Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Składanie lusterek

VIII składane lusterka lusterka składanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
285 odpowiedzi w tym temacie

#61 grinmint

grinmint
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Błonie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 14:03, 05.03.2017

Hej serwisówka jest w dziale klubowicz może moderator podeśle koledze link😀
  • 0

#62 Heka

Heka
  • Klubowicz
  • 1709 postów
  • Skąd:3City
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 167
Wzorowa

Napisano 15:15, 05.03.2017

Podeśle mu link do iso, który mam na dysku.


  • 0
<p><span style="color:#f0ffff;">Pan Bóg stworzył człowieka a Japończycy samochód</span> :zoltek:</p>
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...Obecnie</a></p>
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu.../'>Było</a></p>
<p> </p>

#63 TRAFO

TRAFO
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Civic
  • KM:140
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:FK2
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 21:00, 05.03.2017

Serwisówkę już mam, teraz będzie mi dużo łatwiej :)

Jutro mam nockę w pracy więc jak nie będę jakoś bardzo obłożony to postaram się coś doczytać.

Powiedzcie mi tylko, czy fabryczny przycisk steruje składaniem po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki, bo nie wiem czy drążyć pierwszą wersję sterownika czy kombinować coś nowego?

Odpowiadając na pytanie "Tomcia9292";

Jeżeli uda mi się stworzyć się sterownik i wspólnymi siłami uruchomić prototyp, to z mojej strony jak najbardziej jest możliwość wysyłania gotowych układów z odpowiednią instrukcją. Schematy wewnętrzne tych układów nie są jakąś wielką tajemnicą, więc gdyby ktoś czuł się na siłach żeby je sobie samemu zrobić i podłączyć to też będę je mógł podesłać, ale z tym poczekajmy do finału :)


Użytkownik TRAFO edytował ten post 21:01, 05.03.2017

  • 0

#64 qronax

qronax
  • Forumowicz
  • 389 postów
  • Skąd:Waw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:33, 05.03.2017

Powiedzcie mi tylko, czy fabryczny przycisk steruje składaniem po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki, bo nie wiem czy drążyć pierwszą wersję sterownika czy kombinować coś nowego?

Przycisk dziala tylko z kluczykiem przekreconym
  • 0

#65 Heka

Heka
  • Klubowicz
  • 1709 postów
  • Skąd:3City
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 167
Wzorowa

Napisano 22:49, 05.03.2017

A dokładniej na "II".


  • 0
<p><span style="color:#f0ffff;">Pan Bóg stworzył człowieka a Japończycy samochód</span> :zoltek:</p>
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...Obecnie</a></p>
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu.../'>Było</a></p>
<p> </p>

#66 TRAFO

TRAFO
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Civic
  • KM:140
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:FK2
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 12:56, 07.03.2017

Jak lusterka się składają tylko przy kluczyku na II to pierwsza wersja odpada - nie chcę kombinować z podawanie napięcia bo nie wiem czy coś złego się nie stanie.

Udało mi się rozrysować układ na dwóch kosmetycznie przerobionych sterownikach od Civica.

Jakby ten układ nie wypalił to spróbuję coś pomyśleć na wyłącznikach czasowych.

Wszystkie wtyczki i sterowania już ogarnąłem i zostało mi tylko 2 rzeczy których nie udało mi się nigdzie znaleźć. 

- czy silniczki do składania są na 12V i czy dochodzi do nich ciągle napięcie które nie zanika, czy sterownik ma jakiś wyłącznik czasowy?

- czy w  lusterku jest ogranicznik prądu odcinający zasilanie?

Gdyby znalazł się ktoś chętny i mógł rozebrać jedne z drzwi, znaleźć wtyczki jak na obrazku niżej i pomierzyć czy napięcia na stykach ma 12V w każdych warunkach, tzn. nieważne czy kluczyk jest wyciągnięty czy przekręcony na II.

W zależności od tego czy są złożone czy rozłożone powinno być na jednym drucie plus a na drugim minus.

Trzeba by też zmierzyć prąd jaki płynie tymi przewodami. W momencie kiedy lusterka się składają/rozkładają powinien płynąć, a po ich zatrzymaniu nie powinno go być w ogóle - wtedy wiedział bym już wszystko :)

Do wtyczki dochodzą w drzwiach kierowcy przewody jasno niebieski i jasno zielony a w drzwiach pasażera biały i szary.

 

zlaczka_skladania.jpg


  • 0

#67 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 14:43, 07.03.2017

Wydaje mi się, że to działa tak, że oba styki silnika są podpięte do przekaźników (lub mostka na tranzystorach) który w stanie spoczynku trzyma oba styki podpięte do masy a w momencie konieczności złożenia/rozłożenia lusterka podaje na jedną z końcówek tymczasowo +12V (ew. odwrotnie tj, oba styki są podpięte do +12 i tymczasowo jeden jest podpinany do masy). Czyli podobnie do tego co jest w Civicu tylko nie mechanicznym przyciskiem.

Czy to działa na czas czy na ograniczenie prądu - ciężko wyczuć. Faktycznie trzeba by to pomierzyć. Na schemacie Civica widać, że tam są wyłączniki krańcowe, w Accordzie nie są pokazane więc ich (chyba) nie ma.

 

Fabryczny aftermarketowy moduł musi jakoś zasilać ten układ tymczasowo ze stałego +12V. Zresztą widać to po wtyczkach i po tym, że dochodzi tam dodatkowy bezpiecznik.

Żeby tego uniknąć to trzeba chyba na przekaźnikach zrobić własny układ który odłączy silniczki na chwilę od macierzystego układu sterującego i poda masę/12V z oddzielnego 'subsystemu'.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#68 TRAFO

TRAFO
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Civic
  • KM:140
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:FK2
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 15:19, 07.03.2017

W civicu moduł domykania lusterek z pilota jest tak zrobiony, że ładuje na lusterko napięcie prosto z akumulatora, raz plus-minus a raz minus-plus. Wyłącznik przeciążeniowy w lusterku jest na tyle sprytny, że po zatrzymaniu się lusterka rozcina obwód i na silniku nie ma napięcia. Tak to mniej  więcej wygląda;

 

1058177100_1393271859.jpg

 

Zasada działania jest opisana na civicklub.pl

Tutaj też chciałbym zrobić coś podobnego, stąd potrzebuję wiedzieć jak wygląda zasilanie silniczka i czy opisany w serwisówce "Moduł automatycznego składania" jest właśnie tym wyłącznikiem przeciążeniowym - a do tego potrzebuję pomiarów prądu.


  • 0

#69 qronax

qronax
  • Forumowicz
  • 389 postów
  • Skąd:Waw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:35, 07.03.2017

może pomoze ten temat gdzie udało się podłączyć chiński moduł?
http://www.accordklu...i-gen/?p=649259
  • 0

#70 TRAFO

TRAFO
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Civic
  • KM:140
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:FK2
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 21:10, 07.03.2017

Czyli komuś się udało :)

Rzucę okiem w wolnej chwili.


  • 0

#71 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 21:59, 07.03.2017

W civicu moduł domykania lusterek z pilota jest tak zrobiony, że ładuje na lusterko napięcie prosto z akumulatora, raz plus-minus a raz minus-plus. Wyłącznik przeciążeniowy w lusterku jest na tyle sprytny, że po zatrzymaniu się lusterka rozcina obwód i na silniku nie ma napięcia. Tak to mniej  więcej wygląda;

 


Tutaj też chciałbym zrobić coś podobnego, stąd potrzebuję wiedzieć jak wygląda zasilanie silniczka i czy opisany w serwisówce "Moduł automatycznego składania" jest właśnie tym wyłącznikiem przeciążeniowym - a do tego potrzebuję pomiarów prądu.

 

Kurcze przegapiłem, że na schemacie jest ten moduł automatycznego składania. Ciekawe co to jest skoro są tylko dwa przewody. Możliwe, że to samo co w Civicu.

Choć bym jednak chciał to nie mam ani możliwości ani czasu bawić się w rozbieranie drzwi.

 

Choć jak teraz patrzę to przewody lusterka pasażera dochodzą do modułu sterowania drzwi pasażera (czyli tego gdzie jest przycisk podnoszenia/opuszczania szyby pasażera) więc wystarczyłoby chyba wyciągnąć tylko jego z poręczy drzwi ?

Po stronie kierowcy są dwa moduły i lusterko niestety nie jest podłączone do tego modułu z przyciskami sterowania lusterkami i szybami tylko do tego drugiego który notabene nie znajduje się chyba w drzwiach tylko gdzieś pod deską. Choć instrukcja serwisowa (tj. schemat) mówi, że w drzwiach choć ja nigdy tego nie rozbierałem. Wnioskuję jednak tak po tym, że ten oryginalny moduł składania co tylko w Japonii można kupić wpina się w szereg z jakimś dużym złączem w pobliżu skrzynki bezpieczników kierowcy. Aż się prosi, żeby to było to 20-pinowe złącze ze schematu pomiędzy przełącznikiem lusterek a modułem sterującym drzwi.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 11:55, 08.03.2017

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#72 slaslu

slaslu
  • Validating
  • 119 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:33, 08.03.2017

@trafo
Jeśli w momencie przekręconego kluczyka do pozycji II kliknę składanie/rozkładanie lusterek i w tym momencie cofnę i wyjmę kluczyk to lusterko dalej się rozkłada/ składa

#73 TRAFO

TRAFO
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Civic
  • KM:140
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:FK2
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 13:39, 09.03.2017

Jak będę miał chwilę to w weekend spróbuję coś rozeznać podłączenie sterownika z tamtego tematu.

 

 

@trafo
Jeśli w momencie przekręconego kluczyka do pozycji II kliknę składanie/rozkładanie lusterek i w tym momencie cofnę i wyjmę kluczyk to lusterko dalej się rozkłada/ składa

 

to bardzo ważna uwaga...

Dobrze by było jeszcze zrobić pomiary przy wypiętej wtyczce od składania.

Jak napięcie będzie cały czas w czasie kiedy lusterko miało by się składać,  rozkładać i później nie zniknie to może znaczyć że w lusterku jest zab. przeciążeniowe - jak w Civicu. A jak napięcie zniknie, to będzie znaczyć że lusterkami steruje zegar i trzeba będzie zmienić koncepcję na sterownik.

Jak dobrze pójdzie to na dniach będę miał informację co do pomiarów i może posunę temat do przodu.


  • 0

#74 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 19:41, 09.03.2017

Potwierdzam, że u mnie też tak to działa, wcześniej nie przyszła mi taka próba do głowy - czyli układ ma zasilanie stałe a jedynie zainicjowanie składania/rozkładania jest uzależnione od włączenia zapłonu.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 19:41, 09.03.2017

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#75 TRAFO

TRAFO
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Civic
  • KM:140
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:FK2
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 20:47, 09.03.2017

To tutaj mamy jasność. Zostaje jeszcze pytanie czy silniczek jest na 12V i czy wyłącza go przeciążeniówka czy zegar.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, składane lusterka, lusterka, składanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq