Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wymiana sworznia dolnego

VII

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
256 odpowiedzi w tym temacie

#16 seiko

seiko
  • Forumowicz
  • 470 postów
  • SkÄ…d:poÅ‚udnie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:40, 28.08.2014

CTR też są często polecane, dużo osób na forum stosuje i chwali.

Ja mając oba do porównania nowe, uważam że 555 rokują dłuższe działanie (przynajmniej w teorii)

JeÅ›li chodzi o precyzje wykonania kuli sworznia w ctr kula miaÅ‚a takie mikro rowki od obróbki wyczuwalne pod paznokciem, a to dziaÅ‚a jak taki mikro pilnik.  w 555 kula sworznia jest gÅ‚adka na lustro.  fotki w linku http://www.drive2.ru/l/1360495/


  • 0

#17 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • SkÄ…d:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 12:05, 28.08.2014

wlasnie tylko w teorii bo ja ich tylko używam i wiem że wytrzymują wiecej niż podrabiane 555...

jakoś dziwne w poprzednim moim accordzie chłopak do dziś lata na CTR i 70 tysi nabiegały już... w mojej 7 od 40 tyś latają i jest spokój zero oznak.. tak więc ja popieram praktyką i doświadczeniem..

a tak na marginesie był u mnie chłopak jeden od nas z forum co zmieniał sworznie dolne na 555.. i po 15 tys km koło mu odpadło... tak więc ja nie polecam ich i nie polecę nikomu.

tak naprawdę każdy kupi co uważa za słuszne dla niego... jeden weźmie 555 inny Yamato a jeszcze inny Rouville czy Oyodo..


  • 0

#18 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • SkÄ…d:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 12:41, 28.08.2014

...jesli po 15t km mu kolo (komus) odpadlo kolo to zastanawia mnie tylko jak on zainstalowal ten sworzen, moze mlotkiem!

bo byle jakiej firmy raczej dluzej chodza.

 

jak moj poprzednik juz napisal, precyzja wykonania jest decydujaca o jakosci = np. gladka kula.

takze material z jakiego jest wykonany sworzen jest wazny (twardosc itp.).

najlepsze sa czesci Hondy, chyba jasne. ;-)

 

czesci jest dostepnych wielu firm, takze niemieckich.

ale i niemcy maja lepsze i gorszej jakosci produkty co widac takze po ich cenach.

 

naturalnie ze kazdy kupi co uwaza ale niech kazdy uwaza, bo ten sworzen jest bardzo wazny.

w razie awarii mozna zgubic kolo, co nie jest za przyjemne. ;-)

 

i...wymiana sworznia na zapas (= profilaktyczne), ktory nie ma jeszcze luzu jest bez sensu.

pozdro


Użytkownik Kardynal edytował ten post 12:47, 28.08.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcÄ™ nic innego!    


#19 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • SkÄ…d:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 19:31, 28.08.2014

...jesli po 15t km mu kolo (komus) odpadlo kolo to zastanawia mnie tylko jak on zainstalowal ten sworzen, moze mlotkiem!

 

może morze.......

 

najlepsze sa czesci Hondy, chyba jasne. ;-)

 

 

dla mnie nie jest jasne tylko głupie bo płacić 180 zł za jeden sworzeń w ASO to trzeba spać na kasie.. ja nie spie i są inne alternatywy do tego


  • 0

#20 Kondzio

Kondzio
  • Forumowicz
  • 514 postów
  • SkÄ…d:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:18, 28.08.2014

u mnie dolne CTR-y mają ok 55 tys przebiegu i mają się bardzo dobrze i jeszcze tam trochę posiedzą :) jak wymieniałm górne sworznie na CTR=y też mechanik mi powiedział że szajs kupiłem bo 555 lepsze a póki co mają jakies 75 tyś :) ale jak masz 555 za 70 zł to możesz wziąć i je sprawdzić w teorii powinny być lepiej wykonane i wytrzymać więcej albo i podobnie jak CTR-y a różnica w cenie nie za duża więc zakładaj i zdaj relacje za rok lub dwa :)

Co do Yamato  to ja bym odradzaÅ‚ cena podobna a znam wiele przypadków gdzie po 10-20 tys byÅ‚y już do wymiany.


Użytkownik Kondzio edytował ten post 21:22, 28.08.2014

  • 0

#21 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • SkÄ…d:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 21:33, 28.08.2014

OK,

@wolek, wiem potrzebujesz czasu zeby zalapac co jest lepsze.

 

ok poczekamy. ;-)

 

pozdro :-)


Użytkownik Kardynal edytował ten post 21:35, 28.08.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcÄ™ nic innego!    


#22 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • SkÄ…d:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:34, 28.08.2014

Dolne 555 mam do tej pory w swojej IV gen. PamiÄ™tam  jak po ok 20 tyÅ› mechanik przy okazji zakÅ‚adania manszet mówiÅ‚ mi ,że dolne sworznie wyglÄ…dajÄ… tak ,że majÄ… już dość (chodziÅ‚o mu o to ,że dość lekko chodzÄ… w gnieździe .......

to byÅ‚o parÄ™ lat temu i z 50 tyÅ› km wczeÅ›niej :-)  i jeszcze dajÄ… radÄ™


Użytkownik Wlodar edytował ten post 21:35, 28.08.2014

  • 0
                       

#23 16v

16v
  • Forumowicz
  • 131 postów
  • SkÄ…d:ZSZ
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:54, 28.08.2014

Te poprzeczne rowki na kulce są celowe , to coś na podobieństwo honowania, ma służyc utrzymywaniu środka smarnego na całej powierzchni kulki.


  • 0

#24 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • SkÄ…d:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 06:04, 29.08.2014

OK,

@wolek, wiem potrzebujesz czasu zeby zalapac co jest lepsze.

 

ok poczekamy. ;-)

 

pozdro :-)

skoro w to wierzysz niech tak zostanie.


  • 0

#25 seiko

seiko
  • Forumowicz
  • 470 postów
  • SkÄ…d:poÅ‚udnie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:00, 29.08.2014

Te poprzeczne rowki na kulce są celowe , to coś na podobieństwo honowania, ma służyc utrzymywaniu środka smarnego na całej powierzchni kulki.

ciekawa teoria, jeÅ›li prawdziwa. widzÄ…c też kiedyÅ› Å‚Ä…czniki stabilizatora  lemfordera też kule sworznia byÅ‚y zrobione na gÅ‚adkie lustro. wiÄ™c to tylko takie moje obserwacje, że jakoÅ› te najdroższe firmy tak robiÄ…. A czy siÄ™ okażą lepsze/trwalsze  czas pokarze. Na razie czekajÄ… na montaż. Nikogo nie namawiam, i nie odradzam, mówiÄ™ tylko moje spostrzeżenia.  Wizualnie ten 555 robi na mnie zdecydowanie lepsze wrażenie jeÅ›li chodzi o wykonanie niż ten CTR.   Ale CTR to na pewno  dobry wybór bo przetestowany i wypróbowany już przez wielu z pozytywnym efektem.  I dobrej cenie.  niewÅ‚aÅ›ciwie montujÄ…c można zniszczyć każdy sworzeÅ„ bardzo szybko. nawet oem jak uszkodzimy osÅ‚one i dostanie siÄ™ woda i syf padnie bardzo szybko.


  • 0

#26 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 11:41, 29.08.2014

Prawdą jest że odpowiednia chropowatość powierzchni ma na celu utrzymywanie w porach smaru.
Akurat przejechałem się na tym w robocie
Powierzchnia zrobiona "na lustro" wypycha smar i mamy wtedy bezpośredni kontakt między kulą a gniazdem.
Rowki mogą mieć podobne zadanie.

Użytkownik przemkowal edytował ten post 11:41, 29.08.2014

  • 0

#27 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • SkÄ…d:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 12:19, 29.08.2014

ok,

to jutro wymontuje tloki i je i cylinder porysuje zeby byly lepiej smarowane! ;-)

 

kiedys trzeba bylo docierac silnik, dzisiaj nie bo jest wieksza dokladnosc obrobki czesci.

na prawde, nie wiem po co dokladnie obrabiaja te czesci accorda, jak to pogarsza smarowanie...ha ha :-)

 

ps.: jak smaruje smarem po szybie to nie spada a powinien, bo szyba jest przeciez taka gladka, ze nie powinien sie trzymac! ;-)


Użytkownik Kardynal edytował ten post 12:25, 29.08.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcÄ™ nic innego!    


#28 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • SkÄ…d:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:24, 29.08.2014

...to z tego wynika ,że lemforder i 555 zadajÄ… sobie trudu ( a na pewno siÄ™ na tym zagadnieniu znajÄ… ) żeby mieć gÅ‚adkÄ… powierzchniÄ™ na lustro po to aby skrócić żywotność swoich części  ? :roll:  .  :-D

...bo innego rozwiÄ…zania nie widzÄ™


Użytkownik Wlodar edytował ten post 22:38, 29.08.2014

  • 0
                       

#29 s1212

s1212
  • Nowy
  • 3 postów
  • SkÄ…d:Czaniec
  • Silnik:2.2
  • Wersja:tor
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:16, 31.08.2014

wymieniajcie sworznie i nieczekajcie mi ostatnio w ciagu dwóch dni dwa wypadły na szczescie przy 10 na godzine


  • 0

#30 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • SkÄ…d:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 09:33, 01.09.2014

..ale co? Po naprawieniu jednego na następny dzień rozpiął się drugi ? Jakieś objawy były? Luz ,pukanie, skrzypienie ?


Użytkownik Wlodar edytował ten post 18:24, 01.09.2014

  • 0
                       





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq