Balcer jak sa trabki to nie ma przepustnicy
Individual Throttle Bodies to tez przepustnica tylko złozona z czterech (w tym przypadku bo 4 cylindry)
Po prostu ciężko mi uwierzyc, że różnica była taka masakryczna pomiedzy tradycyjną przepustnicą a ITB. Na ogół to max 35-40KM jesli porownoje się do jakis cudnych ITB typu Kinsler.
Ciężko uwierzyć co nie oznacza, że nie wierzę. Zdziwiłem się tylko.
A co do tematu kolegi to oczywiście: kompresja, wałki i ECU ale oprócz tego budowa odpowiedniego franka z odpowiednim osprzętem np: pompa oleju K20 (najlepiej A) kolektor dolotowy (RBC lub RRC, choc nawet PRC dałby radę zależy gdzie miałaby byc moc), wymiana podawania paliwa (trzba rozważyc zrobienie powrotu choc returnless też da rade jak się to dobrze zestroi, przustnica, wydech i wiele, wiele innych. Potem dopiero okazuje się ile dupereli trzeba jeszcze zrobić. A to twrde poduszki, a to nowe przeguby, a to jakiś sensor podczepić, a to wode zmodyfikować itd. Poza tym może warto zastanowić się na strokerem i dorzucic trochę do pojemności skokowej. Stroker kity staniały bardzo ale dalej jest to zabójczy koszt.
O wiele łatweij jest dobrze uturbić seryjny motor niż dobrze zbudować i zeswapować franka. Ale trzeba przyznać również, że pod względem performance'u 300KM w Naturally Aspirated jest o wiele lepsze niż 400KM Forced Induction - nawet jeśli jakimś cudem byłby to kompresor.
Ja tylko zreasumuję: nie mając doświadczenie w K-Serii robienie takiej akcji to trochę szaleńcze wyzwanie. A co dopiero nie mając wiedzy o K-Serii. Nie chcę Cię absolutnie zniechęcać, Bizon, bo cel masz zacny, ale nie spiesz się z tym bo eksperymenty i uczenie się na własnym silniku będzie Cię kosztowało dużo czasu i pieniędzy.
Jesli znasz angielski to uderz na K20A.org i czytaj, czytaj, czytaj.... tam są naprawdę łebscy kolesie rozgryzający zaawansowaną inżynierię K-Serii na czynniki pierwsze. Nie raczej chętnie pomagają ale nie lubią jak koś zadaje pytanie pod tytułem :
"Jaka głowica do K24A3 by wycisnąć 300 KM?"
Bo to pytanie padło tam zbyt wiele razy i zbyt wiele razy była udzielona na nie odpowiedź tylko trzeba ja znaleźć.