Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Filtr cząstek stałych

VIII fitr DPF wypalanie wycinanie kreator mocy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
254 odpowiedzi w tym temacie

#226 BartekZ

BartekZ
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:26, 13.01.2019

Ja także podzielę się swoją historią. Auto zakupiłem z przebiegiem 149tys. Aktualnie ma przebieg 155tyś. Autem od zakupu zrobiłem 6tyś i w tym okresie 3 razy zapalił mi się DPF z ! nigdy nie zaobserwowałem aby zaświeciła się ikonka DPF bez ! (ASO i instrukcja  mówi, że jest taka ikonka, ale z osób tu piszących nikt takiej nie widział). Po pierwszym wypaleniu serwisowym przejechałem około 1000km – DPF!. Następnie wykręciłem filtr i wysłałem do czyszczenia, (mycie chemią i wysokie ciśnienie), pomogło na 4000km i ponownie DPF!. Wypalanie elektroniczne ponownie zrobione kilka dni temu. Odczyty  przed wypaleniem to ciśnienie różnicowe 3,5kPa, zawartość cząstek stałych 9g. Od ostatniego wypalania  zużyte 176l  czyli około 2000km. Szukałem przyczyny w wtryskach ale wygląda, na to że jest w porządku. Korekty wtrysków 0,0mg, 0,2mg, 0,1mg, -0,2mg. Zastanawiała mnie jeszcze temp. spalin blok1 – 0C, blok2-84C. Myślałem, że może problem jest z czujnikiem temperatury ale pomiar drugim aucie jest taki sam, więc jest chyba OK.  Z tego co wnioskuję po swoim aucie to przyczyną są prawdopodobnie małe przebiegi. Mój dzienny przebieg to 5km (do pracy i z powrotem). Weekend 40 km, ale nie ma warunków do wypalenia tak jak sugerują ( min. 50km/h 15min.). Nadal szukam rozwiązania, które dało by znać wcześniej przed wejściem w stan serwisowy. Czy ktoś może zastanawiał się nad takim rozwiązaniem: interfejs OBDII + oprogramowanie (android), które wskazywałoby ciśnienie różnicowe w filtrze, zapełnienie i temp.DPF. Może poprzez bieżące odczyty dałoby się wykalkulować chęć wypalania się  DPFa.


  • 0

#227 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 21:42, 13.01.2019

kto o zdrowych zmysłach kupuje auto z dpf aby jeździć 5 km do pracy i z powrotem? nie ma szans aby to dobrze jeździło, albo wytnij dpf albo sprzedaj auto, albo tak jak ja to zrobiłem - kup sobie do jazdy po mieście np. accorda 6 gen, a diesla bedziesz miał na trasy ;)


Użytkownik Maxell edytował ten post 21:44, 13.01.2019

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#228 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 17:45, 14.01.2019

Filtra już nie uzdrowisz, swoje zrobił i się skończył. Mawet jak kupisz nowy to przy takiej jeździe problem szybko wróci... Posluchaj Maxella...


  • 0

#229 pkantor

pkantor
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Irlandia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:153
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Saloon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:37, 21.05.2019

Witam
Czy może ktoś pomóc mam taki problem wyskoczyła mi kontrolka od dpf do wypalenia nie zrobilem tego, wskoczył mi bład z wykrzyknikiem i włączył się tryb awaryjny pojechałem do mechanika wypalił mi na postoju błąd zniknął wszystko wróciło do normy,żadnego dymu nie było podczas wypalania. Tydzień pojeździłem może ze 100 mil zrobiłem, wyjeżdzam w trasę dziś 20 minut jazdy i wyskoczyła kontrolka od razu z wykrzyknikiem miał tak ktoś kiedyś? Czy możliwe że to czujnik co jest w dpfie? Mam aktualnie 83000 mil także nie jest tragiczny przebieg i podczas wypalania nie było wogóle dymu może on nie jest zapchany tylko łapie błąd przez czujnik ? Ten mechanik opowiadał że wcześniej wypalili gościowi w takiej samej Hondzie to u niego normalnie czarny dym lecial , smierdzialo. Bardzo proszę o pomoc pozdrawiam


Kolego mam obecnie ten sam problem.
U mnie przebieg to 150tys mil.
Dopalanie serwisowe z komputera zrobione 3razy przez ostatnie 2miesiace.
W trakcie dopalania niemal nie kopcilo ale zapaszek dalo sie wyczuc.
Niestety pewnie za dwa tygodnie trzeba bedzie znow dopalac zeby auto jakos jechalo.
Dodam, ze szukam wlasnie nowego filtra. Wymienie i bedzie spokoj na kilka lat. Przy odrobinie szczescia bo auto w 80% jezdzi po miescie.
Regeneracja nie wchodzi w gre bo nie moge zostac bez auta na dwa tygodnie bo tyle potrwa go wydrzec, wyslac do Polski i wstawienie go do auta.
Mowiac krotko wole nowa podrobe z gwarancja niz niepewnego pochodzenia regenerowana czesc.
  • 0

#230 pkantor

pkantor
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Irlandia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:153
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Saloon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:02, 22.05.2019

Co sadzicie o takim wynalazku?

https://allegro.pl/o...idShowitemShare

Sprzedajacy twierdzi, ze to nowy produkt.
Cena jest umowmy sie przystepna.
Chociaz gdy zaczalem szukac po kodzie produktu w kilku innych miejscach/sklepach wolaja za to tyle samo pod warunkiem zwrotu starego DPFa albo okolo 3000Zlociszy bez zwrotu.
Na tej konkretnej "aukcji" nie ma zadnej wzmianki na temat zwrotu zapchanego filtra.

Ktos kupowal takie cudo w ogole czy wolicie regenerowac?
  • 0

#231 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:30, 23.05.2019

To nowy zamiennik blueprint'a - kupujesz bez żadnego oddawania starego. Słyszałem, że polscy Janusze naciągają na oddawanie starego, żeby wytłuc wkład i sprzedać, bo tam jakieś złoto, platyna i inne diamenty są do odzyskania. Można kilka stówek (za sztukę) przytulić za wytłuczony wkład - także nawet trochę jeszcze odzyskasz, jak znajdziesz miejsce skupu. No i całe szczęście, że jest zamiennik, bo cena nowego oryginalnego to jakiś absurd. Blueprint takie zamienniki ma w sprzedaży mniej więcej od dwóch lat, gdzieś kiedyś nawet widziałem za 1500zł. Pozdrawiam

Użytkownik piotr2012 edytował ten post 09:31, 23.05.2019

  • 0

#232 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 11:31, 23.05.2019

Też rok temu orientowałem się i był to jedyny zamiennik. Do wersji 180 km kosztował około 2 tyś.


  • 0

#233 pkantor

pkantor
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Irlandia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:153
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Saloon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:22, 27.05.2019

Widzialem kilka ofert gdzie za te sama cene sprzedajacy wymagali albo zwrotu starego filtra albo doliczali kolkaset zlotych do wyjsciowej ceny zamiennika.
Co do odzysku DPFaja mam inny plan.
Zaloze nowiutki zamiennik. Stary oryginal dam do regeneracji komus z myjka ultradzwiekowa i go sprzedam albo zatrzymam bo nie wiadomo kiedy zamiennik moze sie zapchac... Tak czy siak beda same zyski.
Dzieki koledzy za odpowiedz.
Pozdrawiam.

Użytkownik pkantor edytował ten post 14:22, 27.05.2019

  • 0

#234 mesixonUK

mesixonUK
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Piła
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:15, 30.06.2019

Witam, wie ktoś gdzie znajduje się czujnik ect1(chodzi o czujnik od temperatury płynu chłodzącego) muszę go wymienić bo pokazuje ciągle stała wartość temperatury i przez to prawdopodobnie nie chce mi się zainicjowac wypalanie dpf bo musi być min 80 stopni a jest ciągle 71 i sie nie zmienia.
  • 0

#235 RobCie

RobCie
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Wigan
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:52, 04.08.2019

Witam.Potrzebna pomoc ,moze ktos sie orientuje..Auto stracilo moc(tryb awaryjny) i wyskoczyla kontrolka DPF! po regenracji dwukrotnej problem powrocil .Kupilem nowy filter dpf(zamiennik).po przelozeniu na nowy..niebylo mozliwosci wykasowania bledu i powrot w normalny stan ..potrzebna byla ponowna regenracjia.Wszystko fajnie ..zero bledow..po 30 minutuch wyskoczyla kontrolka check engine i  nie dlugo potem auto stracilo moc.Ponowne podpjecie pod komputer..blad P2002 DPF Efficiency below threshold current/PGM-Fi ,drugi blad jest taki sam tylko zamiast current(obecny) jest temporary(chwilowy) i B1031 ultrasonic sensor error current/body electrical.Po wykasowaniu  wraca po jakims czasie jazdy(20min.)check engine i spadek mocy.Po wylaczeniu silnika i ponownym odpleniu kontrolka dalej swieci .wraca moc na 5-10 minut i potem sie traci.Prosze o Pomoc.


  • 0

#236 triksi

triksi
  • Forumowicz
  • 125 postów
  • Skąd:Biłgoraj
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 00:25, 05.08.2019

Witam.Potrzebna pomoc ,moze ktos sie orientuje..Auto stracilo moc(tryb awaryjny) i wyskoczyla kontrolka DPF! po regenracji dwukrotnej problem powrocil .Kupilem nowy filter dpf(zamiennik).po przelozeniu na nowy..niebylo mozliwosci wykasowania bledu i powrot w normalny stan ..potrzebna byla ponowna regenracjia.Wszystko fajnie ..zero bledow..po 30 minutuch wyskoczyla kontrolka check engine i  nie dlugo potem auto stracilo moc.Ponowne podpjecie pod komputer..blad P2002 DPF Efficiency below threshold current/PGM-Fi ,drugi blad jest taki sam tylko zamiast current(obecny) jest temporary(chwilowy) i B1031 ultrasonic sensor error current/body electrical.Po wykasowaniu  wraca po jakims czasie jazdy(20min.)check engine i spadek mocy.Po wylaczeniu silnika i ponownym odpleniu kontrolka dalej swieci .wraca moc na 5-10 minut i potem sie traci.Prosze o Pomoc.

Przede wszystkim po założeniu nowego DPF powinieneś zrobić reset dpf  czyli poinformować sterownik że jest nowy filtr a nie robic regeneracji


  • 0

#237 jozek91

jozek91
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:1500
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:k
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:31, 05.08.2019

a czy ktoś się orientuję w temacie  czyszczenie DPF cena


  • 0

#238 RobCie

RobCie
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Wigan
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:04, 05.08.2019

Przede wszystkim po założeniu nowego DPF powinieneś zrobić reset dpf  czyli poinformować sterownik że jest nowy filtr a nie robic regeneracji


Nie bylo opcji..zresetowania dpf..tylko regeneracja.Dzis zresetowalem n.a. kompie cxujnik podcisnienia. Wszystko bylo dobrze przy spokojnej jezdzie,dopiero jak przycislem wrocila kontrolka check engine.podczas wymianay filtra jeden pipe pressure dpf(metalowy)zapiekl sie I niewkrecilem do konca..moze przepuszcza cisnienie n.a. nim?n.a. kompie wyskakuja 2 bledy dpf jeden staly jeden tymczasowy.wieksza predkosc ..wieksze cisnienie..dlatego Traci moc I kontrolka check engine.
  • 0

#239 JanB

JanB
  • Forumowicz
  • 66 postów
  • Skąd:Wielkopolska
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Comfort
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:01, 05.08.2019

Chcę to eko g usunąć, czy będą jakieś konsekwencje w kompie samochodu? I drugie pytanie kto w Poznaniu lub w okolicach może skutecznie wykonać moje zlecenie?


  • 0

#240 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 20:37, 08.08.2019

Trzeba zmienić program...
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, fitr, DPF, wypalanie, wycinanie, kreator mocy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq