Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Dlaczego silniki Hondy po 2003 r. na lpg piją olej?

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
68 odpowiedzi w tym temacie

#31 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:24, 17.12.2014

Dane sczytałem ze strony o LPG, wiem że to dużo 200C ale napisane że w końcowym etapie, może tego nie można tak zmierzyć Twoim sposobem, tak czy siak spala się w większej temp.


  • 0

#32 HONCORD03

HONCORD03
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Skawina
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:35, 17.12.2014

A czy ktoś próbował pojeździć spokojnie tak do 4000 obr. i sprawdzić spalanie a później pojeździć ostro i porównać. Mi się wydaje że u mnie właśnie wtedy to spalanie jest większe. Może powodem są wysokie obroty, takie, które w innych samochodach nie występują. Gdzieś czytałem , że z powodu wysokich obrotów silniki te nie są ciasno spasowane i olej np. 5W30 (taki mam) jest zbyt rzadki.
  • 0

#33 Croom

Croom
  • Partner HAKP
  • 797 postów
  • Skąd:Wieliczka
  • Silnik:2.0
  • Wersja:2C-E
  • KM:71
  • Paliwo:ON
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 20:58, 17.12.2014

Silniki po 2003 r. piją olej zwłaszcza jak mają LPG potwierdzone w 90%, gratuluję garstce 10% u których pobór jest niewielki.

Sądze że to wina wtrysku LPG i jego słaba optymaizacja , wszak to nie folkswagen :-)

 

Tak samo jak serie nowoczesnych silników K gdzie często juz pobór oleju jest sam w sobie na benzynie zaskakujący.

Ktoś z forum do mnie dzwonił i wspominał że ma jakiś namiar do jakiegoś magika od Hond z Korei czy Japonii co mapy poprawia fabryczne i wtrysk banzyny jest jakoś inaczej optymalizowany w jednostce czasu i to skutkuje dużo, dużo mniejszym poborem oleju.


  • 0

#34 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:49, 17.12.2014

Dane sczytałem ze strony o LPG, wiem że to dużo 200C ale napisane że w końcowym etapie, może tego nie można tak zmierzyć Twoim sposobem, tak czy siak spala się w większej temp.

 

Na LPG temperatura spalin rośnie nie o 200 ale o 20 do w skrajnym przypadku 50 stopni, bzdury napisali na stronie VTECH'u ;)


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#35 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 23:10, 17.12.2014

Silniki po 2003 r. piją olej zwłaszcza jak mają LPG potwierdzone w 90%, gratuluję garstce 10% u których pobór jest niewielki.

Sądze że to wina wtrysku LPG i jego słaba optymaizacja , wszak to nie folkswagen :-)

 

Tak samo jak serie nowoczesnych silników K gdzie często juz pobór oleju jest sam w sobie na benzynie zaskakujący.

Ktoś z forum do mnie dzwonił i wspominał że ma jakiś namiar do jakiegoś magika od Hond z Korei czy Japonii co mapy poprawia fabryczne i wtrysk banzyny jest jakoś inaczej optymalizowany w jednostce czasu i to skutkuje dużo, dużo mniejszym poborem oleju.

 

A co ma niby wtrysk benzyny czy mapy do poboru oleju przez silnik jeśli można wiedzieć?  Jak dla mnie nie ma żadnego związku.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#36 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 16:33, 18.12.2014

Wydaje się to dziwne ....ale była chyba też akcja serwisowa na acco VIII i jakąś partię  wzywali do ASO na zmianę oprogramowania sterownika  w związku ze zwiększonym poborem oleju .Więc coś w tym musi być


  • 0
                       

#37 Cieniu_23

Cieniu_23
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Jastrzębie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:49, 21.12.2014

Kupiłem Acordeona krajowego przebiego 172 tys smigał na oleju 5w/30 shell zmieniłem na amsa 5w/30 butowałem go cały czas brał po 10 tys 400ml dolewka i po 16 500 ml dolewka czyli nie caly litr na 20-22 tys przy 209 załozyłem gaz u partacza za kupe kasy po czasie poprawiłem auto smiga tak jak powinno na instalacji stag wtrysk hana reduktor 250km i nie zauwazyłem wiekszego poboru oleju na lpg obecnie mam 267 tys dalej olej 5 w 30 ale zmieniam na 5w/40 amsa bo brakuje mi litra na dolewke do 20 tys ale nie przez gaz tylko przez to ze silnik swoje przejechał. wiec picie oleju przez LPG jest raczej nierealne chyba ze ktos daje but do deski na zimnym i mimo iz zmienia biegi do 3 tys to olej traci własciwowosci daltego go pije

Accord VII

2004 spor

K20a6


Użytkownik Cieniu_23 edytował ten post 19:00, 21.12.2014

  • 0
CBR

#38 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 19:58, 21.12.2014

Twój przypadek nie jest przecież wyznacznikiem prawdy/ większego brania oleju na LPG lub nie....

Jest dużo przypadków zauważenia większego apetytu na olej po montażu "podtlenku"...tak więc coś w tym musi być


Użytkownik Wlodar edytował ten post 19:59, 21.12.2014

  • 0
                       

#39 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 20:19, 21.12.2014

tak samo jak dużo jest przypadków, przerywania przy przyśpieszaniu, gaśnięcia, braku mocy i innych przypadłości.

nie mówiąc o "wypaleniu gniazd zaworowych" jeśli nie założysz magicznego płynu stosowanego do poślizgu.

 

i co?

i najwyższy czas skończyć ten temat. zainteresowani niech lecą  do autora po olej/płukanki/i inne cuda wianki.

malkontenci na onet.pl/interie.pl/motocentrum.pl czy coś - tam same "prawdy objawione" można wyczytać o samochodach.

 

jeśli przed konwersją nie brał oleju, a po konwersji bierze (ofc. mówimy o różnicy większej niż ~ 1l) to coś masz nie halo - podziękuj gaziarzowi, i zapewne też sobie (bo chciałeś zaoszczędzić)  :)


  • -1

#40 Cieniu_23

Cieniu_23
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Jastrzębie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:54, 23.12.2014

czy auto jest wolniejsze na lpg ?? tak 
0-100 8.8 0-200 43 S PB
0-100 9,2 0-200 46 S jestem strasznie wyczulony na spadek mocy ale uwierz mi nie da sie tego wyczuć
KOlejnym przykładem jest drugi accord w rodzinie tez na gazie po 2 latach ekspoloatacji załozył instalek i jak było tak jest

 

 

Dodam, że nie jestem zwolennikiem turbogazu. Ale pokonuje miesiecznie 3 tys km wiec mus przymys

267 ty nagazie od 208
olej Ams 5w/30


Użytkownik Cieniu_23 edytował ten post 21:42, 23.12.2014

  • 0
CBR

#41 bogdann

bogdann
  • Forumowicz
  • 474 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:-
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:40, 23.12.2014

Jak znasz auto to bez problemu wyczujesz spadek mocy rzędu 5-10 KM. Różnicę 8.5, a 9 do setki też spokojnie widać.

 

Co do spalania to chyba mam mega farta i jestem we wspomnianych 10%, bo wszystkie moje hondy palą i paliły zero oleju. Podejrzewam, że kwestia zasilania może być ważna, ale decydujący jest odpowiedni serwis, czasowe wymiany dobrego oleju i ogóle dbanie o auto.


  • 0

#42 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 08:58, 24.12.2014

A u mnie nie ma... Jeżdżę szybciej na gazie bo jest taniej.. mam k20a6 i nie bierze oleju. Dolalem może z 200 ml na 12 tys km więc pobór w sumie zerowy
  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#43 Drizzit

Drizzit
  • Klubowicz
  • 1362 postów
  • Skąd:Königshütte Oberschlesien
  • Silnik:K20
  • Wersja:customS
  • KM:172,8
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 22
Super

Napisano 09:08, 24.12.2014

A u mnie nie ma... Jeżdżę szybciej na gazie bo jest taniej.. mam k20a6 i nie bierze oleju. Dolalem może z 200 ml na 12 tys km więc pobór w sumie zerowy

Witaj w klubie :)
Też ma takie dziwne objawy. Nie pobiera dużo oliwy (max dolewka 300 ml) nie szarpie, nie gryzie. Ot, po prostu jeździ. Nawet zawory nie tylko się nie wypalają, to nawet regulacja niepotrzebna (chęć regulacji była, ale potrzeby juz nie)

Tapatalknięte z chińskiego cegłofonu :)
  • 0

#44 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 12:30, 24.12.2014

Co jeszcze dodam- olej po tych 12 tys km lekko ściemniał - z koloru złotego wpadł w miodowy, dokładnie w piwny a przez pierwsze 7 tys. musiałem się przyglądać czy jest olej bo był tak jasny :) muszę zrobić regulację zaworów
  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#45 hefi

hefi
  • Forumowicz
  • 634 postów
  • Skąd:nmr
  • Silnik:1,8
  • Wersja:s
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:cg8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:41, 24.12.2014

Wydaje się to dziwne ....ale była chyba też akcja serwisowa na acco VIII i jakąś partię wzywali do ASO na zmianę oprogramowania sterownika w związku ze zwiększonym poborem oleju .Więc coś w tym musi być

Zmieniasz ciśnienie oleju na pompie i po zawodach. Takie samo pudrowanie syfa jak w nowych tsi
  • 0

HAMULEC JEST DLA TCHORZY.






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq