Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

F20Z1 - jak podnieść moc niewielkim kosztem?

V F20Z1 moc podnieść

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Charlie

Charlie
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:28, 26.02.2014

Wiem, że coś takiego było już ogólnie poruszane, ale nie otrzymałem konkretnej odpowiedzi....

W jaki sposób można podnieść moc Accorda z tym silnikiem? Z tego co się orientuję, to pomóc mogą: Wymiana kolektora na 4-2-1, wywalenie katalizatora, wymiana kolektora ssącego....

Pytanie, ile taka zabawa może kosztować i czy to w ogóle ma sens?
  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8881 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 12:09, 26.02.2014

Wywalenie kata ma sens jak jest zapchany.

SsÄ…cy i wydechowy bez odetkania reszty wydechu nie bardzo majÄ… sens.


  • 0

#3 pniok76

pniok76
  • Forumowicz
  • 468 postów
  • SkÄ…d:brzesko
  • Silnik:2,0
  • Wersja:v
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:58, 26.02.2014

jak nie zależy ci na prędkości a chodzi o lepsze odejście z miejsca,to chyba najprościej i najtaniej skrzynię na krudszą jakąś wymienić.Raczej nie podniesiesz mocy w tym silniku taniej i efektywniej niż swap na jakiś większy motor.Ciekawe jaki słupek by można było zgrać z osprzętem od f20z1.Zeby maxymalnie obnirzyć koszty takiej operacji


  • 0

#4 Charlie

Charlie
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:41, 28.02.2014

Nie no, chodzi mi raczej o niewielke poprawienie momentu, ani nie o odejście ani nie o prędkość. Odetakanie reszty wydechu, czyli po prostu do samego końca całego, tak?
  • 0

#5 Pawel_Aerodeck

Pawel_Aerodeck
  • Forumowicz
  • 446 postów
  • SkÄ…d:pl
  • Silnik:F20
  • Wersja:T
  • KM:+250hp
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:ce2
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:55, 11.03.2014

Pytanie, ile taka zabawa może kosztować i czy to w ogóle ma sens?

Możesz założyć jeszcze kolektor ssący z h23, ale to może ugrasz 4-5koni i podobnie momentu.

Z drugiej strony prawda jest taka że F20 ciężko jest wzmocnić w n/a po niskich kosztach (czyt. do ok 1kpln). Planowanie, wymiana uszczelniaczy i dotarcie głowicy to ok 300zł, uszczelka gł100zł, jakiś kolektor wydech 421 300zł, ssący 200-300zł. Wydech też pasowało by przerobić, nie mówię tutaj o zrobieniu przelotu bo to największa głupota młodego 'tunera''w silniku atmosferycznym tylko zrobienie zgodnie ze sztuką. Pół biedy jeśli umiesz i sam sobie to wszystko ogarniesz i założysz, później to trochę wystroić i może wyszło by jakieś 15hp więcej. W necie było wielu tjunerów którzy chwalili się wynikami po 170hp w f20 ale jakoś nigdy nikt nie wrzucił chociaż by wykresu.
Moim zdaniem F20 nie warto modzić jako n/a. Co innego boost :)


Użytkownik Pawel_Aerodeck edytował ten post 18:58, 11.03.2014

  • 0

http://www.accordklu...r-1-sezon-2014/

 

- mój temat, zapraszam.


#6 Neski

Neski
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • SkÄ…d:Brzeg
  • Silnik:2.0
  • Wersja:cc7
  • KM:161
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:20, 14.03.2014

Witam

troche nie zgodze sie z Toba na serii po wymianie ssacego i wydechowego z h23 juz masz 140-145 KM wiem bo praktykowalem to u siebie warunek sprawne motyle kazdy mod u mnie konczyl sie hamownia Strojenie . 

Obecnie moj setup:

silnik po generalnym remoncie , kolektor ssacy H23 , kolektor wydechowy H23 polerowane kanaly , skrzynia z Preludy F20A4 odelzone kolo zamachowe Fidanza ,sprzeglo Stage 2 , uklad wydechowy 2,5 bez kata(cat Back) a koncowy dwukomorowy robiony na zamowienie pod silnik jest troche glosny ale nie znacznie  . Power rura AOMA stozek K&N w oslonie pociagnietym powietrzem ze zderzaka z wystrojonym kompem legitymuje sie moca 161 KM a wiec da sie wykres dodam jak zakoncze wkoncu etap remontu domu i przeprowadzki.

A tu wykres kolegi z forum prelude team poland 

http://forum.hondapr...otyle&start=420 wykres z silnika F20A4 133 KM po modzie z kolektorami 


  • 0

#7 Gordon_Freeman

Gordon_Freeman
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • SkÄ…d:Kujawsko-Pomorskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:16, 16.11.2014

I jak możesz dodać już wykresik z hamowni?


  • 0

#8 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • SkÄ…d:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:35, 16.11.2014

Czleszek w F20A4 miał wynik :164,7 KM ,182,3Nm bez strojenia ECU ale przy zaledwie 3 st./C ;)

 

Chłopaki na forum hondaprelude.pl osiągają w F20A4 wyniki ponad 150 do 160KM na seryjnym komputerze, tak więc gra jest warta świeczki bo kolektory H23 ssący+wydechowy kosztują kilkaset złotych (zamiast seryjnego żeliwnego kolektora wyd. H23 jeszcze lepszy będzie rurowy 4-2-1).

 

Do tego krótka skrzynia biegów M2A4/U2L4 i auto będzie jeździć sporo dynamiczniej ...


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#9 Gordon_Freeman

Gordon_Freeman
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • SkÄ…d:Kujawsko-Pomorskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:07, 24.11.2014

No nie takie kilka, sam dolotowy z H23 z 300zÅ‚ kosztuje o ile trafisz jeszcze w  znoÅ›nym stanie, jak trzeba rozebrać to z tego co siÄ™ orientowaÅ‚em uszczelka do tego kolektora koÅ‚o 100zÅ‚, jak zrobisz dolot to i kolektor wydechowy by siÄ™ przydaÅ‚, rurowe 4-2-1 tez kolo 300 a to już wypadaÅ‚o by przemodelować caÅ‚y wydech, do pojemnoÅ›ci 2.0 minimum 2.25'' wywalić kata i jakieÅ› dobre komorowe tÅ‚umiki zapodać można Å›miaÅ‚o liczyć 1000zÅ‚ tak mi siÄ™ coÅ› wydaje.
Po takim zabiegu można to nazwać "Accord Type S" :gitara:  WiÄ™cej siÄ™ już chyba nie opÅ‚aca wkÅ‚adać, waÅ‚ek rorzÄ…du ostrzejszy pewnie z kolejnego kafla by kosztowaÅ‚.. A jeszcze nie wiem jak tu jest z podmiankÄ… gÅ‚owicy, da rade coÅ› przeszczepić z v-teckiem pod F serie?


Użytkownik Gordon_Freeman edytował ten post 20:12, 24.11.2014

  • 0

#10 Pawel_Aerodeck

Pawel_Aerodeck
  • Forumowicz
  • 446 postów
  • SkÄ…d:pl
  • Silnik:F20
  • Wersja:T
  • KM:+250hp
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:ce2
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:25, 24.11.2014

. A jeszcze nie wiem jak tu jest z podmianką głowicy, da rade coś przeszczepić z v-teckiem pod F serie?

Jasne, że tak, możesz sobie przykładowo wrzucić głowicę z h22a7.


  • 0

http://www.accordklu...r-1-sezon-2014/

 

- mój temat, zapraszam.


#11 miro31

miro31
  • Forumowicz
  • 66 postów
  • SkÄ…d:Krosno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ils, F20Z1
  • KM:ok 150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:31, 25.11.2014

Robiłem takiego moda u siebie. Tak jak koledzy piszą dość droga zabawa, ale jak masz nadwyżki kasy to możesz pokombinować, po wymianach ssącego i wydechu przydałoby się kompa p28 wsadzić i przerobić żeby motylki otwierał przy ok 4000, do tego procedurę startową i zapalenie kontrolki przed odcięciem, potem porządne strojenie i całkiem fajnie jedzie. Warto też dolot powietrza trochę przerobić żeby dobrze oddychał. Koszt całego moda ok 1500-1700pln także sporo, ale różnica w osiągach wg mnie duża. Jak pojadę na hamownię napiszę ile się udało ugrać.


  • 0

#12 Gordon_Freeman

Gordon_Freeman
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • SkÄ…d:Kujawsko-Pomorskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 04:56, 26.11.2014

Jasne, że tak, możesz sobie przykładowo wrzucić głowicę z h22a7.

Szczerze mówiąc nie wiedziałem takich tematów żeby ktoś to robił dlatego byłem ciekaw czy głowice na 100% pasują. Ale chyba na Honda Karma wyczytałem że w serii F i H są wymienne głowice. Tylko pewnie rzeźba spora i w cenie głowicy z kolektorami kompem i strojeniem mamy swapa.

Jest jeszcze jedna sprawa za którą pewnie zaraz mnie zrugacie:D Jak ktoś ma LPG podpięte to po swapie może się okazać że instalacja też wymaga zmodyfikowania, a pod vtec-a instalacja koło 4koła kosztuje żeby to miało ręce i nogi:D


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V, F20Z1, moc, podnieść

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq