Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Jaka głowica do K24A3 by wycisnąć 300 KM?

VII głowica tunning 300 Km

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#1 BIZ0N

BIZ0N
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Leszno
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:35, 16.11.2014

Witam jak w temacie.

Mam silnik seryjny K24A3 190 KM.

Chciałbym zostawić dół i kupić głowice i ją przerobić by miała ok. 300 KM.

Czy ktoś z was robił taki projekt lub ma pojęcie z jakiego silnika mam kupić głowicę i z jakich części mam ją złożyć bym wycisnął 300 KM?

Proszę o pomoc gdyż nie mam pojęcia jakie mam części załatwiać.

 


  • 0

#2 BALCER

BALCER
  • Forumowicz
  • 557 postów
  • Skąd:Warsaw/Galway
  • Silnik:20T
  • Wersja:EuroR
  • KM:379
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7R
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 21:26, 16.11.2014

Przepraszam, że troche niegrzecznie ale... czy Ty masz chłopaku pojecie jakie pieniądze trzeba wydać, żeby miec 300KM w NA K24?

Coś mi sie wydaje, że nie wiesz na co sie porywasz... albo tylko jesteś marzyciel.

Takie projekt to jest mega przedsięwzięcie wymagające znacznie więcej pracy niż grzebanie "tylko" w żelastwie maszynowni.


  • 0

#3 BIZ0N

BIZ0N
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Leszno
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:22, 16.11.2014

Zdaję sobie sprawę ile to kosztuję i ile trzeba włożyć pracy w to. Ja jestem mechanikiem i sam to porobię, tylko potrzebuję małej pomocy od kogoś co robił coś podobnego i ma pojęcie. Nie zamierzam robić tego w miesiąc. Chciałem włożyć kompresor lub turbo, ale zdecydowałem się na głowicę.


  • 0

#4 BALCER

BALCER
  • Forumowicz
  • 557 postów
  • Skąd:Warsaw/Galway
  • Silnik:20T
  • Wersja:EuroR
  • KM:379
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7R
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 22:35, 16.11.2014

Nie każdy mechanik potrafi zrobic coś takiego. Potrzebujesz gotową receptę na 300KM w NA K24, a nie małej pomocy. To nie jest takie banalne. Wyminić należy też wszystko co masz dokoła słupka. Widzę, że kolektor wydechowy masz już raczej porządny więc to dobry start.

Na tym forum był jeden koleś, który próbował ogarnąć temat ale do 300KM nie dotarł. Choc pewnie, gdyby hamował auto na innej hamowni to 300 już by dawno było. Lista części i modyfikacji jakie były konieczne była powalająca. Oczywiście musisz zbudować tzn. franka czyli Frankensteina. 2 motory w jeden.

I wymieniasz po porstu wszystko. Kompresje potrzbujesz minimum 12 do 1, głowica K20A albo K20Z i dół K24A3 będzie w sam raz. Do tego jakieś agresywne wałki Stage 3 lub 4. A to "tylko" silnik. Szkoda mi sie rozpisywać bo jakoś na razie słabo wierzę, że na coś takiego się porwiesz. Jak zaczniesz temat to pagadamy :-) ...a ja będę gorąco dopingował. 

Zresztą na forum K20A.org znajdziesz WSZYSTKIE informacje odnośnie tego co zrobic by dobić do 300KM. Chyba nawet listę podstawowych części kiedyś widziałem.


  • 0

#5 BIZ0N

BIZ0N
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Leszno
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:43, 16.11.2014

Porwę się porwę. Mam dojście żeby załatwić części ze stanów tylko muszę wiedzieć co ;p

 

A co powiesz na to?? dzwoniłem do gościa i woła 7 tysięcy za samą głowicę z wałkami. Wydaję mi się że dużo chce. I czy znasz tą firmę tych wałków?

http://allegro.pl/sw...4753649879.html


Użytkownik BIZ0N edytował ten post 22:48, 16.11.2014

  • 0

#6 BALCER

BALCER
  • Forumowicz
  • 557 postów
  • Skąd:Warsaw/Galway
  • Silnik:20T
  • Wersja:EuroR
  • KM:379
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7R
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 23:07, 16.11.2014

Dojścia żadnego nie trzeba, żeby załawiac części ze Stanów. Ot, klikasz i Ci przysyłają. Żadna filozofia.

Za mało napisane o tym silniku. Ale wygląda na to, że ktoś podszedł do tematu raczej powaznie choć spartańsko (spawany dyfer i dociska ACT na sprzęgle Exedy świadczy o oszczędzaniu). Jesli to nie mina to jest to cena niska. 

Ale Ty mówiłeś, że chciałeś sam budować a tu masz gotowca za pół ceny.

Drag Cartel to bardzo dobra firma, mało mają wpadek. 

 

dziwi mnie jedno. Skoro wałki mają 500km to dlaczego teraz sprzedawany jest motor? Moze dlatego, że jest coś z nim nie tak (kompresja, peknięcie, podtopienie etc)


  • 0

#7 hammer64

hammer64
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:Pabianice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Type-R
  • KM:250
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:ej9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:26, 16.11.2014

Kompresja na poziomie 14.5
Krecenie 9 tys
Walki drag kartel
Trabki itb
Wydech 3 cale
Spezynki talezyki
Sruby arp glowica korbowody
Sprzeglo act spiek
Zamach
Emu
Pompa oleju k20
Wtryski
Kolektor wydechowy 4 2 2 1
331Km 311Nm
Auto nie nadaje sie do codziennej jazdy ze wzgledu na trabki


Bez trabek 280Km
Wartosc tego setupu to drugi Accord ;-) ;-) ;-)
  • 0

#8 BALCER

BALCER
  • Forumowicz
  • 557 postów
  • Skąd:Warsaw/Galway
  • Silnik:20T
  • Wersja:EuroR
  • KM:379
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7R
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 23:37, 16.11.2014

No i to by było na tyle :-)

Ale coś mało na tradycyjnej przepustnicy z taką kompresją. Da sie dociągnąć chyba do 300KM na tym zestawie. Ale to w sumie zależy od hamowni choć 331 na ITB to zacny wynik i ta róznica jest jakaś taka przeogromna w stosunku do tradycyjnej przepustnicy. 30KM to bym zrozumiał ale 50?


  • 0

#9 hammer64

hammer64
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:Pabianice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Type-R
  • KM:250
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:ej9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:38, 17.11.2014

Balcer jak sa trabki to nie  ma przepustnicy (chyba ze zle cie zrozumialem to sorki) :) a na wczesniejszym zestawie kolega mial przepustnice 70 lub 76 juz nie pamietam. Zapomnialem to dodac  pisałem z głowy tak na szybko zeby pokazac koledze co trzeba zrobic i ile koksu trza wpakowac w takie auto

 

Wedlug mnie to powinien zrobic

kompresje

wałki

strojenie na czym by nie zrobil to i tak && emu hondata obojetnie

wydech kolektor długi obowiazkowo sam zreszta robilem w tym aucie wydech

 

zeby nie być goloslownym

pozniej chlopaki wsadzili jego stary wydech 3 calowy

 

https://www.facebook...?type=1

https://www.facebook...?type=1


  • 0

#10 BALCER

BALCER
  • Forumowicz
  • 557 postów
  • Skąd:Warsaw/Galway
  • Silnik:20T
  • Wersja:EuroR
  • KM:379
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7R
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 15:44, 17.11.2014

Balcer jak sa trabki to nie  ma przepustnicy

Individual Throttle Bodies to tez przepustnica tylko złozona z czterech (w tym przypadku bo 4 cylindry)

Po prostu ciężko mi uwierzyc, że różnica była taka masakryczna pomiedzy tradycyjną przepustnicą a ITB. Na ogół to max 35-40KM jesli porownoje się do jakis cudnych ITB typu Kinsler. 

Ciężko uwierzyć co nie oznacza, że nie wierzę. Zdziwiłem się tylko.

 

A co do tematu kolegi to oczywiście: kompresja, wałki i ECU ale oprócz tego budowa odpowiedniego franka z odpowiednim osprzętem np: pompa oleju K20 (najlepiej A) kolektor dolotowy (RBC lub RRC, choc nawet PRC dałby radę zależy gdzie miałaby byc moc), wymiana podawania paliwa (trzba rozważyc zrobienie powrotu choc returnless też da rade jak się to dobrze zestroi, przustnica, wydech i wiele, wiele innych. Potem dopiero okazuje się ile dupereli trzeba jeszcze zrobić. A to twrde poduszki, a to nowe przeguby, a to jakiś sensor podczepić, a to wode zmodyfikować itd. Poza tym może warto zastanowić się na strokerem i dorzucic trochę do pojemności skokowej. Stroker kity staniały bardzo ale dalej jest to zabójczy koszt. 

O wiele łatweij jest dobrze uturbić seryjny motor niż dobrze zbudować i zeswapować franka. Ale trzeba przyznać również, że pod względem performance'u 300KM w Naturally Aspirated jest o wiele lepsze niż 400KM Forced Induction - nawet jeśli jakimś cudem byłby to kompresor. 

 

Ja tylko zreasumuję: nie mając doświadczenie w K-Serii robienie takiej akcji to trochę szaleńcze wyzwanie. A co dopiero nie mając wiedzy o K-Serii. Nie chcę Cię absolutnie zniechęcać, Bizon, bo cel masz zacny, ale nie spiesz się z tym bo eksperymenty i uczenie się na własnym silniku będzie Cię kosztowało dużo czasu i pieniędzy. 

Jesli znasz angielski to uderz na K20A.org i czytaj, czytaj, czytaj.... tam są naprawdę łebscy kolesie rozgryzający zaawansowaną inżynierię K-Serii na czynniki pierwsze. Nie raczej chętnie pomagają ale nie lubią jak koś zadaje pytanie pod tytułem :

"Jaka głowica do K24A3 by wycisnąć 300 KM?"

Bo to pytanie padło tam zbyt wiele razy i zbyt wiele razy była udzielona na nie odpowiedź :-) tylko trzeba ja znaleźć.


  • 0

#11 BIZ0N

BIZ0N
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Leszno
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:23, 17.11.2014

ok dzięki wielkie, muszę jeszcze dużo się dowiedzieć co i z czym się je i pomału kompletować klamoty xd


  • 0

#12 hold

hold
  • Forumowicz
  • 19 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-R
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:EG
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:04, 17.11.2014

BIZON 

Co do głowicy to po co zmieniać tą z K24A3 na inną z K20A2 ? Z tego co wiem głowica K24A3 ma prawie wszystko takie same jak ta z k20A2 wiem że przepływ flow jest delikatnie gorszy ale nie jakoś drastycznie. Komora spalania jest raczej taka sama w obu tych głowicach (ale przydało by się żeby to ktoś potwierdził pomiarami). Do głowicy K24A3 dajesz ostry wałek (kolega miał Toda A3 talerzyki i sprężynki od S2000 ) i VTC od K20A2 50stopni i już jest dobrze i pare stówek odpada. 

Lub dajesz ta co masz głowice (wiem kto ma głowice bez klawiatury za 200zł z K24A3  >PW ) i wysyłasz ja do http://dziak.pl/  i tam robią ci obróbkę porting i głowica K20A czy K20A2 nie będzie miała takego przepływu jak ta po portingu :)

 

 

Do tego można jeszcze bardziej podnieść stopień sprezania zakładając tłoki z K24Z3 wtedy mamy coś 11:1 

 

Pompa oleju od K20A2 żeby zakręcić go bezpiecznie wyżej niż 7200rpm (choć K24 nie można za wysoko kręcić bo takie parametry jak prędkość tłoka nie będą zbyt dobre)

 

Do tego wtryski 310ccm oryginalne można przerobić na 510ccm odcinając siateczkę z końcówek mod sprawdzony i zaczerpnięty z K20a.org  już odpada kolejne pare stówek.

 

Kolektor ssący RBC, kolektor wydechowy to już musiał byś coś sam dobrać bo nie orientuje sie w tej kwestii 

Kompa jakąś Hondate albo coś z Ktunera bo w EMU bym się nie pchał jeśli auto miało by być do upalania i do cywilnego użytkowania.

No i zostaje przepustnica ty masz oryginalną elektronicznie sterowaną tzw Drive By Wire trzeba by jakąś większa przepustnice a z tą elektroniczną będzie problem bo da się tą z Acura TL od V6 pasuje chyba ale ona będzie troche mała a przydało by się coś koło 70mm. Też elektroniczna przepustnica ma gorszą reakcje na wciśnięcie pedału gazu :( a przechodzić na zwykła przepustnicę to trzeba by robić dual ecu (komp z accorda musiał by zostać zeby sterować zegarami itd)

Tak że jeszcze załatwić ogarniętego stroiciela, szpere ( pewnie z integry DC5 będzie pasować), krótką skrzynie bo ta z Accorda jest za długa. 

Można by jeszcze pisać i pisać kupa kasy a i tak było by ze 280KM bankowo może po portingu ze 300KM 

 

Ja osobiście mając K20 zrobił bym ją w NA a K24 tylko doładowanie albo turbo albo kompresor.


Użytkownik hold edytował ten post 19:05, 17.11.2014

  • 0

#13 Gilotyn@

Gilotyn@
  • Forumowicz
  • 526 postów
  • Skąd:Łochów
  • Silnik:K20
  • Wersja:Custom-R
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:48, 17.11.2014

Głowic nie trzeba zamieniać musowo, tylko cały środek i tak i tak chcąć mieć 300hp to czy na k20 czy k24 idzie do wymiany. Plus pełna obróbka głowicy wraz z dołem i układem korbowym. Krótko mówiąć żeby miało to sens i jeździło musimy to robić maksymlanie precyzyjnie.

 

Na pewno na żadnych seryjnych wałkach lub CR nie dojdziemy do 300hp. Tu trzeba dobrze dopreżyć i zrobić to z głową na dobrych gratach to na pewno się uda, tylko finanse. Sam jestem na etapie zbierania gratów i mam podobny plan jak ty. Z racji że tanio nie będzie prace podzieliłem na dwa etapy. Pamiętaj że sam silnik to mało tu trzeba skrzynie zmodyfikować. A jak ma się 300hp w kserii pod maską to musowo zawias i hamulce bo seria po paru wariacjach zagotuje się jak czajnik.

 

Plan zacny i trzymam kciuki. Im więcej będzie dokoksowanych accordów na drodze tym lepiej :D


  • 0

#14 BALCER

BALCER
  • Forumowicz
  • 557 postów
  • Skąd:Warsaw/Galway
  • Silnik:20T
  • Wersja:EuroR
  • KM:379
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7R
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 23:38, 17.11.2014

I Hold i Gilotyn dobrze piszą.

Ale:

 

BIZON 

Co do głowicy to po co zmieniać tą z K24A3 na inną z K20A2 ? Z tego co wiem głowica K24A3 ma prawie wszystko takie same jak ta z k20A2 wiem że przepływ flow jest delikatnie gorszy ale nie jakoś drastycznie. 

chyba jednak drastycznie bo koledzy z hameryki takiego rozwiązania nie biora pod uwagę. A tam franków porobili już bazylion. :-) Flow to jest wyższa szkola jazdy wiec bezpiecznie jest replikowac sprawdzone rozwiązania niż pchac się w eksperymenty,... chyba.

 

Do tego można jeszcze bardziej podnieść stopień sprezania zakładając tłoki z K24Z3 wtedy mamy coś 11:1 

To jest o wiele za mało na osiągnnięcie 300 kucyków. Tu potrzeba powyżej 13:1. Najlepiej hardcore 15:1 celem ograniczenie innych kosztów. Tylko, że wtedy docieranie motoru trwa w nieskończoność a sam setup jest znacznie mniej żywotny. Wiadomo.

 

Do tego wtryski 310ccm oryginalne można przerobić na 510ccm odcinając siateczkę z końcówek mod sprawdzony i zaczerpnięty z K20a.org  już odpada kolejne pare stówek.

To jest bardzo słaby póśrodek. Nie liczy sie tylko wydajnośc wtrysku ale także jego tzw "spray pattern"  czyli to jak konstrułuje mgiełkę paliwową. Jest stweirdzone, że wymieniając wtryski RDX 410cm lub 440cm (które sa nota bene całkiem dobre) na dobre aftermarketowe tej samej pojemności mozna uzyskac konkretne przyrosty mocy po przestrojeniu a pradoksalnie poziom "max-out" przesuwa sie o kilka procent. Nie pamiętam firmy z tego eksperymentu.

 

Kolektor ssący RBC, kolektor wydechowy to już musiał byś coś sam dobrać bo nie orientuje sie w tej kwestii 

Kompa jakąś Hondate albo coś z Ktunera bo w EMU bym się nie pchał jeśli auto miało by być do upalania i do cywilnego użytkowania.

No i zostaje przepustnica ty masz oryginalną elektronicznie sterowaną tzw Drive By Wire trzeba by jakąś większa przepustnice a z tą elektroniczną będzie problem bo da się tą z Acura TL od V6 pasuje chyba ale ona będzie troche mała a przydało by się coś koło 70mm. Też elektroniczna przepustnica ma gorszą reakcje na wciśnięcie pedału gazu :( a przechodzić na zwykła przepustnicę to trzeba by robić dual ecu (komp z accorda musiał by zostać zeby sterować zegarami itd)

Ssący RBC w zupełnosci ok. Wydechowy cokolwiek byle z szerokimi runnerami a nie jakiś DC-Sport. :-) Zły nie jest ale nie dałby rady z taka mocą.

Komp nie ma znaczenia jaki, czy to K-Tuned, EMU, AEM, Apexi czy Hondata. Dla dobrego tunera komp to tylko narzędzie do "wyrzadzenia tej samej krzywdy". 

Przepustnica od Legenda lub TLa jest jak najbardziej ok i zupełnie wystarcza do NA o dowolnej mocy, to nie jest restryktor. Niestety DriveByWire komplikuje kwestię. No i raczej z tempomatem można się pożegnać niezależnie od kompa :-) 

 

Sorry za komentowanie Twojego postu ale tak wszystko ładnie napisałeś :-) . Co do przesiadki na dual ECU też. Zmiana na DriveByCable jest problematyczna i chyba nie warta zachodu. 


ok dzięki wielkie, muszę jeszcze dużo się dowiedzieć co i z czym się je i pomału kompletować klamoty xd

Dokładnie. Takie podejście jest jak najbardziej na miejscu.


  • 0

#15 BIZ0N

BIZ0N
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Leszno
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:00, 18.11.2014

Wiele się  dowiedziałem i dało mi to dużo do myślenia. Rzeczywiście to nie takie proste jakby mi się zdawało ;p

Może jednak pomyśle o zaturbieniu, bo dźwięk kompresora mnie osobiście się nie podoba.

Ale dzięki chłopaki za wszystko, bo wiele się dowiedziałem dzięki wam :)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, głowica, tunning, 300 Km

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq