Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Problem z nawiewem

VII ogrzewanie chłodzenie nawiew klimatronic

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 xkubus89

xkubus89
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:38, 27.03.2014

Witam wszystkich,

 

Od pewnego czasu (ok 2 miesięcy) przy regulacji temperatury wewnątrz auta z temperatury przykładowao 20 st na LO, i sile nadmuchu na 1, słychać jak pracuje siliniczek od regulacji temepratury, jest dobrze, ale zaraz po tym po ok 5 sekundach słychać taki dziwny dźwięk, jakby stukanie plastik o plastik czy też opadająca klapka plastikowa. Wczoraj jadąc autem, zmniejszyłem teperature z 20 stopni na LO i z mojej strony mimo LO leciało cieplawe powietrze. Podjechałem pod garaż i zacząłem sprawdzać co jest nie tak. Patrząc zauważyłem, że przy mocniejszym nadmuchu (na 3) i takiej samej zmianie teperatury, słychać pracujący silniczek, ale nie ma tego stuknięcia i po stronie pasażera leci zimne powietrze a po stronie kierowcy leci takie lekko ogrzane, w każdym bądź razie nie jest takiej samej temperatury jak to co po stronie pasażera. Dopiero po zmniejszeniu siły nadmuchu do 1( w tym czasie nie regulowałem temperatury,  w dlaszym ciagu po obu stronach na LO ale po stronie kierowcy leci ciepławe powietrze zmieniam tylko siłę nadmuchu), słychać ten dźwięk plastiku o plastik czy też opadającej klapki, po czym z obu stron leci już jednakowej temperatury powietrze.  Próbowałem kilka razy i za każdym razem było tak samo.
Dzięki za przeczytanie i proszę o ewentualne podpowiedzi co może być przyczyną tego zjawiska.

 

Pozdrawiam,

Hubert


  • 0

#2 robbit

robbit
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:niegowonice
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:57, 29.03.2014

po pierwsze sprawdź czy masz ustawioną klimę na auto tzn czy regulujesz jednakową temperaturę po obu stronach , jeśli tak to jest jakaś kombinacja przyciśnięcia dwóch przycisków na panelu która uruchamia automatyczną kalibrację klapek od nawiewów , niestety nie wiem które to klawisze ale możesz popróbować metodą prób i błędów przy czym pamiętaj że owe przyciski należy przez chwilę przytrzymać. jeśli sie nie uda to serwis lub dobry warsztat gdzie mają komputer z odpowiednim oprogramowaniem , tam ci sprawdzą który aktywator jest padnięty. miałem tak w fiacie bravo II niestety naprawa kosztowała mnie 1100 zł ( w serwisie chcieli ponad 2000)


  • 0

#3 xkubus89

xkubus89
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:38, 31.03.2014

Klima jest wyłączona, nie jest na auto. Nawet jak jest włączona to jest tak samo. Tylko na auto nie sprawdzałem, ale dzieje się to tylko i wyłącznie gdy siła nadmuchu jest większa niż 1. Bo jak jest na jeden, to tak ja wcześniej napisałem, przy zmiejszaniu tem z załużmy 20 st do LO, słychać ten dzwięk opadającej klapki z charakterystycznym stuknięciem.


  • 0

#4 nimrodelipapi

nimrodelipapi
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Gliwice
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:58, 10.06.2014

Witam

Odświrzę troche temat, niestety u sibie w dniu wczorajszym ( 35-37 st. C- wskazania czyjnika temp)  zauważyłem identyczny problem z nawiewu kierowcy leciało ciepłe powietrze natomias z nawiewu pasażera zimne przy ustawieniu klimy w auto i na pozycji LO. Próbowałem wszystkich mozliwości ustawień grzania/ klimatyzacji LO/HI na zmianę dla kierowcy i pasażera, auto, pootwierałem schowek , nie widziałem żadnych uszkodzeń, zdemontowałem środkowy nawiew, klapki ( przepustnice) zamykające nawiwew z wymiennika klimatyzacji pracują nic się nie zacina i nie blokuje się w nie ustalonych pozycjach. Jednak z niepokojących objawów które wcześniej zauważyłem  w okresie wiosennym było: po włożeniu kluczyka do stacyjki w środkowym tunelu gdzieś za radiem słychać było jakiś ruch przepustnicy ocieranie elementów wydający jeczący odgłos tak jakby coś się ustawieło do pracy. Czy ktoś z Was miał podobne objawy? Zastanawiam się czy gdzieś kanał z gorącym powietrzem nie zablokował się w pozycji otwartej i od strony kierowcy dostaj się gorące powietrze z tym co ustawię na panelu klimy?

Proszę o pomoc, pozdrawiam Paweł


  • 0
Nasz Karawan :)

#5 nimrodelipapi

nimrodelipapi
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Gliwice
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:44, 15.06.2014

Problem rozwiązany - 50 g czynnika reszta odparowała :-(, układ trzymał próżnię ale to nie koniec diagnostyki, trzeba szukać gdzie ucieka bo 10.000 km to trochę mało po serwisie z uzupełnianiem czynnika.


  • 0
Nasz Karawan :)

#6 luki37

luki37
  • Forumowicz
  • 98 postów
  • Skąd:Polanica Zdrój
  • Silnik:2.0
  • Wersja:COMFORT
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:30, 01.04.2018


Witam

Odświrzę troche temat, niestety u sibie w dniu wczorajszym ( 35-37 st. C- wskazania czyjnika temp)  zauważyłem identyczny problem z nawiewu kierowcy leciało ciepłe powietrze natomias z nawiewu pasażera zimne przy ustawieniu klimy w auto i na pozycji LO. 

Mam identyczny problem

Zrobiłem diagnostyke AUTO + DUAL i wyszły następujące błędy

 

1 Temperatura wnętrza  ERROR
2 Temperatura zewnętrzna Jest OK
3 Wartości promieniowania słonecznego: Jest OK
4 Temperatura cieczy chłodzącej silnika Jest OK
5 Temperatura powietrza wylotowego parownika Jest OK
6 Otwarcie mieszania powietrza ERROR
7 Otwarcie mieszania powietrza po stronie pasażera ERROR
8 Czujnik szybkości jazdy Jest OK
9 Temperatura powietrza nawiewanego Jest OK

 

Następnie zrobiłem diagnostykę AUTO OFF i wyszły błędy

 

A Przerwa w obwodzie czujnika temperatury wnętrza 

I Przerwa w obwodzie silnika regulacji mieszania powietrza po stronie kierowcy 

J Zwarcie w obwodzie silnika regulacji mieszania powietrza po stronie kierowcy

 

Wymontowałem silniczek od regulacji klapek nawiewu od strony kierowcy podłączyłem na krótko i działa.Podłączyłem w samochodzie zmieniam nawiew na nogi, głowę nawet nie drgnie.Jak włączę klimę na low to od kierowcy leci gorące powietrze a od pasażera lodowate 

Proszę o pomoc bo jak będzie ciepło to się ugotuje a pasażer zamarznie.


  • 0

#7 luki37

luki37
  • Forumowicz
  • 98 postów
  • Skąd:Polanica Zdrój
  • Silnik:2.0
  • Wersja:COMFORT
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 08:38, 02.04.2018

Czy za nawiew ciepłego albo zimnego powietrza od strony kierowcy odpowiada silniczek sterujący klapkami?

 

http://japancars.ru/...&nplblk=B__1720

 

Numer 7 na zdjęciu

Czy numer 6

 Zastanawiam się który silniczek nie zamyka mi ciepłego powietrza od strony kierowcy i nie daje zimnego jak włącze klime


  • 0

#8 luki37

luki37
  • Forumowicz
  • 98 postów
  • Skąd:Polanica Zdrój
  • Silnik:2.0
  • Wersja:COMFORT
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 13:46, 07.04.2018

Nikt nic nie podpowie?


  • 0

#9 pan2m

pan2m
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:podlasie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:20, 11.04.2018

Witam wszystkich też szukam rozwiązania tego problemu że od strony kierowcy leci gorące powietrze a od pasażera zimne  gdy pokręce pokrętłem na Maxa i i na lo zmniejszając siłę nawiewu to słychać tak jakby opadala klapka plastikowa gdzieś w nawiasie

i działa normalnie chłodzi a czasami coś się zatnie i z grzania jak zmieniam na lo to już nie nie działa tylko leci gorące powietrze do puki nie ma tego dźwięku opadającej klapki 


  • 0

#10 luki37

luki37
  • Forumowicz
  • 98 postów
  • Skąd:Polanica Zdrój
  • Silnik:2.0
  • Wersja:COMFORT
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 06:27, 12.04.2018

Mi się wydaje że pada ci silniczek sterujący ciepłym/zimnym powietrzem.Ja swój wykręciłem podpiąłem do wtyczki i obserwowałem jak zmieniałem temp. raz chodził raz nie.Właśnie oczekuje na przesyłkę używanego bo nowy to tylko ASO chyba.Zrób diagnostykę zobaczysz jakie błędy ci wyjdą.


  • 0

#11 jaromirek96

jaromirek96
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Kalisz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:jhgjfhfhfg
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:19, 18.10.2018

Witam, również mam problem ze swoim accordem VII z silnikiem 2.2, u mnie sytuacja wygląda następująco, strona pasażera gdy puszczam ciepłe to daje ciepłe gdy daje zimnę bądź włączam klime to działa prawidłowo natomiast lewa strona kierowcy nie daje zimnego powietrza klimatyzacji tylko chłodne jak bez użycia klimy, po przekręceniu na wyższą temperaturę daje ciepłe powietrze ale nie gorące tak jak z nawiewu pasażera. Reaguje na zmianę temperatury lecz nie zachowuje się prawidłowo tak jak nawiew po prawej stronie. Podsumowując prawa strona działa ok kiedy klima to klima, kiedy gorące to gorące za to lewa kiedy klima to zwykłe powietrze powiedzmy chłodne a kiedy ma lecieć gorące daje nam ciepłe bądź letnie. Proszę o jakieś porady.


  • 0

#12 pan2m

pan2m
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:podlasie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 02:50, 21.02.2019

Mi się wydaje że pada ci silniczek sterujący ciepłym/zimnym powietrzem.Ja swój wykręciłem podpiąłem do wtyczki i obserwowałem jak zmieniałem temp. raz chodził raz nie.Właśnie oczekuje na przesyłkę używanego bo nowy to tylko ASO chyba.Zrób diagnostykę zobaczysz jakie błędy ci wyjdą.

Diagnostyke robiłem auto off i nic mi sie nie pokazuje jedynie auto dual ale tam wszystko gra klima chlodzi od kierowcy jak jest tylko na lo jak juz dam na 16 zaczyna lecieć gorące powietrze a od pasażera normalnie działa


  • 0

#13 mistrztoldi

mistrztoldi
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Józefów n.Wisłą
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:44, 22.02.2019

Ooooo czyli nie jestem sam :) u mnie przy LOW dmucha lodem ale po podwyższeniu o jedno oczko w górę gorąc. Większość czasu jest dobrze i regulacja działa płynnie ale jak się zatnie tak jazda staje się malo komfortowa :)
  • 0

#14 pan2m

pan2m
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:podlasie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:26, 12.03.2019

Ooooo czyli nie jestem sam :) u mnie przy LOW dmucha lodem ale po podwyższeniu o jedno oczko w górę gorąc. Większość czasu jest dobrze i regulacja działa płynnie ale jak się zatnie tak jazda staje się malo komfortowa :)

No u mnie grzeje normalnie i chłodzi normalnie ale tylko jak jest na lo bo jak dam na 16 stopni to od strony kierowcy odrazu daje gorace powietrze a od pasażera jest normalnie regulacja jak dam spowrotem na lo i na maxa zmniejszę siłę nawiewu to słychać dzwięk opadającej klapki i wtedy działa normalnie i nie wiem za co sie brać no jak będę miał czas i chęci to musze zobaczyć silniczek podobno jest gdzieś pod kierownicą przy pedałach można się do niego dobrać


Użytkownik pan2m edytował ten post 15:29, 12.03.2019

  • 0

#15 pan2m

pan2m
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:podlasie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:11, 30.03.2019

No i problem rozwiązany dziś cieplutki dzień położyłem się pod kierownice w celu zlokalizowania silniczka nawiewu latareczka na głowie silnik odpalony i reguluje klime i co widze silniczek pacuje a dzwięk opadajacej klapki to dzwigienka z której wypadł bolec od dzwigni silniczka odkręciłem dwie śrubki od silniczka żeby nic nie połamać i bolec z silniczka trafił do dzwigienki klap nawiewu i gra gitara 15 min roboty bo mało miejsca ale nic trudnego i gra gitara 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, ogrzewanie, chłodzenie, nawiew, klimatronic

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq