Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wymiana czujnika spalania stukowego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
136 odpowiedzi w tym temacie

#91 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 21:50, 24.09.2018

Wam jak wyświetlało błąd z czujnikiem to było "nieprawidłowe działanie" czy "wysokie napięcie"? Mam 2 błędy. "wysokie napięcie czujnika stukowego" i "nieprawidłowe działanie sondy lambda". Chcę zamówić w Haparts OEM czujnik, ale nie wiem czy ta różnica w błędach jest znaczącą?

jeśli chodzi o stukowca, to po jego odpięciu, jak dalej jest wysokie napięcie, to przyczyny trzeba szukać w drutach. jak błąd się zmieni, to stukowiec kaput, chyba, że występuje spalanie stukowe :D co raczej byś usłyszał po otwarciu maski ;) a lambdę można pomierzyć nawet byle jakim skanerem na OBD ;) jak napięcie jest stale powyżej 1V na ciepłym silniku, albo w ogóle nie ma napięcia, to sonda kaput (chyba, że kabel przegryziony).


  • 0

#92 arek_7

arek_7
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Brwinów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:cl7
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:08, 05.04.2019

Dla potomnych
Nie trzeba wałów kardana itp .Wyciągamy zbiorniczek wyrównawczy dwie śruby 10 i prawy wiatrak(prawy ..ten oczywiście od strony pasażera) dwie śruby 10 też widoczne u góry i odłączmy kostki 5min roboty .
Z czujnika wypinamy wsuwkę wkładając łapę pod kolektor od strony alternatora ..od tej strony też wkładamy nasadkę klucz 27 a przedłużkę(odpowiednio długą) do nasadki od strony chłodnicy pod kolektorem ..
Nowy czujnik to samo
To tak w skrócie .ok 20 min roboty :-)
Tyczy się VII gen benzyna

 

mi ten post bardzo pomógł wiec wrzucam jeszcze raz tyle że z wkręceniem miałem problem ale na szczęście szwagier pomógł wygiął dziwnie rękę i wkręcił na kilka zwojów czujnik. Później już było tylko lepiej. Przy okazji umyłem zbiorniczek wyrównawczy. Kupiłem nieoryginalny czujnik za 51 zł wykasowałem błędy i będę testował. accord vii cl7 


  • 0

#93 arek_7

arek_7
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Brwinów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:cl7
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:57, 06.04.2019

CZUJNIK SPALANIA STUKOWEGO HONDA ACCORD VII 2003 aukcia allegro koszt 45 zł niestety nie zadziałał. macie po 60 km i zatankowaniu innego gazu niestety wyrzucił błąd czujnika spalania.
  • 0

#94 Boldun

Boldun
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:19, 20.05.2019

Witam

U mnie natomiast było wszystko OK, do czasu..Wyskoczył mi CE po wejściu na "głęboką" rezerwę,

Po zatankowaniu LPG CE zgasł po przejechaniu +/- 30km

Od tego czasu CE się zaświeca i gaśnie.

Straszek mnie obleciał natomiast już jak przy świecącym CE , rano wsiadam a w aucie czuć Gazem!

Check zgasł ( ponownie) i gazem śmierdzieć przestało po przejechaniu raptem 10km..

Podłączyłem pod V- Scan przez OBD2

Pokazało dwa błędy:

P0171 Mieszanka Paliwo-powietrze zasilająca blok cylindrów nr1 za uboga

P0235 Obwód Czujnika Spalania Stukowego nr1 Wadliwe działanie

Na przeglądzie instalacji wraz z wymianą filtrów byłem na 2 dni przed pierwszym pojawieniem się CE czyli 2 tyg temu

Zawory regulowane 5kkm temu 0,25-0,3

Czy Te błędy mogą być/są jakoś ze sobą skorelowane?

 

Rozumiem że do Gazownika wycieczka mnie czeka w celu kontroli składu mieszanki? 

Co z tym stukowym wymieniać czy zaczekać na gazownika opinię?

 

Instalacja ma raptem 55kkm

STAG4

AC R01

Q BOX

Barracudy


  • 0

#95 jaro19591

jaro19591
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Sosnowiec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:23, 31.05.2019

Kupiłem nowy czujnik w Hondzie, muszę się zabrać za wymianę. Czy ktoś podpowie, jak ściągnąć wtyczkę z czujnika? Czy trzeba coś ściskać? Mam dość spore łapy i tylko tej czynności się obawiam.


  • 0

#96 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 08:31, 01.06.2019

Naciskasz i ciagniesz, tyle
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#97 jaro19591

jaro19591
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Sosnowiec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:12, 01.06.2019

Dzięki, już po sprawie. Jako że mam spore łapy, a słaby wzrok, zdecydowałem się zdjąć kolektor. Dla mnie, to może nie najszybsza opcja, ale najwygodniejsza. Teraz tylko czekać, czy nie zapali się kontrolka :zoltek: .


  • 0

#98 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 11:27, 01.06.2019

Jaki koszt nowego czujnika?
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#99 jaro19591

jaro19591
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Sosnowiec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:09, 01.06.2019

Standardowo 530 zł, dostałem rabat do 490zł. W internecie nie było nic tańszego z oryginałów dostępnego od ręki.


  • 0

#100 Boldun

Boldun
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:48, 02.07.2019

Dla potomnych
Nie trzeba wałów kardana itp .Wyciągamy zbiorniczek wyrównawczy dwie śruby 10 i prawy wiatrak(prawy ..ten oczywiście od strony pasażera) dwie śruby 10 też widoczne u góry i odłączmy kostki 5min roboty .
Z czujnika wypinamy wsuwkę wkładając łapę pod kolektor od strony alternatora ..od tej strony też wkładamy nasadkę klucz 27 a przedłużkę(odpowiednio długą) do nasadki od strony chłodnicy pod kolektorem ..
Nowy czujnik to samo
To tak w skrócie .ok 20 min roboty :-)
Tyczy się VII gen benzyna

O ten sposób jest dobry Dzięki !! Pomógł mi bardzo

Kupiłem używkę OEM na aledrogo 

Niestety, musiałem odkręcić/ wyjąć oba wiatraki- sruby mocowania zbiorniczka niestety się obracają.

Kwestia odpięcia 2ch wtyczek i węża górnego z chłodnicy

Fakt Faktem trzeba mieć raczej szczupłe ręce i dwa nadgarstki ;) żeby wypiąć wtyczkę i wkręcić czujnik, lecz jest to do zrobienia.

Dokręciłem bez Dynamometrycznego i hula

 

Po wymianie auto chodzi równiej i dynamiczniejsze się zrobiło.


  • 0

#101 kryniek

kryniek
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Węgrów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:54, 23.08.2019

Jestem po wymianie czujnika spalania stukowego metodą kolegi Wlodar ale dodatkowo odkręciłem nakrętki od mocowania kolektora ssącego i odciągnąłem

go ile się dało czyli ok 2,5-3 cm. Bez odpinania osprzętu nie da się go zdjąć ze szpilek ale komfort obsługi bardzo się poprawił. Po odsunięciu kolektora czujnik

wymienia się z bananem na twarzy tak że polecam to zrobić.

U mnie błąd wywaliło  po zatankowaniu trefnego LPG na Orlenie przy S8 pod Wrocławiem. Po "wymęczeniu" tego gazu zatankowałem na BP i silnik odzyskał chęć do pracy.

Po przemyśleniu różnych wariantów postanowiłem zaryzykować za małą kasę.

Kupiłem zamiennik marki HBK (jakiś chinol) za całe 26 zł (z przesyłką 34,40) w tym sklepie :

https://sklep.autoja...00-HBK-14363242

Ze zdziwieniem stwierdziłem że wymiana się powiodła bo błąd wcześniej pojawiał się dosłownie chwilę po skasowaniu. Teraz jestem 2 dni po wymianie i na razie jest OK.

Czujnik dokręcałem "na oko" bo nie dorobiłem się jeszcze klucza dynamometrycznego. Miejsce styku na silniku chciałem przeczyścić drobnym papierem ściernym ale zadanie okazało się trudne do wykonania z wiadomych względów i poprzestałem na przedmuchaniu sprężonym powietrzem.

Jeśli ten nowiuśki czujnik okaże się jednak ujowy to poinformuję niezwłocznie o tym. :D


Użytkownik kryniek edytował ten post 18:55, 23.08.2019

  • 0
Stag 300 Premium, KME Silver, Hana Gold, wlew pod klapką, zb. 55 l

#102 Boldun

Boldun
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:37, 27.08.2019

Witam

No niestety :(

Błąd P325 pojawił się ponownie po 1500km ( może to wina ujowego rumuńsiego Gazu?) spalanie podskoczyło o 2l/100 i mułowaty się zrobił- czuć było szczególnie w górach

Błąd się pojawia moment po skasowaniu

Wydzwoniłem ASO i sam czujnik 535pln +275 wymiana  !! - czy jak zainwestuję te 8paczek to jak wywali bład mogę to zrzucić na ASO? i reklamować?

Qrcze toż to jest w porywach do 30 min roboty


Użytkownik Boldun edytował ten post 13:38, 27.08.2019

  • 0

#103 kryniek

kryniek
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Węgrów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:55, 27.08.2019

Powiem ci co ja bym zrobił na twoim miejscu i zrobię jeśli mój zamiennik szybko padnie.

Kupię nowy OEM czujnik i wymienię sam. Sprawa jest prosta bo już to robiłem.

Serwis to nie są jacyś magicy i nie zrobią tego inaczej. Kasę którą miałbym wydać na robociznę

wolę przeznaczyć na zakup klucza dynamometrycznego i jaszcze zostanie na przelew :piwo: bo"zwykły" klucz na alledrogo kosztuje ok 120 zł. a porządny Jonnesway ok 220 zł


  • 0
Stag 300 Premium, KME Silver, Hana Gold, wlew pod klapką, zb. 55 l

#104 Remeklodz.

Remeklodz.
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Momentum
  • KM:145
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:19, 27.08.2019

Cześć wszystkim,

U mnie podobno też trzeba wymienić czujnik spalania stukowego, objawy?

Prawdę mówiąc żadne, tylko check świeci.

Niby jest te 190km ale nie czuć tego od początku, dopiero przy 140+ na wyższych obrotach. 


  • 0

#105 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 20:52, 27.08.2019

Ty ich nie czujesz, ale silnik już tak. Bez stukowca mieszanka jest bogatsza, a to w niedługim czasie załatwi i sondę lambda :zoltek: później poleci kat i z jednego Check'a zrobi się kupa kłopotów i niepotrzebnych wydatków  :diabeljezyk: co się zadzieje w silniku przy takim stanie i po ilu kilometrach? ciężko powiedzieć, bo mała garstka ludzi przeprowadza takie eksperymenty  :diabelgrin:


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq