Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

Problem z temperaturą silnika

V

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Dzyngiel

Dzyngiel
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Radzyń podl.
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:47, 31.03.2014

Witam. Mam honde accord 1998r 1.8 model po lifcie (96-98)

 

Mój problem polega na tym że już drugi raz podczas jazdy temperatura skoczyła mi prawie pod czerwoną kreskę. Wentylatory wogóle się nie włączyły. Górny przewód który idzie do chłodnicy był okropnie spęczony a dolny gorący. Do tego płyn wcale  nie idzie do zbiorniczka wyrównawczego. Dodam jeszcze że w grudniu zmieniany był termostat oraz auto ma instalacje gazową BRC na reduktorze at90e - instalacja z 2008 roku. 

 


  • 0

#2 Accord.Vg

Accord.Vg
  • Forumowicz
  • 174 postów
  • Skąd:PILZNO
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:161
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:10, 01.04.2014

Skoro wenty. sie nie załączyły to moźe termowłączniki padły
MI TAK OSTATNIO TEZ NIE ZAŁĄCZAL WENTA.
BO BYŁ PADNIĘTY TERMOWŁĄ.
Sprawdz na krutko tez went czy sie uruchamiają jesli tak to do sprawdzenia te termowłączniki went.
  • 0

ACCORD V COUPE CD7


#3 Dzyngiel

Dzyngiel
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Radzyń podl.
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:40, 01.04.2014

Skoro wenty. sie nie załączyły to moźe termowłączniki padły
MI TAK OSTATNIO TEZ NIE ZAŁĄCZAL WENTA.
BO BYŁ PADNIĘTY TERMOWŁĄ.
Sprawdz na krutko tez went czy sie uruchamiają jesli tak to do sprawdzenia te termowłączniki went.

A gdzie on się znajduje?


  • 0

#4 korba415

korba415
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Krupski Młyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:21, 01.04.2014

Czujnik temperatury, przy chłodnicy.

xperia L
  • 0

ex: V gen. 2.0 iLS CC7 131hp/5400rpm


#5 Accord.Vg

Accord.Vg
  • Forumowicz
  • 174 postów
  • Skąd:PILZNO
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:161
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:37, 01.04.2014

Ja mam na termostacie i drugi na kolanku zaraz przy glowicy
  • 0

ACCORD V COUPE CD7


#6 korba415

korba415
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Krupski Młyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:09, 01.04.2014

Czujnik przy głowicy,jeden kabelek, pokazuje temp.cieczy w silniku (odczyt na desce rozdz.)

xperia L
Czujnik temp. chłodnicy załącza wentylator(dwu pinowy koło termostatu).Na wtyczce trzeba zewrzeć styki, jeśli went. załapie tzn. że siadł czujnik.

xperia L


Użytkownik korba415 edytował ten post 21:43, 01.04.2014

  • 0

ex: V gen. 2.0 iLS CC7 131hp/5400rpm


#7 Accord.Vg

Accord.Vg
  • Forumowicz
  • 174 postów
  • Skąd:PILZNO
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:161
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:16, 01.04.2014

Sorry nie popatrzylem sobie ktory to gen acco. :-D
Ale w Vgenie sa dwa te termowl. Wenty. i dwie czujki temperatury cieczy wkrecone w głowice pod aparatem zapłon.
  • 0

ACCORD V COUPE CD7


#8 korba415

korba415
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Krupski Młyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:03, 01.04.2014

Pod aparatem:

1.czujnik jednipinowy-pokazuje temp. na desce

2.dwupinowy ECT-daje sygnał do komputera(jak by był uszkodzony może gasnąć silnik dopóki się nie rozgrzeje)

Przy termostacie:do załączania went.

Dolotowy za filtrem(pokazuje temp. powietrza)


Użytkownik korba415 edytował ten post 22:10, 01.04.2014

  • 0

ex: V gen. 2.0 iLS CC7 131hp/5400rpm


#9 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:06, 23.04.2014

Witam, podepne się do tematu gdyż mam ten sam problem... wentylatory się nie wł, wskaźnik ponad połowe i wyżej. Dodam że jakieś 30 min temu wymieniłem czujnik przed termostatem na nowy, zero reakcji...termostat sprawny, na klimie oba wentylatory działają. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i są ok. Nie wiem czy to coś pomoże ale sprawdzałem napięcie na wtyczce i ma ok 2.4V. 


  • 0

#10 korba415

korba415
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Krupski Młyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:05, 23.04.2014

Czy rura gumowa do chłodnicy przy zagrzanym silniku jest gorąca?

xperia L
Objaw, jakby termostat zbyt późno otwierał na duży obieg.

xperia L
  • 0

ex: V gen. 2.0 iLS CC7 131hp/5400rpm


#11 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:27, 24.04.2014

obie są gorące łącznie z chłodnicą


  • 0

#12 korba415

korba415
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Krupski Młyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:00, 24.04.2014

Czyli, jeśli obie to:
-pompa, ok
-termostat, ok
zwarcie na wtyczce wentylatora, jeśli się załączy to oznaczałoby że błąd jest w czujniku temperaturyECT(1pin)co pokazuje na desce, ten obok czujnika też ECT(2pin).

xperia L


Użytkownik korba415 edytował ten post 06:15, 25.04.2014

  • 0

ex: V gen. 2.0 iLS CC7 131hp/5400rpm


#13 Accord.Vg

Accord.Vg
  • Forumowicz
  • 174 postów
  • Skąd:PILZNO
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:161
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:22, 24.04.2014

Możliwe ze masz ten sam problem co ja
  • 0

ACCORD V COUPE CD7


#14 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 04:07, 25.04.2014

Jeśli zwarcie na wtyczce wentylatora to wydaje mi się ze przy wł klimy tez wentylatory by się nie wł a pracują normalnie. Dobrze myślę? W piątek tydzień temu po 22 zauważyłem problem, wcześniej często pracowały, acco chwile postało po jeździe i zaczynały dmuchać, wskaźnik utrzymywał się poniżej połowy tzn na max 6 kreskach a teraz na postoju potrafi złapać 10/12 spokojnie czyli połowa i wyżej. W skrajnych wypadkach brakuje może 6 do red line...czy przy wyciąganiu termostatu i czujnika przed nim jest możliwość zapowietrzenia układu? Jeśli tak to możliwe jest jego odpowietrzenie pomijając wentylatory? Spróbuję wymienić termo na nowe i odpowietrzyc układ, oby pomogło bo tracę powoli nerwy do acco. Nie dość że muszę robić remont F18 to teraz jeszcze problemy z chłodzeniem...w grę wchodzi też swap na H22A5 ze skrzynią i półoskami z obecnego motoru...
  • 0

#15 korba415

korba415
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Krupski Młyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:59, 25.04.2014

"Zwarcie na wtyczce wentylatora" nie oznacza zwarcia jako awari, tylko aby sprawdzić czy czujnik od załączania wentylatora (ECT A) jest dobry trzeba odłączyć wtyczkę i zrobić zwarcie pomiędzy jej stykami.Wtedy powinien załączyć się wentylator.

Druga sprawa, jeśli klima załącza obydwa wentylatory nie świadczy to o sprawności tego czujnika.Dlatego trzeba go sprawdzić.Na zimnym silniku robi się to poprzez zwarcie właśnie tych styków na wtyczce aby mieć pewność że przewody elektryczne i sam wentylator jest dobry, a na rozgrzanym silniku po wpięciu wtyczki przy temp. 93 stopni czujnik powinien włączyć wentylator.


Jeszcze pytanko.Dlaczego chcesz wymienić termostat jeśli piszesz że obie rury są gorące, świadczy to o jego sprawności.


Odpowietrzenie układu też bardzo wskazane.


  • 0

ex: V gen. 2.0 iLS CC7 131hp/5400rpm






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq