Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wymiana czujnika spalania stukowego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
112 odpowiedzi w tym temacie

#106 Exige01

Exige01
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CL
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:32, 28.08.2019

Cześć,

Wszystkie znaki wskazują, że i u mnie jest ten czujnik do wymiany. Na ebay'u znalazłem coś takiego link .

Cena 10 razy mniejsza niż w ASO, a wygląda na oryginał. Co ciekawe na aledrogo można znaleźć taki czujnik z identycznym zdjęciem ale już za 468zł.

Czy ktoś kupował już taki czujnik za wielką wodą i może podzielić się doświadczeniami?

EDIT: auto to Accord 2005, 2.0B


Użytkownik Exige01 edytował ten post 12:33, 28.08.2019

  • 0

#107 Mczagor23

Mczagor23
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Rumia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:53, 20.12.2019

Witam,

Odświeżę trochę temat bo i mnie dopadł problem z czujnikiem spalania stukowego w mojej Hani. Mam podobne objawy co koledzy powyżej a mianowicie: szarpanie podczas przyspieszania, zamulenie w dolnych zakresach prędkości obrotowych, świecący i gasnący check engine. Po sprawdzeniu na kompie wyszedł błąd PO325- czyli standardowo niesprawny czujnik spalania stukowego.

Dzisiaj wymieniłem czujnik na zamiennik firmy ERA, skasowałem błąd i po przejechaniu zaledwie kilku kilometrów ponownie wyskoczył mi check engine.

I tutaj potrzebuję waszej porady. Zastanawiam się czy faktycznie może to być niesprawny czujnik czy może są jakieś problemy związane z kablami lub bezpośrednio z wtyczką. Czy jest  jakaś możliwość sprawdzenia sprawności czujnika spalania stukowego, który mam wykręcony tzn. "wierzchu" ?? Np. poprzez zmierzenie rezystancji czujnika albo coś podobnego ?? Czy może diagnostyka tego czujnika polega tylko i wyłącznie na właściwym wkręceniu, podpięciu wtyczki, skaowaniu błędu i obserwacji kontroli "check engine" oraz właściwości jednych Hanki ?

Macie jakieś doświadczenia w tym zakresie ?? Jak tak to proszę podzielcie się, chętnie poczytam bo za bardzo teraz nie wiem jak się za to zabrać. 

 

Pozdrawiam.


  • 0

#108 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2854 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 120
Super

Napisano 15:44, 30.12.2019

http://www.accordklu...owego/?p=993661

 

Wystarczy chwilę poszukać. Wszystko jest kolego na forum. Pozdrawiam. 


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#109 Mczagor23

Mczagor23
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Rumia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:43, 29.01.2020

Jednak coś w tym jest ze Hondy nie tolerują zamienników. Na początku po wyskoczeniu "check engine" i stwierdzeniu, że to jest błąd czujnika spalania stukowego kupiłem zamiennik firmy ERA za 140 zł i dałem mechanikowi do wymiany. Niestety okazał się bublem, czujnik nawet przez chwilę nie pracował prawidłowo. Dzisiaj ten sam mechanik wymienił mi go na oryginał zakupiony z Allegro za 467 zł i jak ręką odjął. Kontrolka zgasła, silnik zaczął równiej pracować, przestał zamulać na niskich obrotach, stał się bardziej dynamiczny oraz bez żadnej zwłoki czasowej zaczął prawidłowo reagować na pedał gazu. Ponadto rozmawiałem dzisiaj z mechanikiem i miał podobny przypadek z Hondą CR-V. I ta sama historia. Jak pada czujnik spalania stukowego to polecam wymieniać tylko na oryginał. Pozdrawiam.


  • 0

#110 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2854 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 120
Super

Napisano 15:48, 29.01.2020

To właśnie napisałem  w podlinkowanym temacie żeby stosować w tym przypadku oryginalne części. 

Ważne że auto zrobione, błędy znikły i można nabijać kilometry dalej w spokoju. 


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#111 kryniek

kryniek
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • Skąd:Węgrów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:10, 29.01.2020

Właśnie mija 5 miesięcy od kiedy wymieniłem czujnik w moim acco

Dałem za niego całe 26 zł i nadal tyle kosztuje. Producent HBK.

Opis wymiany i link do sklepu jest parę postów wcześniej.

Dziwi mnie że nikt więcej tego nie powielił. Przecież wydając tak małe pieniądze

na czujnik trudno powiedzieć że się coś ryzykowało.


  • 0
Stag 300 Premium, KME Silver, Hana Gold, wlew pod klapką, zb. 55 l

#112 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2854 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 120
Super

Napisano 18:31, 29.01.2020

Bo z doświadczenia wiem że tylko jeden na dziesięć czujników firmy krzak będzie działał. To jest ruletka z tym Chińskim dziełem inżynierii. Lepszy będzie używany, ale oryginalny.
  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#113 antonio81

antonio81
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Skąd:pruszków
  • Silnik:24T
  • Wersja:EXECUTIVE
  • KM:ok 400
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:10, 13.02.2020

Ja tylko dopiszę, że mi wymiana tego czujnika zajęła 4 minuty:
Naszykowałem nasadkę 27 kilka przedłużek o różnej długości i ZŁĄCZE KĄTOWE.
Z lewej strony kolektora ( między kolektorem, a alternatorem ) jest sporo miejsca. Wsadziłem tam lewa rękę i nałozyłem nasadkę wraz ze złączem kątowym i przedłużką. ( wczesniej oczywiście zdjałem wtyczkę z czujnika) końcówka przedłuzki wyszła pod kolektorem , przed chłodnicą. Nałozyłem klucz grzechotkę, wykonałem 1/4 obrotu i już potem mogłem sam czujnik wykręcić ręką.
I tak jak było wspomniane nowy dokręcamy z siłą 30 Nm


  • 0

Accord 2.4 234KM, 261Nm
 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq