Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

Czasem gubi iskrę.

V

Najlepsza odpowiedź przemkowal , 11:35, 22.12.2014

Możesz zmierzyć oporności cewki i moduł też można sprawdzić. Wtedy znajdziesz przyczynę. Obstawiam jedno lub drugie z naciskiem na moduł.

Wysłane z mojego C5303 Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 22:30, 20.12.2014

Witam

Od kilku godzin czytam tematy na temat braku iskry i przeszedłem przez uszkodzone cewki, moduły a nawet wadliwą stacyjkę natomiast w żadnym z tematów nie było wzmianki o takim zachowaniu auta jakie u mnie wystąpiło... A mianowicie: 

Zimny silnik pai od strzała. Jadąc od momentu zimnego silnika spokojnie 50 km przejeżdża. 

No i później pojawia się problem. Zgaszę auto i już problem z odpaleniem (ale nie zawsze). 

Nieraz odpali ale ruszę z miejsca kilkaset metrów nieraz ok 1 km nawet i nagle obroty na 0. i iskry brak.

Auto po takim braku iskry zostawione do całkowitego wystudzenia, podchodzę łapie za kluczyk i od strzała maszyna chodzi bez żadnego ale. 

W momencie kiedy brakuje iskry pompa paliwa normalnie pracuje, błędów żadnych nie wyświetla.

Raz udało mi się "potencjalnie naprawić na 5 km": pukałem francuzem w obudowę aparatu zapłonowego i później zajarzył bez problemu, ale ta operacja pomogła tylko raz na kilkanaście kiedy próbowałem. 

Pytanie moje czy ktoś się spotkał z czymś takim? co może być przyczyną ? oraz jedno jeszcze pytanie dostałem od kumpla aparat zapłonowy z 2.0 ale różnica jest bo w moim wychodzi 1 kostka i na cewce mam drucik a u niego są 2 kostki i na cewce sprężynka. Czy można to przerobić i wstawić do mojego czy lepiej szukać takiego jak mam. 

Na tą chwilę cały czas na PB. Sekwencja założona ale niepodłączona ze względu na to iż czekam na kabel żeby ustawić.

Jeśli bym czegoś nie doprecyzował to proszę o info uzupełnię. Accord jak na zdjęciu profilowym. 

 


  • 0

#2 bogdann

bogdann
  • Forumowicz
  • 474 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:-
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 23:13, 20.12.2014

Jak dla mnie brzmi to jak problem z przekaźnikiem od pompy paliwa (ale nie jestem pewny).

Czy świeci się check?


  • 0

#3 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 23:19, 20.12.2014

Jak dla mnie brzmi to jak problem z przekaźnikiem od pompy paliwa (ale nie jestem pewny).

Czy świeci się check?

check nie świeci a pompa paliwa działa cały czas poprawnie. Nawet jak iskrę zgubi to pompa podaje podczas kręcenia bo to już na początku sprawdziłem


  • 0

#4 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 12:29, 21.12.2014

Przełoż moduł zapłonowy bo powinien pasować i sprawdź czy jest różnica.


Wysłane z mojego C5303
  • 0

#5 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 21:30, 21.12.2014

Przełoż moduł zapłonowy bo powinien pasować i sprawdź czy jest różnica.


Wysłane z mojego C5303

Modułu niestety też nie przełożę, jest niestety inny. 

 

Ale cóż się dowiedziałem: 

Aparat u mnie jest z wersji już VI gdyż jest to auto z ostatniej parti V z 98 roku.

Już znalazłem cały aparat czekam na dostarczenie. 

 

P.S dzisiaj znów ta sytuacja tylko mały progres co do definicji usterki:

Po przejechaniu 15 km bez gaszenia auta wszystko ok. Zostawiłem auto pod sklepem na pół godziny i znów to samo.

Czekałem pukałem w aparat i nic. 

Ale zostawiłem na chwilę na zapłonie i wtedy puknąłem w aprarat i moja pasażerka stwierdziła że jak tak pukałem to w pewnym momencie coś "pstrykło" ale niestety nie jest w stanie mi powiedzieć gdzie to pstryknięcie było. Podejrzewam że pod kierownicą ale czy tam są jakieś przekaźniki związane z aparatem zapłonowym? nie wiem czy dźwięk nie niósł się z puszki z przekaźnikami spod maski. Ale do rzeczy po tej czynności odpalił i dojechałem do domu bez problemu ok 1 ok z czego trochę stałem na światłach i czekałem aż łaskawy sąsiad zorientuje się że ma zaparkować w szeregu a nie prostopadle jak to wyglądało. 

Jak wymienię aparat to będę dalej meldował o postępach chyba że jakieś pomysły to w międzyczasie będę chętnie sprawdzał.


  • 0

#6 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 21:51, 21.12.2014

troche to dziwne, że masz niby inny aparat niż Vki... mógłbyś zerknąćna oznaczenie silnika wybite na bloku? bo to bardzo podejrzane... sam mam u siebie końcówke produkcji i mam normalnie taki sam jak reszta Vtek


  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#7 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 23:22, 21.12.2014

troche to dziwne, że masz niby inny aparat niż Vki... mógłbyś zerknąćna oznaczenie silnika wybite na bloku? bo to bardzo podejrzane... sam mam u siebie końcówke produkcji i mam normalnie taki sam jak reszta Vtek

sprawdzę oznaczenia silnika natomiast mam na tą chwilę spisane oznaczenia aparatu zapłonowego:  30100 p45 g01 

znalazłem takie na aukcjach gdzie opisane są iż " Accord 1.8 98-02" jak patrze na zdjęcia różnych silników to wychodzi na to że to jest z silnika v-tec tego modelu. Tylko niektóre mają mocowania na 2 śruby a niektóre na 3 u mnie akurat na 3 śruby.

Też się dziwiłem bo sama budowa silnika jest prawie identyczna ale są jednak różnice. Ale jak znalazłem na 1 aukcji, później szukałem dalej to znalazłem kilka takich więc albo sprzedający nie wiedzą co dokładnie sprzedają albo faktycznie tak jest. Poproszę znajomego żeby mi na hurtowni sprawdził do jednego modelu i do drugiego i porobił zdjęcia jak będzie to możliwe i wstawię jak tylko będę miał odp to wtedy się wątpliwości rozwieją no i sprawdzę oznaczenie silnika u mnie co też dużo powie nam o tym. 

U mnie pierwsza rejestracja auta jest z 29.09.1998. Rok produkcji 1998 . 


Użytkownik slawex9 edytował ten post 23:29, 21.12.2014

  • 0

#8 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:10, 22.12.2014

W momencie jak nie chce odpalić zapala się check engine ?

Jeśli tak to najprawdopodobniej przekaźnik główny PGM-F1.


  • 0

#9 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 10:37, 22.12.2014

W momencie jak nie chce odpalić zapala się check engine ?

Jeśli tak to najprawdopodobniej przekaźnik główny PGM-F1.

Nie zapala się. Wszystko jest w należytym porządku, oprócz braku iskry na świecach takto nie występują żadne inne objawy,


  • 0

#10 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 11:35, 22.12.2014   Najlepsza odpowiedź

Możesz zmierzyć oporności cewki i moduł też można sprawdzić. Wtedy znajdziesz przyczynę. Obstawiam jedno lub drugie z naciskiem na moduł.

Wysłane z mojego C5303
  • 0

#11 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 11:44, 22.12.2014

Wygląda to właśnie na początki umierania modułu
  • 0
                       

#12 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 20:51, 22.12.2014

Dzisiaj miałem spokój w sensie nie wystąpiło mimo iż takie same trasy jak wcześniej robiłem. Może jak się wyrobie to jutro już wymienię cały aparat zobaczę czy będzie jakiś tego efekt. 


  • 0

#13 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 21:35, 22.12.2014

Jak masz F18A3 to mam zdrowy aparat za 50zl plus wysylka (brak tej oslony pod kopulka) dzialal do konca.


  • 0

#14 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 23:41, 22.12.2014

Oznaczenia silnika sprawdzę jutro będę wiedział więcej ale jak mówisz że brak osłony to chyba nie ten bo mój nie ma wcale przykładowo osłony.
Jutro podrzucę jakie mam oznaczenie silnika bo Bojar też się pytał :)
  • 0

#15 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 01:05, 23.12.2014

Juz drugi raz poprawiam swój nick w twoim poście xD
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq