) padla po 3 tygodniach (zaczal wyciekac plyn), teraz smigam na pompie Japko (2 miesiace juz) i moge polecic tez :ok
Cytat
fiołek, dnia 07 Kwie 2013 - 12:16, napisał:
Ja kupiłem TRW i mam spokój :mrgreen:
Cytat
bender26, dnia 10 Kwie 2013 - 10:44, napisał:
chodziło o to, że miałem origynalną pompe sprzegła która skrzypiała i ubywało płynu, zamieniłem na TRW na którym pojezdziłem 2 tygodnie i zaczał uciekać płyn, potem zmieniłem na JAPKO, jezdze juz 4 miesiace, jedyne objawy to takie że jak puszczam sprzęgło to sie odczuwa delikatne "pyknięcie" oraz ubyło troszke płynu z wysprzęglika. Nie wiem czy sie przejmować tym.

 


  • 0

#810 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 12:59, 28.04.2021


Zatoichi, dnia 10 Kwie 2013 - 13:50, napisał:

Ja od sierpnia 2012 jeżdżę na TRW i nic nie skrzypi ani nie ubywa.


 SimRacer, dnia 20 Maj 2013 - 22:47, napisał:

Być może w Acco z nie wielkim przebiegiem jakieś dobre środki smarne zdadzą egzamin na dłuższy okres.

Ja używałem smaru z teflonem i innych cudów i w najlepszym wypadku była cisza przez 1,5 miecha.

Mam przekroczone 200k i być może pompa sprzęgła (zwłaszcza, że auto jeżdżone głównie w mieście) była już zbyt zmęczona na takie zabiegi.

Jak wspominałem pomógł zamiennik TRW, pozbawiony wady fabrycznej jaką miała pompa OEM.


chrismave, dnia 08 Sty 2015 - 14:53, napisał:

Mam dwa Accordy. Skrzypiało w obydwu. Smarowanie nic nie daje na dłuższą metę. Skrzypi najpierw kilka razy dziennie, potem cały czas. Jedyne skuteczne remedium - wymiana pompy sprzęgła (zamiennik ~200). Dobrze jest przy okazji wymienić płyn i oczywiście z odpowietrzeniem. Problem znika - czy na zawsze to nie wiem :). Jeżdze po wymianie ok 2 miesiecy - jest cichutko. Pozdrawiam

PS. Po czasie - pompa w jednym Acco - problem wrócił po krótkim czasie (zamiennik ABE) - wiec nie polecam. W drugim Acco jest OK (na razie :)).

olek1305, dnia 08 Sty 2015 - 15:37, napisał:

Ja wymienialem na TRW z rok temu lacznie z wymiana plynu. Do dzis nie skrzypi (przebieg jakies 25 tys.).

ozim, dnia 08 Sty 2015 - 15:52, napisał:

Ja - jak kolega wyżej - wymieniłem pompę również na TRW i od trzech miesięcy nie usłyszałem najdrobniejszego skrzypnięcia :) ulga dla uszu[quote]

wojtas12343, dnia 08 Paź 2014 - 20:26, napisał:

Mam pompe TRW i z czystym sumieniem mogę polecić. Tam nie ma nic skomplikowanego w wymianie więc żaden nie powinien Ci tego zje... ale jak wiadomo Polak potrafi :D

waldemar, dnia 28 List 2014 - 22:31, napisał:

witam,wymieniłem pompe sprzegła jakies 5 miesiecy temu na SACHS zrobilem jakies 6 tys km i znowu to samo skrzypi dalem 300zl i 100 za wymiane kasa poszla.dwa lata temu kupilem na allegro z rozbitka uzywke chodzila przez rok i znowu skrzypienie,wymienilem na sachsa bo ponoc najlepsza i jestem rozczarowany.w sklepie powiedziano mi ze moge reklamowac ale znowu kasa bo sciagniecie pompy tydzien bez auta to najszybszy czas reklamacji tak mi powiedziano .jak te pompy TRW ile zrobiliscie km czy to chodzi ?

mysle teraz nad podszlifowaniem bardzo drobnym papierem tego grzybka popychacza co myslicie otym


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq