Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Sworzeń wahacza górnego Accord VII cl7

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
85 odpowiedzi w tym temacie

#46 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 08:49, 28.06.2017

Na dziurach może popukiwac dolby sworzeń zwrotnicy - sprawdź go dobrze..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#47 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 10:52, 28.06.2017

wszystkie gumy są nowe i dolne sworznie też, stukanie zostało. Górnych nie wymieniałem bo "ciężko chodziły". Został jeszcze amor do sprawdzenia albo poduszki pod silnikiem. Stuka tylko z prawej strony na wybojach. 


  • 0

#48 domin_lr

domin_lr
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:Skierniewice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Sport+
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:56, 13.07.2017

Hej, mam podobny problem, z prawej strony stuka. Wymienione dolne sworznie. 

 

Bardziej chciałbym się zapytać, czy rzeczywiście trzeba wyciągać wahacz żeby wymienić górne ? 

i czy żeby wyciągnąć wahacz trzeba wyjąć sprężyne i amortyzator? :/


  • 0

#49 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 09:29, 13.07.2017

Zeby wymienić sworzeń musisz wyjąć górny wahacz - nie da rady inaczej.

Samo wytarganie wahaczy to pikuś - puszczasz od góry amor, od dołu również odkręcasz mocowanie, aby zszedł jak najniżej i wchodzisz kluczem aby odkręcić 2 śruby wahacza z budy. Szybka robota.


Użytkownik tarjei86 edytował ten post 09:29, 13.07.2017

  • 0

#50 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 09:32, 13.07.2017

Może trochę nie na temat - da się wyjąć amor ze sprężyną bez wyjmowania przegubu w piasty i wykręcania górnego sworznia? Mam na myśli amor z wraz z dolnym mocowaniem prez które przechodzi śruba mocująca do dolnego wahacza. 


  • 0

#51 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 09:52, 13.07.2017

Da się ..:-)
  • 0
                       

#52 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 10:14, 13.07.2017

najlepiej dzień wcześniej namocz naftą lub spryskaj jakimś innym środkiem penetrującym tę śrubę trzymającą mocowanie amora - potem ją odkręcasz, wyciągasz z niej amor i wychodzi bez problemu po odkręceniu górnego mocowania :)


  • 0

#53 Haparts

Haparts
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Paliwo:PB
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:24, 13.07.2017

Koledzy a znacie coś lepszego od CTRa. Ja osobiście zraziłem się do tej marki, właśnie mam do wymiany ten sworzeń po roku użytkownia i przebiegu 15k km. Więc, treochę nie rozumiem zachwytu nad ta marką, ale być może miałem pecha... 

 

Jest dostępne na rynku coś lepszego??

 

Naturalnie - jedyne dostępne w Europie produkowane w Japonii elementy zawieszenia, marka 555, producent Sankei Industry Co., Ltd.

 

Lepszych na chwilę obecną kupić się nie da.


  • 0

#54 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 11:56, 13.07.2017

Kiedyś Hapatrs w swoim artykule dot. sworzni napisali, że często przyczyną krótkiego życia sworznia jest jego nieprawidłowy montaż. Swoje wymieniałem sam, i wiem że wchodzą ciężko,a tulejka dociskająca nie może mieć większej średnicy niż górny płaszcz sworznia. Sworzeń wciskałem tulejką która w miejscu styku ze sworzniem miała może ze 2 - 3 mm grubości. Większa średnica zew. się nie zmieści, mniejsza wewnętrzna uszkodzi sworzeń. Młotkiem się nie da...przynajmniej się nie powinno.  Polecam ze sworzniem w ręce podjechać do jakiegoś tokarza aby zrobił odpowiednią tulejkę dopasowaną do sworzni, albo chociaż sprawdzić czy mechanik posiada odpowiednie tulejki. 


Użytkownik pawlik118 edytował ten post 11:57, 13.07.2017

  • 0

#55 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 17:41, 15.07.2017

ja wczoraj wymienialem sworznie z obu stron, i bardzo ciezko siedza w wahaczu, prasa dosc mocno cisną zeby wyszly... mlotkoem nie ma opcji aby je wbic.. mam pytanie co do samego montazu wahacza, czy sruby te co wchodza w bude maja byc dokrecone bardzo mocno czy lekko?
  • 0

#56 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 18:45, 15.07.2017

ja wczoraj wymienialem sworznie z obu stron, i bardzo ciezko siedza w wahaczu, prasa dosc mocno cisną zeby wyszly... mlotkoem nie ma opcji aby je wbic.. mam pytanie co do samego montazu wahacza, czy sruby te co wchodza w bude maja byc dokrecone bardzo mocno czy lekko?

 

31 Nm


  • 0

#57 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 277 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:17, 15.07.2017

Na 100% młotem by poszły. Młotkiem jest siła uderzeniowa,a prasą stała. To tak jak klucz udarowy,udarem idzie a kluczem nawet z przedłużką nie pójdzie.

Ja zawsze sworznie młotem wybijam.


  • 0

#58 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 11:37, 17.07.2017

31 Nm

a jeżeli klucza dynometrycznego brak? :) i co moze sie dziać jezeli bedą zbyt mocno dokręcone?


Użytkownik mickry edytował ten post 11:38, 17.07.2017

  • 0

#59 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 11:53, 17.07.2017

Jak za mocno dokrecisz na opadnietym kole to można dwie boczne gumy uszkodzić w chwili kiedy koło zostanie opuszczone..31nm to nie jest duża siła..Z wyczuciem dokręć
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#60 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 12:01, 17.07.2017

Jak za mocno dokrecisz na opadnietym kole to można dwie boczne gumy uszkodzić w chwili kiedy koło zostanie opuszczone..31nm to nie jest duża siła..Z wyczuciem dokręć

ok to w takim razie musze zdjąć koła i lekko poluzować bo chyba trochę za mocno to docisnąłem


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq