U mnie podobna sytuacja. Szarpnięcie przy zmianie biegów (1,2,3) i dodaniu lub puszczeniu gazu. Do tego lekki kangur przy jeździe na wstecznym albo 1 biegu z lekko wciśniętym/również nie wciśniętym wcale pedalem(jakby auto samo dodawało gazu chwilami). Korekty od -15 do +15.
Sytuacja się poprawiła po zakręceniu gazu, reset ECU i pojeżdżenia na samej benzynie. Zrobiłem już 90 km i zmiany biegów są dużo płynniejsze. Szarpnięcie przy operowaniu gazem prawie zniknęły, ale jednak coś tam jeszcze czuć. Kangur mniejszy, ale do ideału jeszcze trochę brakuje. Może to wina sprzęgła ? Mam wrażenie, że czasem się zaczyna ślizgać.
Korekty spadły, na biegu jałowym okolice +4, podczas jazdy od -7 do +7, ale najczęściej okolice 0. Czy takie korekty są w porządku ? We wtorek jestem umówiony na regulację gazu i się zastanawiam czy ma to sens..
Dodatkowo na ELM przebieg drugiej sondy na rozgrzanym silniku 0V-1V. W większości jest powyżej 0,5V, ale występują dziwne spadki i wtedy przez kilka s sonda jest w niższym zakresie. Jak powinien przebieg tej sondy wyglądać ?
Kolejna sprawa to na zimnym silniku ELM wskazuje otwarcie przepustnicy w 8,6%, a na ciepłym 9% - czy to normalne ?
I rzecz, która mnie najbardziej zastanawia.. wg ELM napięcie Aku spada czasem do 12V, a nawet do 6V i potrafi się przez dłuższą chwilę utrzymywać na tym poziomie (na biegu jałowym jak i podczas jazdy). Jednak wskazania multimetru na klemach to stałe 14.16V-14,18V. O co tu chodzi ? Hm..
Dodam że u mnie obroty na biegu jałowym rozgrzanego silnika wynoszą 585-610 obr/min. Nie falują, czasem po odjęciu gazu potrafią zejść o 50 za nisko, ale zaraz wracają na swoje miejsce, to chyba normalne. U mnie to szarpanie nie jest tak uciążliwe jak na jednym filmie z tego wątku, da się z tym żyć, ale silnik nie powinien tak pracować..
Może faktycznie jakiś problem z masą, tylko teraz pytanie, gdzie są wszystkie punkty masowe ?
Użytkownik Sanczos edytował ten post 20:21, 23.01.2020