Witam! Od jakiegoś czasu mam ten sam problem i ciągle go nie rozwiązałem i nie wiem czy dam radę.
Ale od początku. Jak zbudowany jest ten element? Otóż tłoczek w pompie sprzęgła od strony pedału sprzęgła ma wklęsłą panewkę w którą "wchodzi" główka trzpienia który sprzęgnięty jest z pedałem sprzęgła. Problem polega że krzywizna panewki i główki nie są idealnie dopasowane i praca tych dwóch elementów odbywa się na niewielkiej powierzchni co powoduje ogromne obciążenie na ich styku. Po jakimś czasie główka wyrabia się do połysku bo jest zrobiona z miększego materiału. Prawdopodobnie żadne smarowanie nic nie da ponieważ przy tak dużych obciążeniach każdy smar zostanie szybko "wyciśnięty ze styku główki z panewką.
Spytacie skąd wiem? No cóż - "nurkowałem" w tamte okolice z 10 razy. Rozebrałem ten element tzn zdjąłem sprężynującą spinkę (jak się namordowałem to tylko ja wiem ale już doszedłem do wprawy i zrobiłem sobie odpowiednie szczypce), wyjąłem bolec łączący pedal z popychaczem i wyjąłem popychacz. UWAGA!
trzeba bardzo uważać bo jak się nie przytrzyma tłoczka to płyn z pompy go wypcha i spier....czy. Obejrzałem główkę popatrzyłem podrapałem się w głowę i złożyłem bo nic się z tym nie da zrobić. Jedynie co robię to podwarzam lekko śrubokrętem główkę i w szczelinę wkładam smar. Stosowałem różne różniste smary i to nic nie pomaga no może na 2 dni.
Można spróbować jeszcze jeden patent. Otóż popychacz z główką od strony sprzęgła jest wkręcony do elementu metalowego w kszczałcie ceownika (który to łączy go z pedałem sprzęgła) i zabezpieczony przed wykręcaniem się z ceownika nakrętką kontrującą nr 12. Można odkręcić nakrętkę lekko obrócić trzpień i ponownie zakontrować. Zmienimy wtedy położenie pracy główka-panewka. Na razie testuję ten patent i zobaczymy jak długo to popracuje bez skrzypienia.
Pozdrawiam i życzę powodzenia w walce z trzeszczącym sprzęgłem.
PS. Panowie nie mylcie wysprzęglika z pompą sprzegła to dwa różne elementy. Może się mylę ale wysprzęglik to chyba ten hydrauliczny element który jest połączony z dźwignią docisku sprzęgła już przy samym silniku.