Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

półoś prawa accord VII 2.4

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
49 odpowiedzi w tym temacie

#16 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:08, 09.10.2014

tylko ze przegub tez ma wieloklin. wiadomo ze jak oba sa wyrobione to ciezko bedzei go calkowicie zniwelowac ale jak zalozy sie dobry przegub na troche zuzyty wieloklin podpory to luz sie dosyc znaczaco niweluje. a nowa podpora to 1200pln


  • 0

#17 mlody2v8

mlody2v8
  • Forumowicz
  • 55 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:33, 10.10.2014

Nie chodzi o podporę :)

Przegub wewnętrzny prawy nabija się na wielowypust który jest na półosi.

Pytanie czy ten przegub może może mieć luz na tym wielowypuście półosi.

Nie wiem jak to można dokładniej opisać :)

 

U mnie np w podporze nie ma luzu ( nowe łożysko podpory )

ale przegub trochę ma luzu na wielowypuście.

Dokładnie.

 

 

luz jest minimalny jakies 1 gora 2mm gora dol. mowie tu o kielichu. jak wszystko jest nowe to wchodzi bardzo sztywno w czasem sie wyrabia.

U mnie na pewno jest większy, sądzę że do 4-5mm.

 

U mnie za trzepanie przy przyspieszaniu to właśnie ten luz był odpowiedzialny

Także prawdopodobnie przyczyna u mnie jest identyczna.

 

Teraz moje pytanie: jak oceniacie stan wieloklinu na kielichu przegubu?

rrnhk9.jpg
q1qqgj.jpg

 

Zdjęcia wieloklinu półosi (która aktualnie zamontowana jest w samochodzie) niestety nie zrobiłem, optycznie wyglądała bdb.

 

Zastanawiam się czy wystarczy kupić sam przegub wewnętrzny czy lepiej od razu z osią wychodzącą od skrzyni biegów (by mieć pewność sztywnego pasowania).

Z głupoty zainwestowałem w zamiennik przegubu wewnętrznego, który okazał się totalną porażką  :bag

 

Pozdrawiam


  • 0

#18 Bażant

Bażant
  • Klubowicz
  • 460 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:41, 10.10.2014

tylko ze przegub tez ma wieloklin. wiadomo ze jak oba sa wyrobione to ciezko bedzei go calkowicie zniwelowac ale jak zalozy sie dobry przegub na troche zuzyty wieloklin podpory to luz sie dosyc znaczaco niweluje. a nowa podpora to 1200pln


W moim przypadku po założeniu całkowicie nowej półosi na starą podporę przestało tylko telepać przy przyspieszaniu od 90, na dwójce mniej trzęsło ale jednak. Dlatego w końcu kupiłem cały zestaw używany, który miał naprawdę minimalny luz na wieloklinie, ale najwyraźniej taki luz jest ok, bo po założeniu na auto nic nie telepie.


Wysłane z iPhone 6 za pomocą Tapatalk
  • 0
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...trong>BażantoweCA5</strong></a></p>
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...trong>BażantoweCN1</strong></a></p>
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...trong>BażantoweCW3</strong></a></p>
<p> </p>

#19 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:47, 10.10.2014


Zastanawiam się czy wystarczy kupić sam przegub wewnętrzny czy lepiej od razu z osią wychodzącą od skrzyni biegów (by mieć pewność sztywnego pasowania).

Z głupoty zainwestowałem w zamiennik przegubu wewnętrznego, który okazał się totalną porażką  :bag

 

Pozdrawiam

 

 

Zamienniki wiadomo bez komentarza, niektórzy przekonali się na własnej skórze a niektórzy zdążyli przeczytać o nich opinie.

 

Na Twoim miejscu wymienił bym też półośkę. Półośka nie jest taka droga jak przegub a jak będzie dalej trzepało to będziesz sobie pluł w brodę.

U mnie przed wymianą przegubu luz przegubu wewnętrznego na wieloklinie miałem nawet do 4-5 mm.

Teraz po wymianie jest bardzo mały rzędu 1-2mm.

Dzisiaj np sprawdzałem i na 20 depnięć pedału gazu w podłogę raz lekko zatelepało pod mała górkę na II biegu przy 40km/h. Także to nie występuje zawsze i teraz tylko ja te drgania czuje a pasażerowie już nie :)

U mnie brakuje jeszcze jednej śruby przy podporze....mam cichą nadzieje że jak ją dokręcę to wibracje się skończą.


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 15:51, 10.10.2014

  • 0

#20 mlody2v8

mlody2v8
  • Forumowicz
  • 55 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:05, 10.10.2014

Co do zamiennika przegubu wewnętrznego (firma NTY) - luz na wieloklinie minimalnie mniejszy niż na starym oryginalnym przegubie, aczkolwiek dalej niepokojący. Efekt - brak bardzo mocnego telepania przy prędkościach w przedziale ok. 90-120 km/h, aczkolwiek przy ok. 40 km/h drgania zostały. Zresztą.. temat wałkowany już wiele razy, dobrze mi znany.

Miałem tylko wątpliwości co do luzu na wieloklinie (tj. na załączonym zdjęciu), bo nigdzie na forum nie znalazłem informacji na ten temat. 

Summa summarum chyba najlepszym wyjściem - przynajmniej najmniej kosztownym - będzie zakup używanej, sprawnej kompletnej półosi (z dwoma przegubami). 

 

Pozdrawiam


  • 0

#21 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:01, 11.10.2014

Co do zamiennika przegubu wewnętrznego (firma NTY) - luz na wieloklinie minimalnie mniejszy niż na starym oryginalnym przegubie, aczkolwiek dalej niepokojący. Efekt - brak bardzo mocnego telepania przy prędkościach w przedziale ok. 90-120 km/h, aczkolwiek przy ok. 40 km/h drgania zostały. Zresztą.. temat wałkowany już wiele razy, dobrze mi znany.

Miałem tylko wątpliwości co do luzu na wieloklinie (tj. na załączonym zdjęciu), bo nigdzie na forum nie znalazłem informacji na ten temat. 

Summa summarum chyba najlepszym wyjściem - przynajmniej najmniej kosztownym - będzie zakup używanej, sprawnej kompletnej półosi (z dwoma przegubami). 

 

Pozdrawiam

 

Możesz kupić też przeguby wewnętrzne z USA. Ja tak zrobiłem i kupiłem dwa wewnętrzne OEM za 1300zł ( w polsce ASO tylko kosztuje jeden )


  • 0

#22 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:46, 11.10.2014

jak cos jest zuzyte to albo przegub albo lozysko na podporze. zamienniki maja to do siebie ze sa po prostu slabe i tandetne. w przegubie nie tylko luz na wieloklinie sie liczy a raczej na pewno luz na samym przegubie.


  • 0

#23 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:21, 18.10.2014

Zadzwoń do Haparts.pl powinni załatwić tą śrubę od ręki.


Wysłane z iPhone 6 za pomocą Tapatalk

 

Ten Haparts.pl to się nie popisał.

Przysłali mi śrubę za 21 zł która nie pasowała !!  ( zamawiałem dolną śrubę podpory od strony koła )

Trzeba było wykręcić śrubę która była na górze i ona pasowała w dolne miejsce.

To która przysłali poszła na górę. Normalnie niespodzianki same.

Podsumowując  gó..o to dało i dalej minimalne wibracje czasami są przy 40km/h ale przy pedale wciśniętym w podłogę.


jak cos jest zuzyte to albo przegub albo lozysko na podporze. zamienniki maja to do siebie ze sa po prostu slabe i tandetne. w przegubie nie tylko luz na wieloklinie sie liczy a raczej na pewno luz na samym przegubie.

 

No ja mam nowe przeguby OEM wewnętrzne i nowe łożysko OEM.

Jedynie co mi przychodzi do głowy to poduszki silnika ale one też były sprawdzane.


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 12:20, 18.10.2014

  • 0

#24 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:46, 19.10.2014

Jak tamto zmieniles i masz dobrze zlozone to zostaja lozyska w skrzyni. Wilu tje wymienial i przy cenie przegubu w aso nie jest to jakis mega koszt ale skrzynie trzeba rozebrac i zrobiic to dobrze.
  • 0

#25 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:46, 19.10.2014

Jak tamto zmieniles i masz dobrze zlozone to zostaja lozyska w skrzyni. Wilu tje wymienial i przy cenie przegubu w aso nie jest to jakis mega koszt ale skrzynie trzeba rozebrac i zrobiic to dobrze.

 

Nie no skrzynia ? chyba opłaca się kupić drugą niż ta naprawiać ?

Zauważyłem że jak wcisnę sprzęgło na biegu jałowym to jest cicho, ale po puszczeniu jest głośniej.

Ale widzę tą różnice tylko gdy otworze drzwi kierowcy. Przy zamkniętych drzwiach nie widać różnicy.


  • 0

#26 slav2006

slav2006
  • Forumowicz
  • 318 postów
  • Skąd:Zgierz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190++
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 08:19, 20.10.2014

Drugą używaną?? Gorzej jak kupisz z taką jak masz... chyba lepiej zainwestować w nowe łożyska, przy okazji ich wymiany będziesz miał szansę sprawdzić stan samej skrzyni i sprzęgła


  • 0

#27 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:52, 20.10.2014

przeciez skrzynia w dobrym stanie to nie 600zl czy 1000... owszem idzie za tyle kupic ale skąd masz pewność ze będzie dobra?

 

a łożyska to chyba koło 800zł ori nowe. mówię Ci uderz do Wilu on sciągał łożyska ze stanów i zmieniał sam. z tego co mówił wszystkie były zniszczone a rozbierał moją skrzynie po przebiegu 75kkm (auto od nowosci u mnie, nigdy nie katowane)


  • 0

#28 seiko

seiko
  • Forumowicz
  • 470 postów
  • Skąd:południe
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:08, 20.10.2014

Z kolegą @mlody2v8 pytaliśmy o luz przegubu wewnętrznego na wieloklinie półosi

( nie chodzi o luz tzw. kamieni we wnętrzu przegubu bo tam wiadomo delikatny luz będzie )

nie powinno być luzu. im jest większy tym gorzej.


  • 0

#29 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 19:33, 22.10.2014

przeciez skrzynia w dobrym stanie to nie 600zl czy 1000... owszem idzie za tyle kupic ale skąd masz pewność ze będzie dobra?

 

a łożyska to chyba koło 800zł ori nowe. mówię Ci uderz do Wilu on sciągał łożyska ze stanów i zmieniał sam. z tego co mówił wszystkie były zniszczone a rozbierał moją skrzynie po przebiegu 75kkm (auto od nowosci u mnie, nigdy nie katowane)

 w twojej były zniszczone po 75 tyś ?


  • 0
                       

#30 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:28, 23.10.2014

Kontaktowałem się z @Wilu.

Poradził żeby wymienić najpierw przeguby zewnętrzne. Wymiana łożysk w skrzyni w jego przypadku pomogło najmniej lub wcale o ile dobrze pamiętam.

W sumie na półosi to mam tylko stare przeguby zewnętrze a cała reszta nowa OEM .


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 15:29, 23.10.2014

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq