Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Filtr cząstek stałych

VIII fitr DPF wypalanie wycinanie kreator mocy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
254 odpowiedzi w tym temacie

#16 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 11:05, 27.12.2013

No i ciekawostka: dziś do ASO poza mną było 3 innych klientów na tą samą usługę (przebiegi od 100 to 160tyś km).
Chyba przyszedł czas na nasze filtry :)


Chyba będe musiał dobrać się do mapy bez DPF'a i ogłosic na forum :)
Z ta aktualizacją softu jak nic się nie dzieje to lekka przesada :) tylko jak ludzie nie wiedzą to płacą :)
  • 0

#17 tomtytus

tomtytus
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:14, 27.12.2013

Z ta aktualizacją softu jak nic się nie dzieje to lekka przesada :) tylko jak ludzie nie wiedzą to płacą :)


No właśnie nic się nie dzieje w sensie filtr nie jest wypalany i się zapycha…i może dla tego właśnie zalecają wymianę softu?
Może w nowym sofcie coś zostało w tej materii poprawione?
Nie wiem ale jak zalecają to postanowiłem zaktualizować.

ps: umówiłem się w poniedziałek na wycinanie filtra. Miejmy nadzieję, że operacja zostanie wykonana bez zastrzeżeń...
  • 0

#18 Ellipsis

Ellipsis
  • Forumowicz
  • 774 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SkyPassion
  • KM:165
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:08, 28.12.2013

W Hondach to od poczatku cos te DPF byly nie dopracowane(albo oprogramowanie). Masa diesli jezdzi czy to VW czy inne marki i jakos to funkcjonuje, lepiej/gorzej ale dziala a u nas to juz nie pierwszy temat dot. ciaglego komunikatu o DPF.
  • 0

Jest : Honda CBR 600 RR i inne... 

Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL


#19 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 08:41, 28.12.2013

nie powiedziałbym że tylko honda ma niedopracowane, kolega ma mazde 5 z 2008r. i tam na miarce oleju są trzy stany zaznaczone: min, max i jeszcze wyżej jeden stan który wskazuje że paliwo dostaje się do oleju i go rozrzedza (wszystko dzieje się w normalnej eksploatacji i jest dopuszczone przez producenta), więc jak taki olej silnikowy rozrzedzony przez olej napędowy ma trzymać swoje parametry a producent nie widzi w tym nic złego jeśli tylko ilość tej mieszanki olejowo-paliwowej nie przekroczy trzeciego stanu, jak dla mnie to jest jakaś paranoja.

ps. a z tego co mi się kojarzy to dość sporo tego paliwa wchodzi na ten 3 stan, kolega mówił że zamiast 4 litrów kiedyś spuścił 7L.
  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#20 Brasi91

Brasi91
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Łuków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:28, 28.12.2013

DPF i EGR w dwóch poprzednich samochodach spowodowały, że kolejnym samochodem będzie benzyna. Saab z silnikiem 1.9 TTiD 180 KM to coś okropnego do użytku w mieście, zapychający się filtr w ziemie to standard, brak mocy a do tego proeblemy z EGR. U mnie w byłym samochodzie (saabie) za wycięcie DPF + nowe mapy krzyknęli ok. 1000 zł. Na szczęście trafił się kupiec i go sprzedałem :). Nowoczesne diesle są dobre na trasę, gdzie cały proces wypalania zachodzi bez problemu. Wcześniejszy samochód ze względu na mój charakter pracy to fiat scudo z 2007 r. Cały czas użytkowany w trasie. Po sprzedaży z przebiegiem ok. 200 k tys. km osobie znajomej która zaczęła go użytkować tylko i wyłącznie w mieście, pojawiły się problemy z dpf'em. Ja mogłem tylko rozłożyć ręce bo nie zdawałem sobie sprawy, że dany model posiada filtr cząstek stałych :/

Teraz czekam na acco w benzynie :)

Pzdr.
  • 0

#21 tomtytus

tomtytus
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:46, 28.12.2013

A swoją drogą: jest ktoś na tym forum, kto wycinał u siebie DPF'a?
Czy są tylko tacy, którzy w teorii wiedzą, że jak się zapycha to trzeba wyciąć? :)
  • 0

#22 pawel2212

pawel2212
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:PL/Northampton
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV Executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:51, 28.12.2013

Ja u siebie wycinalem bo zapychal mi się 3 razy w miesiącu i miałem do wyboru wycinka albo wymiana i to prawda że w Hondach DPF to porażka
  • 0

#23 tomtytus

tomtytus
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:09, 28.12.2013

Czy masz po tym zabiegu jakieś komplikacje i problemy z elektroniką typu tryb awaryjny itp?
Czy samochód mocni dymi? Czy w ogóle zaczyna dymić?
  • 0

#24 Ellipsis

Ellipsis
  • Forumowicz
  • 774 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SkyPassion
  • KM:165
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:14, 28.12.2013

Ale Maxell widzisz Mazda tez japoniec a japonczycy stosunkowo pozno zaczeli montowac Diesle. Moze tu jest tez jakis problem w krotkich testach, ale po ew. problemach powinni je szybko eliminowac. Honda ma super silnik diesla ale osprzet jego jest katastrofalny. Sprzeglo nie moga lub nie chca poprawic od 10 lat, DPF od 5lat to samo..
  • 0

Jest : Honda CBR 600 RR i inne... 

Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL


#25 pawel2212

pawel2212
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:PL/Northampton
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV Executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:33, 29.12.2013

Z autem po wycince nic sie nie dzieje tylko może troszkę silnik głośniej słychać albo jestem przewrazliwiony. Przy normalnej jeździe w ogóle nie dymi tylko przy ostrzejszej jezdzie z pedałem w podłodze potrafi puścić dymka.
  • 0

#26 daniel76

daniel76
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Łowicz
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:32, 30.12.2013

Jak długo jeździsz po wycięciu, jaki mniej więcej przebieg zrobiłeś jeśli mogę spytać bo właśnie zastanawiam się nad wywaleniem tego dziadostwa
  • 0
daniel76

#27 leon1600

leon1600
  • Klubowicz
  • 100 postów
  • Skąd:Luboń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:158
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:30, 30.12.2013

Te filtry FEP/DPF to zmora wszystkich marek nie tylko Hondy . Jeśli problem pojawia się po 100 - 150 tys to naprawdę dobry wynik. W pracy mamy dwa Ople: Vectra jeżdżąca głownie w trasie, problemy z filtrem już od 60 tys. Po wielu walkach w końcu wymieniony po 70 tys. Drugi to Insignia jeździ głownie po mieście, niby jeszcze jeździ, ale przy przebiegu 40 tys wzywa do przepchania filtra na autostradzie raz na tydzień. Jak tego nie zrobisz przechodzi w tryb awaryjny, kiec kolega raz na tydzień jeździ w koło domu:-)
  • 0

#28 tomtytus

tomtytus
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:59, 31.12.2013

Ja jestem świeżo po wycięciu filtra.
Na obecną chwilę wszystko działa, nie ma żadnych błędów - wszystko tak, jak przed wycinką.

Po lekturze internetowych artykułów i tego, o czym pisał pawel2212 też obawiałem się, że silnik będzie głośniej chodził…jednak po kilkudziesięciu przejechanych kilometrach niczego takiego nie stwierdzam. Nie stwierdzam również żadnego widocznego dymienia podczas eksploatacji miejskiej. Myślę, że normą będzie czarna chmurka po wciśnięciu pedału w podłogę po dłużej jeździe w korkach ale chyba można z tym żyć.

Ciekaw jestem tylko, jak będzie wyglądało serwisowanie samochodu. Oczywiście nie mam zamiaru robić jakiejś tajemnicy z tego, że nie ma filtra. Wręcz przeciwnie - warto o tym powiedzieć, żeby nie wgrywali/aktualizowali oprogramowania. Ale myślę, że jeżeli nie będzie żadnych poważniejszych awarii to wszystko powinno działać.
  • 0

#29 pawel2212

pawel2212
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:PL/Northampton
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV Executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:15, 31.12.2013

Od wyciecia tego ustrojstwa jeżdżę już około 1.5 roku i zrobiłem około 20tys km w tym 90% po miescie i głowa spokojna że DPF się zapcha
  • 0

#30 Ellipsis

Ellipsis
  • Forumowicz
  • 774 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SkyPassion
  • KM:165
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:23, 31.12.2013

Po wycince auto generalnie jest nie zgodne z prawem i nie powinno przejsc przegladu wiec na twoim miejscu bym sie nie chwalil tym. W polsce jak to w polsce ale u niemca taki numer by nie przeszedl.
  • 0

Jest : Honda CBR 600 RR i inne... 

Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, fitr, DPF, wypalanie, wycinanie, kreator mocy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq