Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wyłączenie podgrzewania przepustnicy

VII 2.4

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
51 odpowiedzi w tym temacie

#31 Drizzit

Drizzit
  • Klubowicz
  • 1362 postów
  • Skąd:Königshütte Oberschlesien
  • Silnik:K20
  • Wersja:customS
  • KM:172,8
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 22
Super

Napisano 19:45, 10.11.2014

Dziękuję koledze :)
Nie podejrzewałem, że to aż tak proste rozwiązanie :)
To teraz tylko zakup termo uszczelki u jarusnet (bo w tej cenie nie opłaca się ściągać z USA) i odcięcie podgrzewania.
Dzięki serdeczne za informacje i podpowiedzi.

PS:
Temperatury minusowe nie będą źle wpływały na pracę przepustnicy?
Pytam zapobiegawczo. Wiem, że wiele aut nie ma takiego ficzera i jeździ. Ale wolę się upewnić. Wybacz lamerskie pytanie.

Tapatalknięte z oryginalnego chińskiego smarkofonu ¥

Użytkownik Drizzit edytował ten post 19:48, 10.11.2014

  • 0

#32 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:49, 10.11.2014

Pany trochę się wkleje w temat bo chcę wiedzieć  czy dobrze kombinuje:

 

1) Przed wlotem do przepustnicy mamy odmę z silnika zaraz po niej czujnik powietrza zasysanego i przepustnica.

Co można zrobić żeby ten olej nie cofał sie do dolotu, bo jak myślę syfi najpierw na ten czujnik (i może błędnie wskazywać) a potem na samą przepustnicę (i IAC Valve) - co za tym idzie każdy wie. W sensie gdzie można przenieść te odmę? Odłączyć i podstawić buteleczkę do wylotu i opróżniać ja co miesiąc ?? :diabelsmiech:

 

2) Ten czujnik zasysanego powietrza mierzy temp powietrza i w HDS-ie jest min 21 stopni (z tego co pamiętam, jutro spojrzę i potwierdzę dokładnie), pytanie jest zakładająć np. CAI zasysa zimniejsze powietrze.

Jak to sie ma do owego czunika? Komp nie świruje, że ciągle dane do kompa przesyła poniżej minimum?

Bo z tego co sie oriętuje był ktoś, że po założeniu CAI nie odczuło przypływu mocy, wręcz jej spadek.

 

3) Wiadomo że im zimniejsze powietrze tym lepsze.

Pytanie co jeżeli w miejsce Rezonatora wstawi sie intercooler?

Lub w inne miejsce i podciągnąć orurowanie do dolotu.

Wiem, wiem, że montuje sie je głównie do turbo ale idąc tym tropem czy nie zyska sie dodatkowej mocy z zimnego powietrza?

 

Jak pytam w nie tym dziale to poproszę o :bat:  :diabelmruga:


  • 0

#33 Rumcyk27

Rumcyk27
  • Forumowicz
  • 570 postów
  • Skąd:OST
  • Silnik:2.0
  • Wersja:K20A6 S-Type
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:04, 11.11.2014

Ad1

Są stosowane dwa wyjścia: Dajesz zwykły mały filtr, lub dodajesz wąż i wkładasz filterek aby podobno nie śmierdziało spalinami, druga opcja to oil catch tank - to to samo co masz teraz, tylko inaczej wygląda :)

Ad2

CAI to nie lodówka i nie będzie schładzał powietrza. Robi się to po to, aby ciągnął chłodniejsze powietrze z zewnątrz, wiadomo im jedziesz szybciej, tym temp powietrza nieco spada, a w zimnym powietrzu więcej tlenu potrzebnego do spalania, nie spodziewaj się przypływu mocy, bo jej na pewno nie odczujesz. Dobrze zrobione CAI może dać 3-8 HP, szału ni ma :) ale zawsze coś

Ad3

Rezonator nie jest po to aby chłodził powietrze - jeśli dobrze zrozumiałem intencję Twojego pytania - jest on po to, aby w środku było ciszej, dodanie intercoolera nie miałoby sensu przy silnikach wolnossących,


  • 0

#34 dek86

dek86
  • Forumowicz
  • 323 postów
  • Skąd:Ełk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:individual
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:43, 11.11.2014

Gdzis kiedys czytalem ze rezonator niby wprawia powietrze w drgania (rezonans) i to tez jakos pomaga przy późniejszym sprezaniu.

Użytkownik dek86 edytował ten post 09:48, 11.11.2014

  • 0

#35 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 15:59, 11.11.2014

Rezonator jest tłumikiem (tłumik szmerów ssania, nawet w maluchu to było). Również poprawia krzywą momentu obrotowego w dolnych zakresach obrotów. Dlatego jak ktoś skraca dolot to teoretycznie zwiększa moc maksymalną, ale kosztem dołu.


  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#36 Drizzit

Drizzit
  • Klubowicz
  • 1362 postów
  • Skąd:Königshütte Oberschlesien
  • Silnik:K20
  • Wersja:customS
  • KM:172,8
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 22
Super

Napisano 17:40, 12.11.2014

Kolego Rumcyk27, czy mogę liczyć na Twoje kolejne podpowiedzi? :)

 

Rozpakowałem dziś kolektor ssący i zaciekawiły mnie rurki/wloty jakie na nim się znajdują. Czy mógłbyś mnie oświecić, od czego one są? Wybacz mi takie pytania, ale dopiero się uczę. Mogę liczyć na chwilę Twojego czasu?

Chodzi mi o te zaznaczone na fotkach:

 

k1_zps98e85e27.jpgk2_zpsbb0078ea.jpgk3_zps5cfead13.jpg

 

Sorry za dziadowską jakość fot, ale mój smartfon marnie sobie radzi w sztucznym oświetleniu :(

 

Gdybyś jeszcze odpowiedział na poprzednie pytanie, to będę już całkiem "happy" ;)

Czyli:

 

 

Temperatury minusowe nie będą źle wpływały na pracę przepustnicy z odpiętym ogrzewaniem?
Pytam zapobiegawczo. Wiem, że wiele aut nie ma takiego ficzera i jeździ.

 


  • 0

#37 Rumcyk27

Rumcyk27
  • Forumowicz
  • 570 postów
  • Skąd:OST
  • Silnik:2.0
  • Wersja:K20A6 S-Type
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:46, 12.11.2014

O przepustnicę się nie martw.  Skunk2 w ogóle nie miał takiej opcji jak podgrzewanie przepustnicy. Stosuje się to po to, aby nie zamarzła :), ale tu takie mrozy nie panują :), także bez najmniejszych obaw.

Wszystkie węże to węże powietrza. Pierwszy leci do pompy wspomagania hamulców, drugi to wąż podciśnienia - leci do tego małego czarnego zaworu, który przykręcony jest na górze kolektora na ostatnim zdjęciu oznaczony 3A23, trzeci wąż to sterowanie dodatkową klapą w kolektorze ssącym. Przy niskich obrotach K20A6  pracuje w oparciu o 3 zawory na małym obiegu powietrza, po załączeniu 4 zaworu powyżej 2200 rpm - dokładnie nie pamiętam ale coś w ten deseń, otwiera się duży obieg powietrza i załącza się 4 zawór. Dodatkowo, jakbyś odkręcił tą klapkę - zobaczysz tam cienką blaszkę - to właśnie ta klapka - dodatkowo są tam dziurki doprowadzające spaliny z EGRa. Jeśli masz to zdjęte - warto wyczyścić - będzie straszny syf w środku. Jakbyś zamontował ssaka RBC to tego węża nr 3 nie ma. Jeśli się w czymś pomyliłem to proszę o korektę :)

Apropos co Ci się stało z tym ssakiem? ??


Użytkownik Rumcyk27 edytował ten post 19:48, 12.11.2014

  • 0

#38 Adam54GH

Adam54GH
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Stalowa Wola
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:296
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cl7
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 20:35, 12.11.2014

Poprawię Cie kolego,na zdjęciu nr 3 jest wąż od zaworu Pcv i musi on być podłączony bez względu na kolektor.W k20a6 nie ma dużego i małego obiegu powietrza w kolektorze, jest on taki sam jak w k24.Klapy zmieniające obieg występują w silnikach z plastikowym kolektorem np.k20a4 w hondzie Crv


  • 0

#39 Rumcyk27

Rumcyk27
  • Forumowicz
  • 570 postów
  • Skąd:OST
  • Silnik:2.0
  • Wersja:K20A6 S-Type
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:29, 12.11.2014

no i właśnie mówiłem, że się gdzieś mogłem pomylić - podziękował Adam :)


  • 0

#40 Drizzit

Drizzit
  • Klubowicz
  • 1362 postów
  • Skąd:Königshütte Oberschlesien
  • Silnik:K20
  • Wersja:customS
  • KM:172,8
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 22
Super

Napisano 15:38, 13.11.2014

Dziękuję ślicznie Panowie  :B

Znowu wiem coś więcej o swoim autku :)

 

Kolego Rumcyk27, to nie mój ssak. Tzn teraz już mój, bo go kupiłem. A kupiłem, bo chciałem, korzystając z okazji, pomalować go sobie w proszku. Chciałem uniknąć sytuacji, że autko będzie stało odłogiem. Tak więc kupiłem sobie drugi kolektor, oszlifuję go, wyczyszczę, pomaluję i zamienię z tym który mam obecnie pod maską :)

A wygląda tak, bo jest na nim trochę syfu. Mniej niż wygląda na fotkach, ale jednak jest w tych miejscach gdzie widać to bagno. Tak jakby piach z pyłem przyklejony do oliwy.

Na żywo wygląda zdecydowanie lepiej. Mój smartfon nieco "ubarwił i dodał dramatyzmu" :diabelgrin:

Po skończeniu roboty będzie czysty i błyszczący nowym czerwonym lakierem.

Podmienię też chyba rurki podciśnienia na silikonowe, no i rurę od płynu chłodniczego, tą grubą.


  • 0

#41 Rumcyk27

Rumcyk27
  • Forumowicz
  • 570 postów
  • Skąd:OST
  • Silnik:2.0
  • Wersja:K20A6 S-Type
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:39, 13.11.2014

Jak znajdziesz gdzieś jakieś silikonowe - ale koniecznie zbrojone no i w kolorze - daj cynk, chętnie się zainteresuję :)


  • 0

#42 Drizzit

Drizzit
  • Klubowicz
  • 1362 postów
  • Skąd:Königshütte Oberschlesien
  • Silnik:K20
  • Wersja:customS
  • KM:172,8
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 22
Super

Napisano 21:13, 13.11.2014

Znalazłem czarne, czerwone i niebieskie. Sprawdzę czy zbrojone, ale w opisie widniało, że podciśnieniowe :)
Jutro zapodam linki, no na fonie to jakoś tak wujowo.

Tapatalknięte z oryginalnego chińskiego smarkofonu ¥
  • 0

#43 kdawidk

kdawidk
  • Forumowicz
  • 142 postów
  • Skąd:Śrem k/Poznania
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer (CM)
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 09:03, 14.11.2014

Witam ponownie, mam pytanie do doświadczonych fachowców :B

Którą waszym zdaniem uszczelkę lepiej zamonować;

http://jarusnet.pl/u...tor-ssacy-honda

+  uszczelki papierowe lub silikon zgodnie z zaleceniem ze strony czy zestaw uszczelek

http://www.hondatuner.pl/?dir=17

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam :vtec:


Użytkownik kdawidk edytował ten post 19:15, 14.11.2014

  • 0

Ekonomia wygrała. LPG już jest (STAG 300 isa, KME Gold, Hana Niebieska, Zbiornik 56 l)


#44 Drizzit

Drizzit
  • Klubowicz
  • 1362 postów
  • Skąd:Königshütte Oberschlesien
  • Silnik:K20
  • Wersja:customS
  • KM:172,8
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 22
Super

Napisano 16:47, 14.11.2014

PLEXI jako uszczelka? Czy to aby nie za kruchy materiał? Pytam, bo ta od Jarka (jarusnet) jest z teflonu, więc bardzo OK. Ale Plexi to dla mnie troszkę dziwne.


  • 0

#45 dek86

dek86
  • Forumowicz
  • 323 postów
  • Skąd:Ełk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:individual
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:26, 14.11.2014

Kolego poczytalem na necie to ta pexa moze pracowac w temp 80° a miękka robi sie w ok 110°
tylko nie wiem jaka temp jest pomiedzy silnikiem a kolektorem
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, 2.4

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq