Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Zmiana tarcz z 280mm na 300mm

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#1 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:28, 25.11.2014

Witam,

 

Mój samochód Accord Vii Tourer 2003r. 2.0 benzyna.

 

Obecnie mam założone z przodu tarcze hamulcowe 280mm, czy zmiana tarcz na 300mm wymaga zmiany zacisków ?

 

dziękuję.


  • 0

#2 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:05, 25.11.2014

Nie
  • 0

#3 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:15, 25.11.2014

muln mozesz zostać źle zrozumiany ;)

 

Zacisków nie trzeba zmieniać, należy zmienić natomiast jarzma zacisku\ów na takie od 300mm tarcz


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#4 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:46, 25.11.2014

W porządku wiem o co chodzi w sumie logiczne 


  • 0

#5 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 12:11, 25.11.2014

1. zmiana felg na 16 cali koniecznie - 15 możesz wystawić na sprzedanie

2. zmiana tarcz na 300 mm (tylko spedalony comfort miał 282 za co powinna honda zawisnąć )

3 zmiana jarzm na takie minimum od sporta czyli od tarcz 300

4. zacisków nie zmienia się bo w kazdej VII są takie same.


  • 0

#6 piotrwicha

piotrwicha
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • Skąd:lubelskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:confort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:49, 26.11.2014

czy jarzma mogą pochodzić z modelu poliftowego oraz od diesla ?


  • 0

#7 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:37, 26.11.2014

Mogą pochodzić z modelu poliftowego lub diesla:)


  • 0

#8 piotrwicha

piotrwicha
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • Skąd:lubelskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:confort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:42, 26.11.2014

i nikt nie ma takich do sprzedania zastają mi tylko szroty?

czy trzpienie i gumki są takie same?potrzebuje tylko jarzma takie jak np. w tym linku:

http://allegro.pl/ja...4760845579.html


  • 0

#9 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:42, 26.11.2014

A czy mogą pochodzić z poliftowego diesla ? :)


  • 0

#10 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 20:59, 26.11.2014

raczej mogą, pisz do wolka - może ma na stanie coś dobrego


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#11 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:13, 26.11.2014

Wiem, że ma ale ja nie mam kasy (czeka mnie zakup felg, opon i montaż LPG) także swap hebli odłożę na jakiś czas, poza tym obecne tarcze mają jeszcze ok 24,7mm grubości także jeszcze trochę posłużą.


  • 0

#12 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 06:46, 27.11.2014

Na stronie japancars.ru 

 

1. zmiana felg na 16 cali koniecznie - 15 możesz wystawić na sprzedanie

2. zmiana tarcz na 300 mm (tylko spedalony comfort miał 282 za co powinna honda zawisnąć )

3 zmiana jarzm na takie minimum od sporta czyli od tarcz 300

4. zacisków nie zmienia się bo w kazdej VII są takie same.

 

wg katalogu na stronie japancars.ru w przypadku wersji tourer wszystkie wersje z silnikiem 2.0 miały tarcze 282mm


  • 0

#13 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 07:06, 27.11.2014

Hej :-)
Paweł, temat wyposażenia był już tyle razy wałkowany, że nie ma sensu go znowu rozpoczynać... w skrócie: generalnie Marcin (wolek) ma rację, ale bywały wyjątki i zdarzały się wyższe wersje, które miały małe hamulce (np. w zależności od rynku sprzedaży)... i na tym zakończmy te dywagacje...
Jeśli chodzi o japancars.ru to zdecydowanie polecam wykorzystywanie nr VIN, bo wybieranie wg. modelu, nie zawsze daje oczekiwane wyniki (np. nie można wybrać wersji Sport)...

Pozdrawiam
Tomek

P.S. Marcin bywa nerwowy, w ostatnim czasie, do czego ma pełne prawo, wyjątkowo... proszę nie drażnić... ;-)

wysłane z mojego fona przy użyciu Tapatalka
  • 0

#14 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 07:17, 27.11.2014

W sumie masz rację, ale tamto pisałem po to aby sprawdzić rzetelność tej strony a nie aby wykazywać że Marcin nie ma racji czy coś w tym stylu.

 

Trochę z innej beczki jakie jest maksymalne ciśnienie płynu hamulcowego w układzie np na tłoczku zacisku, chcę policzyć siłę z jaką tłoczek dociska klocki do tarczy hamulcowej a tym samym zobaczyć jaka jest różnica w sile hamowania między 280 a 300 [mm]


  • 0

#15 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 07:33, 27.11.2014

Hej :-)
Teoretyczne obliczenia niespecjalnie nają sens, tak samo jak np. pomiar siły hamowania na stacji diagnostycznej - owszem daje to jakiś obraz, ale niespecjalnie dużo dający w realnej jeździe... ale doskonale Cię rozumiem, bo też miałem/mam te dylematy - jednak na 99,99% zdecydowałem się na zmianę tarcz na większe... musisz po prostu sprawdzić organoleptycznie (np. na jakimś spocie wykorzystując samochody Kolegów)... do normalnej, codziennej jazdy nawet te małe tarcze hamują, ale w krytycznych/wyjątkowych/nagłych sytuacjach większe hamulce są nie do przecenienia...
Odpowiadając pośrednio na Twoje pytanie - jakieś konkrety: na rolkach, rzeczony Marcin na tarczach 300 na rolkach ma siłę hamowania 4,16 kN u mnie na 280 jest to ok. 3,4 kN (Marcin ma Zimmermany + klocki chyba Ate, u mnie tarcze OEM i klocki Black Diamond Fast Road)

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z mojego fona przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq