Problem właściwie wyszedł przypadkiem. Zauważyłem, że koło pasowe obciera o obudowę jak na fotkach. Widać ślady na obudowie rozrządu przy czujniku i na łączeniu z miską olejową oraz na kole pasowym od wewnętrznej strony, gdzie lekko wytarta jest ta wypustka gumowa, która jest po obwodzie koła (jej szczątki są również na obudowie rozrządu koło czujnika).
http://www.fotosik.p...dbf25953a4.html
http://www.fotosik.p...3b6bd8bb66.html
Nie wiem jaka może być przyczyna, ale wystraszyłem się, że wał się przesunął, bo śruba dokręcona była prawidłowo, a koło raczej nie jest krzywe, bo nie bije i zużycie jest równomierne. Na wale są podkładki oporowe ja na zdjęciu niżej (pozycja 10)
http://www.fotosik.p...c56e56a148.html
Zdjąłem więc miskę, ale nie widać ich bez zdejmowania pompy oleju i dolnej części trzymającej panewki główne (nie jest to takie proste jak w civicach że wszystko na wierzchu). Spróbowałem przesunąć wał wzdłuż osi i przesuwa się podważając śrubokrętem o ok. 0,2 - 0,5 mm. Nie wiem, czy taki luz jest prawidłowy, czy jednak za duży.
Ogólnie widać, że są to raczej świeże ślady i jedyne co przychodzi mi na myśl, to że majstry coś załatwili podczas wymiany sprzęgła, ale może to być też zbieg okoliczności.
W takim razie prośba:
1. do kogoś kto może to podejrzeć na otwartym silniku - czy na wale jest luz wzdłuż osi? (wyczuwalny, niewielki)
2. czy wypustka gumowa na kole pasowym jest tak duża jak u mnie, czy po prostu guma się jakoś rozpłynęła i wybrzuszyła co spowodowało dotykanie do obudowy?
Może jakieś inne pomysły?
Użytkownik tomazi78 edytował ten post 07:35, 26.08.2014