Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

Problem z centralnym

V

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 etherace

etherace
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:Oświęcim
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:36, 31.05.2014

Koledzy mam problem 

 

Jak chce otworzyć auto to wkładam kluczyk do zamka od strony kierowcy,przekręca go drzwi się otwierają i kluczyk wyjmuje.Natomiast problem jest przy zamykaniu,jak przekręcę kluczyk to drzwi się zamykają ale jak kluczyk wraca do "normalnej" pozycji  żeby go wyjąć to wtedy samoczynnie wszystkie zamki w drzwiach się otwierają.I to za każdym razem tak jest,próbowałem na obydwóch kluczykach.

 

Żeby zamknąć auto muszę ręcznie wcisnąć bolec od zamka w drzwiach kierowcy i zamknąć drzwi. Wtedy nic się nie otwiera samoczynnie.

 

Dodam,że już jakiś czas temu normalnie dawało się zamknąć drzwi z kluczyka,później co jakiś czas zamek się sam otwierał przy próbie zamknięcia a w tej chwili cały czas tak się dzieje.

 

Czy problem tkwi w samym mechaniźmie zamka centralnego czy w czymś innym ?

 

Pozdro i czekam na odpowiedzi  ;)


  • 0

#2 Rumcyk27

Rumcyk27
  • Forumowicz
  • 570 postów
  • Skąd:OST
  • Silnik:2.0
  • Wersja:K20A6 S-Type
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:32, 01.06.2014

Jak rozbierzesz siłownik zobaczysz, że w nim jest jeszcze jeden przełącznik do którego podłączona jest wtyczka - przeczyść go sobie. Wiem, że jest to duzo roboty, ale trudno. Trzeba wyciągnąć cały zamek, aby dostać się do siłownika. Siłownik musisz rozkleić. Jeśli po przeczyszczeniu objawy nie ustąpią - taki przełącznik, który siuę tam znajduje dostaniesz w sklepie z częściami elektronicznymi pewnie kosztuje grosze. Jeśli to byłby silnik - samochód nie otwierałby się lub nie zamykał z pilota.
  • 0

#3 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 11:47, 01.06.2014

Sprawdz na poczatek przelacznik w bebenku, czy czasem nie daje inf o otwarciu w "normalnej" pozycji.


  • 0

#4 etherace

etherace
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:Oświęcim
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:57, 01.06.2014

Sprawdz na poczatek przelacznik w bebenku, czy czasem nie daje inf o otwarciu w "normalnej" pozycji.

 

gdzie się dokładnie znajduje ten bębenek i jak go sprawdzić ?

 

RUMCYK27 - jakieś rady podczas demontażu zamka z drzwi kierowcy,żeby nic nie uszkodzić ;>? Chodzi mi o dojście do niego już po zdjęciu boczku w drzwich.

Czy mogę ten przełącznik benzyną ekstrakcyjną przeczyścić ?

 

Sorry za pytania,które mogą być dla Was głupie ale z elektroniki to jestem dupa  ;)


  • 0

#5 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 14:37, 01.06.2014

bebenek to jest to w co wkladasz kluczyk. Jak zdejmiesz boczek to na bebenku powinien byc przelacznik z 3 przewodami i jesli dobrze pamietam to z kolkiem wyprofilowanym w taki sposob, ze przekrecanie kluczyka powoduje zwarcie rozkazu na zamkniecie badz na otwarcie w zaleznosci w ktora str krecimy. Jesli tam sie cos przestawilo lub podgielo to moze byc tak, ze w normalnej pozycji przelacznik juz zalapuje i daje rozkaz na otwarcie drzwi. Mozna to szybko spr miernikiem, ale pisales, ze z tej dziedziny noga...


  • 0

#6 etherace

etherace
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:Oświęcim
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:54, 01.06.2014

Lipson- jak byś mógł mi w skrócie opisać w jaki sposób można to miernikiem sprawdzić to spoko,dam rade.


  • 0

#7 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 15:34, 01.06.2014

JAk zdejmiesz boczek to bedzie tam niebieska kostka 3 pinowa. odpinasz ja, bierzesz miernik i sprawdzasz czy srodkowy (czarny) przewod ma zwarcie do prawego piniu (zielony z czerw paskiem) Sprawdzasz to w pozycji normalnej bebenka, spr oczywiscie kostke ktora prowadzi do bebenka a nie do centralki. Jesli bedzie zwarcie to masz winnego.


  • 0

#8 Rumcyk27

Rumcyk27
  • Forumowicz
  • 570 postów
  • Skąd:OST
  • Silnik:2.0
  • Wersja:K20A6 S-Type
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 16:48, 01.06.2014

W telegraficznym skrócie: wyciągasz panel sterowania szybami, odkręcasz klamkę, ściągasz boczek. Musisz odkręcić prowadnicę szyb, i wyciągnąć cały zamek, trzeba w tym celu odkręcić śruby od prowadnic w drzwiach ( nie trzeba wyciągać prowadnic szyb ), ściągnąć cięgna prowadzące przy zamku. Jest troszkę dłubania i gdy będziesz to robił pierwszy raz troszkę czasu zejdzie, ale wierz mi nie jest to skomplikowane. Jak wyciągniesz zamek to już poleci z górki. A tak na marginesie - miałem na myśli właśnie ten przełącznik o którym pisze lipson - w VII wtyczki mają szary kolor, ale to przecież mało ważny szczegół. W tym siłowniku będą podłączone dwie wtyczki - trzeba będzie je odpiąć przed wyciągnięciem zamka :)


Użytkownik Rumcyk27 edytował ten post 16:49, 01.06.2014

  • 0

#9 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 19:36, 01.06.2014

W telegraficznym skrócie: wyciągasz panel sterowania szybami, odkręcasz klamkę, ściągasz boczek. Musisz odkręcić prowadnicę szyb, i wyciągnąć cały zamek, trzeba w tym celu odkręcić śruby od prowadnic w drzwiach ( nie trzeba wyciągać prowadnic szyb ), ściągnąć cięgna prowadzące przy zamku. Jest troszkę dłubania i gdy będziesz to robił pierwszy raz troszkę czasu zejdzie, ale wierz mi nie jest to skomplikowane. Jak wyciągniesz zamek to już poleci z górki. A tak na marginesie - miałem na myśli właśnie ten przełącznik o którym pisze lipson - w VII wtyczki mają szary kolor, ale to przecież mało ważny szczegół. W tym siłowniku będą podłączone dwie wtyczki - trzeba będzie je odpiąć przed wyciągnięciem zamka :)

Z tego co widac w profilu zainteresowanego to ma on 5 gen a tam sterowanie szybami jest w okolicach dzwigni recznego a nie w boczku. Troszke go w blad wprowadziles z tym wyciaganiem panelu od ster szyb ;) ETHERACE sprawdz ta niebieska kostke omomierzem i daj znac jak wyniki pomiarow.


  • 0

#10 Rumcyk27

Rumcyk27
  • Forumowicz
  • 570 postów
  • Skąd:OST
  • Silnik:2.0
  • Wersja:K20A6 S-Type
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:27, 01.06.2014

Oj kurcze Lipson masz rację - cały czas bylem przekonany, że to VII, ale o to samo chodzi


  • 0

#11 Piękny Maryjan

Piękny Maryjan
  • Forumowicz
  • 101 postów
  • Skąd:NKE/Reszel
  • Silnik:2.0
  • Wersja:iES
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:20, 02.06.2014

etherace, nie masz przypadkiem zbyt luźnego bębenka zamka? Może przez to wyłącznik tak reaguje. U mnie wystarczyło tylko lekko kluczyk włożyć, a nawet wystarczyło mocniej palcem do zamka dotknąć.

A wyłącznik zamka znajdziesz tu:

prcruhznlz2v.jpg


  • 0

"Najbardziej lubię rozmawiać sam ze sobą. Oszczędzam w ten sposób czas i unikam kłótni." O. Wilde


#12 etherace

etherace
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:Oświęcim
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:48, 02.06.2014

Dopiero jutro bądź pojutrze będę miał chwile wolną to wezmę się za ten zamek i dam Wam znać co i jak.Póki co dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi i pomoc  :piwko2:


  • 0

#13 etherace

etherace
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:Oświęcim
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:16, 04.06.2014

Dzisiaj posprawdzałem te przewody, o których mi mówiłeś lipson i nie ma żadnego zwarcia.Winnym okazał się zbyt luźny bębenek w zamku,tak jak napisał Piękny Maryjan.Teraz auto zamyka się z kluczyka bez problemu,tylko muszę delikatnie i pomału przekręcić go w lewo żeby się zamknął i kluczyk wyjąć.

Dzięki jeszcze raz za pomoc koledzy !  :D  


Użytkownik etherace edytował ten post 14:34, 04.06.2014

  • 0

#14 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 21:01, 04.06.2014

Czyli razem doszlismy do celu. Najwazniejsze, ze wiesz co sie dzieje w Twoim aucie i jak to dziala :) Teraz pozostaje usprawnic dzialanie zamka zebys nie musial z wielka czuloscia zamykac go i otwierac ;) Pozdrawaiam :D


Użytkownik lipson edytował ten post 21:03, 04.06.2014

  • 0

#15 Piękny Maryjan

Piękny Maryjan
  • Forumowicz
  • 101 postów
  • Skąd:NKE/Reszel
  • Silnik:2.0
  • Wersja:iES
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:06, 07.06.2014

No i fajnie, że udało się znaleźć przyczynę :).

Ja u siebie ten wyłącznik zamka odłączyłem, bo ktoś niepowołany mógłby przez przypadek otworzyć drzwi palcem :D. Niby bębenek trzyma się dość sztywno, ale wyłącznik jest bardzo czuły, więc wolę nie ryzykować.


  • 0

"Najbardziej lubię rozmawiać sam ze sobą. Oszczędzam w ten sposób czas i unikam kłótni." O. Wilde






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq