Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wymiana czujnika spalania stukowego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
136 odpowiedzi w tym temacie

#106 Exige01

Exige01
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CL
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:32, 28.08.2019

Cześć,

Wszystkie znaki wskazują, że i u mnie jest ten czujnik do wymiany. Na ebay'u znalazłem coś takiego link .

Cena 10 razy mniejsza niż w ASO, a wygląda na oryginał. Co ciekawe na aledrogo można znaleźć taki czujnik z identycznym zdjęciem ale już za 468zł.

Czy ktoś kupował już taki czujnik za wielką wodą i może podzielić się doświadczeniami?

EDIT: auto to Accord 2005, 2.0B


Użytkownik Exige01 edytował ten post 12:33, 28.08.2019

  • 0

#107 Mczagor23

Mczagor23
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Rumia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:53, 20.12.2019

Witam,

Odświeżę trochę temat bo i mnie dopadł problem z czujnikiem spalania stukowego w mojej Hani. Mam podobne objawy co koledzy powyżej a mianowicie: szarpanie podczas przyspieszania, zamulenie w dolnych zakresach prędkości obrotowych, świecący i gasnący check engine. Po sprawdzeniu na kompie wyszedł błąd PO325- czyli standardowo niesprawny czujnik spalania stukowego.

Dzisiaj wymieniłem czujnik na zamiennik firmy ERA, skasowałem błąd i po przejechaniu zaledwie kilku kilometrów ponownie wyskoczył mi check engine.

I tutaj potrzebuję waszej porady. Zastanawiam się czy faktycznie może to być niesprawny czujnik czy może są jakieś problemy związane z kablami lub bezpośrednio z wtyczką. Czy jest  jakaś możliwość sprawdzenia sprawności czujnika spalania stukowego, który mam wykręcony tzn. "wierzchu" ?? Np. poprzez zmierzenie rezystancji czujnika albo coś podobnego ?? Czy może diagnostyka tego czujnika polega tylko i wyłącznie na właściwym wkręceniu, podpięciu wtyczki, skaowaniu błędu i obserwacji kontroli "check engine" oraz właściwości jednych Hanki ?

Macie jakieś doświadczenia w tym zakresie ?? Jak tak to proszę podzielcie się, chętnie poczytam bo za bardzo teraz nie wiem jak się za to zabrać. 

 

Pozdrawiam.


  • 0

#108 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 15:44, 30.12.2019

http://www.accordklu...owego/?p=993661

 

Wystarczy chwilę poszukać. Wszystko jest kolego na forum. Pozdrawiam. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#109 Mczagor23

Mczagor23
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Rumia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:43, 29.01.2020

Jednak coś w tym jest ze Hondy nie tolerują zamienników. Na początku po wyskoczeniu "check engine" i stwierdzeniu, że to jest błąd czujnika spalania stukowego kupiłem zamiennik firmy ERA za 140 zł i dałem mechanikowi do wymiany. Niestety okazał się bublem, czujnik nawet przez chwilę nie pracował prawidłowo. Dzisiaj ten sam mechanik wymienił mi go na oryginał zakupiony z Allegro za 467 zł i jak ręką odjął. Kontrolka zgasła, silnik zaczął równiej pracować, przestał zamulać na niskich obrotach, stał się bardziej dynamiczny oraz bez żadnej zwłoki czasowej zaczął prawidłowo reagować na pedał gazu. Ponadto rozmawiałem dzisiaj z mechanikiem i miał podobny przypadek z Hondą CR-V. I ta sama historia. Jak pada czujnik spalania stukowego to polecam wymieniać tylko na oryginał. Pozdrawiam.


  • 0

#110 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 15:48, 29.01.2020

To właśnie napisałem  w podlinkowanym temacie żeby stosować w tym przypadku oryginalne części. 

Ważne że auto zrobione, błędy znikły i można nabijać kilometry dalej w spokoju. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#111 kryniek

kryniek
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Węgrów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:10, 29.01.2020

Właśnie mija 5 miesięcy od kiedy wymieniłem czujnik w moim acco

Dałem za niego całe 26 zł i nadal tyle kosztuje. Producent HBK.

Opis wymiany i link do sklepu jest parę postów wcześniej.

Dziwi mnie że nikt więcej tego nie powielił. Przecież wydając tak małe pieniądze

na czujnik trudno powiedzieć że się coś ryzykowało.


  • 0
Stag 300 Premium, KME Silver, Hana Gold, wlew pod klapką, zb. 55 l

#112 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 18:31, 29.01.2020

Bo z doświadczenia wiem że tylko jeden na dziesięć czujników firmy krzak będzie działał. To jest ruletka z tym Chińskim dziełem inżynierii. Lepszy będzie używany, ale oryginalny.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#113 antonio81

antonio81
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Skąd:pruszków
  • Silnik:24T
  • Wersja:EXECUTIVE
  • KM:ok 400
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:10, 13.02.2020

Ja tylko dopiszę, że mi wymiana tego czujnika zajęła 4 minuty:
Naszykowałem nasadkę 27 kilka przedłużek o różnej długości i ZŁĄCZE KĄTOWE.
Z lewej strony kolektora ( między kolektorem, a alternatorem ) jest sporo miejsca. Wsadziłem tam lewa rękę i nałozyłem nasadkę wraz ze złączem kątowym i przedłużką. ( wczesniej oczywiście zdjałem wtyczkę z czujnika) końcówka przedłuzki wyszła pod kolektorem , przed chłodnicą. Nałozyłem klucz grzechotkę, wykonałem 1/4 obrotu i już potem mogłem sam czujnik wykręcić ręką.
I tak jak było wspomniane nowy dokręcamy z siłą 30 Nm


  • 0

Accord 2.4 234KM, 261Nm
 


#114 Mario6321

Mario6321
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:lubelskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:12, 13.03.2020

Witam 

Czy ten czujnik może być walnięty mimo, że nie   świeci check?

Zmagam się z problem szarpania auta, odkąd je zakupiłem ,tzn jakieś 2 lata temu. Objawy to szarpanie na biegu 1 i 2 oraz szarpniecie przy ponownym wciśnięciu gazu (opóźnienie w reakcji na sekundę, dwie  potem szarpniecie) 

Tyle już opcji sprawdzałem co to może powodować, że już w sumie głupi jestem, został chyba do sprawdzenia rozrząd dokładnie po znakach no i może sprzęgło ale ten drugi objaw jakoś nie pasuje do tego.

 

Aha jedną prawidłowość ostatnio zauważyłem, mianowicie po zalaniu 98 auto w sumie nie szarpie, może minimalnie, ciszej jakby chodził silnik, dlatego zastanawiam się czy to ma coś wspólnego z tym czujnikiem.


  • 0

#115 gość198777

gość198777
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:epicentrum KUTNO
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:54, 04.11.2020

Witam.Mnie też nie ominął problem z tym czujnikiem.Z tego co piszecie najlepiej kupić używkę oem.Tylko pytanie skąd wiedzieć że to faktycznie oryginał nie podróba? Kupiłem używany czujnik który ma być ori niżej fotki,ale skąd wiedzieć że to nie zamiennik,nic na nim nie piszę,zero informacji

 

f5d4b8a3d0d22.jpg

 

Czujnik:

 

f595885f76b24.jpg

 

5aa5c197698b9.jpg

 

85f96977cf413.jpg

 

85f96977cf413.jpg

 

bc4fbc64013e9.jpg

 

192dc79ef0c12.jpg

 

1c03008f12b9c.jpg


  • 0

#116 kryniek

kryniek
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Węgrów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 23:13, 05.11.2020

Wygląda na to że nikt jeszcze nie potrafi takiego czujnika skopiować. Jestem po wymianie taniego chińskiego zamiennika.

Postanowiłem że jak padnie kupię nowy oryginał i tak też zrobiłem. Nie wiem jak było na pierwszy montaż ale

oryginalny czujnik posiada oznaczenie na korpusie, mój tani chinol nie miał nic a starego oryginału już nie mam.

 

https://drive.google...iew?usp=sharing


  • 0
Stag 300 Premium, KME Silver, Hana Gold, wlew pod klapką, zb. 55 l

#117 gość198777

gość198777
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:epicentrum KUTNO
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:32, 06.11.2020

Jestem już po wymianie,po lewej stronie mój czujnik zdjęty z auta z widocznymi oznaczeniami 78   326 i dużym M.Po prawej czujnik który kupiłem i ma być niby używką oem,jak widać jest wyższy nie posiada żadnych oznaczeń i gdy trzyma się go w ręku jest lżejszy od tego mojego wyjętego z auta.Na razie zbyt wcześnie żeby mówić czy wymiana przyniosła zamierzony efekt bo zrobiłem to wczoraj,pojeżdżę dłużej dam znać czy jest poprawa

 

acd7176f27a4c.jpg

 

0c727eb5d1c5d.jpg


  • 0

#118 dzidziuch26

dzidziuch26
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Świecie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:44, 02.04.2021

Wygląda na to że nikt jeszcze nie potrafi takiego czujnika skopiować. Jestem po wymianie taniego chińskiego zamiennika.
Postanowiłem że jak padnie kupię nowy oryginał i tak też zrobiłem. Nie wiem jak było na pierwszy montaż ale
oryginalny czujnik posiada oznaczenie na korpusie, mój tani chinol nie miał nic a starego oryginału już nie mam.

Jak ten chinol się sprawuje? Działa do tej pory?
https://drive.google...iew?usp=sharing


  • 0

#119 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:43, 04.04.2021

Padł mi ten nieszczęsny czujnik w K20Z i tutaj w przeciwieństwie do K20A jest problem z dostępem z powodu plastikowego gunwa które jest pod kolektorem. Wymieniał ktoś stukowca w tym silniku?


  • 0

#120 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:26, 04.04.2021

Wymieniałem niedawno i skoczyło się na demontażu alternatora, żeby dostać się do czujnika. Podobno niektórym udaje się wcisnąć też rękę pomiędzy alternatorem i kolektorem, ściągając tylko przewód masy od alternatora, ale mi się nie udało, ręki nie dało się wcisnąć.
Można też jeszcze poluznić/odkręcić
kolektor ssący i jego mocowanie na dole bodajże, ale trzeba mieć chyba specjalny klucz oczkowy specjalnie wygięty numer 12, żeby udało się to zrobić - tego też nie udało mi się dokonać, więc dlatego odkręciłem alternator i sprawę załatwiłem.
Powodzenia życzę.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq