Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Hamulec ręczny

VII

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
60 odpowiedzi w tym temacie

#46 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • SkÄ…d:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 14:23, 09.06.2020

podpisujÄ™ siÄ™ wszystkimi koÅ„czynami jakie mam pod tym co kolega wyżej napisaÅ‚, jeżeli nie dziaÅ‚a rÄ™czny to NIE DA siÄ™ tego naprawić psikajÄ…c jakimÅ› WD40 czy czymÅ› podobnym, owszem można zdjąć dźwigienkÄ™, tylko co z tego jeżeli problem zaczyna sie jakiÅ› 1 cm gÅ‚Ä™biej i koÅ„czy jakieÅ› 4 cm też gÅ‚Ä™biej, tam żadnym psikaczem nie dojdziesz, rzadko zdarzy siÄ™ inna usterka tego zacisku, po prostu rdzewieje oÅ›ka w korpusie zacisku, żeby byÅ‚o ciekawiej ta oÅ›ka prawdopodobnie bÄ™dzie nadawaÅ‚a siÄ™ tylko i wyÅ‚Ä…cznie do  wymiany bo wżery bÄ™dÄ… miaÅ‚y co najmniej 0,5 mm gÅ‚Ä™bokoÅ›ci

także jedyny sposób naprawy to rozebrać, wyczyścić, kupić części i poskładać


  • 0

#47 scigany

scigany
  • Forumowicz
  • 66 postów
  • SkÄ…d:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:55, 09.06.2020

Macie rację, tylko czy można rozebrać dźwignię ręcznego bez konieczności odpowietrzenia i czy tam poleci płyn ham.? Bo wiadomo że jak tam rozbiorę to zamontuje nowe części, a tłoczek mam dobry.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#48 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • SkÄ…d:MiÅ„sk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 19:53, 09.06.2020

noe da sie, musisz zdjac zacisk rozebrac

jak tego nie robiles to tego nie zrobisz
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#49 scigany

scigany
  • Forumowicz
  • 66 postów
  • SkÄ…d:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:18, 09.06.2020

zrobic to sobie zrobie,tylko chciałem ulatwic sobie zycie. Dzieki za informacje.

 

 

Inna sprawa jest taka ze wczesniej ktos pisal ze autofren D4468 zestaw napawczy podchodzi do VI i VII gen 2.4 tylko nie wiem co zawiera ten zestaw, bo 

dla odmiany mam zestaw naprawczy (gumki i tlok) z VI D4846C tylko nie mam pewnosci czy cos z tego podejdzie do mojej VII ?


  • 0

#50 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • SkÄ…d:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 22:07, 09.06.2020

D4468 to zestaw uszczelek do tylnego zacisku, a D4846C to taki sam zestaw uszczelek + tÅ‚oczek i chyba odpowietrznik, 6 i 7 gen majÄ… identyczne zaciski, ten sam rdzewiejÄ…cy lucas, a wiÄ™c  zestawy naprawcze pasujÄ… zamiennie


  • 0

#51 scigany

scigany
  • Forumowicz
  • 66 postów
  • SkÄ…d:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:27, 10.06.2020

PrzeglÄ…dajÄ…c inny temat trafiÅ‚em na info że  D4846C podejdzie do VII gen. Także pozostaje mi ogarnąć mechanizm rÄ™cznego czyli najlepiej kupić nowy i sobie zregenerować :)


  • 0

#52 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • SkÄ…d:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 21:30, 10.06.2020

Nie kupuj mechanizmu. W 95% da się zregenerować te zaciski. Nawet jak oś jest trochę zardzewiała, wystarczy ją wyczyścić i nasmarować tak , żeby swobodnie obracała się w tulejce zacisku i będzie ok. Bo mechanizm ręcznego uszczelniany jest za pomocą oringu i innej powierzchni roboczej a nie ośki...
  • 0

#53 zajor

zajor
  • Nowy
  • 9 postów
  • SkÄ…d:Koluszki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:46, 08.01.2022

Witam, chodzi o tylne koło accord VII, 2.0 silnik, dźwigienka hamulca ręcznego daje się zaciągnąć ręką ale sama nie powraca, a ręką można cofnąć bo wszystko chodzi luźno. Dodam że trzy miesiące temu zacisk regenerowany, wszystko wyczyszczone, nasmarowane odpowiednim smarem,nowy płyn hamulcowy, układ odpowietrzony, hamulec nożny gdy wcisnę hamuje, puszczam hamulec koło jest luźne, ręczny zaciągam koło blokuję, puszczam a koło zblokowane, co może być nie tak?
Witam, chodzi o tylne koło accord VII, 2.0 silnik, dźwigienka hamulca ręcznego daje się zaciągnąć ręką ale sama nie powraca, a ręką można cofnąć bo wszystko chodzi luźno. Dodam że trzy miesiące temu zacisk regenerowany, wszystko wyczyszczone, nasmarowane odpowiednim smarem,nowy płyn hamulcowy, układ odpowietrzony, hamulec nożny gdy wcisnę hamuje, puszczam hamulec koło jest luźne, ręczny zaciągam koło blokuję, puszczam a koło zblokowane, co może być nie tak?
  • 0

#54 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • SkÄ…d:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 23:58, 08.01.2022

sprężyny na dźwigniach na zaciskach zdrowe? linka się nie blokuje? jeżeli to masz ok, to czeka cię ponowny demontaż


  • 0

#55 zajor

zajor
  • Nowy
  • 9 postów
  • SkÄ…d:Koluszki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:23, 09.01.2022

sprężyny na dźwigniach na zaciskach zdrowe? linka się nie blokuje? jeżeli to masz ok, to czeka cię ponowny demontaż


Sprężyny ok, a linka chyba czasem się zacinała, ale to nie powinno być tak że nawet jak linkę zdjąłem to powinno jak ręką zaciągnę dźwignie to samo powinno powracać a stoi w miejscu a ręką luźno wracam
  • 0

#56 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 14:47, 09.01.2022

Kto robił regenerację? Często regeneracja polega na wyjęciu i przesmarowaniu tłoczka a mechanizm ręcznego zostaje nietknięty.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#57 zajor

zajor
  • Nowy
  • 9 postów
  • SkÄ…d:Koluszki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:54, 09.01.2022

Kto robił regenerację? Często regeneracja polega na wyjęciu i przesmarowaniu tłoczka a mechanizm ręcznego zostaje nietknięty.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Sam robiłem regenerację, wyczyściłem wszystko, zmieniłem uszczelki i nasmarowalem, była rdza na ośce od ręcznego więc samo przesmarowaniu tłoczka nic by nie dalo
  • 0

#58 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • SkÄ…d:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 21:54, 09.01.2022

wyglÄ…da to tak jakby ci ten mechanizm od rÄ™cznego niedomagaÅ‚, ten w Å›rodku w zacisku, może siÄ™ to rozpięło, może sprężyna pÄ™kÅ‚a, może kulki nie siedzÄ… tak jak powinny...  spróbuj jeszcze zrobić coÅ› takiego - popuść caÅ‚kowicie linki, tak żeby luźno lataÅ‚y, później mocno wciÅ›nij hamulec nożny nawet kilka razy, puść nożny i naciÄ…gnij linki zgodnie z manualem, jeżeli to nie pomoże to nie ma wyjÅ›cia i musisz jeszcze raz rozbierać zacisk i szukać problemu w tym mechanizmie

 

jeszcze mi się przypomniało - klocek prawidlowo zamontowałeś? chodzi mi o ten wypust na klocku czy trafił w rowek w tłoczku


Użytkownik rafisz edytował ten post 22:01, 09.01.2022

  • 0

#59 zajor

zajor
  • Nowy
  • 9 postów
  • SkÄ…d:Koluszki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:44, 09.01.2022

wygląda to tak jakby ci ten mechanizm od ręcznego niedomagał, ten w środku w zacisku, może się to rozpięło, może sprężyna pękła, może kulki nie siedzą tak jak powinny... spróbuj jeszcze zrobić coś takiego - popuść całkowicie linki, tak żeby luźno latały, później mocno wciśnij hamulec nożny nawet kilka razy, puść nożny i naciągnij linki zgodnie z manualem, jeżeli to nie pomoże to nie ma wyjścia i musisz jeszcze raz rozbierać zacisk i szukać problemu w tym mechanizmie

jeszcze mi się przypomniało - klocek prawidlowo zamontowałeś? chodzi mi o ten wypust na klocku czy trafił w rowek w tłoczku

Dzięki za podpowiedź ale już tak robiłem z hamulcem nożnym i nic nie pomogło, klocki prawidłowo zamontowane z tym wypustem, może faktycznie w środku coś z kulkami albo sprężyna pękła...
  • 0

#60 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:52, 05.11.2022

Odgrzeje temat. 

Jak ściągnąć linkę ręcznego przy zacisku? Jest tak zapieczona w tym mocowaniu który przykręcony jest do zacisku ze za h..a nie mogę wyjąc, walenie młotkiem, odrdzewiacze itp nie pomagają.

Jest na to jakiÅ› rozwiÄ…zanie?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq