Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Dziwny gwizd i-ctdi - raczej nie turbo

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 olek1305

olek1305
  • Forumowicz
  • 404 postów
  • Skąd:NWW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:20, 12.03.2014

Witam. Postaram się opisac problem jaki ostatni pojawił się w moim i-ctdi. Czasem słyszę gwizd z lewej strony jakby turbiny ale to raczej nie turbo. Najlepiej slychać to przy okolo 1,5-2,5 tys. obrotów. Przy przyspieszaniu powyżej 2,5 tys. gwizd jest zagłuszany przez pracę silnika. Słychać to również jak puszczę gaz i obroty swobodnie spadają. Jak zejdą poniżej 1 tys. dźwięk zanika ale jak dodam gazu na postoju to słychać ten gwizd (dlatego wykluczyłem turbo). I najlepsze że za moment gwizd samoczynnie znika i za jakiś czas w czasie jazdy znów się pojawia.  Czy może to byc np. przycinający się zawór EGR, bo nic innego nie przychodzi mi do głowy. Dodam jeszcze że jak zrobię głośniej radio (gdzieś około 13 w skali) to praktycznie nie słyszę tego dźwięku (chciałem mniej więcej zobrazować jego głośnść:). Nie wiem jak głośno gwiżdże umierające turbo (i czy może raz gwizdać a raz nie) ale chyba na postoju nie byłoby wtedy tego słychać w przypadku turbo bo nie pompuje. Miał ktoś podobny problem?


  • 0

#2 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2270 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 11:25, 12.03.2014

pamiętaj, że turbina kręci się cały czas a nie tylko jak jedziesz, więc nie wykluczał bym tak od razu turbo, po prostu czujesz ciąg przy wyższych obrotach bo turbo osiaga swoje nominalne parametry co nie znaczy, że w dolnym zakresie nie pracuje bo wirnik się kręci.


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#3 olek1305

olek1305
  • Forumowicz
  • 404 postów
  • Skąd:NWW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:15, 12.03.2014

Hmm w zasadzie tak ale czy możliwe że raz gwiżdże a raz nie. Jakby miała luzy na wirniku lub nieszczelność na dolocie to chyba cały czas by gwizdało?


  • 0

#4 Brodziu

Brodziu
  • Forumowicz
  • 1477 postów
  • Skąd:Gliwice/Manchester
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:204
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:33, 12.03.2014

czy gwizdze bez wzgledu na temp silnika? u mnie i z tego co kojarze to u wszystkich turbo gwizdze jak zimne i juz to bylo poruszane na forum ze nawet po regeneracji gwizdze, jak sie silnik nagrzeje to przestaje, cizezko zgadywac, nie slyszac tego, ale jak by sie turbo konczylo to raczej bys to odczul na mocy silnika, co do EGR to raczej on nie gwizdze, jak sie przytnie to sie przytnie, moze wyskoczyc check i silnik nie bedzie pracowal tak jak powinien, ja bym obstawial jakies lozysko, czyli pompa wody, wspomaganie albo altek lub tez roka napinajaca, wymianiales juz pasek wielorowkowy? zeby wykluczyc ktore z tych rzeczy, sciagnij pasek i odpal na chwile, jak gwizd jest to trzeba szukav dalej, jak nie to znaczy ze cos co jest napedzane paskiem, jak bys zmienail pasek, zaloz ten krotszy, poszukaj na forum gdzies jest DIY i nr czesci ;-)


  • 0

Moj Tourer

Tuned by Cinsoft


#5 olek1305

olek1305
  • Forumowicz
  • 404 postów
  • Skąd:NWW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:59, 12.03.2014

Gwiżdże na zimnym i na ciepłym i jak mu się zachce. Pasek wymieniałem z usunięciem rolki wg schematu serwisowego, jakieś 60 tys. temu łozyska w rolkach od paska (i wtedy to był zupełnie inny dźwięk a teraz  jakby powietrze gdzieś uciekało). No nic pozostało poobserwować ale na postoju to występuje tylko przez chwilę i zaraz cichnie także ciężko na razie będzie coś ustalić dopóki bardzie się nie spieprzy.


  • 0

#6 Brodziu

Brodziu
  • Forumowicz
  • 1477 postów
  • Skąd:Gliwice/Manchester
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:204
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:00, 12.03.2014

kopci mocniej? jak tak to by wskazywalo na jakis przeciek w ukladzie dolotowym skoro mowisz, ze tak jak by powietrze uciekalo


  • 0

Moj Tourer

Tuned by Cinsoft


#7 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:23, 12.03.2014

Moze masz puchę z filtrem źle zamknięta? Lub przytrzaśnięty filtr powietrza?


  • 0

#8 olek1305

olek1305
  • Forumowicz
  • 404 postów
  • Skąd:NWW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:36, 12.03.2014

Jak będę miał chwilę to popatrzę na dolot. Właśnie nie kopci i nie czuje spadku mocy, odpala normalnie. Poza ślizgającym się sprzęgłem (jeszcze nie wymieniane od nowości) od czasu do czasu nie zauważyłem żadnych problemów.


  • 0

#9 creator

creator
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Tourer Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:47, 03.11.2016

Jak będę miał chwilę to popatrzę na dolot. Właśnie nie kopci i nie czuje spadku mocy, odpala normalnie. Poza ślizgającym się sprzęgłem (jeszcze nie wymieniane od nowości) od czasu do czasu nie zauważyłem żadnych problemów.

Czołem

Czytam sobie już dość stary wątek, jednak mnie coś podobnego dotknęło w moim accordzie. Czy może rozwiązałeś ten problem mechanicznie? Jeśli tak to jaka była przyczyna? U mnie jest specyficzny świst podobny jak u ciebie z lewej strony silnika. Też zdejmowałem pasek wielorowkowy i jest bez zmian. Na wolnych obrotach jest specyficzne ćwierkanie na wyższych świst i nie ustaje :(

pozdrawiam


  • 0

#10 jaromirek96

jaromirek96
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Kalisz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:jhgjfhfhfg
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:23, 08.07.2019

Witam, mam podobny problem, czy ktoś znalazł rozwiązanie problemu?
  • 0

#11 triksi

triksi
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Biłgoraj
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:31, 08.07.2019

Witam, mam podobny problem, czy ktoś znalazł rozwiązanie problemu?

Sprawdzałeś dolot czy jest szczelny ? Miałem coś takiego akurat u mnie była pęknięta rura łącząca obudowę filtra z turbo . Trzeba dokładnie obejrzeć


  • 0

#12 karol.stanczyk41

karol.stanczyk41
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Skąd:bałtów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:nn1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:58, 23.07.2019

Mam podobny problem okazał się pęknięty kolektor,możesz sprawdzić czy nie okopcony.

Wysłane z mojego S55_Lite przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq